Jij gaat vast elke week met veel plezier in die Stalinbarokbak naar je cluppie kijken?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:52 schreef Evertje het volgende:
Voor de mensen die zo graag een FC Limburg willen.
Richt er eentje op, maar betrek Fortuna en Roda er niet in.
Opzouten dus.
nu.nlquote:Roda JC en Fortuna Sittard voorlopig niet samen
Uitgegeven: 3 december 2008 07:01
Laatst gewijzigd: 3 december 2008 10:21
AMSTERDAM - De eventuele fusie van Roda JC met Fortuna Sittard is voorlopig niet aan de orde. Dagblad De Limburger meldt dinsdag op zijn website dat een definitief besluit op de lange baan is geschoven.
ANP
Dat was maandagavond de conclusie na een urenlang overleg tussen de Stichting Roda JC en de directie en de Raad van Commissarissen van Roda.
Tot op heden verklaarde geen van de betrokken partijen wat er maandag precies werd besproken. Drie weken geleden leek een fusie tussen de twee clubs nog heel dichtbij.
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:30 schreef venomsnake het volgende:
Wat een soap.
Kan me haast niet voorstellen dat het er ooit van komt.
Als het aan Limburg (de provincie) ligt hadden we het gisteren al gehad.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:32 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.
Hoezo zal de knvb dit niet accepteren?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:32 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, als het aan limburg ligt, duur het nog een jaar of 35. De KNVB zal dit echter niet accepteren en achter hun kont aan blijven lopen.
geloof dat bericht nou maar gewoon welquote:Op woensdag 3 december 2008 15:05 schreef Evertje het volgende:
[..]
Hoezo zal de knvb dit niet accepteren?
De knvb zou juist op moeten komen van de belangen van de aparte clubs, en zich niet bemoeien met eventuele fusies. Die kesler moet gewoon oprotten.
Verder geloof ik het niet eens meteen, dat bericht van DDL. Neem aan dat het onderzoek gewoon plaats gaat vinden, en dat dat advies gewoon in maart komt. Dat Roda dan als club er niet mee akkoord gaat, lijkt me dan de volgende stap.
Stakkerquote:
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als Roda zou degraderen dit jaar en Fortuna via de nacompetitie in de Eredivisie geraakt. Moet je eens zien hoe snel we dan een FC Limburg hebben.
Waar moet je dan trots op zijn?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:59 schreef blonchi het volgende:
[..]
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.
Trots is vaak een hele beroerde raadgever.
Dan is het geen kwestie van willen, maar van moeten. Roda zou kapot gaan in de Jupiler League en Fortuna zou de zwakste promovendus ooit zijn. Dan moeten ze wel samengaan. Maar goed, de kans dat Roda daadwerkelijk zou degraderen is wel erg miniem en het idee dat Fortuna weet te promoveren is lachwekkend.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:59 schreef blonchi het volgende:
[..]
En toch blijf je dan mafkezen houden, die dan niet willen, omdat ze niet willen.
Trots is vaak een hele beroerde raadgever.
Om je Groen en Geel te ergeren tot je Zwart voor ogen zietquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:06 schreef Elephant het volgende:
[..]
Waar moet je dan trots op zijn?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:17 schreef blonchi het volgende:
[..]
Om je Groen en Geel te ergeren tot je Zwart voor ogen ziet
[sarcasme modus aan]Gelukkig hebben beide clubs genoeg ambities en middelen om de top de bereiken (dat dan weer wel)quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:16 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dan is het geen kwestie van willen, maar van moeten. Roda zou kapot gaan in de Jupiler League en Fortuna zou de zwakste promovendus ooit zijn. Dan moeten ze wel samengaan. Maar goed, de kans dat Roda daadwerkelijk zou degraderen is wel erg miniem en het idee dat Fortuna weet te promoveren is lachwekkend.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:44 schreef KirkLazarus het volgende:
En waarom wordt er dan over FC Limburg gesproken?
quote:Haalbaarheidsonderzoek naar stadion in Limburg
Mocht het tussen Roda JC en Fortuna Sittard tot een fusie komen, dan zal er waarschijnlijk een nieuw stadion voor de club gebouwd worden. De provincie Limburg onderzoekt de mogelijkheden daartoe.
Het regioblad ZondagsNieuws meldt dat het stadion gebouwd zou moeten worden in een nog braakliggend gebied in de gemeente Brunssum. "De haalbaarheid van het plan is momenteel in onderzoek", laat men namens de provincie weten.
Zowel het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade als het Wagner & Partner Stadion in Sittard zou dan worden afgebroken. "Gezien de emoties wordt gekozen voor neutraal terrein", zo luidt de verklaring daarvoor.
voetbalprimeur.nl
quote:Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Rucebo het volgende:
Ik las ergens dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden voor een nieuw stadion in Brunssum, waarbij de twee andere stadion afgebroken zouden worden. Wat een onzin en geldverspilling. Alsof het ook veel boeit of dat stadion nou in Kerkrade of Brunssum ligt...
EDIT:
[..]
Het Zondagsnieuws als bronquote:Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Rucebo het volgende:
Ik las ergens dat ze aan het kijken waren naar de mogelijkheden voor een nieuw stadion in Brunssum, waarbij de twee andere stadion afgebroken zouden worden. Wat een onzin en geldverspilling. Alsof het ook veel boeit of dat stadion nou in Kerkrade of Brunssum ligt...
EDIT:
[..]
Met Fortuna gaat het financieel beroerd en Roda bakt er op hetzelfde gebied ook niet heel veel van.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:42 schreef DarkShine het volgende:
Hoezo stil, de Stichting Roda JC is tegen een fusie. Laat die Stichting nu net zijn veto moeten geven voor een fusie van Roda.
Ik snap überhaupt niet wat er te fuseren valt. Het stadion in Sittard/Geleen is niet van de club, het trainingscomplex is dacht ik van de gemeente, en het spelersmateriaal is ook niet iets waar een geweldige toekomst in zit. Het enige wat Roda dus over kan nemen zijn schulden, want ik kan me niet voorstellen dat de mensen die nu nog naar Fortuna gaan, ooit als Roda supporter naar een wedstrijd in Kerkrade zullen gaan. En het probleem van Roda is dat ze al een aantal jaren de begroting niet meer omhoog krijgen en dus juist geld nodig hebben in plaats van schulden. Ik vind het daarom ook ontzettend vreemd dat ze zelf geïnteresseerd zijn in een fusie.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:55 schreef blonchi het volgende:
[..]
Met Fortuna gaat het financieel beroerd en Roda bakt er op hetzelfde gebied ook niet heel veel van.
Trots opzij en er samen iets moois van maken. Wat nou cultuurverschil. Het zijn twee prachtige clubs die samen nog mooiere dingen zouden kunnen bewerkstelligen.
http://www.nu.nl/sport/18(...)a-in-zwaar-weer.html
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:16 schreef DarkShine het volgende:
Ik kom niet voor succes, ik kom voor mij club. "Samen" is mijn club niet!
In andere delen van het land zou men een fusie tussen twee rivaliserende clubs wel klakkeloos accepteren? NAC en Willem II? NEC en Vitesse? Feyenoord en Ajax?quote:Op woensdag 17 december 2008 00:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.
Applaus voor jezelf.
Ben jij nu gewoon zo achterlijk, of doe maar zo. In het topic worden genoeg goede argumenten aangehaald die tegen een fusie zijn. In plaats van daarop te reageren ga je gewoon lekker door met gebakken lucht uitkramen. Bedankt voor je nutteloze bijdrage in dit topic.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:42 schreef blonchi het volgende:
[..]
Typische ambitieloze mentaliteit van een Oostelijke Mijnstreker.
Applaus voor jezelf.
Waarom?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:38 schreef Adamo144 het volgende:
ik begrijp wat je bedoelt maar om dit nou met ajax en feyenoord te vergelijken vind ik veels te sterk.
Omdat ajax en feyenoord 75 km uit elkaar liggen, vele malen groter zijn dan roda, niet op sterven na dood zijn, grotere achterban + begroting hebben en omdat zij directe concurrenten van elkaar zijn (roda en fortuna spelen niet eens in dezelfde competitie). Daarbij hebben ze allebei ook een veel grotere vijver waar ze in kunnen vissen.quote:
Er worden arguménten gegeven, maar of het nou goede argumenten zijn, laat ik bij dezen maar in het midden.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:01 schreef JLSB het volgende:
[..]
Ben jij nu gewoon zo achterlijk, of doe maar zo. In het topic worden genoeg goede argumenten aangehaald die tegen een fusie zijn. In plaats van daarop te reageren ga je gewoon lekker door met gebakken lucht uitkramen. Bedankt voor je nutteloze bijdrage in dit topic.
Zoals eerder gezegd, ik denk juist dat een fusie de doodsteek is voor het voetbal in Zuid-Limburg. het enigste waar de fusie club mee opgescheept zit zijn schulden en drie stadions. Ik denk dat Roda qua begroting gewoon op haar top zit en gezien het feit dat het geboortecijfer daalt en de Zuid-Limburgse economie zwakker wordt, zal het alleen maar minder worden. Het enigste wat Roda omhoog kan krijgen is sportief succes, maar dat is weer een heel ander verhaal...
Dat is juist een goed argument om een fusie te startenquote:Ik denk dat Roda qua begroting gewoon op haar top zit en gezien het feit dat het geboortecijfer daalt en de Zuid-Limburgse economie zwakker wordt, zal het alleen maar minder worden.
quote:Crisis zal ook voetbal raken
INTERVIEW Henk Kesler weet niet of alle clubs aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen
Henk Kesler stopt in 2010 als directeur betaald voetbal van de KNVB. De kans is groot dat Nederland, en ook het betaalde voetbal, tegen die tijd de wonden likt van een zware economische recessie als gevolg van de kredietcrisis. „Of we volgend seizoen met alle huidige betaalde clubs aan de competitie beginnen, is zeer de vraag.”
De KNVB zelf zit voorlopig goed. Hoofdsponsors Nike (tot 2018) en Nationale Nederlanden (tot 2014) hebben langlopende contracten met de bond, met de eerste grotere partners moet de KNVB in 2010 pas weer om de tafel. Maar bij de clubs, weet Kesler, ligt dat anders. „Die hebben sponsors in soorten en maten, moeten ieder jaar skyboxen, reclame en andere dingen verkopen.” Vooral de kleintjes lopen gevaar, weet de directeur. „Als je een begroting van twee miljoen hebt, kom je direct in de problemen als sponsors wegvallen. De kredietcrisis zal bedrijven terughoudend maken bij het aangaan van nieuwe contracten. Dus is het de vraag of de licentiecommissie voor volgend seizoen alle clubs een licentie kan geven. Maar de enige die momenteel echt in de problemen lijken, zijn Fortuna Sittard en FC Eindhoven, dus we moeten afwachten.”
Kesler heeft nogal eens clubs tegen de haren in gestreken door zijn herhaald pleidooi voor fusies in het betaalde voetbal. Hij snapt de emoties, maar: „Als ik me afvraag of clubs met 500 supporters wel betaald- voetbalwaardig zijn, worden voorzitters boos en roepen dat ze maar liefst 1300 toeschouwers hebben.
Nou gefeliciteerd, dát is veel!”
HFC Haarlem en (toen nog) Stormvogels/Telstar, AGOVV en Go Ahead Eagles, Roda JC en Fortuna Sittard... fusie-initiatieven in het betaalde voetbal kunnen rekenen op Keslers steun omdat het voetbal er (financieel) gezonder van wordt. „We hebben bij de verdeling van de tv-gelden de pijn voor de eerste- divisieclubs wat verzacht, maar wel gesteld dat ze dan op termijn naar 16 clubs (nu 20, red.) zouden moeten. Zodat ze in de breedte sterker worden.” „In Limburg-Zuid, bij Roda JC en Fortuna Sittard is het misschien wel de laatste kans om tot een gezonde betaald-voetbalorganisatie te komen. MVV wil niet meedoen, dat legt zich er bij neer dat de club misschien maximaal een keer een seizoen overleeft in de eredivisie.
Van Roda en Fortuna is het goed dat ze niet vooral de schulden laten fuseren, maar kijken hoe ze samen meer geld uit de markt kunnen halen.
Want de werkelijke begroting van Roda is structureel de helft van die van Groningen, Heerenveen of Twente. Het is alleen de slechtst denkbare tijd om meer geld te verdienen, zo realistisch moet je met deze crisis ook zijn.”
Maar voor algehele somberte is het volgens Kesler te vroeg. ,Ik heb ooit de belangrijkste stelregel geleerd: het voetbal overleeft alles. Aan de andere kant hoor ik net op de radio dat DSM een recordwinst boekte maar wel 1000 mensen op straat zet. Blijven onze toeschouwers komen?
Ik denk van wel, want de loonstrook ziet er goed uit. Maar het moet allemaal nog blijken.” Nederlands positie in Europa is sowieso een punt van zorg bij Kesler. „De eredivisieclubs hebben gezamenlijk een omzet van 355 miljoen euro per jaar.We zullen in mei moeten zien wat de crisis met de begrotingen heeft gedaan. Clubs krijgen een tikje mee, dat kan haast niet anders. En we lopen al zo achter, internationaal. In Engeland hebben ze voor twee miljard aan begrotingen, in Italië voor anderhalf. Ik bedoel maar.” „Toen Ajax in 1995 de Champions League won, waren de afstanden minder groot tot de buitenlandse top dan nu. Als Rik van den Boog (nieuwe algemeen directeur Ajax, red.) zegt dat Ajax weer een keer de Champions League kan winnen, denk ik: Dan moet je wel een hele grote optimist zijn.Werder Bremen heeft een begroting van honderd miljoen, Ajax rond de zestig. Als er vijftig procent bij komt, zit Ajax nóg niet op het niveau vanWerder, terwijl dat geen Europese top is.”
De FIFA denkt aan maatregelen om de begrotingen in de hand te houden, de competitievervalsing tegen te gaan, weet Kesler. „De Duitsers zien dat hun Bayern een begroting van 200 miljoen heeft en 20 miljoen verlies draait die ze vervolgens zelf moeten ophoesten. De Italianen, neem Inter Milan, hebben bij wijze van spreken een begroting van 220 miljoen, draaien 110 miljoen verlies en dat brengt voorzitter Moratti (puissant rijke oliebaron, red.) er dan gewoon even in.”
Dat geld een bijna alles bepalende rol speelt in de kwaliteit van het voetbal, weet Kesler ook. „In Engeland heb je clubs die per jaar meer tv-geld krijgen dan de hele begroting van Ajax. De vraag is hoe je die ontwikkeling tegengaat. Dat is een duivelslastig probleem, en dat ziet de UEFA ook. Het is alleen lastig om die enorme woekerbegrotingen tegen te gaan. Na de koop van Manchester City en de enorme geldinjectie daar, zijn er plannen om regels te maken die bepalen dat begrotingen maar met tien miljoen, of misschien tien tot twintig procent per jaar omhoog mogen.
Dat zou een begin zijn.” „Eigenlijk is het verbazingwekkend dat Nederland bij de FIFA nog bij de topdrie van sterkste voetballanden hoort, als je ziet hoe klein we financieel zijn. Maar we hebben de geschiedenis van Ajax, Feyenoord en PSV en we hebben de successen van Oranje.
Nederland is een dichtbevolkt land met veel en vooral goed georganiseerde clubs, onze jeugdopleiding is sterk, er komen altijd veel talenten bovendrijven. Dat is ons geluk, dat is wat wij hebben tegenover het geld in het buitenland.”
Bron: LD / DDL
Aardig bericht, maar wat is je punt?quote:
in dit topic wordt gewoon het proces bijgehouden. Maar ja, uit dit bericht wordt het wederom duidelijk dat de fusie moet komenquote:Op donderdag 18 december 2008 12:07 schreef blonchi het volgende:
[..]
Aardig bericht, maar wat is je punt?
Toch maar fuseren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |