Slaan lost niet echt veel op, je kan ze ook even opsluiten of strafwerk geven, werkt veel beter dan het kind leren dat slaan problemen oplost.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, dan maakt slaan eigenlijk weinig uit, behalve een teken van 'machteloosheid' van de ouder, als je kenneelijk wacht tot het eenmaal te laat is, en dan opeens heel hard willen zijn....
Persoonlijk vind ik dan een gewone, duidelijke tik op de vingers op een vroeger moment, als het kind een duidelijk voorheen aangegeven grens overtreden heeft, veel zinniger... omdat een kind _dan_ nog dat kan leren...
als ouder gaan 'wachten' met het uitdelen van tikken totdat het al te laat is, is eerder nutteloos en verkeerd imho
[..]
volledig mee je eens
![]()
slaan lost idd niks op, maar een tik die pijn doet is gewoon ook _een_ vorm van bestraffing ... zoals iedere andere straf die je een kind kunt geven...quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:50 schreef ensolieser24 het volgende:
[..]
Slaan lost niet echt veel op, je kan ze ook even opsluiten of strafwerk geven, werkt veel beter dan het kind leren dat slaan problemen oplost.
Het kan wel voor even werken, maar als je kind dat soort gedrag vertoont voor de kleinste dingetjes dan krijgt het alleen maar meer problemen.
en dan zit je straks met een probleem kind, dat je zelf bijna niet meer in de hand kan houden.
Zover zou ik niet willen gaan. Er is ook nog zoiets als de aard van het beestje. Mijn broer en ik zijn hetzelfde opgevoed. En ik ben veel explosiever van aard dan hij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Bingo.
Je kweekt agressieve volwassenen. I
Dat is wel heel herkenbaarquote:Op maandag 1 december 2008 19:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe zo was mijn vader ookhoe meer stress op zn werk hoe meer problemen ik had
maar dat was meer psychisch ipv fysiek.
Dat gaat mij te ver. Ik vind wel dat je op dat soort momenten de ouders of eventueel het kind er op mag aanspreken. Maar je wordt geenszins fysiek richting een kind van een ander.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:32 schreef Laton het volgende:
het lijkt me vooral een goed idee als je andermans kinderen mag slaan. is het snel gebeurd met dat gejank in de supermarkt.
Tuurlijk bestaan er wel slechte wegen en goede wegen. Maar dat is vooral een kwestie van interpertatie.quote:Op maandag 1 december 2008 23:37 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Opvoeden kent vele wegen; Er bestaat geen goede of slechte weg. Dat de 1 een andere manier van aanpak heeft, wilt nog niet zeggen dat diegene faalt met opvoeden omdat jij de aanpak van vooral knuffelen hebt, en die mening zo erg graag door iemand z'n strot wilt drukken.
Wat een overdreven reactie tegen een kind van 3quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:47 schreef Ps2K het volgende:
Een corrigerende tik moet prima kunnen en werkt ook meestal dikke prima. Mijn moeder pakte altijd mijn bovenarm hard vast als ik vervelend was
Ow en ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat toen ik 3 was met een speelgoed auto over de kozijnen van de buren aan het racen was. Resultaat was ouderwets over de knie en een pak op mijn broek van de buurman. 26 jaar later weet ik nog steeds dat ik niet met speelgoed auto's op het kozijn mag spelen
Nou... kozijnen slijten natuurlijk extreem hard van een speelgoed autootje.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie tegen een kind van 3
Ik had het verdient en ik ben er niet minder van gewordenquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie tegen een kind van 3
was het lekker ?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:52 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Een corrigerende tik moet prima kunnen en werkt ook meestal dikke prima. Mijn moeder pakte altijd mijn bovenarm hard vast als ik vervelend was
Ow en ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat toen ik 3 was met een speelgoed auto over de kozijnen van de buren aan het racen was. Resultaat was ouderwets over de knie en een pak op mijn broek van de buurman. 26 jaar later weet ik nog steeds dat ik niet met speelgoed auto's op het kozijn mag spelen
Ik had het verdient en ik ben er niet minder van geworden
Waarom in godsnaam? Wat is er zo verschrikkelijk aan het rijden over een kozijn met een speelgoed autootje door een peuter?quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:52 schreef Ps2K het volgende:
[..]
misschien als je bij herhaling dat deed en niet luisterde als je ouders je waarschuwden dat niet meer te doen, en toch doorging ...quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:52 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ik deel die mening welquote:Op maandag 1 december 2008 11:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gast je bent 27. Vind je het niet wat vroeg voor zure reacties over de jeugd van tegenwoordig?
Om eerlijk te zijn vermoed ik dat juist in die opvoedkundige houding een direkt verband ligt ....quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef Painted_Horse het volgende:
Het lijkt tegenwoordig wel een taboe om iemand ergens op aan te spreken. Als je tegenwoordig een leerling op zijn fatsoen aanspreekt kun je een grote bek krijgen die zijn weerga niet kent.
OT: ik geef mijn kinderen heel af en toe een corrigerende tik, maar dan moeten ze wel heel erg hunbest doen om die te verdienen.
Je kan het dan toch ook gewoon zeggen, vind wat pakken wat niet mag niet echt heel erg fout, geen tik waardig iig.quote:Op maandag 1 december 2008 09:58 schreef Superfast het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid ik heb het over een TIK niet het molesteren van kinderen.
Dus als hij/zij iets wil pakken waar het niet aan mag komen een tik op de vingers
En is dat genoeg, is het tik en klaar, we praten er niet meer over?quote:Op maandag 1 december 2008 10:54 schreef BroesWillems het volgende:
Een tik hoeft ook helemaal niet hard te gaan. Integendeel, het doe helemaal niet zeer, het is juist de schrik bij de kinderen die helpt.
Heeft dat dan niet ook te maken met dat je al snel wist dat die tik die grens aangaf, dat je alles daaronder niet als grensen aangeven zag?quote:Op maandag 1 december 2008 12:03 schreef AgLarrr het volgende:
Moet kunnen. Ik heb zelf ook genoeg draaien om mijn oren, trappen onder mijn hol en tikken op mijn vingers gehad. Ik was ook een stront eigenwijs kind, constant op zoek naar grenzen en als ik dan een tik kreeg, wist ik dat ik er weer één had bereikt. Een andere manier was er echt niet.. toen ik jong was luisterde ik gewoon simpelweg niet..
En er is een verschil tussen een tik en echt slaan. De grens wordt vaak niet eens meer getrokken door tegenstanders van een corrigerende tik. Wat dat betreft wordt de maatschappij steeds minder tolerant ten opzichte van enige vorm van fysiek ingrijpen. Daar 'lijden' o.a. dit soort zaken ook onder..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |