issie dicht en toen vergat je een nieuwe te maken!quote:Op maandag 1 december 2008 16:01 schreef Topspin het volgende:
Laatste deel duurde zowat 2 maanden voordat ie vol was
een ontzettend fijne en lekkere vakantie gehad! Al is het ook weer goed thuis te zijnquote:Op zondag 7 december 2008 11:05 schreef Topspin het volgende:
Fijne vakantie gehad drac?
Ben om 0800 wakker geworden en direct opgestaan, had best zin in de dag dus dan sta ik vanzelf op en doorslapen lukte niet meer.
Als je naar een warm land bent geweest dan is het nog kouder ineensquote:Op zondag 7 december 2008 16:36 schreef draculettetje het volgende:
[..]
een ontzettend fijne en lekkere vakantie gehad! Al is het ook weer goed thuis te zijn
behalve dat het koud is
belangrijk in ieder geval dat jezelf tevreden was! en goede commentaren altijd leuk!quote:Op zondag 7 december 2008 19:43 schreef nokwanda het volgende:
Haaaalllooooo,
Een gedeelde 10de plaats stond op mijn lijstje dat ik vannacht in handen kreeg.
Niet echt geweldig in die zin.
Maar ik was heel erg tevreden met mijn optreden. ik heb gedaan wat ik wilde en wat ik kon en ik kreeg van mensen in het publiek ook goede commentaren. En bovenal: van mijn zeeeeeeeer kritische zoon en mijn twee beste vriendinnen die er waren. En die zeggen dat niet zomaar.
Ik hoop dat binnenkort ook de beelden te zien zijn. Heb het vandaag gechecked, maar dat staat er nu nog niet op.
10e is goed genoegquote:Op zondag 7 december 2008 19:43 schreef nokwanda het volgende:
Haaaalllooooo,
Een gedeelde 10de plaats stond op mijn lijstje dat ik vannacht in handen kreeg.
Niet echt geweldig in die zin.
Maar ik was heel erg tevreden met mijn optreden. ik heb gedaan wat ik wilde en wat ik kon en ik kreeg van mensen in het publiek ook goede commentaren. En bovenal: van mijn zeeeeeeeer kritische zoon en mijn twee beste vriendinnen die er waren. En die zeggen dat niet zomaar.
Ik hoop dat binnenkort ook de beelden te zien zijn. Heb het vandaag gechecked, maar dat staat er nu nog niet op.
Een waarheid als een koequote:Op zondag 7 december 2008 21:00 schreef draculettetje het volgende:
zolang je maar tevreden bent topspin!
Hier lekker op tijd slapen
Had je geen zenuwen toen je moest optreden?quote:Op donderdag 11 december 2008 17:31 schreef nokwanda het volgende:
TS, dat ben ik inderdaad. En er zat port in dat glas
heb je dan eindelijk een kerstboom?quote:Op zondag 21 december 2008 21:06 schreef nokwanda het volgende:
Ik was vandaag inderdaad rond de kerstboom liedjes aan het zingen onder pianale begeleiding voor de Herensalon
dus je hebt weer gezongen in het openbaar!quote:Op maandag 22 december 2008 06:57 schreef nokwanda het volgende:
Die hebben we vrijdagavond (lees: die heb ik opgezet terwijl de heren EW, Luv en de katten toekeken) opgezet.
Maar de kerstliedjes tijdens de herensalon was een coc activiteit.
quote:Op maandag 29 december 2008 19:20 schreef maedel het volgende:
Oh gadver, ik ben ooit geopereerd door een chirurg in zuid-limburg![]()
Overigens geen vreemde bijwerkingen ofzo hoor
jou ontgaat ook niets hequote:Op maandag 29 december 2008 19:21 schreef Topspin het volgende:
Jij ook Barra, en laat de champagne maar smaken. ( gelezen in een topic in klaagbaak)
Ik ga morgen het bier en de sekt halen, vorig jaar een fles champagne gekocht bij de lidl maar sekt smaakt bijna hetzelfde en kost maar 3 euro. 2 flessen sekt en dan neem ik de zuurbranden maar voor lief, rennie's zijn toch altijd in huis. Denk dat ik ook 9 desperado's insla voor 31 december en 1 januari. En wie weet nog sylvester speciaal bier van brand. 31 december en 1 januari nog ff doorzakken en dan proberen eens op de gezonde tour met sport erbij te gaanStoppen met roken nog niet, komt nog wel.
Ik begeef me de laatste tijd meer buiten truth, voorheen was ik erg vaak in truth maar buiten truth is soms wel eens meer te lezen of belevenquote:Op maandag 29 december 2008 19:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
jou ontgaat ook niets he
laat ze bij jou ook maar smaken
Ik hoop dat het in ieder geval een beetje spetterend gaat zijn L-Wquote:Op dinsdag 30 december 2008 18:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Fijn te lezen dat het goed met je gaat Topspin![]()
Wauw, astroligie pijlen bestaan die ook joh?
Lijkt me wel een geweldig mooi gezicht
Nok is vaker een tijdje weg en dan ineens weer aanwezig, kan zijn dat ze nu even een off-line periode heeft weer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:57 schreef Bastard het volgende:
Hoi allemaal
Ik heb Nokwanda al een tijdje niet gezien op het forumDacht kijk hier even
Nou je het zegtquote:Op dinsdag 30 december 2008 18:57 schreef Bastard het volgende:
Hoi allemaal
Ey ToTquote:
Sekt, is dat champagne of die bubbeltjeswijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:55 schreef Topspin het volgende:
Ben aan het twijfelen of ik een fles rode sekt ga open trekken of dat ik het bij bier laat. Per ongeluk rode sekt gekocht in Duitsland dus ik moest nog ff naar de AH om gewone witte te kopen. ( rode sekt vind ik geen echte nep champagne) Sekt witte dan wel bijna hetzelfde als champagne.
Helaas.quote:Op woensdag 31 december 2008 08:04 schreef Darkwolf het volgende:
Nog meer mensen die aan het werk zijn op oudjaarsdag?
Meld zichquote:Op woensdag 31 december 2008 08:04 schreef Darkwolf het volgende:
Nog meer mensen die aan het werk zijn op oudjaarsdag?
Goeiemorgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:57 schreef Bastard het volgende:
Hoi allemaal
quote:Op woensdag 31 december 2008 10:29 schreef Bastard het volgende:
Hee leuk nieuws dan Nok! En in Alphen aan de rijn ook, kom je een bakkie doen?
Ik had meen ik uit mn hoofd wel iets over veranderingen en opruimeningen gezegd met de kaarten he, net als mogelijk nieuwe liefde vlgs mijLeuk joh!
Maar ik dacht dat je ergens in brabant woonde ofzo.. wel ver voor een baan dan?
Hey TSquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Topspin het volgende:
Heee een nieuweling hier, welkom Edgar
Wat er gaat gebeuren dit jaar, al sla je me dood. Denk dat de wetenschap wel het een en ander zou kunnen gaan betekenen als het gaat om grote doorbraken. UFO, wie weet dat Jezus samen met Maria en de rest van alle bijbelse figuren terug naar de aarde komen op een groot ruimteschip om ons de weg te wijzen( grapje dus) Anders wordt er een parallel universum ontdekt met een planeet zoals de onze
Benauwdheid is weer wat verdwenen, heb even het astma-pompje gebruikt en dat lijkt toch te helpen. Alsnog maar eens naar de dokter gaan om de luchtwegen nog eens te laten controleren.
Als ik stop met roken, dan zou ik het proberen door eerst te minderen/af bouwen om vervolgens geen peuk meer aan te raken, mocht het minderen niet lukken dan proberen in 1 keer te stoppen, wegbannen uit je routine's...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:11 schreef Topspin het volgende:
Ben niet op 1 januari gestopt, wil via een docters-recept stoppen, kauwgum en pleisters is niets voor mij, arts kan medicijnen voorschrijven bij stoppen die beter werken dan kauwgum.
Beterschap TS, enne misschien afkick verschijnselen; dat je je niet zo lekker voeltquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:38 schreef Topspin het volgende:
Heb nu al 2 uur geen meer gehad zonder afkick verschijnselen, proberen om nog 2 uur niet te roken. Denk sowieso vandaag even helemaal afbouwen.
Net ff koorts opgemeten en 38,3 stond op de thermometer, denk dat ik op de bank ga liggen, duizelig ben ik dus dan maar gaan liggen, net met lopen met hond dag ik dat ik van mijn stokje ging. Gelukkig paracetamol in huis voor geval dat de temperatuur nog hoger wordt.
Mooi begin van het nieuwe jaar hier, schijnt dat meer mensen iets onder de leden hebben.
Dus ik zeg dagEven rusten.
Thank youquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:07 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Beterschap TS, enne misschien afkick verschijnselen; dat je je niet zo lekker voelt?
Ik zelf kan makkelijk twee urr of langer zonder roken
Je weet dus niet precies wat je mankeert?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Thank you
Een paar maanden geleden ofzo ook gestopt voor een tijdje maar toen alleen maar stress in de kop ervan en geen lichamelijke verschijnselenNet even paracetamol gepakt dus het is weer uit te houden, dikke trui aan en 2 paar sokken en dan haal ik morgen wel. Heb nog 6 paracetamol over dus hoop dat het genoeg is tot morgen.
Nog steeds niet gerookt, zou dit niet het juiste moment zijn om helemaal te stoppen..... op dit moment 0,0 behoefte aan sigaret.
Denk een lichte griep of iets dergelijksquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:20 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Je weet dus niet precies wat je mankeert?
Gewoon een griepje of lichte verkoudheid gepaard gaande met koorts achtige trekken.
En wbt roken: volhouden TS !
Stoppen heeft alleen maar voordelen, om er een paar te noemen; je haarvaatjes gaan weer omwijd en ontslakken --> je krijgt een frisser gelaat cq uitstraling en je conditie verbeterd sneller, plus je longen worden weer schoon, je afweersysteem verbeterd, waardoor je bv na een tijdje zonder jas buiten bent geweest niet zo snel iets onder de leden hebtquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:39 schreef Topspin het volgende:
[..]
Denk een lichte griep of iets dergelijksMet oud op nieuw ook buiten gestaan zonder jas dus daar kan het aanliggen ook, ik zal er zeker niet dood door gaan dus het valt wel mee.
Heb nog steeds niet gerookt en het lijkt alsof de lucht in de longen nu al schoner is, normaal gesproken rookte ik om het half uur een sigaret, volgens mij hebben de longen dan nooit kans op frisse lucht.
Inderdaadquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Stoppen heeft alleen maar voordelen, om er een paar te noemen; je haarvaatjes gaan weer omwijd en ontslakken --> je krijgt een frisser gelaat cq uitstraling en je conditie verbeterd sneller, plus je longen worden weer schoon, je afweersysteem verbeterd, waardoor je bv na een tijdje zonder jas buiten bent geweest niet zo snel iets onder de leden hebt.
Nicotine; wat het verdooft is misschien de vraag om nicotine, vandaar dat het je rust geeft, de vraag wordt beantwoord, wat het effect van nicotine zelf is op het lichaam dat weet ik niet, maar je geheugen schijnt er baat bij te hebben heb ik wel eens gelezen, maar zo zijn er 1001 onderzoeken...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:55 schreef Topspin het volgende:
[..]
Tot rust komen bij roken is dan ook geen geldig motief om te roken, het is eerder een pep middel ook, vraag me dan af waarom het lijkt te zijn dat het rustiger is als het een pep middel is die nicotine.
Nicotine-monsters die gevoed moeten worden en dan de rust die ontstaat zoals in die commercial, dat die monsters even gaan slapen totdat ze weer nodig hebben:) Dat het geheugen verbeterd wordt kan dan komen door die oppepper. Zo heb ik ook eens gehoord van studenten die speed gebruiken tijdens het studeren maar of dat waar is weet ik dan niet. Ik geloof niet zomaar alles wat ik lees of hoor, voorheen nam ik al snel iets als waar aan. Nu.nl een keer een bericht dat water drinken niet gezond is zoals beweerd wordt, en dan 100 andere onderzoeken waarbij wel beweerd wordt dat water het lichaam zuiverd, vind dat altijd nogal irritant dat verschillende onderzoeken elkaar tegen spreken. Op een gegeven moment weet ik niet meer wat ik moet geloven als waarheid.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:08 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Nicotine; wat het verdooft is misschien de vraag om nicotine, vandaar dat het je rust geeft, de vraag wordt beantwoord, wat het effect van nicotine zelf is op het lichaam dat weet ik niet, maar je geheugen schijnt er baat bij te hebben heb ik wel eens gelezen, maar zo zijn er 1001 onderzoeken...
Dat doet me denken aan: what the bleep do we know?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
Nicotine-monsters die gevoed moeten worden en dan de rust die ontstaat zoals in die commercial, dat die monsters even gaan slapen totdat ze weer nodig hebben:)
Op internet veel mensen erover zien schrijven, zal straks eens naar dat filmpje kijken. Nu maar ff doen, heb toch niets anders om handen nu.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:16 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan: what the bleep do we know?
Zeer interresante docu btw![]()
Eigenlijk is deel 8 beter, kwa verslavingquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:23 schreef Topspin het volgende:
Opgefokt lijkt het welMaar dat is dan bij nicotine ook zo, eerst opgefokt raken bij niet roken en dan rustig worden bij roken, niet stoned maar wel een rust die niet natuurlijk is maar voortkomt uit die opgefoktheid door het niet roken. Sowieso dat opgefokte overal
Zal ook wel aan adrenaline liggen anders dopamine of een van die duizenden andere stofjes.
Misschien vandaag allemaal gaan kijken. Was ff geswitched naar deel 10 en daar ging het in het begin over endorfine, ook zo'n stofje weerquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:26 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Eigenlijk is deel 8 beter, kwa verslaving....
Stoppen met roken krijgt een andere dimensiequote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:27 schreef Topspin het volgende:
[..]
Misschien vandaag allemaal gaan kijken. Was ff geswitched naar deel 10 en daar ging het in het begin over endorfine, ook zo'n stofje weerEen grote chemische bende alsof het door de blender is gehaald.
Inderdaadquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:28 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Stoppen met roken krijgt een andere dimensie![]()
Zwaar, je bedoelt dat je het erger kan maken of juist genezen, het over jezelf afroepen de kwaal en dus ook de genezing. Als je denkt dat je het niet red (stoppen met roken), dan red je het al niet, of de kans dat het lukt is al gedecimeerd. En vice versaquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:39 schreef Topspin het volgende:
[..]
Inderdaad
Nicotine, endorfine, serotine, adrenaline, dopamine. Ine, ine ine, mine mine mine. Denk soms dat alles te maken heeft met chemie in het menselijke leven. Serotine gebrek en je raakt compleet depressief, heb dat gehad en het leek aan 1000 dingen te liggen die depressie, gemiste kansen waar de focus richting ging en nog meer. En dan ineens het besef dat het te maken heeft met slechts 1 factor namelijk de serotine level in het hoofd, vervolgens bij het besef dat het maar aan 1 ding ligt inplaats van 1000 dingen dat het ineens makkelijker lijkt en makkelijker gaat. Is het serotine gedoe in orde dan weegt bijna alles minder zwaar net zoals bij het gebruik van mdma. Hoe zwaar weegt een probleem ook, wederom te maken met de chemische huishouding.
Kan daar soms wel eens over nadenken hoe vreemd en bizar het is dat het allemaal chemie is in zekere zin. In ieder geval nogmaals depressieve gedachten die wegtrekken als ik besef dat het een chemische storing is, denk ik dat het nogmaals aan die 100 dingen liggen die niet kloppen dan blijf ik erin hangen. Het besef vervolgens dat het slechts een chemische storing is en vervolgens het gevoel dat die chemische storing minder wordt bij het besef. Dan kan die chemische storing ook ontstaan door het zwaar wegen, dat het wisselwerking is. Het zwaar wegen maakt de storing groter en voor het zwaar gingen wegen was er al een storing. Het een vult het ander aan.
Bij nicotine de rustgever en oppepper ook, maar op welk stofje in de hersens heeft nicotine uitwerking op? Wie weet eens alle bleep afleveringen kijken.
Vaag verhaal of niet
I need more endorfine, dat weet ik wel. Meer beweging nodig dus ook.
Dat de gemoedstoestand dus kan aansterken van het probleem bedoel ik denk ik. Dat het foutief denken het hoofd nog verder kan laten tollen en dat het tollen vervolgens het denken of voelen nog belabberder kan maken. Een soort spiraal die aanwezig is, de chemische stofjes vervolgens helemaal uit hun element door dat zelf "gek" maken in het hoofd. Het ene voedt het ander en dan kan het zo zijn dat het lang kan duren voordat het probleem is opgelost. Ook bij roken dat het gebrek aan nicotine en ook de onrust die ik zelf veroorzaak door teveel waarde te hechten aan het niet roken. Bij slecht voelen in algemene zin dus ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:44 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Zwaar, je bedoelt dat je het erger kan maken of juist genezen, het over jezelf afroepen de kwaal en dus ook de genezing. Als je denkt dat je het niet red (stoppen met roken), dan red je het al niet, of de kans dat het lukt is al gedecimeerd. En vice versa.
Ik heb wel eens gehoord, dat als je bijvoorbeeld op je werk promotie hebt gemaakt waar je blij mee bentquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat de gemoedstoestand dus kan aansterken van het probleem bedoel ik denk ik. Dat het foutief denken het hoofd nog verder kan laten tollen en dat het tollen vervolgens het denken of voelen nog belabberder kan maken. Een soort spiraal die aanwezig is, de chemische stofjes vervolgens helemaal uit hun element door dat zelf "gek" maken in het hoofd. Het ene voedt het ander en dan kan het zo zijn dat het lang kan duren voordat het probleem is opgelost. Ook bij roken dat het gebrek aan nicotine en ook de onrust die ik zelf veroorzaak door teveel waarde te hechten aan het niet roken. Bij slecht voelen in algemene zin dus ook.
Ben geen professor dus weet het niet. Lijkt me niet dat alleen de chemie de doorslaggevende factor is, dat menselijke wil ook ermee te maken heeft ook. Dat het beiden van invloed is.
Maar nogmaals, ben een leek. Misschien eens op google zoeken een keer of er onderzoeken gedaan zijn ernaar.
Zal wel niet duidelijk uitgelegd zijn dit, straks eens proberen om het helder te verwoorden. Van de ene kant is het de hersens die roet in het eten kan gooien en van de andere kant een soort van hoger denken buiten de hersens om.
Dus een soort van kracht buiten het lichaamquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:57 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord, dat als je bijvoorbeeld op je werk promotie hebt gemaakt waar je blij mee benten je eet vervolgens in de kantine je brood op waar iemand zonder dat je het door hebt overheen heeft geniest (verkoudheid), dat je door je gemoedstoestand weerbaarder bent dan wanneer dezelfde situatie zich voordoet als je ontslagen bent en in de bus staat naar huis naast een persoon met verkoudheid...
Dus je gemoedstoestand heeft invloed op je systeem.
Neuh, vaak is de vraag: is het nu nurture of nature, oftewel komt alles (kijk op dingen hoe er mee om te gaan enz) door je opvoeding of door je genetische aanleg, of is het een mix van die twee, zal per persoon verschillen waarschijnlijk; iemand die door alcoholistische ouders wordt opgevoed die onderontwikkeld zijn (MAVO verlatersquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dus een soort van kracht buiten het lichaam![]()
Het lichaam dat sterker wordt bij goede zin en krachtige wil. Lijkt me ook best aannemelijk dat mensen met slecht humeur kwetsbaarder zijn, alsof het negatieve dan verder gaat uitbreiden. Ooit gelezen dat negatieve mensen ook sneller ernstigere ziektes krijgen. Weet het niet zeker maar er was volgens mij eens een verband aangetoond tussen het aantal kanker-patienten en hun instelling in het leven. Maar dan wederom de vraag..." Hoe betrouwbaar was dat bericht". 10 wetenschappers die onderzoek doen hoeven niet wetenschappelijk bewijs aan te dragen, het hoeft niet altijd te kloppen.
Check ik ook ff kaanwerk makenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:45 schreef Topspin het volgende:
Kinderen zullen zeker het voorbeeld overnemen in veel gevallen, maar dan nog steeds mensen uit hoog milieu die daarna op latere leeftijd als het ware in de goot terecht komen.
Maar goed, genoeg hoofdbrekens gedaan. Even nog wat de bleeb kijken en dan even chinees bestellen.
Dat doe ik ook vaak!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:52 schreef Topspin het volgende:
Hier is het zo dat er soms 5 dagen of langer geen berichten verschijnen
Chinees heeft bezorgd, chinese tomatensoep, bami en sate. Nu even met bord achter de pc eten, eens wat anders dan achter de tv.
Heb nog niet zoveel gekeken omdat ik niet helemaal zo geconcentreerd ben vandaag, morgen denk ik eens aandachtig gaan kijken. Zometeen weer op de bank liggen want ik ben best moe. Zou moeheid ook ontstaan door een of ander dopamine stofje?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:58 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook vaak!
En hoe vind je die "what the bleep" kek ?
Zijn drie delen van, tweede deel is ook op z'n minst interresant.
"t vergt veel energie om te begrijpen wat je daar ziet en hoort, voor mij tenminstequote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:02 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb nog niet zoveel gekeken omdat ik niet helemaal zo geconcentreerd ben vandaag, morgen denk ik eens aandachtig gaan kijken. Zometeen weer op de bank liggen want ik ben best moe. Zou moeheid ook ontstaan door een of ander dopamine stofje?
Eten is weer op, niet super veel gehad want bij teveel eten lijkt mijn maag te ontploffen.
Zal morgen eens gaan kijken helemaal, was dat sowieso al van plan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:05 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
"t vergt veel energie om te begrijpen wat je daar ziet en hoort, voor mij tenminste![]()
En als je gekeken hebt dan stel je die vraag nog maar es, wat waar nou eigenlijk door ontstaat.
Veel plezier gast!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:07 schreef Topspin het volgende:
[..]
Zal morgen eens gaan kijken helemaal, was dat sowieso al van plan.
Nu tijd om af te sluiten, even op non-actief richting de bank. Straks misschien nog ff online maar eerst even uitrusten van deze dag.
Prettige avond verderDarten komt er ook op, misschien dat opzetten zometeen.
Je kreeg sinistere gedachten van die kat die je achtervolgde, LOLquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:13 schreef Topspin het volgende:
En weer een nieuwe dag, werd chaotisch wakker en er zat duidelijk een storing in de zender. Geluiden werd ik zenuwachtig van en geirriteerd van. Toen maar koffie en ontbijt genomen en weer wat rustiger. Gisteren om 22:00 nog ff met de hond gelopen, vind dat prettig om 's avonds te doen als er niemand op straat is. 2 dikke truien aan gedaan plus winterjas en 2 paar sokken dus niet om nog zieker van te worden, eerder prettig dat uitluchten.
Hond lijkt dan een soort van tijdsbesef te hebben, klokslag 15:00 komt hij naar me toe om te lopen en nu iedere avond om 22:00 dat hij naar me toe komt. Nu 3 keer per dag lopen met hem, heeft ie wel nodig die beweging en is een van de weinige pleziertjes die zo'n hond heeft. Dan kom ik de laatste dagen iedere dag een kat tegen die me achtervolgtZo'n kat met zo'n belletje om zijn hals, beetje vreemde ervaring dat het beest me aan het volgen is een hele tijd. Nog nooit een kat gezien die een hele straat aan het achtervolgen is. Dan hoor ik dat belletje weer rinkelen en dan weet ik dat hij me achterna zit, komt ie dan 15 meter in de buurt dan gaat zijn rug rechtop staan als hij mijn hond aankijkt. Vertrouw die kat niet helemaal
Alsof hij snode plannen heeft ook
Kan het niet goed uitleggen maar het zou zo een Stephen King scenario zijn, een duivelse kat die je tot je huis achtervolgt om vervolgens dodelijk toe te slaan
![]()
Die kat die ligt dan op de loer als ik aan kom lopen, dan zit hij me aan te staren en vervolgens als ik langs loop dan loopt hij steeds een stuk achter me aan. Kijk ik dan achterom dan ligt hij weer op zo'n vreemde manier te kijken alsof hij iets wilt "zeggen". Dan steeds dat belletje dat ik hoor rinkelen als hij aan het lopen is. Kat heeft waarschijnlijk een baasje anders zou dat belletje niet aan zijn nek bevestigd zijn. Kan dan ook zijn dat die kat kennis wilt maken met mijn hond, maar dan gaat wel zijn rug omhoog alsof hij zich bedreigd voelt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:22 schreef Edgar1974 het volgende:
[..]
Je kreeg sinistere gedachten van die kat die je achtervolgde, LOL.
Mijn buurman heeft zo'nkat die hem achtervolgd als ie boodschappen gaat doen, volgt 'm helemaal totaan de drukke straat daar wacht ie vervolgens in de bosjes totdat ie weer terugkomt, als die kat daar zit te wachten weet ik dat ie boodschappen aan het doen is.
En verder katten waren heilige wezens in egypte meen ik, heel vroeger dan.
stomme computers ook he.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:01 schreef Topspin het volgende:
Goede middag
Vanmorgen weer problemen met het draadloos netwerk, windows die vervolgens gaat beweren dat mijn usb-adapter kapot is en vervangen moet worden. Daarna maar de driver opnieuw geinstalleerd en dan doet ie het weer. Snap dat soms niet, dan sluit ik alles netjes af 's avonds en de dag erna is die kapot zomaar vanuit het niets.
Nu maar kopje koffie, vandaag hang-dag en volgende week weer afspraken.
Irritant is dat wanneer het niet werkt zoals het moet werkenquote:Op zondag 4 januari 2009 14:03 schreef senesta het volgende:
[..]
stomme computers ook he.
Mijn internet explorer geeft als ik op linkjes klik alleen maar een wit scherm.
Dan kom je er pas achter hoe vaak je eigenlijk op linkjes klikt
Nee, geen idee.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:05 schreef Topspin het volgende:
[..]
Irritant is dat wanneer het niet werkt zoals het moet werkenBen al blij dat ik binnen 20 minuten weer online kon, een zondag zonder internet is al lang geleden en zou ook niet weten wat ik vandaag anders moet doen overdag.
Weet je niet waar het aan ligt dat Internet explorer probleem?
Das beterquote:Op zondag 4 januari 2009 14:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, geen idee.
Ik heb firefox maar op de PC gezet, die doet het wel goed
Honden zijn het liefst zo vaak mogelijk buiten, het beste schijnt nog te zijn om 5 a 6 keer naar buiten te gaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef Topspin het volgende:
[..]
Das beter![]()
Even koffie inschenken en daarna ff frisse douche nemen, verwarmingsketel heeft ook z'n kuurtjes hier. Ene keer blijft het water gewoon warm en andere keer is het binnen 3 minuten koud. Dus dat wordt afwachten hoelang ik kan douchen straks
Overigens wat je toen zei in F&F, dat een hond 3 keer moet lopen per dag. Ben dat de laatste tijd aan het doen, nu is mijn hond gewend om rond 22:00 nog een keer te gaan en dat laat hij merken ook. Maakt niet uit want 's avonds lopen vind ik best prettig als er amper verkeer op de weg is.
Meestal rond de 40 minuten per ronde dus bij 3 keer lopen is dat 2 uur per dag. Een hele tijd super weinig gaan lopen met de hond dus hij merkt al verschil, merk dan wel dat hij steeds meer wil nu dus nog steeds niet tevreden is. Volgens mij zou mijn hond de hele dag kunnen lopen als het aan hem ligtquote:Op zondag 4 januari 2009 14:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Honden zijn het liefst zo vaak mogelijk buiten, het beste schijnt nog te zijn om 5 a 6 keer naar buiten te gaan.
Hoe lang loop je normaal met hem?
En 's avonds lopen is inderdaad best prettig
Wheheh nou ja, dat is wel een gezond tekenquote:Op zondag 4 januari 2009 14:50 schreef Topspin het volgende:
[..]
Meestal rond de 40 minuten per ronde dus bij 3 keer lopen is dat 2 uur per dag. Een hele tijd super weinig gaan lopen met de hond dus hij merkt al verschil, merk dan wel dat hij steeds meer wil nu dus nog steeds niet tevreden is. Volgens mij zou mijn hond de hele dag kunnen lopen als het aan hem ligt
Volgens mij ook, ook een teken dat hij nog gezond isquote:Op zondag 4 januari 2009 14:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Wheheh nou ja, dat is wel een gezond teken![]()
Hij vind het blijkbaar erg tof om met je op stap te gaan
Ga je niet stuiteren van al die koffie?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef Topspin het volgende:
[..]
Volgens mij ook, ook een teken dat hij nog gezond isHet lopen doet hij volgens mij het liefst omdat hij dan vrouwtjes-luchtjes tegenkomt waar hij aan kan snuffelen. Snuffeliator noem ik hem wel eens.
Ondertussen 3e pot koffie hierHeb weer zware dromen gehad dus dan is dat nodig om even helemaal wakker te worden. Energy drank niet meer drinken, consumentengids gelezen en het schijnt dat het mega slecht is voor de tanden.
Door de suikers en bij light nog erger schijnt het. Het speeksel dat zuur wordt dacht ik te hebben gelezen. Heb dan wel 3 potten gemaakt vandaag maar 3 keer een halve pot weggegooid omdat ik de koffie niet meer warm genoeg en vers genoeg vond. Alsnog zeker 1 1/2 tot 2 potten gedronken. Dit dan de laatste pot koffie.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Ga je niet stuiteren van al die koffie?![]()
Edit: beter lezen![]()
Energydrank is slecht voor de tanden? Door de suikers?
Helemaal gestopt?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik ben weer gestopt met koffie of energy drinks
ach ja... t is gezonder als je het niet doet hequote:Op zondag 4 januari 2009 15:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Helemaal gestopt?
Ik wil niet helemaal mijn bakkie koffie missen hoor, hoewel het meestal een bakkie senseo is trouwens
Dat is waar, had je er ook echt klachten van?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ach ja... t is gezonder als je het niet doet he
ik kan nu makkelijk zonder
Trillen geen last van, hyper ook niet echt. Ben nog steeds niet wakker en heb gisteren dus ook niets gedronken van bier of wat anders dus daar ligt het ook niet aan.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:29 schreef senesta het volgende:
Ik word helemaal hyper als ik meer dan 4/5 mokken drink, dan ga ik zelfs trillen.
Wilde dromen? Misschien kijk je teveel drukke tv voor het slapen? Of speelt er een hoop door je hoofd?
nee ik had geen klachtenquote:Op zondag 4 januari 2009 15:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is waar, had je er ook echt klachten van?
Had je die BX nog?quote:Op maandag 5 januari 2009 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
Allmaal de beste wensen voor 2009
Heb nog geen goede voornemens, wel een auto in de puinpoeiermaar verder wel gaat alles goed
quote:
goede voornemens zijn ook bullshit!!!quote:Op maandag 5 januari 2009 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
Allmaal de beste wensen voor 2009
Heb nog geen goede voornemens, wel een auto in de puinpoeiermaar verder wel gaat alles goed
net of je daarvoor tot 31 dec moet wachtenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:21 schreef nokwanda het volgende:
Ligt eraan hoe haalbaar en van praktisch nut ze zijn.
Neu, dat niet. Maar soms moeten verdere activiteiten om praktische redenen wachten tot na de feestdagen en zo, omdat iedereen het dan te druk heeft met andere dingen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
net of je daarvoor tot 31 dec moet wachten
Nope, saxo. Inmiddels rood met groene morette koplampenquote:
brandnetel theequote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:03 schreef Topspin het volgende:
Goede middag
Lekker kopje brandnetel-theeSmaakt me op de een of andere manier beter dan koffie en zuivert ook nog eens het lichaam.
quote:
Geheel mee eens.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:32 schreef nokwanda het volgende:
Neu, dat niet. Maar soms moeten verdere activiteiten om praktische redenen wachten tot na de feestdagen en zo, omdat iedereen het dan te druk heeft met andere dingen.
Nee, maar het geeft je zon idee van een nieuw jaar, nieuwe kansen en een schone leiquote:Op maandag 5 januari 2009 22:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
net of je daarvoor tot 31 dec moet wachten
Wat een ge-wel-di-ge zin zegquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:54 schreef nokwanda het volgende:Het gaat me heel goed en ik ga regelmatig in liefde van bil. Niet van de losse bil, zeg maar.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:54 schreef nokwanda het volgende:Het gaat me heel goed en ik ga regelmatig in liefde van bil. Niet van de losse bil, zeg maar.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:41 schreef draculettetje het volgende:
hallo allemaal!
geloof dat vamp en anders misschien nok hier wel het 1 en ander hebben neergezet over mij
wil even komen vertellen dat alles naar omstandigheden aardig oke gaat
alleen dat mn kop de computer nog niet zo leuk vind dus ik nog niet echt aanwezig zal zijn!
groetjes
quote:Op maandag 26 januari 2009 09:57 schreef draculettetje het volgende:
zometeen naar de arts, maar het gaat al stukken beter!
Mag aannemen van niet neequote:Op maandag 26 januari 2009 12:28 schreef Bastard het volgende:
Die uitlaat hoef je nu niet te betalen neem ik toch aan? Iets met degelijk werken leveren.
Das kut inderdaad.. je zou geld toe moeten krijgen zeg maarquote:Op maandag 26 januari 2009 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mag aannemen van niet nee![]()
maar ik ben wel de auto weer een dag kwijt en moest vroeg mijn bed uit ervoor![]()
quote:Op maandag 26 januari 2009 09:57 schreef draculettetje het volgende:
zometeen naar de arts, maar het gaat al stukken beter!
jeuj tis dus ook op fok bekend ha ha!quote:Op maandag 26 januari 2009 13:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]Jij bent weer in het land der levenden, gelukkig.
Hier volgende week afspraak maken voor ondertrouw en definitieve datum plannen
Wordt een hele wedstrijd hier. Zowel mijn beste dinnetje als mijn luv's dochter gaan in dezelfde periode trouwen en geen van allen heeft al een definitieve datum. We feesten ook al geen van allen
ja, ach, familie en vrienden weten het nu allemaal. Iedereen die ons of een van ons kent is blij en degenen die ons samen hebben gezien helemaal. Dus er is geen enkele reden om het onder ons te houden.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:14 schreef draculettetje het volgende:
[..]
jeuj tis dus ook op fok bekend ha ha!
nou hier ook nogmaals gefeliciteerd![]()
helemaal onder de levende wil ik me nog niet noemen, hoofd tolt nog wel ha ha
mooiquote:Op maandag 26 januari 2009 13:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ja, ach, familie en vrienden weten het nu allemaal. Iedereen die ons of een van ons kent is blij en degenen die ons samen hebben gezien helemaal. Dus er is geen enkele reden om het onder ons te houden.
Dat vond mijn luv ook al. Hij vroeg al of we niet eens naar jou moesten gaan nu je ziek was. Ik heb gezegd dat ik dacht dat het beter was om te wachten tot je thuis was en weer een beetje jezelf. Zeer binnenkort dus. Komend weekend een optie? Even over bellen vanavond?quote:Op maandag 26 januari 2009 13:46 schreef draculettetje het volgende:
[..]
mooi![]()
dan wil ik jullie ook snel eens samen zien
Wat zijn dan wel leuke onderwerpen waar je een topic over zou willen zien (openen)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 06:39 schreef Spellmeista het volgende:
Hoe is ie verder hier? Post bijna niet meer. Maar lees nog wel veel..vind de onderwerpen wat minder worden in het subforum truth en begin een beetje interesse te verliezen in het spirituele. Vind 2012 en Egypte nog wel steeds erug interessant.
Veel plezier DW, een maand lang meen ik he?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:09 schreef Darkwolf het volgende:
Nog 1 dagje werken...
Correct.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
Veel plezier DW, een maand lang meen ik he?
Aaahhh .. dus dat word nog gezellig ookquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:31 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Correct.
Een week Sydney en een week Melbourne.
Het bijzondere is dat ik het meisje ga ontmoeten (en bij ga verblijven) die ik een consult heb gegeven betreft het spreken met haar overleden paard.
(Die gebeurtennis heeft ons ook wat dichter bij elkaar gebracht.)
Ja iets over mythes en legendes ofzo, maar dat is zo divers, maar vind dat wel mega interessant..quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat zijn dan wel leuke onderwerpen waar je een topic over zou willen zien (openen)
tis toch te gek voor woorden dat ik dit nu pas lees!quote:Op maandag 26 januari 2009 13:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat vond mijn luv ook al. Hij vroeg al of we niet eens naar jou moesten gaan nu je ziek was. Ik heb gezegd dat ik dacht dat het beter was om te wachten tot je thuis was en weer een beetje jezelf. Zeer binnenkort dus. Komend weekend een optie? Even over bellen vanavond?
Tukse
ook belangrijk! gezelligheid bedoel ik danquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:40 schreef nokwanda het volgende:
Geeft niks. Misschien het weekend erop. Zien we wel. Dan komen we op zondag bijna langs op doorreis.
Dat bellen werd ook niks, aangezien ik opeens later thuis was dan de bedoeling was en ik gister opeens langer bij mijn buuf op de koffie zat. Was gezellig
Jep die denken dat ze het allemaal en overal wel kunnen na hun opleiding puur omdat ze een hoge opleiding hebbenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:32 schreef nokwanda het volgende:
Dat lijkt me juist het mooiste. dat het iedere dag weer een verrassing is. Dan weet je dat je het doet omdat dat echt je vak is, en niet omdat het makkelijk verdienen is of zo.Heel veel mensen denken er helemaal niet bij na dat kennis hebben anders is dan kennis overbrengen.
Ik zal voor je duimen jongen!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:57 schreef Topspin het volgende:
Dus over 6 maanden hopelijk een plek waar ik 20 uur kan beginnen of zelfs 10 uur om eraan te wennen om zodoende op te bouwen. Goed voor het zelfvertrouwen ook en om terug te keren in de maatschappij, bij niet werken voel ik me niet thuis in de maatschappij.
Thanks, nu is het balletje aan het rollen en terug gaat niet meer dus het gaat vanzelf nu, kan nu niet ineens zeggen van.." Ik stop ermee" omdat ik verwacht wordt om om de week aanwezig te zijn daar.quote:
Vistaquote:Op maandag 9 februari 2009 16:51 schreef Topspin het volgende:
Operatie Xp erop en Vista eraf gaat gebeuren, om de have klap ligt internet eruit en sowieso Vista hangt me de kont uit. Dus tot vanavond dan maarHopelijk draait alles straks weer en doet het geluid het ook want vorige keer had ik daar problemen mee. Geen zin om iedere dag te kloten met de verbinding dus daarom even alles eraf nu.
Niet echt. Hoezo?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:38 schreef _Led_ het volgende:
Zeg DW, heb je eigenlijk nog contact met dat australische dode paard ?
duh!quote:
Euhhhhh ze heeft een vriend?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:56 schreef Topspin het volgende:
Als rijden op een paard niet mogelijk is dan moet je maar op haar gaan rijden of niet ?
De concurrentie van paarden is weg dus wat houdt je tegen?
neuh maar mn pack is al klaarquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:41 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Hoi Barra, ben je de bunker van Hitler al ingetrokken?Heb je daar wifi?
ha ha bij mij kan je dat ook komen spelen als ik weer thuis benquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:46 schreef nokwanda het volgende:
veels te leuk. Heb het laatst even gespeeld en had de rest van de dag nog het gevoel dat ik in zo'n kart zat
ja weet ik, maar zit nog beter thuis!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:48 schreef nokwanda het volgende:Je zit daar goed, maar ik hoop wel voor je dat je snel naar je eigen huisje kunt.
gelukkig niet meer in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:54 schreef Topspin het volgende:
Ben je in het ziekenhuis nu Drac of ergens anders voor therapie?
Okeyquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:57 schreef draculettetje het volgende:
[..]
gelukkig niet meer in het ziekenhuis
ben bij mn schoonouders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |