abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63701522
Soms is het wel leuk om zo te praten, als je met van die kakkers praat bijvoorbeeld.

rock with me, baby. <3
pi_63701554
Iedereen zoekt gewoon heel stoer die woorden op op internet
pi_63701598
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:55 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

fietspad, kneus.
Stoep!
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_63701632
Sommige woorden/uitdrukkingen zijn nu eenmaal nodig om je toereikend uit te kunnen drukken, 'relevant' klinkt misschien als een duur woord, maar probeer jij maar eens een fatsoenlijk alternatief te vinden?
Ga weg
pi_63701653
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:16 schreef Florian_ het volgende:

[..]

-1 in de kaste
Mieters!
Wel over de KLB SC neem ik aan he?
Ik zal een keer een opzetje maken en die naar jou PMen.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 18:00:06 #86
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_63701833
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:00 schreef jitzzzze het volgende:
Maar NG, dat doe jij toch ook altijd?

Stem op mij: [STEMTOPIC] FEE SINT AVATARS
pi_63701881
"Dure" woorden

Zulks een VMBO uitdrukking.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 18:07:24 #89
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:09:29 #90
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_63701959
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:54 schreef Florian_ het volgende:
[ afbeelding ]
Zij is slim.
And all the things you do with it
pi_63702043
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:51 schreef Iblis het volgende:
Maar de koning is toch wel Mohammed Faizel Ali Enait!
[..]

Absoluut!

"En daar is er een Fremdkörper genaamd Mohammed Faizel Ali die niet opstaat in de geconsacreerde zittingszaal waar de heilige momenten van de rechtsstaat worden gecelebreerd. Wat? Niet opstaan voor het hoogaltaar waar middels erediensten, sacramenten en liturgieën, offers aan de geesten van de rechtsstaat worden gebracht? Een juridisch-politieke herem –banvloek- wordt over hem, deze ontheiliger van het tabernakel, deze brutale beeldenbestormer, deze postmoderne iconoclast, uitgesproken."

Of:

"Ik verwijt deze lieden, die het plettende en laminerende juggernautwiel in werking hebben gebracht, te lijden aan een bizarre vorm van cultureel autisme."

Mocht een meisje in dergelijke volzinnen spreken dan zou ik daar toch aardig geil van worden.
Schoenentellend ziekpubliek.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:12:45 #92
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63703601
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:12 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Absoluut!

"En daar is er een Fremdkörper genaamd Mohammed Faizel Ali die niet opstaat in de geconsacreerde zittingszaal waar de heilige momenten van de rechtsstaat worden gecelebreerd. Wat? Niet opstaan voor het hoogaltaar waar middels erediensten, sacramenten en liturgieën, offers aan de geesten van de rechtsstaat worden gebracht? Een juridisch-politieke herem –banvloek- wordt over hem, deze ontheiliger van het tabernakel, deze brutale beeldenbestormer, deze postmoderne iconoclast, uitgesproken."

Of:

"Ik verwijt deze lieden, die het plettende en laminerende juggernautwiel in werking hebben gebracht, te lijden aan een bizarre vorm van cultureel autisme."

Mocht een meisje in dergelijke volzinnen spreken dan zou ik daar toch aardig geil van worden.
Maar het jammerlijke is dat hij zich soms net vertilt, door een woord niet juist te gebruiken. Bijvoorbeeld ‘Fremdkörper ... die’: in het Nederlands hebben we het, als we het er al over hebben, toch meestal over ‘het Fremdkörper’; ‘de Fremdkörper’ (de Duitse vervoeging wordt wel gebruikt) impliceert een meervoud. Het was dan ook logischer geweest dat hij, aangezien het Fremdkörper zinsonderwerp is, ernaar zou verwijzen met ‘dat’. Maar wat met name opvalt is het woord ‘beeldenbestormer’ – dat moet overduidelijk ‘beeldenstormer’ zijn. Hoe komt hij erbij?

Ook het citaat dat ik aanhaalde, met de iteratief pointerende Locke, het slaat als een tang op een varken. Iteratief heeft tegenwoordig toch de connotatie van een wiskundige procedure (daar komt het woord ‘iteratie’ en ‘iteratief’ het meest voor); en suggereert daarmee enige mechanische starheid in Lockes handelen. Ook pointeren lijkt wat vergezocht. Je pointeert kanonnen; Locke had simpelweg wel ‘herhaaldelijk kunnen wijzen op’.

Zulk gebruik is duidelijk dikdoenerij. Nu is daar niet altijd iets mis mee… maar in het geval van Enait heeft het toch een wat hulpeloos karakter. Ook als je hem op TV of op de radio hoort wil hij wel eens vastlopen in zijn eigen verbalisme.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63703688
Wat een pareltje is dit geworden.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:16:58 #94
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63703741
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:57 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Mieters!
Wel over de KLB SC neem ik aan he?
Ik zal een keer een opzetje maken en die naar jou PMen.
Ik ben benieuwd
Primum non nocere
pi_63703865
TS is zwaar irritant
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_63704383
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:20 schreef MoneyTalks het volgende:
TS is zwaar irritant
Whehe
pi_63704521
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:16 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd
Natuurlijk zit jij in 1
[..]
pi_63704560
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:39 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Natuurlijk zit jij in 1
Moi?
pi_63704902
Enait is echt de eindbaas wat "dure" woorden betreft:

Mijn favoriet tegen Rita Verdonk bij Knevel & van den Brink:
quote:
“U bent bezig de maatschappij op te delen in bipolaire conceptualisaties”
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_63705442
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:25 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ik dacht zo bij mezelf ''Waarom gebruiken mensen ''dure'' woorden om slimmer over te komen? En dan gebruiken ze soms ook nog verkeerde ''dure'' synoniemen''

Klacht: mensen die ''dure'' woorden gebruiken om slim te lijken.
Dure woorden? Dat is gewoon een brallerig stukje.
pi_63705490
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:41 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Moi?
2
Als je je best doet kom je ook in 1.
[..]
pi_63705657
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar het jammerlijke is dat hij zich soms net vertilt, door een woord niet juist te gebruiken. Bijvoorbeeld ‘Fremdkörper ... die’: in het Nederlands hebben we het, als we het er al over hebben, toch meestal over ‘het Fremdkörper’; ‘de Fremdkörper’ (de Duitse vervoeging wordt wel gebruikt) impliceert een meervoud. Het was dan ook logischer geweest dat hij, aangezien het Fremdkörper zinsonderwerp is, ernaar zou verwijzen met ‘dat’. Maar wat met name opvalt is het woord ‘beeldenbestormer’ – dat moet overduidelijk ‘beeldenstormer’ zijn. Hoe komt hij erbij?

Ook het citaat dat ik aanhaalde, met de iteratief pointerende Locke, het slaat als een tang op een varken. Iteratief heeft tegenwoordig toch de connotatie van een wiskundige procedure (daar komt het woord ‘iteratie’ en ‘iteratief’ het meest voor); en suggereert daarmee enige mechanische starheid in Lockes handelen. Ook pointeren lijkt wat vergezocht. Je pointeert kanonnen; Locke had simpelweg wel ‘herhaaldelijk kunnen wijzen op’.

Zulk gebruik is duidelijk dikdoenerij. Nu is daar niet altijd iets mis mee… maar in het geval van Enait heeft het toch een wat hulpeloos karakter. Ook als je hem op TV of op de radio hoort wil hij wel eens vastlopen in zijn eigen verbalisme.
Ik kan niet ontkennen dat hij zo nu en dan foutief taalgebruik hanteert. Sterker nog: ik wilde eigenlijk een ander citaat nemen, maar daar zat een enorme congruentiefout in die de schoonheid van de uitspraak deed verbleken.

Desondanks, echter, word ik vrolijk van de aandacht die hij aan zijn woordkeuze besteedt. Zijn motieven mogen twijfelachtig zijn en de uitvoering verre van perfect, maar de moeite die hij zich getroost bevalt me. Het nastreven van welbespraaktheid verdient meer dan het tegenwoordig gebruikelijke hoongelach, vind ik.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_63706153
brandstof
  donderdag 4 december 2008 @ 07:57:52 #104
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63746635
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63747437
TS heeft altijd gelijk
  donderdag 4 december 2008 @ 09:26:14 #106
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63747638
chipolatapudding !
zzz
pi_63750172
Faire l'entendu
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63752073
TS, je OP is incorrect. De werkelijke klacht moet zijn: "Hoi ik ben NG, heb een verstandelijke handicap en begrijp daardoor niet elk woord. Ik doe het altijd af als 'overdreven gebruik van dure woorden', maar eigenlijk voel ik me zwaar klote om mijn gebrek aan intelligentie."

Ofwel, TS vindt volgens mij woorden nogal snel 'duur'. Oorzaak daarvan lijkt me zijn eigen lage standaard.

Leuk topic, verder.
pi_63754354
Ik zou belastende informatie over TS kunnen onthullen maar ik zal deze achterwege laten wegens zijn hoge positie in de alom gerespecteerde, gewaardeerde en bovenal beruchte kaste.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:01:06 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63754495
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:35 schreef Beauregard het volgende:
TS, je OP is incorrect. De werkelijke klacht moet zijn: "Hoi ik ben NG, heb een verstandelijke handicap en begrijp daardoor niet elk woord. Ik doe het altijd af als 'overdreven gebruik van dure woorden', maar eigenlijk voel ik me zwaar klote om mijn gebrek aan intelligentie."

Ofwel, TS vindt volgens mij woorden nogal snel 'duur'. Oorzaak daarvan lijkt me zijn eigen lage standaard.

Leuk topic, verder.
TS is een simpele ziel .

Dit topic doet me trouwens denken aan dat TTK topic waarin iemand beweerde Semantisch Begaafd te zijn .
KuikenGuppy
  donderdag 4 december 2008 @ 14:05:57 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63754635
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:25 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ik dacht zo bij mezelf ''Waarom gebruiken mensen ''dure'' woorden om slimmer over te komen? En dan gebruiken ze soms ook nog verkeerde ''dure'' synoniemen''

Klacht: mensen die ''dure'' woorden gebruiken om slim te lijken.
synoniemen
The truth was in here.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:08:01 #112
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63754697
Mooi geweest. Bagger, verbaggerd, kutuser van een TS en gaat verder werkelijk nergens over.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')