Gaat vanzelf wel de goede kant op als het ff meezit nok

De klok past zich vanzelf wel aan

Vannacht een simpele droom dat ik bij de jamin snoep aan het scheppen was, had 3 volle grote zakken snoep geschept met allemaal verschillende soorten en wilde nog meer zakken scheppen, in ieder geval een rustige droom

Vandaag crematie van oma gehad, veel handen geschud met al die mensen die gekomen waren, en het werd me soms even te druk, vond het formele gedoe soms ook niet zo gepast maar dat zal er wel bijhoren, na 40 keer condolences gehad te hebben vind ik het wel voldoende geweest om daarna nog meer handen te krijgen word me teveel, al die mensen bedoelen het goed en het hoort erbij maar ik denk dat de echte naasten liever in rust richting de mis gaan. De dienst duurde 30 minuten in het crematorium, afscheid nemen bestaat niet van marco borsato als eerste nummer, toen het ave maria en vervolgens het favourite duitse nummer van mijn oma als laatste, priester was een Italiaan met een accent, wel goed te verstaan maar soms struikelde hij over Nederlandse woorden. Toen ik bij de kist stond werd het me even teveel, definitieve afscheid komt dan naar voren. Wel het gevoel dat ik nu echt afscheid genomen heb door de plechtige dienst. Laatste keer bij mijn oom was ik door omstandigheden niet erbij en dan lijkt het echte afscheid niet aanwezig te zijn.
Leven gaat door en herinneringen blijven aanwezig, afspraken van volgende week dan wel afgezegd en de week erop verder gaan. Gelukkig straks een nieuw vers jaar en dan weer kansen op nieuw geluk en nieuwe begin.
[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 04-12-2008 16:50:12 ]