Tering dan heb jij wel pech gehad. Ik moest in 2007 alleen vingerafdrukken achterlaten en sinasappels. En andere keren dat ik er ben geweest ook nooit problemen gehad. Ze bewonderden alleen mijn paspoort stempel. Toen ik vertrok uit Canada moest ik wel mijn schoenen uitdoenquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:14 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Ik vloog in de zomer van 2007 van Nederland naar de VS (Dulles, Washington DC) en daar moest ik mij eerst verantwoorden over een reis naar Marokko van een jaar eerder en waarom ik over de VS vloog, en waarom ik uiteindelijk naar Guatemala op vakantie ging (een kruisverhoor van een kwartier). Vervolgens moest ik aangekomen in Amerika bij de douane mijn hele tas overhoop halen en werd er moeilijk gedaan omdat ik mijn eierkoeken en stroopwafels niet als ingevoerde etenswaren had laten registreren. Dat duurde dus weer een kwartier (terwijl er maar twee checkpoints open waren en er honderden mensen stonden te wachten). En natuurlijk moest ik mijn schoenen uitdoen. Bij de andere checkpoint deden ze moeilijk tegen een Mexicaanse man op doorreis. Uiteindelijk bleek alles goed te zijn, maar dit mochten ze zomaar doen omdat ze geen goed humeur hadden en de anti-terreurwet dit alles toelaat.
Aangekomen in Guatemala bleek dat ze mijn tas hadden open gemaakt (laten ze wel netjes weten) en bleek mijn hele toilettas overhoop te zijn gehaald en miste ik mijn tandenborstel die ik later los onderin de rugzak terug vond. Iemand anders was haar camera kwijtgeraakt (en kwam die niet meer tegen, maar de VS neemt geen verantwoordelijkheid daarvoor).
Nee dan heb ik toch liever Nederland dan de VS, want Schiphol is zo niet. Ben afgelopen weekend naar London geweest en ben helemaal enthousiast over Rotterdam Airport (en Luton bij London), daar hoefde je maar een uur vantevoren aanwezig te zijn en ben je in een paar minuten na aankomst met vliegtuig alweer buiten, omdat ze daar niet zo moeilijk doen.
(en weer een té lange post)
Oja. Die vingerafdrukken ook, maar dat vergeet je door al die andere onzin. Gelukkig heb ik ze met die schoenenactie teruggepakt. Ik had namelijk enorme zweetvoeten!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:17 schreef tevebe het volgende:
[..]
Tering dan heb jij wel pech gehad. Ik moest in 2007 alleen vingerafdrukken achterlaten en sinasappels. En andere keren dat ik er ben geweest ook nooit problemen gehad. Ze bewonderden alleen mijn paspoort stempel. Toen ik vertrok uit Canada moest ik wel mijn schoenen uitdoen
Schiphol mag van mij wel iets strenger zijn.
Bron: Statistieken zoals het CBS, kijk maar op de site. Regelmatig ook in het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2008 04:05 schreef Marmex het volgende:
[..]
Ja dit hoor je vaak. Maar heb jij ook een bron?
Feit is dat hoogopgeleiden werken in het buitenland, en na verloop van tijd terugkeren. Dat zijn zogenaamde 'expats'. Er zullen vast ook wel hoogopgeleide mensen zijn die vertrekken uit onvrede met Nederland maar dat is bijna gelijk in tegenstrijd met het hoogopgeleid zijn.....
1. Ik ben zelf expat (komend jaar +/- 85% van het jaar niet in NL)quote:Op woensdag 3 december 2008 01:06 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Bron: Statistieken zoals het CBS, kijk maar op de site. Regelmatig ook in het nieuws geweest.![]()
Expats vormen maar een hele kleine minderheid van de emigranten en die komen idd binnen afzienbare tijd weer terug, dus qua saldo spelen die geen rol. Ik heb het immers over het aantal emigranten minus immigranten, slimpie.![]()
Onvrede is in tegenstrijd met hoogopgeleid zijn ...wat een domme opmerking. Veelal denken hoogopgeleiden wat meer na en constateren dan wellicht ook veel meer wat er krom is. Maar misschien is dat wel allemaal jalouzie vanuit jouw kant.
quote:Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef BlueSymphony het volgende:
[..]
Dan ga je er automatisch de mist mee in. Ik richt mijn klacht duidelijk op Nederland omdat ik dit land ben geboren en getogen. En buiten Nederland zijn er inderdaad plaatsen die véél beter geregeld zijn. Om een paar op te noemen: Amerika, Dubai, Japan, Zuid-Afrika en Canada.
Een Amerikaanse vriend van me wilde hier blijven vanwege de vrijheid en zorg!quote:Op maandag 1 december 2008 22:14 schreef rcco het volgende:
Ik ben het eens met ts hoor. Iedereen weet toch dat het in Amerika veel beter geregeld is met de vrijheid en de zorg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |