Jij gaat vast elke week met veel plezier in die Stalinbarokbak naar je cluppie kijken?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:52 schreef Evertje het volgende:
Voor de mensen die zo graag een FC Limburg willen.
Richt er eentje op, maar betrek Fortuna en Roda er niet in.
Opzouten dus.
nu.nlquote:Roda JC en Fortuna Sittard voorlopig niet samen
Uitgegeven: 3 december 2008 07:01
Laatst gewijzigd: 3 december 2008 10:21
AMSTERDAM - De eventuele fusie van Roda JC met Fortuna Sittard is voorlopig niet aan de orde. Dagblad De Limburger meldt dinsdag op zijn website dat een definitief besluit op de lange baan is geschoven.
ANP
Dat was maandagavond de conclusie na een urenlang overleg tussen de Stichting Roda JC en de directie en de Raad van Commissarissen van Roda.
Tot op heden verklaarde geen van de betrokken partijen wat er maandag precies werd besproken. Drie weken geleden leek een fusie tussen de twee clubs nog heel dichtbij.
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:30 schreef venomsnake het volgende:
Wat een soap.
Kan me haast niet voorstellen dat het er ooit van komt.
Als het aan Limburg (de provincie) ligt hadden we het gisteren al gehad.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:32 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.
Hoezo zal de knvb dit niet accepteren?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:32 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.
geloof dat bericht nou maar gewoon welquote:Op woensdag 3 december 2008 15:05 schreef Evertje het volgende:
[..]
Hoezo zal de knvb dit niet accepteren?
De knvb zou juist op moeten komen van de belangen van de aparte clubs, en zich niet bemoeien met eventuele fusies. Die kesler moet gewoon oprotten.
Verder geloof ik het niet eens meteen, dat bericht van DDL. Neem aan dat het onderzoek gewoon plaats gaat vinden, en dat dat advies gewoon in maart komt. Dat Roda dan als club er niet mee akkoord gaat, lijkt me dan de volgende stap.
Stakkerquote:
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als Roda zou degraderen dit jaar en Fortuna via de nacompetitie in de Eredivisie geraakt. Moet je eens zien hoe snel we dan een FC Limburg hebben.
Waar moet je dan trots op zijn?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:59 schreef blonchi het volgende:
[..]
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.
Trots is vaak een hele beroerde raadgever.
Dan is het geen kwestie van willen, maar van moeten. Roda zou kapot gaan in de Jupiler League en Fortuna zou de zwakste promovendus ooit zijn. Dan moeten ze wel samengaan. Maar goed, de kans dat Roda daadwerkelijk zou degraderen is wel erg miniem en het idee dat Fortuna weet te promoveren is lachwekkend.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:59 schreef blonchi het volgende:
[..]
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.
Trots is vaak een hele beroerde raadgever.
Om je Groen en Geel te ergeren tot je Zwart voor ogen zietquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:06 schreef Elephant het volgende:
[..]
Waar moet je dan trots op zijn?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:17 schreef blonchi het volgende:
[..]
Om je Groen en Geel te ergeren tot je Zwart voor ogen ziet
[sarcasme modus aan]Gelukkig hebben beide clubs genoeg ambities en middelen om de top de bereiken (dat dan weer wel)quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:16 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dan is het geen kwestie van willen, maar van moeten. Roda zou kapot gaan in de Jupiler League en Fortuna zou de zwakste promovendus ooit zijn. Dan moeten ze wel samengaan. Maar goed, de kans dat Roda daadwerkelijk zou degraderen is wel erg miniem en het idee dat Fortuna weet te promoveren is lachwekkend.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:44 schreef KirkLazarus het volgende:
En waarom wordt er dan over FC Limburg gesproken?
quote:Haalbaarheidsonderzoek naar stadion in Limburg
Mocht het tussen Roda JC en Fortuna Sittard tot een fusie komen, dan zal er waarschijnlijk een nieuw stadion voor de club gebouwd worden. De provincie Limburg onderzoekt de mogelijkheden daartoe.
Het regioblad ZondagsNieuws meldt dat het stadion gebouwd zou moeten worden in een nog braakliggend gebied in de gemeente Brunssum. "De haalbaarheid van het plan is momenteel in onderzoek", laat men namens de provincie weten.
Zowel het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade als het Wagner & Partner Stadion in Sittard zou dan worden afgebroken. "Gezien de emoties wordt gekozen voor neutraal terrein", zo luidt de verklaring daarvoor.
voetbalprimeur.nl
quote:Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Rucebo het volgende:
Ik las ergens dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden voor een nieuw stadion in Brunssum, waarbij de twee andere stadion afgebroken zouden worden. Wat een onzin en geldverspilling. Alsof het ook veel boeit of dat stadion nou in Kerkrade of Brunssum ligt...
EDIT:
[..]
Het Zondagsnieuws als bronquote:Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Rucebo het volgende:
Ik las ergens dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden voor een nieuw stadion in Brunssum, waarbij de twee andere stadion afgebroken zouden worden. Wat een onzin en geldverspilling. Alsof het ook veel boeit of dat stadion nou in Kerkrade of Brunssum ligt...
EDIT:
[..]
Met Fortuna gaat het financieel beroerd en Roda bakt er op hetzelfde gebied ook niet heel veel van.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef DarkShine het volgende:
Hoezo stil, de Stichting Roda JC is tegen een fusie. Laat die Stichting nu net zijn veto moeten geven voor een fusie van Roda.
Ik snap überhaupt niet wat er te fuseren valt. Het stadion in Sittard/Geleen is niet van de club, het trainingscomplex is dacht ik van de gemeente, en het spelersmateriaal is ook niet iets waar een geweldige toekomst in zit. Het enige wat Roda dus over kan nemen zijn schulden, want ik kan me niet voorstellen dat de mensen die nu nog naar Fortuna gaan, ooit als Roda supporter naar een wedstrijd in Kerkrade zullen gaan. En het probleem van Roda is dat ze al een aantal jaren de begroting niet meer omhoog krijgen en dus juist geld nodig hebben in plaats van schulden. Ik vind het daarom ook ontzettend vreemd dat ze zelf geïnteresseerd zijn in een fusie.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:55 schreef blonchi het volgende:
[..]
Met Fortuna gaat het financieel beroerd en Roda bakt er op hetzelfde gebied ook niet heel veel van.
Trots opzij en er samen iets moois van maken. Wat nou cultuurverschil. Het zijn twee prachtige clubs die samen nog mooiere dingen zouden kunnen bewerkstelligen.
http://www.nu.nl/sport/18(...)a-in-zwaar-weer.html
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:16 schreef DarkShine het volgende:
Ik kom niet voor succes, ik kom voor mij club. "Samen" is mijn club niet!
In andere delen van het land zou men een fusie tussen twee rivaliserende clubs wel klakkeloos accepteren? NAC en Willem II? NEC en Vitesse? Feyenoord en Ajax?quote:Op woensdag 17 december 2008 00:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.
Applaus voor jezelf.
Ben jij nu gewoon zo achterlijk, of doe maar zo. In het topic worden genoeg goede argumenten aangehaald die tegen een fusie zijn. In plaats van daarop te reageren ga je gewoon lekker door met gebakken lucht uitkramen. Bedankt voor je nutteloze bijdrage in dit topic.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.
Applaus voor jezelf.
Waarom?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:38 schreef Adamo144 het volgende:
ik begrijp wat je bedoelt maar om dit nou met ajax en feyenoord te vergelijken vind ik veels te sterk.
Omdat ajax en feyenoord 75 km uit elkaar liggen, vele malen groter zijn dan roda, niet op sterven na dood zijn, grotere achterban + begroting hebben en omdat zij directe concurrenten van elkaar zijn (roda en fortuna spelen niet eens in dezelfde competitie). Daarbij hebben ze allebei ook een veel grotere vijver waar ze in kunnen vissen.quote:
Er worden arguménten gegeven, maar of het nou goede argumenten zijn, laat ik bij dezen maar in het midden.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:01 schreef JLSB het volgende:
[..]
Ben jij nu gewoon zo achterlijk, of doe maar zo. In het topic worden genoeg goede argumenten aangehaald die tegen een fusie zijn. In plaats van daarop te reageren ga je gewoon lekker door met gebakken lucht uitkramen. Bedankt voor je nutteloze bijdrage in dit topic.
Zoals eerder gezegd, ik denk juist dat een fusie de doodsteek is voor het voetbal in Zuid-Limburg. het enigste waar de fusie club mee opgescheept zit zijn schulden en drie stadions. Ik denk dat Roda qua begroting gewoon op haar top zit en gezien het feit dat het geboortecijfer daalt en de Zuid-Limburgse economie zwakker wordt, zal het alleen maar minder worden. Het enigste wat Roda omhoog kan krijgen is sportief succes, maar dat is weer een heel ander verhaal...
Dat is juist een goed argument om een fusie te startenquote:Ik denk dat Roda qua begroting gewoon op haar top zit en gezien het feit dat het geboortecijfer daalt en de Zuid-Limburgse economie zwakker wordt, zal het alleen maar minder worden.
quote:Crisis zal ook voetbal raken
INTERVIEW Henk Kesler weet niet of alle clubs aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen
Henk Kesler stopt in 2010 als directeur betaald voetbal van de KNVB. De kans is groot dat Nederland, en ook het betaalde voetbal, tegen die tijd de wonden likt van een zware economische recessie als gevolg van de kredietcrisis. „Of we volgend seizoen met alle huidige betaalde clubs aan de competitie beginnen, is zeer de vraag.”
De KNVB zelf zit voorlopig goed. Hoofdsponsors Nike (tot 2018) en Nationale Nederlanden (tot 2014) hebben langlopende contracten met de bond, met de eerste grotere partners moet de KNVB in 2010 pas weer om de tafel. Maar bij de clubs, weet Kesler, ligt dat anders. „Die hebben sponsors in soorten en maten, moeten ieder jaar skyboxen, reclame en andere dingen verkopen.” Vooral de kleintjes lopen gevaar, weet de directeur. „Als je een begroting van twee miljoen hebt, kom je direct in de problemen als sponsors wegvallen. De kredietcrisis zal bedrijven terughoudend maken bij het aangaan van nieuwe contracten. Dus is het de vraag of de licentiecommissie voor volgend seizoen alle clubs een licentie kan geven. Maar de enige die momenteel echt in de problemen lijken, zijn Fortuna Sittard en FC Eindhoven, dus we moeten afwachten.”
Kesler heeft nogal eens clubs tegen de haren in gestreken door zijn herhaald pleidooi voor fusies in het betaalde voetbal. Hij snapt de emoties, maar: „Als ik me afvraag of clubs met 500 supporters wel betaald- voetbalwaardig zijn, worden voorzitters boos en roepen dat ze maar liefst 1300 toeschouwers hebben.
Nou gefeliciteerd, dát is veel!”
HFC Haarlem en (toen nog) Stormvogels/Telstar, AGOVV en Go Ahead Eagles, Roda JC en Fortuna Sittard... fusie-initiatieven in het betaalde voetbal kunnen rekenen op Keslers steun omdat het voetbal er (financieel) gezonder van wordt. „We hebben bij de verdeling van de tv-gelden de pijn voor de eerste- divisieclubs wat verzacht, maar wel gesteld dat ze dan op termijn naar 16 clubs (nu 20, red.) zouden moeten. Zodat ze in de breedte sterker worden.” „In Limburg-Zuid, bij Roda JC en Fortuna Sittard is het misschien wel de laatste kans om tot een gezonde betaald-voetbalorganisatie te komen. MVV wil niet meedoen, dat legt zich er bij neer dat de club misschien maximaal een keer een seizoen overleeft in de eredivisie.
Van Roda en Fortuna is het goed dat ze niet vooral de schulden laten fuseren, maar kijken hoe ze samen meer geld uit de markt kunnen halen.
Want de werkelijke begroting van Roda is structureel de helft van die van Groningen, Heerenveen of Twente. Het is alleen de slechtst denkbare tijd om meer geld te verdienen, zo realistisch moet je met deze crisis ook zijn.”
Maar voor algehele somberte is het volgens Kesler te vroeg. ,Ik heb ooit de belangrijkste stelregel geleerd: het voetbal overleeft alles. Aan de andere kant hoor ik net op de radio dat DSM een recordwinst boekte maar wel 1000 mensen op straat zet. Blijven onze toeschouwers komen?
Ik denk van wel, want de loonstrook ziet er goed uit. Maar het moet allemaal nog blijken.” Nederlands positie in Europa is sowieso een punt van zorg bij Kesler. „De eredivisieclubs hebben gezamenlijk een omzet van 355 miljoen euro per jaar.We zullen in mei moeten zien wat de crisis met de begrotingen heeft gedaan. Clubs krijgen een tikje mee, dat kan haast niet anders. En we lopen al zo achter, internationaal. In Engeland hebben ze voor twee miljard aan begrotingen, in Italië voor anderhalf. Ik bedoel maar.” „Toen Ajax in 1995 de Champions League won, waren de afstanden minder groot tot de buitenlandse top dan nu. Als Rik van den Boog (nieuwe algemeen directeur Ajax, red.) zegt dat Ajax weer een keer de Champions League kan winnen, denk ik: Dan moet je wel een hele grote optimist zijn.Werder Bremen heeft een begroting van honderd miljoen, Ajax rond de zestig. Als er vijftig procent bij komt, zit Ajax nóg niet op het niveau vanWerder, terwijl dat geen Europese top is.”
De FIFA denkt aan maatregelen om de begrotingen in de hand te houden, de competitievervalsing tegen te gaan, weet Kesler. „De Duitsers zien dat hun Bayern een begroting van 200 miljoen heeft en 20 miljoen verlies draait die ze vervolgens zelf moeten ophoesten. De Italianen, neem Inter Milan, hebben bij wijze van spreken een begroting van 220 miljoen, draaien 110 miljoen verlies en dat brengt voorzitter Moratti (puissant rijke oliebaron, red.) er dan gewoon even in.”
Dat geld een bijna alles bepalende rol speelt in de kwaliteit van het voetbal, weet Kesler ook. „In Engeland heb je clubs die per jaar meer tv-geld krijgen dan de hele begroting van Ajax. De vraag is hoe je die ontwikkeling tegengaat. Dat is een duivelslastig probleem, en dat ziet de UEFA ook. Het is alleen lastig om die enorme woekerbegrotingen tegen te gaan. Na de koop van Manchester City en de enorme geldinjectie daar, zijn er plannen om regels te maken die bepalen dat begrotingen maar met tien miljoen, of misschien tien tot twintig procent per jaar omhoog mogen.
Dat zou een begin zijn.” „Eigenlijk is het verbazingwekkend dat Nederland bij de FIFA nog bij de topdrie van sterkste voetballanden hoort, als je ziet hoe klein we financieel zijn. Maar we hebben de geschiedenis van Ajax, Feyenoord en PSV en we hebben de successen van Oranje.
Nederland is een dichtbevolkt land met veel en vooral goed georganiseerde clubs, onze jeugdopleiding is sterk, er komen altijd veel talenten bovendrijven. Dat is ons geluk, dat is wat wij hebben tegenover het geld in het buitenland.”
Bron: LD / DDL
Aardig bericht, maar wat is je punt?quote:
in dit topic wordt gewoon het proces bijgehouden. Maar ja, uit dit bericht wordt het wederom duidelijk dat de fusie moet komenquote:Op donderdag 18 december 2008 12:07 schreef blonchi het volgende:
[..]
Aardig bericht, maar wat is je punt?
Toch maar fuseren?
Daarom vind ik het zo bijzonder dat Dark Shine dit bericht plaatst zonder verder commentaar.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:18 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
in dit topic wordt gewoon het proces bijgehouden. Maar ja, uit dit bericht wordt het wederom duidelijk dat de fusie moet komen
Dan maar failliet. Even vervelend. Dikke tranen. En wat zien we dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:34 schreef Geomancer het volgende:
Wij als supporters van Fortuna S -bakermat van het betaalde voetbal- zetten alles op alles om zelfstandig van de club te realiseren. Deze week is het TOF project van start gegaan waar binnen één week al 2 ton in zit, geld van sponsors én supporters.
Overigens zei Mark van Bommel onlangs dat de rivaliteit tussen Fortuna en Roda zelfs groter is dan Feyenoord - Ajax, doordat in feite beide clubs naast elkaar wonen. In ieder dorpje heb je Fortunezen en Rodasupporters zitten waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt. Dat Ajax en Feyenoord grotere achterban hebben en de klassieker jaarlijks opgeklopt wordt, heeft niks van doen dat Fortuna en Roda niet dezelfde sentimenten hebben.
FC Limburg is onacceptabel, dan liever failliet. Diegene die het niet begrijpt dat een fusie met de grote rivaal niet mogelijk is, heeft geen echte liefde voor een voetbalclub.
Als Roda-supporter sluit ik me voor 1 keer bij de woorden van een Fortunees aan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:34 schreef Geomancer het volgende:
Wij als supporters van Fortuna S -bakermat van het betaalde voetbal- zetten alles op alles om zelfstandig van de club te realiseren. Deze week is het TOF project van start gegaan waar binnen één week al 2 ton in zit, geld van sponsors én supporters.
Overigens zei Mark van Bommel onlangs dat de rivaliteit tussen Fortuna en Roda zelfs groter is dan Feyenoord - Ajax, doordat in feite beide clubs naast elkaar wonen. In ieder dorpje heb je Fortunezen en Rodasupporters zitten waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt. Dat Ajax en Feyenoord grotere achterban hebben en de klassieker jaarlijks opgeklopt wordt, heeft niks van doen dat Fortuna en Roda niet dezelfde sentimenten hebben.
FC Limburg is onacceptabel, dan liever failliet. Diegene die het niet begrijpt dat een fusie met de grote rivaal niet mogelijk is, heeft geen echte liefde voor een voetbalclub.
Ik kan je in deze niet meer dan gelijk geven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:34 schreef Geomancer het volgende:
Creperen is best pijnlijk hoor. Moedig van je.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik kan je in deze niet meer dan gelijk geven.
Liever creperen dan fuseren!
Dat moeten ze dan maar doen. Of nog beter: ze beginnen er nu al mee en gaan de concurrentie met Roda en Fortuna aan. We zullen zien wie die slag wint.quote:Op maandag 22 december 2008 12:04 schreef Adamo144 het volgende:
het bizare is dat als de clubs eenmaal failliet zijn, er gewoon een nieuwe club uit de grond gestampt wordt
Hehe, dat wint een fc Limburg nooit.quote:Op maandag 22 december 2008 13:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat moeten ze dan maar doen. Of nog beter: ze beginnen er nu al mee en gaan de concurrentie met Roda en Fortuna aan. We zullen zien wie die slag wint.
Failliet is maar een naampje, waar je eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn. Clubs in Belgie in Italie die failliet gingen werden gesaneerd, teruggezet en maakten een doorstart. Dat kan in Nederland ook. probleem is dan alleen dat de KNHB je waarschijnlijk terugzet ergens bij de amateurs. En als je een eventruele dreiging gaat vormen voor hun fcl zetten ze je terug in de allerlaagste divisie.quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Adamo144 het volgende:
ff vraagje: Stel, beide club worden officieel failliet verklaard. Veranderen ze dan gewoon in amateur clubs of zijn de clubs echt totaal afschreven?
Zelfs als er een fusie zou komen is dat voor mij niet het einde van Roda. Wat mij betreft volgen we dan dit fantastische initiatief:quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Adamo144 het volgende:
ff vraagje: Stel, beide club worden officieel failliet verklaard. Veranderen ze dan gewoon in amateur clubs of zijn de clubs echt totaal afschreven?
het is nog steeds wachten op de 1e zinvolle post van jou in dit topicquote:Op zaterdag 20 december 2008 14:24 schreef blonchi het volgende:
[..]
Creperen is best pijnlijk hoor. Moedig van je.
Als je op de lange duur Hoofdklasse kunt spelen (zaterdag of zondag maakt niet uit) heb je ook een mooie doorstart van je club!quote:Op maandag 22 december 2008 17:15 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat zijn inderdaad bijzondere initiatieven. Je hebt ook nog SV Austria Salzburg opgericht door ontevreden supporters van Red Bull Salzburg en United of Manchester door fans van Manchester United.
Probleem is alleen dat de KNVB je bij de amateurs laat starten en we (nog) geen doorstroming naar de profcompetitie hebben.
ja goed, maar sorry hoor, daar doe ik het niet voor. Ik ben roda supporter in hart en nieren en wil graag zien dat mijn cluppie goed voetbal speelt in een interessante competitie. En hoofdklasse amateurs hoort daar niet bij (als ze nu drie jaar daar moeten spelen, dan promoveren naar de 1e divisie en vervolgens vijf jaar later weer naar de ere kan ik er nog mee leven)quote:Op maandag 22 december 2008 19:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als je op de lange duur Hoofdklasse kunt spelen (zaterdag of zondag maakt niet uit) heb je ook een mooie doorstart van je club!
Het is reeds deel vier van dit topic. Maar ik vrees dat 'zinvol' in jouw geval alles betekent dat in jouw Rodastraatje past. In dat geval spijt het mij dat ik je niet op je wenken kan bedienen.quote:Op maandag 22 december 2008 17:22 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
het is nog steeds wachten op de 1e zinvolle post van jou in dit topic
Over zinvolle post gesproken, ik las net dit op www.limburger.nl :quote:Op maandag 22 december 2008 17:22 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
het is nog steeds wachten op de 1e zinvolle post van jou in dit topic
Ik zou me rot schamen als echte fan.quote:Roda JC-voorzitter Servé Kuijer stapt per direct op bij de Kerkraadse voetbalclub. De reden voor deze verrassende stap is de voortdurende en oplopende intimidatie waaraan de Heerlenaar en zijn gezin blootstaat. Vice-voorzitter Olaf van Eijndhoven neemt de taken van Kuijer over.
Voetbal
Door Jan Cuijpers
Roda-supporters nemen het de voorzitter kwalijk dat hij laat onderzoeken of er samenwerking met Fortuna Sittard nodig is om topvoetbal in Zuid-Limburg te behouden. "Er is maar één ding het belangrijkste in het leven, mijn gezin. En daar kies ik nu voor", vertelde Kuijer dinsdagavond aan deze krant.
In een eerder stadium zijn kinderen van Kuijer in het Heerlense uitgaansleven geïntimideerd. Kuijer en zijn gezin zijn daar nogal van geschrokken. Dat leidde tot permanente camerabewaking in en bij de woning van de voorzitter en politiepatrouilles die bij het huis regelmatig een oogje in het zeil houden. Afgelopen weekeinde, toen de supporters ook in het Parkstad Limburg Stadion spreekkoren aanhieven en dreigden op te rukken richting eretribune, zijn de bedreigingen geëscaleerd. Dat heeft Kuijer er toe doen besluiten zijn functie neer te leggen. "Ik heb anderhalve dag gesprekken gevoerd met mensen binnen en buiten de club en daarna dit besluit genomen", aldus een geëmotioneerde ex-voorzitter.
Het besluit op te stappen lijkt geen gevolgen te hebben voor de haalbaarheidsstudie. "Ik zit geografisch wat buiten de brandhaard Kerkrade. Bovendien heb ik goede hoop dat de gebeurtenissen van vandaag voor een soort schrikeffect zorgen. De lijn wordt voortgezet", liet de nieuwe voorzitter Olaf van Eijndhoven in een eerste reactie weten.
De KNVB reageerde dinsdagavond 'met ontsteltenis' op het besluit van Kuijer om af te treden. 'Wij kennen de heer Kuijer als een zeer betrokken en verbindende persoon, waar het Limburgse voetbal trots op moet zijn. Het is uitermate
treurig en verwerpelijk dat zich supporters noemende personen zo ver kunnen gaan. De KNVB veroordeelt dit ten zeerste en zal de politie Limburg steunen in de aanpak van deze lieden. Zij kunnen rekenen op de zwaarst mogelijke stadionverboden', zo stelde KNVB-directeur Henk Kesler in een schriftelijke reactie.
Een goede reden om de fusie zo snel mogelijk door te voeren.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:23 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Over zinvolle post gesproken, ik las net dit op www.limburger.nl :
[..]
Ik zou me rot schamen als echte fan.
Je bent ook voorstander van een fusie tussen Ajax en Feyenoord begrijp ik?quote:Op woensdag 24 december 2008 10:25 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Een goede reden om de fusie zo snel mogelijk door te voeren.
Komen die mafkezen niet meer naar de club, ben je daar meteen vanaf.
Over een paar jaar kun je wel promoveren tot het betaalde voetbal hoor.quote:Op maandag 22 december 2008 21:12 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
ja goed, maar sorry hoor, daar doe ik het niet voor. Ik ben roda supporter in hart en nieren en wil graag zien dat mijn cluppie goed voetbal speelt in een interessante competitie. En hoofdklasse amateurs hoort daar niet bij (als ze nu drie jaar daar moeten spelen, dan promoveren naar de 1e divisie en vervolgens vijf jaar later weer naar de ere kan ik er nog mee leven)
Wat me verbaasd is dat de tegenstanders constant roepen dat ze dan wel naar de amateurs gaan kijken. Alsof roda alleen nu al afgeschreven is. Lijkt me meer dan voorbarig.
Maar natuurlijk, maak dan een fusie van alle profclub: FC Nederland. Blijkt weer dat Kerkrade de achterstandswijk van Nederland is.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je bent ook voorstander van een fusie tussen Ajax en Feyenoord begrijp ik?
Met die vergelijking moet je eens stoppen, dat slaat werkelijk nergens op en maakt je er niet geloofwaardiger op.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die vergelijking trok Mark van Bommel ook voor de publieke omroep.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Met die vergelijking moet je eens stoppen, dat slaat werkelijk nergens op en maakt je er niet geloofwaardiger op.
Zegt meer over van Bommel dan over de vergelijking.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die vergelijking trok Mark van Bommel ook voor de publieke omroep.
Heb je nog iets zinnigs te melden. Ajax en Feyenoord hebben zodanig een reputatie opgebouwd daar kan Roda JC en Fortuna Sittard alleen maar van dromen. Feyenoord hebben de meeste fans, dan heb je Ajax en ik ben van mening dat de duels tussen deze twee de enige echte klassieker is. Roda JC en Fortuna Sittard is slechts een derby, en hoe lang hebben we deze niet meer gehad? Heb je het gemist? Je vindt het toch geweldig dat Fortuna Sittard in de eerste divisie voetbalt, zo ook MVV. Als Fortuna Sittard en Roda JC nu eens samen in Eredivisie voetballen en in de derby wordt voor iedere centimeter gestreden, dan juich ik dat alleen maar toe. In een derby gaat het om punten, ik heb het niet over vriendschappelijke duels, daar komt geen kip naar kijken.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe zielig kun je zijn om dit propaganda te noemen?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:17 schreef DarkShine het volgende:
De Kuijer propaganda is gevorderd tot dit topic zie ik
Hij gebruikte zogeheten misdragingen van supporters als argument voor een fusie, daar ging het nu om.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:20 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Heb je nog iets zinnigs te melden. Ajax en Feyenoord hebben zodanig een reputatie opgebouwd daar kan Roda JC en Fortuna Sittard alleen maar van dromen.
Een fusie tussen Twente en Heracles is trouwens ook ebst een goed kidee, wellicht kan dan twente dan echt een topclub worden.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Met die vergelijking moet je eens stoppen, dat slaat werkelijk nergens op en maakt je er niet geloofwaardiger op.
Volgens mij hebben ze het bij Twente financieel toch net iets beter voor elkaar als bij Roda JC en Fortuna.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een fusie tussen Twente en Heracles is trouwens ook ebst een goed kidee, wellicht kan dan twente dan echt een topclub worden.
Volgens mij was dat een paar jaar terug toch ook net iets anders...quote:Op woensdag 24 december 2008 12:47 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze het bij Twente financieel toch net iets beter voor elkaar als bij Roda JC en Fortuna.
Precies, Twente is een paar jaar geleden door de gemeente Enscehde gered van een faillissement, maar daar praat niemand meer over.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een paar jaar terug toch ook net iets anders...
Dit is met meer kortzichtigheid dan verstand uitgelegd.quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:34 schreef Geomancer het volgende:
Clubliefde is dan ook niet rationeel maar emotioneel.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is met meer kortzichtigheid dan verstand uitgelegd.
Maar dan hadden ze wel een goed plan op tafel liggen om de club weer gezond te maken. Zelfs zo gezond dat ze Steve McLaren aan kunnen trekken, en ik geloof niet dat hij goedkoop is.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, Twente is een paar jaar geleden door de gemeente Enscehde gered van een faillissement, maar daar praat niemand meer over.
Ik bespeur hier helemaal geen clubliefde.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Clubliefde is dan ook niet rationeel maar emotioneel.
Dat ligt dan aan jou.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:48 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Ik bespeur hier helemaal geen clubliefde.
En jij hebt ram een Plato voor je kop, auwwieë...quote:
Nee jij vindt dat er niks mis mee is, dat kan, maar voor mij is er heel veel mis mee en is een fusie niet acceptabel. Al zou die club een begroting van 200.000.000 euro krijgen, dat is volstrekt niet relevant, want het het heeft niets met geld en prestaties te maken.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:54 schreef sjutt het volgende:
Wel grappig dat er zoveel gemekkerd wordt over een fusie tussen 2 clubs die allebei al door een fusie tot stand zijn gekomen.
Er is gewoon niks mis mee, daarbij zal het waarschijnlijk EN meer geld opleveren EN (en dat zullen vooral veel "fans" tegenspreken) meer toeschouwers opleveren.
Ach die 'fans' met hun grote mond krabbelen wel terug. Per slot van rekening gaat het om de club uit je buurt.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:54 schreef sjutt het volgende:
Wel grappig dat er zoveel gemekkerd wordt over een fusie tussen 2 clubs die allebei al door een fusie tot stand zijn gekomen.
Er is gewoon niks mis mee, daarbij zal het waarschijnlijk EN meer geld opleveren EN (en dat zullen vooral veel "fans" tegenspreken) meer toeschouwers opleveren.
En waarmee dan wel? Wat is dan wel relevant als men een fusie wil?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee jij vindt dat er niks mis mee is, dat kan, maar voor mij is er heel veel mis mee en is een fusie niet acceptabel. Al zou die club een begroting van 200.000.000 euro krijgen, dat is volstrekt niet relevant, want het het heeft niets met geld en prestaties te maken.
Het heeft geen zin om met die gozer hierover te praten. Hij wíl gewoon niet. En waarom niet? Omdat hij niet wil!quote:Op woensdag 24 december 2008 15:34 schreef sjutt het volgende:
[..]
En waarmee dan wel? Wat is dan wel relevant als men een fusie wil?
Als dat nodig zou zijn dan moet dat maar.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Weet je wat het argument is van 'supporters' van beide clubs? Dat was een fusie binnen een gemeente en nu gaat een om een fusie tussen twee gemeenten. En dat is natuurlijk heeeel iets anders.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:51 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Als dat nodig zou zijn dan moet dat maar.
Net zoals Roda Sport en Rapid JC in het verleden samensmolten tot Roda JC en Sittardia en Fortuna '54 samensmolten tot Fortuna Sittard.
Het went uiteindelijk vanzelf. tenslotten schijnen Roda JC en Fortuna Sittard ook supporters te hebben dus een fusie kan best.
Ook nog een keer. Natuurlijk is een fusie tussen een Heerlense en een Kerkraadse club heel anders dan tussen een Sittardse en een Kerkraadse.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:09 schreef KirkLazarus het volgende:
Rapid '54 kwam uit Heerlen, Fortuna '54 uit Geleen.
Er is al een aantal fokkers dat er zo over denkt. Dus wat let hen?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Teilrasiert het volgende:
Over hoeveel fans hebben we het eigenlijk die dit niet willen? Dat ze dan lekker naar Allemania Aachen gaan
Die club heet Alemannia Aachen en niet Allemania, kennelijk weet je niet bijster veel van voetbal af.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Teilrasiert het volgende:
Over hoeveel fans hebben we het eigenlijk die dit niet willen? Dat ze dan lekker naar Allemania Aachen gaan
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die club heet Alemannia Aachen en niet Allemania, kennelijk weet je niet bijster veel van voetbal af.
En verder mag jij lekker naar PSV gaan als je zo nodig wilt 'gloryhunten'.
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussiequote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.
Leuke term ook: Gloryhunten.
Je kunt beter voetballiefhebber zijn, dan met een plank voor je hoofd steeds maar één club gaan aanmoedigen. Een club waar geen énkele Limburger speelt.
En al helemaal sneu is om te concluderen dat iemand zogenaamd geen voetbalkenner is, als hij een L vergeet in de naam van een Duitse Eerste Divisieclub...
En het sneust is dat je je ook nog noemt naar een Griekse filosoof...
Leuk voor je dat je Plato hebt gelezen. Goh, zal ik eens pronken met mijn boekenkast vol met Goethe?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussie.
Je doet maar, want het doet er niet toe en ik begon er ook niet over.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je Plato hebt gelezen. Goh, zal ik eens pronken met mijn boekenkast vol met Goethe?
Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Was dat niet die man van die smeergeldaffaire?quote:Op woensdag 24 december 2008 20:24 schreef KirkLazarus het volgende:
Burgemeester Som op het NOS Journaal
Als jij meer opleiding had gehad en - zoals je beweert - de oude filosofen een warm hart toedraagt, was je ook in staat geweest om wat meer te relativeren. En dan zou je je ook niet zo gedragen als de gemiddelde supporter. Namelijk met een plank voor je hersens.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussie.
Dat tuinpad of wat was dat ook alweer?quote:Op woensdag 24 december 2008 20:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Was dat niet die man van die smeergeldaffaire?
Zonde. Wel met een gekleurd brilletje allerlei argumenten blaten en vervolgens nooit ergens echt op ingaan.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:39 schreef blonchi het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om met die gozer hierover te praten. Hij wíl gewoon niet. En waarom niet? Omdat hij niet wil!
Zie mijn reactie op 14.09 uur.
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.
Leuke term ook: Gloryhunten.
Je kunt beter voetballiefhebber zijn, dan met een plank voor je hoofd steeds maar één club gaan aanmoedigen. Een club waar geen énkele Limburger speelt.
En al helemaal sneu is om te concluderen dat iemand zogenaamd geen voetbalkenner is, als hij een L vergeet in de naam van een Duitse Eerste Divisieclub...
En het sneust is dat je je ook nog noemt naar een Griekse filosoof...
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uitquote:Op woensdag 24 december 2008 20:26 schreef blonchi het volgende:
[..]
Als jij meer opleiding had gehad en - zoals je beweert - de oude filosofen een warm hart toedraagt, was je ook in staat geweest om wat meer te relativeren. En dan zou je je ook niet zo gedragen als de gemiddelde supporter. Namelijk met een plank voor je hersens.
Ik vrees echter dat je niet verder komt dan de Voetbal International en de Panorama.
Niet iedereen, maar het moge duidelijk zijn dat in deze voetbalmachowereld heel wat randdebielen rondlopen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uit
Ik ken genoeg fans. Als je met hen een gesprek aan gaat, al gaat het om een boutje vastdraaien in de tuinstoel, dan weten ze het thema zo om te draaien dat je weer bij Roda JC uitkomt. Daar is geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Het is Roda hier, Roda daar. Als ze FC Limburg horen word je automatisch met de grond gelijk gemaakt, terwijl ze niet eens weten wat de exacte plannen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uit
Dat lijkt er al meer op. Je komt er wel.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een fusie tussen Twente en Heracles is trouwens ook ebst een goed kidee, wellicht kan dan twente dan echt een topclub worden.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:22 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Ik ken genoeg fans. Als je met hen een gesprek aan gaat, al gaat het om een boutje vastdraaien in de tuinstoel, dan weten ze het thema zo om te draaien dat je weer bij Roda JC uitkomt. Daar is geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Het is Roda hier, Roda daar. Als ze FC Limburg horen word je automatisch met de grond gelijk gemaakt, terwijl ze niet eens weten wat de exacte plannen.
ICH JUN TOCH NIT MIT INNE PIER OP DE TRIBUUN ZITSE.
Goed doordacht arugment.
Dom gelul. Roda draait dit seizoen inderdaad beroerd, maar de afgelopen jaren eindigde de club steevast in het linkerrijtje. Dat kan dus nooit een argument voor ee fusie zijn want dan moet 80% van de clubs ook fuseren.quote:[b]Op donderdag 25 december 2008 21:47 Beide clubs doen het ronduit kut, hebben weinig potentie en weinig toeschouwers.
Als je de begroting bekijkt hebben ze vorige jaren boven verwachting gepresteerd, maar zoiets kan natuurlijk nooit voortduren. De tijden dat men nog kon voortleven op een transfer als Kone zijn voorbij. Net zoals andere subtoppers/middenmoot moeten deze zo nu en dan kunnen leven van een aardige transfer, om daar dan weer nieuw fatsoenlijk materiaal van te halen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dom gelul. Roda draait dit seizoen inderdaad beroerd, maar de afgelopen jaren eindigde de club steevast in het linkerrijtje. Dat kan dus nooit een argument voor ee fusie zijn want dan moet 80% van de clubs ook fuseren.
Als je kijkt naar de verhouding stadioncapaciteit/toeschouwers wel. Dan staan ze bij de laatste 3.quote:Dat er weinig toeschouwers zijn klopt evenmin. Natuurlijk kan het beter, maar het gemiddeld toeschouwersaantal van Roda hoort al sinds de opening van het nieuwe stadion bij de top 10 van de Eredivisie. Geen argument voor ee fusie dus.
Duhquote:Over de potentie van de club kun je discusse voeren, maar dit blijkt niet uit objectieve onderzoeken en is dus zeker geen vaststaand fet.
quote:Conclusie: je roept maar wat.
Dat doet er niet toe. Het gaat om het toeschouwersaantal, niet om de bezettingsgraad, want die zegt niks. Als Roda een stadion met 15.000 plaatsen had dan zou het stampvol zitten en dan zou e dit gezochte argument niet kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:23 schreef sjutt het volgende:
Als je kijkt naar de verhouding stadioncapaciteit/toeschouwers wel. Dan staan ze bij de laatste 3.
Dat laatste is juist, het eerste niet. In een begroting begroot je een x-aantal toeschouwers en dat staat los van de stadioncapaciteit, behalve dan dat je daar niet boven kunt gaan maar dat is evident.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:43 schreef sjutt het volgende:
Het draait JUIST om de bezettingsgraad. Daarop wordt namelijk een belangrijk deel van de begroting gebaseerd. Want (ja, echt waar) een begroting is voor een deel maar een voorspelling. En dat Roda nu al middelmatige begroting heeft, hoef ik waarschijnlijk niet meer te zeggen.
Lekker voetballen in een stadion dat zo goed als altijd voor de helft gevuld is. En dat voor een gebied dat gerekend mag worden tot het dichtstbevokte van Nederland. Typisch voorbeeld van boven je stand willen leven. Fortuna is daar het directe slachtoffer van gebleken. Voor Roda is het slechts een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat laatste is juist, het eerste niet. In een begroting begroot je een x-aantal toeschouwers en dat staat los van de stadioncapaciteit, behalve dan dat je daar niet boven kunt gaan maar dat is evident.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
Laatst nog eens een potje Triviant gedaan, maar verloren op deze klote vraag:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Eric van der Luer? Onder Hiddink, denk ergens vóór het EK.. begin '96, eind '95?quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wanneer hadden Groningen, NAC en NEC voor het laatst een Nederlands international?quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
NEC had bijvoorbeeld Romano Denneboom in september 2004 toen hij bij NEC speeldequote:Op vrijdag 26 december 2008 19:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wanneer hadden Groningen, NAC en NEC voor het laatst een Nederlands international?
Zonder na te denken noem ik je er drie, waarvan er 2 basisspelers zijn en de derde geregeld meespeeld en/of in de basis staat.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
Een club waar geen énkele Limburger speelt.
Wat is er dan gebeurd?quote:Op dinsdag 30 december 2008 03:10 schreef blonchi het volgende:
Roda is dit weekeinde weer eens te meer hopeloos gebleken. En dan doel niet alleen op het resultaat op het veld (triestheid ten top), maar ook over een ander dieptepunt. Namelijk het feit dat een zeer bekwaam voorzitter moet aftreden, omdat een handvol achterlijke randdebielen (want dat zijn het!!), zijn familie aan het bedreigen waren.
Wat heeft zijn naam ermee te doen? Hij is en blijft een Limburger.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:20 schreef goldback het volgende:
Bram Castro echte limburgse naam
quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:27 schreef goldback het volgende:
er blijft verschil hé
Dus omdat Roda een slecht seizoen heeft moet er maar meteen gefuseerd worden? Dan hadden NAC en FC Groningen na hun degradatie in 1999 respectievelijk 1998 zeker moeten fuseren, terwijl die clubs dit seizoen door iedereen de hemel in geprezen worden. Of wat te denken van FC Twente in 1983, SC Heerenveen in 1991 (na één jaar eredivisie, voorafgegaan door 35 troosteloze jaren in de eerste en tweede divisie)? En dan vergeet ik nog AZ, dat in 1988 en 1997 gedegradeerd is. Het zou een trieste en zeer kleine competitie zijn als alle clubs die weleens gedegradeerd zijn direct na die degradatie gefuseerd waren. En dan te bedenken dat Roda nog lang niet gedegradeerd is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 03:10 schreef blonchi het volgende:
Roda is dit weekeinde weer eens te meer hopeloos gebleken. En dan doel niet alleen op het resultaat op het veld (triestheid ten top),
Dat is een raar statement voor een voorstander van de fusie, want het 'gegeven' dat Roda achterop geraakt zou zijn bij clubs als Heerenveen, Twente en Groningen wordt juist als één van de belangrijkste argumenten voor een fusie gebruikt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:46 schreef Elephant het volgende:
Ik ben van mening dat je niet naar andere clubs moet kijken,
hier moet ik je toch even corrigeren DS:quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat heeft zijn naam ermee te doen? Hij is en blijft een Limburger.
Hasselt = Limburgquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:42 schreef LeonH het volgende:
[..]
hier moet ik je toch even corrigeren DS:
Bram Castro
1
Bram CastroGeboren op: donderdag 30 september 1982
Nationaliteit: Belgische
Wat ik daarmee bedoel is dat hersenloos gehamer over een vermeende fusie van NEC en Vitesse, of Heracles met Twente, waarom dat niet zou gaan. Kijk liever naar je eigen club in plaats de anderen erbij te betrekken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een raar statement voor een voorstander van de fusie, want het 'gegeven' dat Roda achterop geraakt zou zijn bij clubs als Heerenveen, Twente en Groningen wordt juist als één van de belangrijkste argumenten voor een fusie gebruikt.
Wat is daar hersenloos aan? Of zeg je dat alleen maar om je aan te sluiten bij Henk Kesler's schaamteloze en schandelijke 'stoeptegelopmerking'?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:55 schreef Elephant het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat hersenloos gehamer over een vermeende fusie van NEC en Vitesse, of Heracles met Twente, waarom dat niet zou gaan. Kijk liever naar je eigen club in plaats de anderen erbij te betrekken.
Ik roep dit al jaren, dat heeft niks met Kessler te maken. Ik zal het zelfs roepen als Roda JC mee zou doen om de titel.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat is daar hersenloos aan? Of zeg je dat alleen maar om je aan te sluiten bij Henk Kesler's schaamteloze en schandelijke 'stoeptegelopmerking'?
Je bent dus uit idealistische motieven voorstander van een fusie?quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:13 schreef Elephant het volgende:
[..]
Ik roep dit al jaren, dat heeft niks met Kessler te maken. Ik zal het zelfs roepen als Roda JC mee zou doen om de titel.
Als al die voorstanders dan eens stoppen met het wijzen naar (sub)topclubs hoeven wij die argumenten niet op een dergelijke manier aan de kant te leggen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:55 schreef Elephant het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat hersenloos gehamer over een vermeende fusie van NEC en Vitesse, of Heracles met Twente, waarom dat niet zou gaan. Kijk liever naar je eigen club in plaats de anderen erbij te betrekken.
Wie te vaak in het verleden blijft ronddolen, slaat de plank mis voor de toekomst.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus omdat Roda een slecht seizoen heeft moet er maar meteen gefuseerd worden? Dan hadden NAC en FC Groningen na hun degradatie in 1999 respectievelijk 1998 zeker moeten fuseren, terwijl die clubs dit seizoen door iedereen de hemel in geprezen worden. Of wat te denken van FC Twente in 1983, SC Heerenveen in 1991 (na één jaar eredivisie, voorafgegaan door 35 troosteloze jaren in de eerste en tweede divisie)? En dan vergeet ik nog AZ, dat in 1988 en 1997 gedegradeerd is. Het zou een trieste en zeer kleine competitie zijn als alle clubs die weleens gedegradeerd zijn direct na die degradatie gefuseerd waren. En dan te bedenken dat Roda nog lang niet gedegradeerd is.
Dat is een statement om de zwevende kiezer over de brug te helpen. Het moge duidelijk zijn dat het voornamelijk om geld gaat, dat er niet of nauwelijks meer is...quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een raar statement voor een voorstander van de fusie, want het 'gegeven' dat Roda achterop geraakt zou zijn bij clubs als Heerenveen, Twente en Groningen wordt juist als één van de belangrijkste argumenten voor een fusie gebruikt.
Geld zeg je? Dat kun je ook vergeten! Waar men bij de provincie begon over een begroting van 30 miljoen (lig je nog steeds achterop maargoed) werd dat al snel 25 miljoen om daarna nog sneller 20 miljoen te worden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:27 schreef blonchi het volgende:
[..]
Dat is een statement om de zwevende kiezer over de brug te helpen. Het moge duidelijk zijn dat het voornamelijk om geld gaat, dat er niet of nauwelijks meer is...
Die 20 miljoen Euro begint er meer op te lijken dan de 13 miljoen van Roda en de 2 miljoen van Fortuna, daarmee ga je sowieso de oorlog niet winnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Geld zeg je? Dat kun je ook vergeten! Waar men bij de provincie begon over een begroting van 30 miljoen (lig je nog steeds achterop maargoed) werd dat al snel 25 miljoen om daarna nog sneller 20 miljoen te worden.
* DarkShine mompelt iets over het uitgelekte IBC aanvalsplan waarmee Roda ook naar een begroting om en nabij dat bedrag kan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die 20 miljoen Euro begint er meer op te lijken dan de 13 miljoen van Roda en de 2 miljoen van Fortuna, daarmee ga je sowieso de oorlog niet winnen.
De begroting zou misschien naar 20 miljoen Euro toe kunnen, maar wanneer je daarmee de aanwezige mogelijkheden optimaal benut hebt kom je ook niet ver. Wanneer je met FC LImburg begint met 20 miljoen Euro en van daaruit doorgroeit kom je een eind verder.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
* DarkShine mompelt iets over het uitgelekte IBC aanvalsplan waarmee Roda ook naar een begroting om en nabij dat bedrag kan.
Deel 1, 2 & 3.
Deel 3 moet nog online komen...
De begroting waarmee men bij FCL wilt beginnen gaat steeds verder omlaag. Need to say more?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:48 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De begroting zou misschien naar 20 miljoen Euro toe kunnen, maar wanneer je daarmee de aanwezige mogelijkheden optimaal benut hebt kom je ook niet ver. Wanneer je met FC LImburg begint met 20 miljoen Euro en van daaruit doorgroeit kom je een eind verder.
Geef je eigen waarheid maar een flinke draai. Begroting omlaag, of niet. Roda gaat zeer zwaar weer tegemoet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De begroting waarmee men bij FCL wilt beginnen gaat steeds verder omlaag. Need to say more?
Ik ben geboren en getogen in Heerlen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:45 schreef blonchi het volgende:
[..]
Geef je eigen waarheid maar een flinke draai. Begroting omlaag, of niet. Roda gaat zeer zwaar weer tegemoet.
Gelukkig beschikt Roda over een gigantisch aantal trouwe fans. Vooral uit Kerkrade zelf![]()
![]()
Dus daardoor gaat het zeker goed komen. Kijk maar naar het bezoekersaantal en vergelijk dat maar eens met de bevolkingsdichtheid van de Oostelijke Mijnstreek...
De meeste supporters van Roda komen overigens uit Heerlen en Landgraaf en uit een groot deel van het Heuvelland.
Jawel Kerkradenaar, U leest 'Heerlen' . De door u zo gehate stad. De stad zonder sfeer. De stad die volgens jullie geen carnaval kan vieren. De stad zonder hart.
Maar datzelfde Heerlen (Nol Hendriks) zorgt er wel voor dat Roda nog leeft. Dus waarom zou Sittard niet ook hier een steentje aan bij kunnen dragen door het voetbal in Limburg weer wat meer aanzien te geven?
Die fusie komt er toch. Punt.
Fanatieke fans komen vanzelf. Zeker bij een club die een veel groter draagvlak zal hebben. Limburgers moeten eens wat meer gaan samenwerken. Ik dacht dat het zo'n trotse/bijzondere/ unieke provincie was.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen in Heerlen.
Roda gaat zondermeer zwaar weer tegemoet, maar hoe moet je bij een fusieclub publiek trekken als die op dezelfde voet begint? Fanatieke fans heb je niet, die zijn immers afgehaakt. Het volk wat wel komt is hetgeen wat nu, het bij Roda & Fortuna beide minder gaat, roept om een fusie...
Welke sfeer? Die is er dan namelijk niet meerquote:Op maandag 5 januari 2009 11:59 schreef Adamo144 het volgende:
Met emotionele fans is gewoon geen land te bezeilen, gewoon fuseren, dan blijven de 'fanatieke' fans weg waardoor het grote publiek eindelijk eens van een veilige sfeer in het stadion kan genieten
Meedingen om de titel? Dat zal volstrekt onmogelijk zijn met de begroting die men voor ogen heeft, ik vraag me daarom af hoe je hierbij komt.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:35 schreef PouwelZ het volgende:
Lijkt me niet leuk voor de echte fans van de clubs nee, maar een Fc Limburg lijkt mij als beetje voetballiefhebber erg fijn. Eindelijk een club uit Limburg die qua begroting die mee kan dingen om de titel en dus ook met Europees voetbal. Ik weet zeker dat ik een seizoenskaart zal kopen als ze eredivisie spelen.
Met de begroting waar men op mikt zal men iets hoger dan Roda nu eindigen...quote:Op maandag 5 januari 2009 12:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Meedingen om de titel? Dat zal volstrekt onmogelijk zijn met de begroting die men voor ogen heeft, ik vraag me daarom af hoe je hierbij komt.
Oh ja ik zal eerlijk toegeven dat ik het niet echt volg allemaal, maar het leek mij logisch als je 2 of 3 clubs fuseert dat je dan een leuke begroting krijgt. Mijn foutquote:Op maandag 5 januari 2009 12:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Meedingen om de titel? Dat zal volstrekt onmogelijk zijn met de begroting die men voor ogen heeft, ik vraag me daarom af hoe je hierbij komt.
En als je zeker een seizoenskaart neemt voor een Limburgse eredivisieclub kun je nu al terecht bij Roda JC.
Je kunt nu al een halve scc pakken, krijg je nog 2 van de top3 clubs te zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:16 schreef PouwelZ het volgende:
[..]
Oh ja ik zal eerlijk toegeven dat ik het niet echt volg allemaal, maar het leek mij logisch als je 2 of 3 clubs fuseert dat je dan een leuke begroting krijgt. Mijn fout. En dat is waar en ga ik volgend seizoen ook waarschijnlijk doen als ze niet degraderen.
Need I say more?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:33 schreef Elephant het volgende:
[..]
.....voor een middenmoter of degradatiekandidaat.
En niet alleen maar aan de overkant...quote:
Naar het vernemen van de meest recente bekeruitslag kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg roepen om een fusie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:32 schreef Adamo144 het volgende:
ik wist het wel, het ziet ernaar uit dat deze hele shit gewoon overwaait en over een jaar of 2 weer iemand 'fc limburg' roept
Leuke avatar trouwens: Jupiler en Roda (een omen??)quote:Op maandag 5 januari 2009 14:00 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je kunt nu al een halve scc pakken, krijg je nog 2 van de top3 clubs te zien.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:47 schreef blonchi het volgende:
[..]
Leuke avatar trouwens: Jupiler en Roda (een omen??)
Ik begrijp dat Vitesse moet fuseren aldus jou?quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Naar het vernemen van de meest recente bekeruitslag kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg roepen om een fusie.
Op VVV na, is het voetbal in Limburg één grote trieste bedoening.
"Supporters" laat je maar verder raadplegen door trots en onderbuikgevoelens
Heb je een kamillenbad gedronken of zo?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:04 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Vitesse moet fuseren aldus jou?
Als je doorbekert, met moeite, is dat ovor jou een reden om weer naar een fusie te roepen. Vitesse is uitgeschakeld door Lienden de vorige ronde...quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:19 schreef blonchi het volgende:
[..]
Heb je een kamillenbad gedronken of zo?
Ik heb het niet gezien gisteren, maar goed. Nederland moest zich inderdaad schamen voor dat optreden, net zo hard moet Roda JC zich schamen. Lijkt me duidelijk. Elf man voor de kist is geen excuus, met dit niveauverschil moet je het slim uitspelen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als je doorbekert, met moeite, is dat ovor jou een reden om weer naar een fusie te roepen. Vitesse is uitgeschakeld door Lienden de vorige ronde...
Los daarvan. Kun je je Luxemburg - Nederland nog herinneren waarin van der Sar moest tijdrekken tegen het einde om de 3punter over de streep te halen? Lienden stond gister ook met 11 man voor de kist.
In Engeland is dat altijd de charme van de FA-cup en in Nederland meteen weer falen van de topclubs...quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:07 schreef Votz het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien gisteren, maar goed. Nederland moest zich inderdaad schamen voor dat optreden, net zo hard moet Roda JC zich schamen. Lijkt me duidelijk. Elf man voor de kist is geen excuus, met dit niveauverschil moet je het slim uitspelen.
Dan heb je het wel over een totaal ander niveau.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
In Engeland is dat altijd de charme van de FA-cup en in Nederland meteen weer falen van de topclubs...
Hihi het clubje VVV uit het schattige Venlo. Fantastische organisatie hebben ze.. dat moet ik toegeven maar een paar jaar geleden waren ze de 4e club van Limburg. Op dit moment draaien ze sportief heel goed en dat merkt Venlo en omstreken nu ook.quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Op VVV na, is het voetbal in Limburg één grote trieste bedoening.
Onzin, de derby verplaatst zich dan. Zo moeilijk is dat niet. Dan wordt het PSV-FC Limburg. Laat ze maar komen die Brabo'squote:Op donderdag 22 januari 2009 14:38 schreef EvertonPride het volgende:
[..]
Hihi het clubje VVV uit het schattige Venlo. Fantastische organisatie hebben ze.. dat moet ik toegeven maar een paar jaar geleden waren ze de 4e club van Limburg. Op dit moment draaien ze sportief heel goed en dat merkt Venlo en omstreken nu ook.
Maar de achterban bij MVV, Fortuna en Roda is altijd groter geweest.
Kijk hier nog eens het filmpje van dit seizoen, MVV-Fortuna. Zo'n match zie je in geen 10 of 100 jaar in de Jupiler League kwa belevenis, entourage en grimmigheid. Zo iets mag nooit verloren gaan.
http://www.heugem.net/voetbal/mvv/video/0809/0809mvvfortuna.php
Wat is financieel gezond. Venlo gaat het nu voor de wind, als ze promoveren (als ja, want een dergelijke voorsprong hebben ze al vaker weggegeven!) en ze degraderen volgend seizoen kost dat grapje ze wel duiten. Zoiets overleef je een keer zonder schrammen, een tweede keer word moeilijk.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:29 schreef Adamo144 het volgende:
Weer dat leven in het verleden, als de clubs gewoon niet meer financieel gezond zijn moeten ze de consequenties dragen, wat is daar zo verkeerd aan? gebeurt ook bij bedrijven
Financieel gezond zijn lijkt mij dat je de begroting elk jaar rond krijgt (nu is het zo dat je na 3 keer falen de competitie uitgeschopt wordt geloof ik).quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:56 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat is financieel gezond. Venlo gaat het nu voor de wind, als ze promoveren (als ja, want een dergelijke voorsprong hebben ze al vaker weggegeven!) en ze degraderen volgend seizoen kost dat grapje ze wel duiten. Zoiets overleef je een keer zonder schrammen, een tweede keer word moeilijk.
Ook als dat zou gebeuren, maar als je naar het programma van Roda kijkt weet je dat die kans kleiner is dan jij hoopt, is een fusie niet bespreekbaar. Het zou heel erg zijn als Roda zou degraderen, maar ik kan op zich prima leven met een Roda in de eerste divisie, het is in ieder geval minder erg dan het einde van de club en het begin van een gedrocht zonder verleden en zonder hart.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:51 schreef Fetai het volgende:
Wat zou het grappig zijn als Roda degradeert dit jaar! Geen Zuid-Limburgers meer in de eredivisie en dan nog moeilijk doen over FC Limburg
Altijd weer dat verleden.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ook als dat zou gebeuren, maar als je naar het programma van Roda kijkt weet je dat die kans kleiner is dan jij hoopt, is een fusie niet bespreekbaar. Het zou heel erg zijn als Roda zou degraderen, maar ik kan op zich prima leven met een Roda in de eerste divisie, het is in ieder geval minder erg dan het einde van de club en het begin van een gedrocht zonder verleden en zonder hart.
Een melancholicus die zich Plato noemtquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:07 schreef Votz het volgende:
[..]
Altijd weer dat verleden.![]()
Ik zeg nu niet dat je dat ooit gezegd hebt, maar dit is enkel een voorbeeld dat hier steeds weer terugkomt.
PSV-fan: wie heeft de landskampioenen van de laatste 15 jaar?
Ajax-fan: wie heeft de meeste prijzen gewonnen?
Feyenoord-fan: wie heeft de laatste Europa-cup gewonnen?
Roda-fan: als Boerenbach niet terug had gespeeld tegen Sredets...
Als iemand zoiets roept, wordt je meteen afgebrand over het verleden. En hier komt het verleden weer terug.
Het getuigt duidelijk dat je geen hart en ziel hebt wat betreft Limburg.
Oh ja...niet degraderen? Carnaval moet nog komen!!!!
Dat jij als MVV-supporter niet naar het verleden wil kijken is begrijpelijk, want dat hebben jullie niet. Een zevende plaats in 1993 wordt in Maastricht nog steeds als het hoogtepunt uit de clubgeschiedens gezienquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:14 schreef blonchi het volgende:
[..]
Een melancholicus die zich Plato noemt
Weer dat verleden.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat jij als MVV-supporter niet naar het verleden wil kijken is begrijpelijk, want dat hebben jullie niet. Een zevende plaats in 1993 wordt in Maastricht nog steeds als het hoogtepunt uit de clubgeschiedens gezien.
Voetbal bestaat bij de gratie van het verleden, want zonder het verleden verdwijnt ook de grootsheid van Real Madrid en Liverpool als sneeuw voor de zonquote:
Als we de voorstanders mogen geloven zal zo'n club direct een grote meerderheid van de Limburgers achter zich krijgen en vormen de bestaande clubs geen bedreiging.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:21 schreef Fetai het volgende:
Ja, onze eigen FC Limburg oprichten, dat lijkt me een goed plan, dan komt er nog een extra club bij daar in het zuiden.
Wat enig, Blonchi relateren aan MVVquote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat jij als MVV-supporter niet naar het verleden wil kijken is begrijpelijk, want dat hebben jullie niet. Een zevende plaats in 1993 wordt in Maastricht nog steeds als het hoogtepunt uit de clubgeschiedens gezien.
In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voetbal bestaat bij de gratie van het verleden, want zonder het verleden verdwijnt ook de grootsheid van Real Madrid en Liverpool als sneeuw voor de zon.
Tuurlijk, kunnen de Roda-"fans" klagen over de verkeerde besteding van onze belastingcenten. Ze vinden toch altijd wel wat achter die dikke spoorbiels.quote:Maar goed, zoals ik eerder al gezegd heb moeten de voorstanders vooral een FC Limburg oprichten en bewijzen dat het het succes wordt waar ze nu over spreken. Ga de concurrentieslag met Roda maar aan en dan zien we over een paar jaar wel verder waar dat toe geleid heeft.
Parkstad is nou niet echt een streek waar veel intellect huist...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:45 schreef Adamo144 het volgende:
het allerergste is gewoon het feit dat als je bij Roda werkt en je merkt op dat een fusie inderdaad het beste is voro de hele regio wordt niet alleen diegene met de dood bedreigd, maar ook meteen zijn hele familie (inclusief kinderen!).
hoe triester kan het worden...
Roda JC heeft al een behoorlijke tijd van haar bestaan in de marge van de Eerste Divisie doorgebracht, maar is desondanks toch een grote naam in het Nederlandse voetbal geworden. Het zou uit historisch oogpunt zeker een verlies voor het Nederlandse voetbal zijn. Maar ja, ook GVAV, SC Enschede en DOS waren relatief grote namen en daar zijn allemaal voetbalbolwerken voor in de plaats gekomen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:51 schreef Fetai het volgende:
Wat zou het grappig zijn als Roda degradeert dit jaar! Geen Zuid-Limburgers meer in de eredivisie en dan nog moeilijk doen over FC Limburg
Het is anders een zeer effectieve methode gebleken om een fusie te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:45 schreef Adamo144 het volgende:
het allerergste is gewoon het feit dat als je bij Roda werkt en je merkt op dat een fusie inderdaad het beste is voro de hele regio wordt niet alleen diegene met de dood bedreigd, maar ook meteen zijn hele familie (inclusief kinderen!).
hoe triester kan het worden...
Trots?quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het is anders een zeer effectieve methode gebleken om een fusie te voorkomen.
Precies, gewoon zo laten als het is. Niks schouders eronder en iets moois en groots er van gaan maken. Welnee, lekker achterover leunen en ambitieloos achter groen/geel of zwart/geel gaan lopen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Het is weer mooi dat het voetbal weer leeft in Sittard,
Gewoon laten zoals het is.
En dit is weer tekenend voor de FC Limburg-discussies: Kerkradenaren en Sittarders die hun afzonderlijke problemen onderkennen, maar zelf janken als hun club wordt opgeheven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Het is weer mooi dat het voetbal weer leeft in Sittard,
Gewoon laten zoals het is.
Ze gaan nog harder janken als ze gaan fuseren. Of ze gaan zelfs feestvieren als ze failliet gaan, zodat ze niet kunnen fuseren...Dat gaat er bij mij niet in.quote:Op donderdag 29 januari 2009 04:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dit is weer tekenend voor de FC Limburg-discussies: Kerkradenaren en Sittarders die hun afzonderlijke problemen onderkennen, maar zelf janken als hun club wordt opgeheven.
OMFG hier spreekt een groot denker!quote:Op donderdag 29 januari 2009 03:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Precies, gewoon zo laten als het is. Niks schouders eronder en iets moois en groots er van gaan maken. Welnee, lekker achterover leunen en ambitieloos achter groen/geel of zwart/geel gaan lopen.
Typisch de mentaliteit van burgerlijk Limburg.![]()
Het is slechts een constatering.quote:Op donderdag 29 januari 2009 03:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Trots?
Lekker problemen oplossen met geweld.
Sneue sukkel
Hebben ze dan toch nog iets bereikt, die zogenaamde fans.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:49 schreef DarkShine het volgende:
De algemeen directeur van Roda is onbereikbaar voor fans en supporters, sponsoren lopen weg (de hoofdsponsor van de jeugd is al weg hierdoor)...
Dit is een negatieve ontwikkeling voor fusie voor- en tegenstanders!
Wij hebben bereikt dat de RvC, bestuur, commerciële afdeling en de algemeen directeur van Roda niet bereikbaar zijn voor sponsoren? Hoe dik is die plank voor je kop als ik vragen mag?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:39 schreef Elephant het volgende:
[..]
Hebben ze dan toch nog iets bereikt, die zogenaamde fans.
Het hele artikel vind je hier.quote:Kan het nog gekker?
Ja, dat kan het. Dan hebben we het over het Servé Kuijer-huil-verhaal. Deze arme clubman die moest opstappen na 'ernstige bedreigingen' (is er al iemand aangehouden voor deze wandaden?) benaderde daags voor zijn 'uiterst schokkende' verhaal dhr. Laeven van hoofdsponsor Aevitae. Of hij het van hem wilde over nemen, Servé had behoefte aan een opvolger met 'een harde hand'. Servé had beter moeten weten. Harry Laeven is een fervent tegenstander van de smerige praktijken van Kuijer. Harry Laeven wordt nog liever de grootste sponsor van een club in de Jupiler League dan dat hij Roda opgeeft. Kuijer kreeg dus nul op het rekest en stapte toen, daags na deze ontmoeting, met een geheel geregiseerd huilverhaal op als voorzitter.
Harry Laeven zou wat ons betreft een geweldige voorzitter zijn. Maar dan uiteraard niet in het 'project Kuijer', maar als het in het IBC-plan gememoreerde boegbeeld. Harry Laevens Aevitae is namelijk Roda JC-sponsor vanwege de club Roda JC. Zulk soort mensen dienen gekoesterd te worden. Laten we dan ook maar hopen dat op het moment dat straks zou blijken dat Roda JC toch als zelfstandige club verder kan gaan een man als Harry Laeven opstaat en belangrijk gemaakt wordt, als startsein voor het nieuwe Roda JC, dat verlost is van mensen die niets om de club geven! Wordt Harry Laeven op deze manier de nieuwe Joop Munsterman?
Ik heb een plank voor de kop? Lekker objectief artikel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:46 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wij hebben bereikt dat de RvC, bestuur, commerciële afdeling en de algemeen directeur van Roda niet bereikbaar zijn voor sponsoren? Hoe dik is die plank voor je kop als ik vragen mag?
Verder wil ik je ook wel even op het volgende artikel wijzen:
[..]
Het hele artikel vind je hier.
Ik kon mijn lach niet meer inhouden....hier ga je je toch niet aanmelden???? Ik vraag me überhaupt af of ze de 500 halen.quote:2 maanden GRATIS Eredivisie Live via Roda JC
Roda JC biedt je samen met de aanbieders van digitale TV nu 2 maanden gratis Eredivisie Live aan! Dat betekent alle wedstrijden van Roda JC en alle andere eredivisieclubs LIVE op jouw tv. Wil je gebruik maken van dit unieke aanbod, reageer dan snel aangezien de actie geldt voor de eerste 500 aanmelders
Feiten, lieve schat, feiten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:57 schreef TheVotary het volgende:
[..]
OMFG hier spreekt een groot denker!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Makkelijk. Dementen genoeg in dito gemeente. Kerkrade kent immers een flinke vergrijzing.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:58 schreef Votz het volgende:
Ik kreeg vandaag deze mail:
[..]
Ik kon mijn lach niet meer inhouden....hier ga je je toch niet aanmelden???? Ik vraag me überhaupt af of ze de 500 halen.
Ik snap 'm niet?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:58 schreef Votz het volgende:
Ik kreeg vandaag deze mail:
[..]
Ik kon mijn lach niet meer inhouden....hier ga je je toch niet aanmelden???? Ik vraag me überhaupt af of ze de 500 halen.
Welke multinationals staan dan te wachten?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:43 schreef Elephant het volgende:
terwijl straks multinationals te wachten staan.
Vermoedelijk doelt hij op het Chemelot terrein, hierbij vergeet hij echter dat deze bedrijven zelf in zwaar weer zitten momenteel...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welke multinationals staan dan te wachten?
Ja zoals ELK bedrijf tegenwoordig in zwaar weer zit. Bedrijven spenderen alsnog geld als ze merken dat ze een goede return on investment krijgen. Als (zoals zelfs nota bene de voorzitter van Roda) zegt dat er potentie inzit lijkt het me niet dat totaal het tegenovergestelde waar is...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vermoedelijk doelt hij op het Chemelot terrein, hierbij vergeet hij echter dat deze bedrijven zelf in zwaar weer zitten momenteel...
Fortuna en Roda hebben toch leukere dingen laten zien dan menig ander clubquote:Op donderdag 29 januari 2009 03:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Precies, gewoon zo laten als het is. Niks schouders eronder en iets moois en groots er van gaan maken. Welnee, lekker achterover leunen en ambitieloos achter groen/geel of zwart/geel gaan lopen.
Typisch de mentaliteit van burgerlijk Limburg.![]()
Sterker nog DSM heeft in 2008 nog aangegeven niet te gaan sponsoren in het betaald voetbal. Of dat nu Fortuna is, of Roda, of een FC Limburg. Het past niet in hun beleid.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:50 schreef Plato1980 het volgende:
De voorstanders komen altijd weer met DSM aanzetten, maar DSM heeft nog nooit aangegeven miljoenen in een fusieclub te willen stoppen. Bovendien heeft DSM ontslagen aangekondigd en kan het dus simpelweg niet maken om tegelijkertijd miljoenen in een voetbalclub te gaan stoppen. En hier komt nog bij dat DSM in principe niet voor de consumentenmarkt produceert en dus weinig belang heeft bij grote investeringen in een voetbalclub. Het is dan ook een illusie om te veronderstellen dat DSM binnenkort aankondigt een FC Limburg met minstens 6/7 miljoen per jaar te gaan ondersteunen en over die bedragen hebben we het op z'n minst, want anders gaat het scenario van een duidelijke groei van de begroting sowieso niet op.
DSM is momenteel een sponsor van alle 3 de Zuid-Limburgse clubs, en zover ik weet wou men niet meer dan een bescheiden sponsor blijven.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:26 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Sterker nog DSM heeft in 2008 nog aangegeven niet te gaan sponsoren in het betaald voetbal. Of dat nu Fortuna is, of Roda, of een FC Limburg. Het past niet in hun beleid.
Volgens mij sponsoren ze alleen de voetbalacademielimburg en wilden ze het daarbij houden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:56 schreef DarkShine het volgende:
[..]
DSM is momenteel een sponsor van alle 3 de Zuid-Limburgse clubs, en zover ik weet wou men niet meer dan een bescheiden sponsor blijven.
quote:AKKOORD OVER FUSIE RODA EN FORTUNA
Roda JC en Fortuna Sittard gaan fuseren. Met ingang van komend seizoen gaan beide verenigingen op in een nieuwe op te richten fusieclub.
De stuurgroep die de mogelijkheden en onmogelijkheden van het samengaan van Roda JC en Fortuna Sittard heeft onderzocht heeft positief geadviseerd over de fusie. De besturen van beide Zuid-Limburgse clubs hebben zich achter het advies geschaard.
Later vandaag komt de stuurgroep met een verklaring naar buiten. Het personeel van Fortuna is om 10.00 uur door directeur Hans Erkens van de club geinformeerd. Volgens bronnen rond beide clubs heeft een groep ondernemers zich bereid verklaard de fusieclub financieel te steunen. Hoeveel geld beschikbaar komt is nog niet bekend. Eerder werd gezegd dat een fusieclub met een begroting van minimaal twintig miljoen euro per jaar moet werken.
De Stichting Roda JC, tot voor kort verklaard tegenstander van een fusie, is volgens ingewijden gisteravond akkoord gegaan met het voorstel.
limburger.nl
Inderdaad. Voor buitenstaanders is dat nog het interessantste.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:11 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd hoe de club gaat heten
En in wat voor shirtjes ze gaan spelen.
De Limburger. Sportweek en Elfvoetbal hebben het overgenomen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:50 schreef KirkLazarus het volgende:
Hoax. Laat bron zien dan.
De geruchten zeggen dat men een nieuw stadion (50.000) wilt bouwen bij Maastricht-Aachen-Airport...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welk stadion gaan zou nou spelen?
Dat gedrocht? Kunnen ze beter in dat van Fortuna gaan spelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Gaan gewoon in het station van roda spelen
Dat zou helemaal belachelijk zijn. De clubs liggen te dicht bij elkaar etc. Maar wel 5 km van de Geusselt een nieuw stadion bouwenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De geruchten zeggen dat men een nieuw stadion (50.000) wilt bouwen bij Maastricht-Aachen-Airport...
Heb je dat al eens van de buitenkant gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat gedrocht? Kunnen ze beter in dat van Fortuna gaan spelen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De geruchten zeggen dat men een nieuw stadion (50.000) wilt bouwen bij Maastricht-Aachen-Airport...
de geruchten zeggen dat ik ontoerkeningsvatbaar benquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Een stadion voor 50.000 man. Als het niet zo in-en-in-triest was zou ik erom lachen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jup sorry, had eerst even moeten checken. Ik las het hier terwijl ik in de trein zat en belde direct een vriend met familie in het bestuur. Hij zei dat het onzin was. Het lijkt ook echt donderslag bij heldere hemel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De Limburger. Sportweek en Elfvoetbal hebben het overgenomen.
die willen het zeker weten volgens mijquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:02 schreef Adamo144 het volgende:
wel opvallend dat het nog neit op www.vi.nl is geplaatst
Dat wel, maar zo snel!?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:10 schreef Breach het volgende:
Ik had niet verwacht dat het er van zou komen
www.vi.nlquote:
'Akkoord over fusie Roda JC en Fortuna Sittard'
03/02/2009 11:11
Roda JC en Fortuna Sittard gaan volgend seizoen op in een nieuw op te richten fusieclub. De stuurgroep die het samengaan heeft onderzocht, adviseerde positief, meldt De Limburger.
Dinsdag komt de stuurgroep met een verklaring waarin het samengaan van de Limburgse clubs definitief wordt bekrachtigd. Het Limburgse Dagblad heeft via bronnen te horen gekregen dat een groep ondernemers bereid is te investeren in de fusieclub. Om welke bedragen het gaat is nog niet bekend, maar de stuurgroep had al aangegeven dat er met een begroting van minimaal twintig miljoen euro gewerkt dient te worden.
Roda JC was tot voor kort tegenstander van het samengaan, maar zou maandagavond akkoord gegaan zijn met het voorstel. Het personeel van Fortuna Sittard heeft inmiddels al een uitleg gekregen over de fusie.
Fortuna Sittard bezet momenteel de vijftiende plaats in de Jupiler League. Roda JC staat op de zestiende plaats in de Eredivisie.
Neuh, te veel profclubs in de regio. Weet je wat, we proppen er maar twee in Maastrichtquote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
misscien proberen ze die supporterskernen ook hard te pakken, zodat ze alleen gezinnetjes aantrekkenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Neuh, te veel profclubs in de regio. Weet je wat, we proppen er maar twee in Maastricht
Dat zou overigens wel de ultieme klap in het gezicht van beide supporterskernen zijn.
Bestuursleden die moeten opstappen omdat hun gezin bedreigd wordt, is dat niet hard genoeg?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:36 schreef Superheld het volgende:
Veel te zacht gespeeld door supporters.
Triest dat het er doorkomt.
Hoezo, in verleden al zo vaak gebeurd, en met succesquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:36 schreef Superheld het volgende:
Veel te zacht gespeeld door supporters.
Triest dat het er doorkomt.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:41 schreef DJ_Ryow het volgende:
welke gevolgen heeft dit voor de Eredivisie? ik neem aan dat de fusie club in de Jupiler League begint... en dus zal er een extra club naar de Eredivisie moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |