abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 16:12:04 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64917264
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:52 schreef weert-gilders het volgende:
Maar even wat anders... Hoe doen jullie dat met stil zitten tijdens bijvoorbeeld een sollicitatie?
eitje.

Je zou ook aan mijn doen en laten niet zeggen dat ik adhd heb ik lig al vanaf 11u op de bank tv te kijken en te internetten. Ik zou zo in slaap kunnen vallen

Ik heb helemaal niet de behoefte om niet stil te zitten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_64997343
@Frenkck

Pff moet dat nou weer zoveel tekst?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 17:28:20 ]
pi_65035062
quote:
Maar even wat anders... Hoe doen jullie dat met stil zitten tijdens bijvoorbeeld een sollicitatie?
Op je handen gaan zitten of je benen over elkaar en je handen tegen elkaar en ertussen. (dat klinkt fout maar jullie snappen me wel)

En verder: muziek is ook een van de weinige dingen die me echt rustig krijgt. Ik kan er uren achter elkaar mee bezig zijn. Teksten schrijven, tokkelen op de gitaar, naar beneden lopen en op de piano pingelen, enz enz. Heerlijk.
Mediteren is ook een goede manier om tot rust te komen maar ik heb er het geduld niet voor en het is best saai...
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:43:48 #204
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65054231
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:28 schreef alledagenheeldruk het volgende:

[..]

Op je handen gaan zitten of je benen over elkaar en je handen tegen elkaar en ertussen. (dat klinkt fout maar jullie snappen me wel)

Euhhm tijdens een sollicitatie gesprek komt dat nou net niet helemaal goed over ben ik bang op je handen gaan zitten of ze tussen je benen klemmen. Bovendien krijg ik als jongetje mijn benen niet zo strak tegen elkaar dat ik mijn handen kan klemmen zonder mn ballen te bezeren
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:02:29 #205
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65055022
Het ligt er natuurlijk ook aan om wat voor sollicitatie het gaat.
Ik kan me zo bepaalde sollicitaties voorstellen waarbij je misschien een betere indruk achter laat als je staat.
Voor kantoorwerk gaat dat wat lastiger.

Ik kan me wel een kwartiertje inhouden, ook als ik zenuwachtig ben.Komt er daarna alleen dubbel zo erg weer uit.
Stress-situaties leveren bij mij bijna altijd rust op (dopamine of adrenaline-aanmaak?), zoals een sollicitatie voor een baan die ik echt wil.
Zocht ze vroeger vaak ook op (handen achter de rug redelijk druk kruispunt over fietsen bijvoorbeeld).

Thuis oefenen is voor mij een dom gevoel en niet meetbaar, maar misschien dat het bij jou werkt?
Wen er aan hoe je gaat zitten, rechtop, handen naast je lichaam, of hoe je ook maar wilt zitten.
Het voelt altijd zo raar (iig bij mij, zelfde idee als vingers kruisen tot een bol en dan elke vinger van 1 hand 1 plaats opschuiven,z o'n gevoel), maar probeer in je achterhoofd te houden dat het normaal overkomt.

Je band met de toekomstige opdrachtgever is veel belangrijker. Focus je daar gewoon meer op. Zorg voor een connectie, en dan niet geforceerd. Desnoods ga je spiegelen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:05:32 #206
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_65106002
'Spiegelen" lijkt mij hier de beste strategie, als je jezelf letterlijk 'geen houding weet te geven..'
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_65233777
Ik ben zojuist met dexamfetamine begonnen en het werkt. Ik voel me heel helder. Tot nu toe nog geen bijwerkingen ontdekt. Ik heb wel een droge mond, maar dat kan toeval zijn. Ik hoop dat ik aan het eind van de week positief kan zijn over dit medicijn.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:32:56 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65234619
welke vorm van dex, of althans welk merk...

er zit natuurlijk een ontzettend stigma op Dex dus ik was even benieuwd, volgens mij nog niet geregitreerd (maar dus wel met een verklaring te verkrijgen dus)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 09:04:38 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65235056
Hier gaat alles goed net begonnen met een nieuwe baan en voor het eerst kan ik me de hele dag concentreren Ritalin werkt dus goed voor mij
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:18:11 #210
231196 Marsyas
pi_65236541
Hi,All
Ook net begonnen met Ritalin, omdat ik gratis speed wel weet te waarderen, en doktoren makkelijk zijn te manipuleren. Dat mag je macht/middelen-misbruik noemen, want dan heb je gelijk.....
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:00:25 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65239430
ritalin is geen speed he
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:30:59 #212
19242 yavanna
Results may vary.
pi_65242246
Denken dat Ritalin een soort gratis speed is.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_65258197
quote:
Lukt niet
Voordat ik naar de solicitatie ga bijt ik eerst al me nagels eraf
En tijdens de solicitatie zit ik altijd met me voeten te wiebelen
En me handen hou ik dicht gevouwen hehe

En Ritalin heb ik ook geslikt werkte vroeger heel goed op de basis school.
Later ben ik gestopt en dat ging ook goed
ik was alleen weer begonnen met ritalin toen ik een nieuwe opleiding ging doen voor mijn concentratie , dat werkte ook goed alleen ik werd
er op een gegeven moment zo druk van. ik had hele erge slaap problemen en ik kon toen helemaal niet meer stil zitten
Leraren werd gek van me want ik zat heel de tijd in de les met me pen op tafel te tikken en dan zei de leraar er wat van en zonder dat ik het door had zat ik 5 sec later weer te tikken met die pen
Dus weer gestopt
en concerta gaan proberen
Wat een kut troep is dat !
Ik kreeg heel mijn oude gedraag weer terug met veel agressie en ben dus na 7 dagen gekapt
en nu al 3 jaar zonder medicijnen en het gaat perfect
alleen concentratie is nog heel moeilijk

Zo sorry voor zo'n lange post
hehe

Groeten Remko !

[ Bericht 6% gewijzigd door NLvice op 20-01-2009 20:16:16 ]
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 20:16:39 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65258401
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:30 schreef yavanna het volgende:
Denken dat Ritalin een soort gratis speed is.
hij is niet aan de Ritalin maar wil mij belachelijk maken met deze post.

marsyas ik weet dat jij medicijnen onzin vindt en dat is jouw goed recht. Maar ik heb hier nu eenmaal baat bij.

jij verwijt mensen kortzichtig te zijn maar ik heb tot nu toe nog niemand zo kortzichtig zien posten als jij
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_65268503
TVP
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:37:25 #216
231196 Marsyas
pi_65270243
Het stadium van 'meisjes plagen' ben ik nu wel voorbij...Majo..
En ik heb nooit beter geweten/gehoord dan dat ritalin synt. speed is...En ik ben tegen overdadig/overbodig gebruik..That's all, folks..Savvy?
pi_65271793
Zeg als ik hier wil gaan posten (met hier hier, bedoel ik dit topic), moet ik me dan ook nog gaan voorstellen? Dat word namelijk van je verwacht op een paar van de Nederlandse ADD sites
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:37:04 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65271865
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:32 schreef Rollade het volgende:
Zeg als ik hier wil gaan posten (met hier hier, bedoel ik dit topic), moet ik me dan ook nog gaan voorstellen? Dat word namelijk van je verwacht op een paar van de Nederlandse ADD sites
uhmm nee hoor, gewoon posten is voldoende
pi_65271881
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:37 schreef Re het volgende:

[..]

uhmm nee hoor, gewoon posten is voldoende
Mooi zo, enne hoever kan ik hier gaan zonder dat ik op een ander gedeelte van FOK! word belachelijk gemaakt? Of is dat hope- en nutteloos
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:56:26 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65272169
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:38 schreef Rollade het volgende:

[..]

Mooi zo, enne hoever kan ik hier gaan zonder dat ik op een ander gedeelte van FOK! word belachelijk gemaakt? Of is dat hope- en nutteloos
Dat weet je nooit natuulk. Als er dingen zijn die anderen niet hoeven te weten, zou ik dat niet op fok posten
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65272448
Anyway ik heb dus ook ADD, alleen nooit therapie gehad en/of medicatie. Nu loop ik tegen wat dingen aan, dus word het maar eens tijd om hulp te gaan zoeken. Zijn hier ook mensen die ADD hebben en daarnaast ook nog wat anders?
pi_65272703
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:12 schreef Rollade het volgende:
Anyway ik heb dus ook ADD, alleen nooit therapie gehad en/of medicatie. Nu loop ik tegen wat dingen aan, dus word het maar eens tijd om hulp te gaan zoeken. Zijn hier ook mensen die ADD hebben en daarnaast ook nog wat anders?
Yo... ADHD, dyslectie en volgens het RIAGG (ca 12jr terug) ook ASS...

Anyway, een kleine update over mijn situatie. Gisteren de intake bij 't Centrum in Twello gehad. Volgens de goede vrouw waarmee ik sprak was er zeker sprake van een vervolgtraject. Het is momenteel echter onduidelijk waar dit plaata gaat vinden. Bij hun, of ergens anders ivm mogelijke autisme Woensdag de 28e hoor ik de uitslag van de intake. En dus ook waar het vervolg van de hernieuwde diagnose plaats gaat vinden.

Erg spannend allemaal. Ondertussen heb ik vandaag geen goede dag tot nu toe... Erg onrustig in mn hoofd....
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:29:47 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65272842
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:38 schreef Rollade het volgende:

[..]

mocht je dat overkomen (en ja we letten er heus wel op) stuur dan ff een PM naar ons en dan kijken we er wel naar, over het algemeen proberen we er in dit subforum voor te zorgen dat men met respects voor elkaar reageert...
pi_65274770
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Yo... ADHD, dyslectie en volgens het RIAGG (ca 12jr terug) ook ASS...
Wat is ASS? Ik heb zelf ook dyslectie, maar krijg het vermoeden dat er meer aan de hand is. Maar voordat ik conclussies ga trekken denk ik dat het verstandiger is als ik me laat onderzoeken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:42:40 #225
231196 Marsyas
pi_65274845
Hi,Rollade

Lees met betrekking tot "respects" het hele topic, kijk hoe er naar mij toe gereageerd wordt (zonder dat er gelezen kan worden/ wordt, oordelen en veroordelen) en dan begrijp je wat Re bedoeld met "over het algemeen"...Meehuilen met de massa c.q. wolfjes is wel de bedoeling hier, anders zien ze je liever gaan dan komen. Geen koppen boven/onder het maaiveld, wat dat betreft zijn ze hier net 'gewone' Mensen en vraag ik mij wel eens af wat men hier doet, behalve bevestiging zoeken voor hun 'visie' en delen van de smart..
Laat ze dus in de waan, anders verklaart het 'collectief' je z.g.a. collectief, waanzinnig...
Nederland wordt hier alleen maar smaller & smaller & smaller & smaller & smaller & smaller & smaller..........
& sterkte en onthoudt: "wie met pek omgaat wordt ermee besmet"..
pi_65275286
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Marsyas het volgende:
-lap tekst-
Errr, ik snapte niet veel van je verhaal

Maar dat komt misschien omdat ik zo'n slechte concentratie heb
pi_65275335
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:40 schreef Rollade het volgende:

[..]

Wat is ASS? Ik heb zelf ook dyslectie, maar krijg het vermoeden dat er meer aan de hand is. Maar voordat ik conclussies ga trekken denk ik dat het verstandiger is als ik me laat onderzoeken.
Autisme Spectrum Stoornis... Voor zover ik het snap is het een verzamelnaam voor allerlei aan autisme gerelateerde storingen. Waaronder dus ook Autisme zelf.
pi_65275524
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Autisme Spectrum Stoornis... Voor zover ik het snap is het een verzamelnaam voor allerlei aan autisme gerelateerde storingen. Waaronder dus ook Autisme zelf.
En wat heb je dan nog meer als ik vragen mag? Als je dat niet wilt beantwoorden snap ik dat wel.

Werk je dan ook nog? MIsschien een rare vraag en ik denk niet dat je tot niets in staat bent, maar ik was gewoon even benieuwd
pi_65275714
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:59 schreef Rollade het volgende:

[..]

En wat heb je dan nog meer als ik vragen mag? Als je dat niet wilt beantwoorden snap ik dat wel.

Werk je dan ook nog? MIsschien een rare vraag en ik denk niet dat je tot niets in staat bent, maar ik was gewoon even benieuwd
Nog meer? Is't niet genoeg?

Momenteel weet ik niet precies wat er met me aan de hand is. Ik heb de diagnose heel wat jaren terug gekregen van het RIAGG. Ik heb te veel verhalen gehoord van hen om ze nog te vertrouwen. Vandaar dat ik (sinds gisteren) in een nieuw traject voor diagnose ben gekomen.

Verder heb ik RSI (best wel zware vorm, maar valt mee te leven) en werk ik full-time. Detachering ICT. Dat is erg zwaar momenteel. Ik merk al wel dat 1 dag in de week niet werken ontzettend helpt. Creëert een soort van rustpauze in de week en haalt de chaos van het werken een beetje weg. Denk ik
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:06:44 #230
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_65275755
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:53 schreef Rollade het volgende:

[..]

Errr, ik snapte niet veel van je verhaal

Maar dat komt misschien omdat ik zo'n slechte concentratie heb
Dat is inderdaad het hele probleem met Marsyas

Als er nou een touw aan vast te knopen was zou ik best willen overwegen zijn standpunt serieus te nemen, maar helaas.
pi_65275833
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Nog meer? Is't niet genoeg?

Momenteel weet ik niet precies wat er met me aan de hand is. Ik heb de diagnose heel wat jaren terug gekregen van het RIAGG. Ik heb te veel verhalen gehoord van hen om ze nog te vertrouwen. Vandaar dat ik (sinds gisteren) in een nieuw traject voor diagnose ben gekomen.

Verder heb ik RSI (best wel zware vorm, maar valt mee te leven) en werk ik full-time. Detachering ICT. Dat is erg zwaar momenteel. Ik merk al wel dat 1 dag in de week niet werken ontzettend helpt. Creëert een soort van rustpauze in de week en haalt de chaos van het werken een beetje weg. Denk ik
Nou ik was benieuwd wat je nog meer hebt omdat het een verzameling is van troubels om het zo maar even netjes uit te drukken.

Ik ben nu ook op zoek naar een baan en wil ook 4 dagen in de week werken. Anders word het een beetje teveel en zo..

Verder ga ik eerst een behandeltraject opstarten en weer verder leren met behulp van wat cursussen. Ik wil namelijk ook de IT in en heb alleen remote support gedaan en ben daar wel een beetje klaar mee. Maar eerst maar eens hulp zoeken.
pi_65275892
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:06 schreef Walging het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het hele probleem met Marsyas

Als er nou een touw aan vast te knopen was zou ik best willen overwegen zijn standpunt serieus te nemen, maar helaas.
Ah ok dan, dan ligt het toch niet aan mij. Hele geruststelling
...
..
.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:18:13 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65276159
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Marsyas het volgende:
Hi,Rollade

Lees met betrekking tot "respects" het hele topic, kijk hoe er naar mij toe gereageerd wordt (zonder dat er gelezen kan worden/ wordt, oordelen en veroordelen) en dan begrijp je wat Re bedoeld met "over het algemeen"...Meehuilen met de massa c.q. wolfjes is wel de bedoeling hier, anders zien ze je liever gaan dan komen. Geen koppen boven/onder het maaiveld, wat dat betreft zijn ze hier net 'gewone' Mensen en vraag ik mij wel eens af wat men hier doet, behalve bevestiging zoeken voor hun 'visie' en delen van de smart..
Laat ze dus in de waan, anders verklaart het 'collectief' je z.g.a. collectief, waanzinnig...
Nederland wordt hier alleen maar smaller & smaller & smaller & smaller & smaller & smaller & smaller..........
& sterkte en onthoudt: "wie met pek omgaat wordt ermee besmet"..
dat heeft niets met meehuilen te maken maar met jouw manier van reageren op anderen, misschien ook een leerproces voor jou
pi_65276276
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:18 schreef Re het volgende:

[..]

dat heeft niets met meehuilen te maken maar met jouw manier van reageren op anderen, misschien ook een leerproces voor jou
Ik denk dat het hem ontbreekt aan dit.
pi_65276283
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:08 schreef Rollade het volgende:

[..]

Nou ik was benieuwd wat je nog meer hebt omdat het een verzameling is van troubels om het zo maar even netjes uit te drukken.

Ik ben nu ook op zoek naar een baan en wil ook 4 dagen in de week werken. Anders word het een beetje teveel en zo..

Verder ga ik eerst een behandeltraject opstarten en weer verder leren met behulp van wat cursussen. Ik wil namelijk ook de IT in en heb alleen remote support gedaan en ben daar wel een beetje klaar mee. Maar eerst maar eens hulp zoeken.
Ik zou niet de detachering ingaan als ik jou was... Dan moet je nl "gewoon" de 40 uur volmaken.

Verder valt mijn leven best te doen hoor. De meeste klachten zijn chronisch en heb ik mijn hele leven als last van. Muv de RSI natuurlijk, maar daar is omheen te werken. Maw: ik weet niet anders of ik ben en denk zoals ik dat doe.
pi_65276322
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:21 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ik zou niet de detachering ingaan als ik jou was... Dan moet je nl "gewoon" de 40 uur volmaken.

Verder valt mijn leven best te doen hoor. De meeste klachten zijn chronisch en heb ik mijn hele leven als last van. Muv de RSI natuurlijk, maar daar is omheen te werken. Maw: ik weet niet anders of ik ben en denk zoals ik dat doe.
True, maar er is meer dan IT detachering
Maar goed dat is voor later dit jaar, eerst maar wat andere dingen.
pi_65276405
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:22 schreef Rollade het volgende:

[..]

True, maar er is meer dan IT detachering
Maar goed dat is voor later dit jaar, eerst maar wat andere dingen.
Tja, als alles goed gaat, ga ik in september beginnen aan een nieuwe opleiding BBL... Moet ik wel onthouden dat ik moet solliciteren Blijf het vergeten
pi_65276473
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Tja, als alles goed gaat, ga ik in september beginnen aan een nieuwe opleiding BBL... Moet ik wel onthouden dat ik moet solliciteren Blijf het vergeten
Schrijf het op en plak het op elke deur in je huis waar je minimaal 1 keer per dag door moet (indien mogenlijk natuurlijk )
pi_65276527
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:26 schreef Rollade het volgende:

[..]

Schrijf het op en plak het op elke deur in je huis waar je minimaal 1 keer per dag door moet (indien mogenlijk natuurlijk )
reeds geprobeerd... Ik loop gewoon door en kijk niet... Maar ik maak wel ff een melding in mn agenda... Nu ik er toch mee bezig ben

[edit]
Done
pi_65276750
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

reeds geprobeerd... Ik loop gewoon door en kijk niet... Maar ik maak wel ff een melding in mn agenda... Nu ik er toch mee bezig ben

[edit]
Done
Hehe mooie eigenschap: overal lijstjes en briefjes ophangen en er dan niks mee doen. Ik herken het wel

Wat voor opleiding ga je trouwens doen?
pi_65276819
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:33 schreef Rollade het volgende:

[..]

Hehe mooie eigenschap: overal lijstjes en briefjes ophangen en er dan niks mee doen. Ik herken het wel

Wat voor opleiding ga je trouwens doen?
Eerste Motorfiets Technicus
pi_65277367
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Eerste Motorfiets Technicus
Hopa dat is wel heel wat anders dan in IT detachering zitten
Veel succes ermee
pi_65278026
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:50 schreef Rollade het volgende:

[..]

Hopa dat is wel heel wat anders dan in IT detachering zitten
Veel succes ermee
Mocht ik idd ooit zover komen, dank
pi_65283891
Hoe verlopen jullie "slechte" dagen eigenlijk qua tijd? Bij mij is het zo dat de dagen altijd zoveel langer lijken. Tijd gaat langzamer, lijkt het wel.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:44:32 #245
231196 Marsyas
pi_65286282
-edit- troll

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 21-01-2009 17:17:52 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:56:18 #246
231196 Marsyas
pi_65286768
-edit- offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 21-01-2009 17:18:35 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:05:47 #247
231196 Marsyas
pi_65287147
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:18 schreef Re het volgende:

[..]

"Niets" "Leerproces" Maar je geeft het impliciet toe: Er schijnt een voorgeschreven "manier van reageren" te bestaan,(janken, dreinen en afzeiken) waarvan ik mij (uiteraard) geen moer aantrek, L gisch, hé
Ik ben een individu pur sang, voor eenheidsworst gaan jullie maar naar de Hema.(Unox mag ook..)

woensdag 21 januari 2009 @ 17:15:29 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65289257
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:05 schreef Marsyas het volgende:

[..]

"Niets" "Leerproces" Maar je geeft het impliciet toe: Er schijnt een voorgeschreven "manier van reageren" te bestaan,(janken, dreinen en afzeiken) waarvan ik mij (uiteraard) geen moer aantrek, L gisch, hé
Ik ben een individu pur sang, voor eenheidsworst gaan jullie maar naar de Hema.(Unox mag ook..)

nee, jouw manier van reageren wekt alleen aversie en irritatie op, men neemt je niet serieus en dus ben je niets meer dan topicvervuiling en aangezien je hier niet alleen bent en er hier een normale discussie plaatsvindt binnen de normale fatsoenregels zul jij je toch moeten aanpassen
pi_65349015
en toen was t stil.....
pi_65349377
en toen was ik er weer!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_65349395
Zijn jullie ook zo snel afgepeigerd? Bv na een dag werken?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:01:38 #252
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65351000
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:58 schreef mighty_myte het volgende:
Euhhh nee niet echt
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_65358632
quote:
Wel als het een nieuwe baan/opdracht is...
pi_65411575
Woensdag om 9 uur hoor ik wat het vervolgtraject gaat worden... Begin langzaam ietwat zenuwen op te bouwen...
  maandag 26 januari 2009 @ 11:00:15 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65413014
spannend rvlaak... en hou ons op de hoogte
pi_65413579
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:00 schreef Re het volgende:
spannend rvlaak... en hou ons op de hoogte
Gaan we zekers doen...
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 15:03:06 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65420675
quote:
altijd
pi_65420763
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

altijd
Hmm ok. Gelukkig 1 die het ook heeft.

't Is dat ik op woensdag altijd vrij ben.
Toen ik nog 40 uur werkte deed ik 2x per week
een powernap voordat ik aan het avondeten begon,
of ik kwam thuis, sloeg het eten over en sliep tot de dag erop.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 15:09:10 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65420848
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:06 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hmm ok. Gelukkig 1 die het ook heeft.

't Is dat ik op woensdag altijd vrij ben.
Toen ik nog 40 uur werkte deed ik 2x per week
een powernap voordat ik aan het avondeten begon,
of ik kwam thuis, sloeg het eten over en sliep tot de dag erop.
Herkenbaar fulltime werken zit er voor mij op dit moment niet in, ik trek het gewoon niet

ik ben ook echt altijd gaar maak het mezelf dan ook niet echt makkelijk met 3 dagen werken en daarnaast twee studies
  maandag 26 januari 2009 @ 15:34:12 #260
243218 Brunette050
Smile now cry later
pi_65421737
Ik ben ook een zogenoemde "adhd"er

Mijn moeder zat vroeger al met de handen in het haar ,
Alles wat ik deed zouden andere kinderen niet durven.
Was totaal ongeconcentreerd , mensen konden wel 10 keer iets tegen mij zeggen maar het hielp allemaal niks.
Toen ik nog heel klein was merkte ik er zelf weinig van.
Maar als ik de verhalen hoor..

Nu 19 jaar later heb ik het idee dat ik er wat overheen aan het groeien ben.
Dit is niet zonder slag of stoot gegaan.
Doordat ik niet nadacht voordat ik wat deed , en situaties totaal niet kon overzien vrat ik vaak dingen uit waar menig ouder zich dood van schrikt.

Toen ik 12 was werd ik opgepakt voor diefstal , gevolgd door zware mishandeling en openbaar dronkenschap.
Ik had gewoon totaal geen rem , zo jong als ik was was ik ontzettend vroegwijs ook met alles.

Toen ik 14 jaar was , rookte ik .. ik dronk.. ik blowde , had sex met jongens en ging elk weekend (stiekem) op stap.
Dit was voor mij een heftige periode
In mijn schooljaren heb ik ook veel elende beleefd.
Ik kon goed leren , en haalde mijn examens met gemak.
Daarin tegen was ik al wel ver naar beneden gestroomd , omdat ik gewoon de rust niet kon vinden.
Elke dag weer ruzie op school met de leraren , of met leerlingen
Toen ik 10 jaar was hebben ze bij me vast gesteld dat ik ADHD had en moest ik aan de medicijnen.

Nu ben ik 19 en kan geen medicijnen meer zien , word er moe van en heb waarschijnlijk geen juiste dosering meer.

Daar tegen over gebruik ik nu wiet.
Dit geeft mij het gevoel alsof ik "normaal"functioneer.
Het is algemeen bewezen dat mensen met ADHD graag wiet gebruiken , omdat in wiet het stofje zit wat mensen met ADHD missen.

Volgende week gesprek met psychiater..
Ik ga proberen af te kicken , een "nuchter"leven leiden , en me vooral door mijn ADHD niet te laten storen!

Ik woon nu samen met mijn vriend , die ondanks alles toch heel veel van mij houdt , en mij accepteerd zoals ik ben.

ADHD hoeft niet alleen een nadeel te zijn mensen, en zolang ik kan lachen , om mijn eigen stomiteiten , en ik weet dat ik het uit eindelijk redt , komt het allemaal goed.
Ben bijna klaar met mijn opleiding SPW , mag volgende week afrijden.. en ga nu proberen om de wiet te laten staan.

Ja ik vind ondanks alles mag ik best trots op mezelf zijn!
pi_65422858
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Herkenbaar fulltime werken zit er voor mij op dit moment niet in, ik trek het gewoon niet

ik ben ook echt altijd gaar maak het mezelf dan ook niet echt makkelijk met 3 dagen werken en daarnaast twee studies
3 dagen werken en 2 studies?
  maandag 26 januari 2009 @ 16:15:18 #262
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65423359
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:34 schreef Brunette050 het volgende:
Verhaal
Ik hoop niet dat het algemeen bekend is dat er in wiet een stofje zit wat mensen met ADHD missen.
Ben je niet in de war met dopamine (transporters)?
  maandag 26 januari 2009 @ 16:28:36 #263
243218 Brunette050
Smile now cry later
pi_65423972
Wiet geeft het zelfde gevoel alsof ik het stofje wat ik normaal gesproken "mis"
Terug heb , dat is algemeen bekend
En nee this geen dopamine
pi_65426087
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:28 schreef Brunette050 het volgende:
Wiet geeft het zelfde gevoel alsof ik het stofje wat ik normaal gesproken "mis"
Terug heb , dat is algemeen bekend
En nee this geen dopamine
THC is niet bepaald iets dat je mist.
Het zorgt wel voor meer dopamine aanmaak wat je weer meer tevree maakt.

Wiet is eigenlijk een soort zelfmedicatie zodat die hersenstorm in je hoofd stopt.
Maar goed is het natuurlijk niet.
Ik rook zelf ook wiet maar alleen als ik de dag erop vrij ben, anders kan ik niet uit mijn bed.

Dan nog zorgt het er voor dat ik enorm lamlendig en nutteloos word als ik vakantie heb
en een paar dagen achter elkaar blow.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:46:05 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65426861
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:03 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

3 dagen werken en 2 studies?
ADD he ik wil altijd alles tegelijk doen
pi_65426863
Sinds vandaag maar weer aan de concerta , 2e semester moeten er wat puntjes gehaald worden.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:13:01 #267
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65427662
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:22 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

THC is niet bepaald iets dat je mist.
Het zorgt wel voor meer dopamine aanmaak wat je weer meer tevree maakt.

Wiet is eigenlijk een soort zelfmedicatie zodat die hersenstorm in je hoofd stopt.
Maar goed is het natuurlijk niet.
Ik rook zelf ook wiet maar alleen als ik de dag erop vrij ben, anders kan ik niet uit mijn bed.

Dan nog zorgt het er voor dat ik enorm lamlendig en nutteloos word als ik vakantie heb
en een paar dagen achter elkaar blow.
Dat wou ik er idd ook mee aangeven.
Zal ook wel komen door het eeuwig zieligdoenerij wat vaak bij ADHD hoort (en dat je daar aan koppelt dat je iets mist). Dat het bijna een wonder is als je een beetje normaal kan meedraaien in de maatschappij, lijkt het wel.
pi_65431726
De slachtofferrol heb ik al lang verlaten en guess what, ik voel me een stuk minder zielig en doe veel meer.
pi_65448238
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:10 schreef frenkck het volgende:
De slachtofferrol heb ik al lang verlaten en guess what, ik voel me een stuk minder zielig en doe veel meer.
En ik vraag me nu eigenlijk af... Welke slachtofferrol?
pi_65449355
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

ADD he ik wil altijd alles tegelijk doen
Geen wonder dat je moe bent. Zelfs een normaal mens zou bergen ritalin nodig hebben.

In september wil ik beginnen met avondschool journalistiek,
maar ik vraag me af of ik dat trek bij het werken.
Ben nu vaak al helemaal dood van alleen werken.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:42:48 #271
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65449686
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:34 schreef Brunette050 het volgende:
Ik ben ook een zogenoemde "adhd"er

Daar tegen over gebruik ik nu wiet.
Dit geeft mij het gevoel alsof ik "normaal"functioneer.
Het is algemeen bewezen dat mensen met ADHD graag wiet gebruiken , omdat in wiet het stofje zit wat mensen met ADHD missen.

Volgende week gesprek met psychiater..
Ik ga proberen af te kicken , een "nuchter"leven leiden , en me vooral door mijn ADHD niet te laten storen!

Ik woon nu samen met mijn vriend , die ondanks alles toch heel veel van mij houdt , en mij accepteerd zoals ik ben.

ADHD hoeft niet alleen een nadeel te zijn mensen, en zolang ik kan lachen , om mijn eigen stomiteiten , en ik weet dat ik het uit eindelijk redt , komt het allemaal goed.
Ben bijna klaar met mijn opleiding SPW , mag volgende week afrijden.. en ga nu proberen om de wiet te laten staan.

Ja ik vind ondanks alles mag ik best trots op mezelf zijn!
herkenbaar verhaal...Met een verschil toen ik tien was bestond ADHD nog niet. Ik ging ook blowen stelen en spijbelen totaly out of control. Ben uiteindelijk uit huis gegooid en in een internaat beland met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk heb ik twaalf jaar lang speed gesnoven van mn 17e tot 29e vond het wel altijd al vreemd dat ik zonder problemen kon gaan slapen na het consumeren van een lijntje en dat eten ook nooit een probleem was. Nu ik weet dat ik ADHD heb ben ik verder gaan zoeken en wat blijkt Ritalin heeft grote overeenkomsten met speed. Dus in feite heb ik mezelf jarenlang voorzien van medicijn want toen ik stopte met de speed en met drinken (snoof gemiddeld een a twee gram per dag en dronk ongeveer tussen de 8 en de 14 halve liters bier per dag) werd ik vreselijk onrustig wist met mezelf geen raad. Nu slik ik braaf een paar pilletjes per dag het is niet zaligmakend want ritalin heeft ook wat bijwerkingen maar zonder ben ik een vervelend mens dus dan moet het maar.

Ik heb van mijn 13e tot mijn 23e geblowed jaren later wilde ik het weer eens proberen toen kreeg ik een hele dikke mond en lippen. Bleek dat ik een allergie had ontwikkeld als iemand een wiet plantage in huis heeft kan ik er niet heen want dan jeuk ik de tent uit en krijg vlekken Niet dat ik dat vervelend vind ben ook al ruim 3 jaar gestopt met roken
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 14:57:06 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65456439
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:31 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Geen wonder dat je moe bent. Zelfs een normaal mens zou bergen ritalin nodig hebben.

In september wil ik beginnen met avondschool journalistiek,
maar ik vraag me af of ik dat trek bij het werken.
Ben nu vaak al helemaal dood van alleen werken.
Hehe dat is waar En toch is het momenteel nog te combineren. Studie gaat goed de laatste tijd, heb alle tentamens gehaald En tentamen gister ging ook goed volgens mij. Hoop het ook, want de rest van mjn studies hangt ervan af Als ik het niet haal is het exit

Hey wat leuk avondschool journalistiek Hoeveel dagen in de week is het? En waar precies? Is misschien wel zwaar, maar je kunt altijd kijken of het lukt toch?
pi_65457078
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hehe dat is waar En toch is het momenteel nog te combineren. Studie gaat goed de laatste tijd, heb alle tentamens gehaald En tentamen gister ging ook goed volgens mij. Hoop het ook, want de rest van mjn studies hangt ervan af Als ik het niet haal is het exit

Hey wat leuk avondschool journalistiek Hoeveel dagen in de week is het? En waar precies? Is misschien wel zwaar, maar je kunt altijd kijken of het lukt toch?
Wow, goed bezig. Zo zie je maar dat je totaal niet dom hoeft te zijn met ADD. (vaak het tegendeel zelfs)
Je zit zeker vast aan een bindend studie advies met 36 punten het eerste jaar?

Ik weet niet hoeveel dagen per week die studie journalistiek is, maar ik denk 1 of 2.
Volgens mij ga ik hem wel in Tilburg op het fontys doen.
Daar poogde ik twee jaar terug leraaropleiding techniek, maar dat was geen succes.

Eigenlijk wilde ik journalistiek fulltime doen, maar ik voel me iets te oud en kan het geld niet meer missen.

Anyhow, het lijkt me een stuk fijner beroep dan het specialistische technische autistische werk dat ik nu doe.
pi_65457147
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:42 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

verhaal...
Dude, zoveel zuipen en snuiven. Heb je nog een neus van 1 geheel?
Nog geen korsakov?
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 15:17:59 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65457232
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:13 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Wow, goed bezig. Zo zie je maar dat je totaal niet dom hoeft te zijn met ADD. (vaak het tegendeel zelfs)
Je zit zeker vast aan een bindend studie advies met 36 punten het eerste jaar?

Ik weet niet hoeveel dagen per week die studie journalistiek is, maar ik denk 1 of 2.
Volgens mij ga ik hem wel in Tilburg op het fontys doen.
Daar poogde ik twee jaar terug leraaropleiding techniek, maar dat was geen succes.

Eigenlijk wilde ik journalistiek fulltime doen, maar ik voel me iets te oud en kan het geld niet meer missen.

Anyhow, het lijkt me een stuk fijner beroep dan het specialistische technische autistische werk dat ik nu doe.
Nee ik zit niet meer vast aan een bindend studieavdvies aangezien ik hiervoor al een studie afgerond heb (journalistiek ) Het is alleen zo dat als ik dit vak niet haal ik het vervolgvak niet mag doen. En aangezien deze twee vakken ook nog eens verplicht zijn voor mijn tweede studie (daardoor hoef ik minder vakken te volgen bij studie #2) zou ik daar dan ook niet mee door kunnen

Ik raad je journalistiek echt aan Ik ben zelf werkzaam in de journalistiek en ik vind het het mooiste beroep dat er is Bovendien kun je ook je eigen tijden vaak plannen. Ik heb nu een baan waarbij ik 1 dag per dag op de redactie moet werken en twee avonden van huis uit. Echt perfect voor mij
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:03:05 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461171
Nou ja zeg, ik was opgeroepen voor een ADHD coachingsgroep en ik meld me net af omdat ik nooit kan op de woensdag. Blijkt de groep gegeven te worden door degene waarbij ik niet meer behandeld wilde worden
pi_65461308
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Nou ja zeg, ik was opgeroepen voor een ADHD coachingsgroep en ik meld me net af omdat ik nooit kan op de woensdag. Blijkt de groep gegeven te worden door degene waarbij ik niet meer behandeld wilde worden
Mooi toch dat je je hebt afgemeld,... of niet dan?
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:09:33 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461399
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Mooi toch dat je je hebt afgemeld,... of niet dan?
Ja dat wel, maar het is toch absurd dat ik in een groep geplaatst wordt bij iemand waarvan ik specifiek aangegeven heb dat ik daardoor niet behandeld wil worden?

trouwens wel weer een mooie ADD actie dat ik 20 minuten te laat op de afspraak was
pi_65461414
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Wat heb je aan zo'n coachingsgroep? Wat doen ze dan?

Van groepsdingen heb ik de ervaring dat ik mezelf altijd beter voel dan de rest.
Vaak zitten er enorm falende honden tussen die te stom zijn om hun pillen in te kunnen nemen
en daarom maar werkloos de hele dag zitten te spacen.
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:14:03 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461554
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Wat heb je aan zo'n coachingsgroep? Wat doen ze dan?

Van groepsdingen heb ik de ervaring dat ik mezelf altijd beter voel dan de rest.
Vaak zitten er enorm falende honden tussen die te stom zijn om hun pillen in te kunnen nemen
en daarom maar werkloos de hele dag zitten te spacen.
Ik heb werkelijk geen idee maar het is geloof ik een beetje verplicht en ik wil het best proberen. Als ik het niets vind ben ik zo weer weg
pi_65463654
Vandaag weer bij psycholoog geweest en hoef voorlopig niet terug te komen, want het gaat goed met me. Heel erg goed eigenlijk, genoeg bagage van haar meegekregen om vooruit te kunnen voorlopig. Medicatie gebruik ik ook niet meer, dat was echt niet mijn ding, maar heb ik achteraf helemaal niet nodig.

Is een hoop gebeurd in een jaar, in zeer positieve zin .
pi_65471451
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:19 schreef frenkck het volgende:
Vandaag weer bij psycholoog geweest en hoef voorlopig niet terug te komen, want het gaat goed met me. Heel erg goed eigenlijk, genoeg bagage van haar meegekregen om vooruit te kunnen voorlopig. Medicatie gebruik ik ook niet meer, dat was echt niet mijn ding, maar heb ik achteraf helemaal niet nodig.

Is een hoop gebeurd in een jaar, in zeer positieve zin .
Feli... goed gedaan
pi_65471467
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee maar het is geloof ik een beetje verplicht en ik wil het best proberen. Als ik het niets vind ben ik zo weer weg
Hoezo verplicht? Zit je in een gedwongen traject, of zo?
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 22:19:58 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65473023
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoezo verplicht? Zit je in een gedwongen traject, of zo?
Bij de instelling waar ik behandeld wordt is het verplicht...

maar gezien mijn tijdsgebrek door 2 studies en een baan daarnaast kan ik me er mooi onderuit wurmen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:36:44 #285
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65473778
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij de instelling waar ik behandeld wordt is het verplicht...

maar gezien mijn tijdsgebrek door 2 studies en een baan daarnaast kan ik me er mooi onderuit wurmen
Zo brachten ze dat bij mij ook. GGZ overigens niet (daar was alles echter veel te vrijwillig en laks). Bij VNN was het overigens wel zo goed als verplicht. Bij VNN overigens wel verreweg het meeste geleerd.

Groepstherapie werd bij mij gebracht als elkaar informeren over ADHD en de eventuele oplossingen.
Vond mijn situatie en bevindingen overigens veel te persoonlijk en specifiek. Luisteren had ik geen behoefte aan. Had behoefte aan een erg persoonlijk plan. Vooral qua medicatie wou ik graag het 'testkonijn' zijn. Ik was namelijk blij met mijn ADHD en wilde alleen op sommige momenten iets 'saaier/betonnerig' (niet happen, ) zijn. Ondanks dat ik natuurlijk niet voor niks bij VNN zat, al is de begeleiding qua adhd er wel geweldig.

Verder werd er informatie gegeven en oefeningen in groepstherapie.
Voor sommigen best zinvol en fijn om te weten dat er meer mensen zijn met ADHD + de verschillen en overeenkomsten (hoe overdreven logisch dat ook klinkt, jullie weten vast wel wat ik bedoel).
pi_65476007
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:36 schreef Guncta het volgende:

[..]

Groepstherapie werd bij mij gebracht als elkaar informeren over ADHD en de eventuele oplossingen.
Vond mijn situatie en bevindingen overigens veel te persoonlijk en specifiek. Luisteren had ik geen behoefte aan. Had behoefte aan een erg persoonlijk plan.
Had ik ook. We begonnen ook met een vrij grote groep 12 ofzo waarvan vier mannen. Die 4 kerels en ik hadden (hebben) ADHD en de rest van de vrouwen allemaal ADD. Binnen drie weken waren al die vier die kerels al afgehaakt en ik had echt de grootste moeite om naar die anderen hun verhaal te luisteren. Als ik dan eens aan de beurt was om iets te vertellen dan wist ik vaak niet eens meer waar we eigenlijk over hadden. Ik ben normaal al ongeduldig maar met die groep klikte het al helemaal niet en kon het ook echt niet opbrengen om echt actief mee te doen. Ik ben wel zo vaak mogelijk gegaan en toen ik me eenmaal een beetje in die groep begon thuis te voelen ben ik vergeten naar die allerlaatste bijeenkomst te gaan Beetje lullig want die mensen waren wel oprecht geinteresseerd enzo naar mijn zwangerschap etc.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65479775
Today's the day.... Om 9 uur krijg ik een telefoontje met wat het vervolgtraject wordt.... Ben best nerveus nu....

Sollicitaties voor een nieuwe baan zijn ook de deur uit....
pi_65479982
succes!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65480921
Dank...
pi_65481146
ff roken... Hopen dat ze bellen...

Ze hebben gebeld. Maandag 16 feb. een vervolg afspraak bij een psych om "ziektebeelden uit te sluiten".

Erg spannend allemaal... En een beetje eng...

[ Bericht 72% gewijzigd door rvlaak_werk2 op 28-01-2009 09:29:33 ]
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 09:42:33 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65482114
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
ff roken... Hopen dat ze bellen...

Ze hebben gebeld. Maandag 16 feb. een vervolg afspraak bij een psych om "ziektebeelden uit te sluiten".

Erg spannend allemaal... En een beetje eng...
Spannend zeg! Maar wat houdt dat precies in? Ze twijfelen over bepaalde ziektenbeelden ofzo?

ben nu weer onderweg naar de psych. Ga maar eens vragen wat ze bedoelde met dat ik een 'vleugje borderline' heb
pi_65482706
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Spannend zeg! Maar wat houdt dat precies in? Ze twijfelen over bepaalde ziektenbeelden ofzo?

ben nu weer onderweg naar de psych. Ga maar eens vragen wat ze bedoelde met dat ik een 'vleugje borderline' heb
Geen idee wat het precies inhoud. Ze kwam er mee dat het is om dingen uit te sluiten. Vind het allemaal wat vaag, maar dat heb ik altijd al van psych'en gevonden...

We zullen het wel zien en ik hou jullie zekers op de hoogte
pi_65490236
Zijn er meer mensen hier die bij de intake van PsyQ niet iemand bij zich hadden die jou als kind kende? Ik heb vrijdag de intake en er is wat vroeger betreft niemand die ik mee zou kunnen nemen. Ik heb wel een paar rapporten maar daar staat weinig spannends op. Hoe verloopt zo'n gesprek als je geen ouder o.i.d. meebrengt\ in hoeverre is dat een probleem?
pi_65490896
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

lol, lekker lastig figuur ben jij.
pi_65492534
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn er meer mensen hier die bij de intake van PsyQ niet iemand bij zich hadden die jou als kind kende? Ik heb vrijdag de intake en er is wat vroeger betreft niemand die ik mee zou kunnen nemen. Ik heb wel een paar rapporten maar daar staat weinig spannends op. Hoe verloopt zo'n gesprek als je geen ouder o.i.d. meebrengt\ in hoeverre is dat een probleem?
Bij de intake is dat geen probleem. Later in het diagnose traject (is mij verteld) zijn die mensen wel nodig. Maar ik heb begrepen dat je er zelf niet per sé bij hoeft te zijn.
pi_65492542
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

lol, lekker lastig figuur ben jij.
Nee, de rest hier is lekker makkelijk
pi_65494093
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bij de intake is dat geen probleem. Later in het diagnose traject (is mij verteld) zijn die mensen wel nodig. Maar ik heb begrepen dat je er zelf niet per sé bij hoeft te zijn.
Ik begreep dat bij PsyQ de diagnose juist op basis van het intakegesprek gesteld wordt, dat het hele diagnosetraject niet meer dan het intakegesprek en een adviesgesprek omvat.
pi_65494263
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik begreep dat bij PsyQ de diagnose juist op basis van het intakegesprek gesteld wordt, dat het hele diagnosetraject niet meer dan het intakegesprek en een adviesgesprek omvat.
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
pi_65494345
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
28, zoals ook in mij profiel te zien is...
pi_65494552
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

28, zoals ook in mij profiel te zien is...
Kijk niet zoveel in profielen

Hmm.. dubieus... Mij is nl juist verteld dat een diagnose onmogelijk in 1 gesprek te stellen is. Al helemaal neit bij ASS en AD(H)D achtige aandoeningen. Omdat deze zoveel lijken op andere aandoeningen en dat je ook gewoon een beetje druk kan zijn...

Dit schijnt nog erger te zijn bij volwassenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')