Reinhilde, jammer zeg dat het nog steeds niet echt op schiet... kan me voorstellen dat je er niet op wacht om ingeleid te worden...
Miss_Sly, ik ben erg terughoudend in het innemen van medicijnen... welke dan ook.. En dat ben ik eigenlijk altijd wel, ook als ik niet zwanger ben. Ik heb deze hele zwangerschap nog geen medicijnen gebruikt, behalve Zofirax voor een 'koortsneus'. Ik hoop dat je het nog even uit kunt zingen op je werk...
Hier ook een heel gedoe. Gister een echo gehad... de kleine ligt dus echt behoorlijk voor... Nou mag het wel wat voorliggen (tot 2 weken), dat is op zich geen probleem, maar deze kleine heeft het wel erg goed naar z'n zin; de kleine weegt nu al bijna 7 pond. Toen we z'n buik gingen opmeten, was het in eerste instantie niet eens meetbaar, later wel; 39 weken-en-nog-wat-dagen...

Been; ook te groot; iets van 38 weken-en-nog-wat-dagen. Het hoofdje loopt ongeveer een week voor op groei.
Gisteravond had ik m'n reguliere afspraak bij de vk... ik moest vandaag wéér een suikertest laten doen... maar dan een suikercurve, dus 3 keer bloedprikken. Ze zei namelijk 'ik denk niet dat er een probleem is, want je hebt al een keer je suiker laten checken, maar voor alle zekerheid wil ik dat nog een keer doen... want de kleine is gewoon wel groot voor 36 weken. Het kan zijn dat er toch iets mis is met je suikerwaarden. Het buikje van de baby is dik, dat kan betekenen dat de kleine groeit en groeit door de suikerinname van de moeder. Als een moeder wat meer snoept, kan dat
soms gebeuren'. En... ja... ik snoep wel graag moet ik eerlijk zeggen

... dus vannacht voelde ik me op de één of andere manier zo schuldig, ik was gewoon klaar wakker en lag maar te piekeren.
Dus, vandaag gelijk actie ondernomen en hup- naar het lab...
Dat was erg leuk! Ik moest nuchter komen...kom ik daar vanmorgen aan om 08.05 uur, hele wachtkamer vol. Op zich kan het dan nog wel snel gaan, maar er waren maar 2 prikkers, die er lekker de tijd voor namen. Uiteindelijk was ik om 08.50 uur aan de beurt. Dus ik ga zitten in de stoel, hoor ik de zusters met elkaar overleggen 'die mevrouw moet een prik in de vinger', een ander 'nee, gewoon een buisje bloed' weer een ander 'bel anders even naar het ziekenhuis, want volgens mij moet het gewoon afgenomen worden' en zo ging dat nog even verder. Volgens de vk zou ik donderdag/vrijdag de uitslag kunnen krijgen, dus dat zou betekenen dat het dan om buisjes bloed gaat.. dat heb ik ook nog gezegd. Uiteindelijk toch gewoon een vingerprik. Wel fijn dat je dan gelijk ziet wat het resultaat is; 5.6 dacht ik... dus prima.
Thuis heb ik snel de vk gebeld met de vraag of het niet een gewone bloedafname had moeten zijn, ... maar ook daar wisten ze eigenlijk niet goed wat nou de gewoonte was. Maar een vingerprik leek ze prima, omdat je anders 3 keer geprikt moet worden voor een gewone bloedafname.
Twee uur na het ontbijt moest ik weer terug... kom ik daar net; weer die hele wachtkamer vol. Gelukkig heb ik me gewoon gemeld en zat dezelfde zuster bij het loket als die mij 's morgens al geprikt had. Dus... dat was in ieder geval geregeld. Alleen moet je die mensen allemaal zien kijken, als je dan vóór gaat! Gggrrrrr.....

Oh ja, en die tweede controle was ook goed 4,3.
Ik heb net 4 boterhammen naar binnen gewerkt. Over 2 uur moet ik weer terugkomen voor de laatste prik... zal ook wel weer in de vinger zijn.
Nou... ik moest gewoon mijn ei even kwijt... ik ga nu naar de groothandel, ff wat knutselspul halen en dan straks wéér naar het lab, maar gelukkig de laatste keer......