abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63672225
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:19 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Waarom stel je het uit? Omdat je geen discipline hebt. Waarom heb je geen discipline? Omdat je geen motivatie hebt. Waarom heb je geen motivatie? Omdat je datgene wat je moet doen blijkbaar niet belangrijk vindt. Waarom vind je dat niet belangrijk? heeft dit met je wereldbeeld te maken? Opvoeding? je karakter? Relativeringsvermogen? Ik weet het ook allemaal niet. Wel weet ik dat ik er ook vaak last van hebt
Nee das niet waar. Er zijn dingen die ik absoluut wilt doen, zo erg wilt doen en dat het goed moet gebeuren, dat ik het daarom steeds uitstel. Althans, daar heb ik steeds minder last van. Wellicht is het ook een stukje volwassenheid dat ik zeg 'ach ik doe het gewoon'
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  maandag 1 december 2008 @ 16:57:21 #52
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_63672301
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:19 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Waarom stel je het uit? Omdat je geen discipline hebt. Waarom heb je geen discipline? Omdat je geen motivatie hebt. Waarom heb je geen motivatie? Omdat je datgene wat je moet doen blijkbaar niet belangrijk vindt. Waarom vind je dat niet belangrijk? heeft dit met je wereldbeeld te maken? Opvoeding? je karakter? Relativeringsvermogen? Ik weet het ook allemaal niet. Wel weet ik dat ik er ook vaak last van hebt
Het is niet dat ik het niet belangrijk vind hoor. Wil het wel doen, maar het komt er gewoon niet van
En me dan ondertussen nog vervelen ook

Wel goed dit topic, ik zit al de hele dag aan mn schoolwerk. moet ook echt, gister de hele dag naar het plafond gekeken
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 1 december 2008 @ 17:13:14 #53
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_63672778
dikke tvp
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 1 december 2008 @ 17:30:35 #54
161918 NelisZ
Boemerangkind
pi_63673255
Zeer herkenbaar, ben zelf al twee jaar 'bezig' met mn bachelorscriptie

Ondertussen nog wel andere dingen gedaan, maar nu MOET ik er wel mee bezig, maar het wil nog niet lukken...
Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part!
Zeetakje: "Smiles per gallon is more important than miles per gallon"
Hattrick: Raging Bulls United (764020)
HT jeugd: Dolle Stiertjes (1449195)
pi_63673485
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:55 schreef Northside het volgende:
- Waarom zou je eigenlijk dingen doen die je niet wil doen? In wat voor maatschappij leven wij waar je als persoon gedwongen wordt om je kostbare tijd te spenderen aan activiteiten die je niet leuk vindt?
Mensen zijn lui. Ik weet niet in hoeverre dit voor iedereen opgaat, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er zat dingen zijn die best leuk zijn zodra ik er daadwerkelijk mee bezig ben, maar als ik er nog aan moet beginnen is het veel makkelijker om een of ander duf spel te spelen (of om op Fok te hangen, etc ). Neem bijvoorbeeld de literatuur die ik moet lezen voor mijn studie. Ik kwam er pas achter dat het eigenlijk best interessant is en goed leest, maar dat weet ik pas nu ik twee weken aan leeswerk heb opgestapeld (en dat is veel).
pi_63673902
Ik heb ondertussen gedaan wat ik wilde doen
(wel ondertussen wat berichtjes gepost, maar allas)

4 uur mee bezig geweest

Straks volgende helft.
pi_63674051
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:44 schreef Noortje. het volgende:
Discipline.
Waar kan je dat kopen? doe mij maar een dozijn
  maandag 1 december 2008 @ 18:07:18 #58
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_63674103
Dankjewel voor dit topic. Nadat ik dit las besloot ik mijn huiswerk geheel af te maken voor morgen en overmorgen. Want ja, wat krijg je nou van uitstellen. Als je het nu maakt krijg je tenminste een goed gevoel (Y).
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  maandag 1 december 2008 @ 18:09:47 #59
92409 Twinky
Little star.
pi_63674166
Ik heb ook een boel uitsteldingetjes gedaan. En hoe meer je er doet hoe kleiner je lijstje wordt

Wat ook kan is elke dag op het eind van de dag in je agenda schrijven wat je góed hebt gedaan. Dus wat je of niet hebt uitgesteld of hebt ingehaald
  maandag 1 december 2008 @ 18:15:48 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_63674291
Ik ken het probleem, om te voorkomen dat het echt uit de hand loopt heb ik in de agenda van m'n telefoon iedere maand een vaste datum (compeet met tijdstip en alarm ingesteld) om m'n administratie te doen.

Over het algemeen hou ik me daar ook netjes aan, het kan zijn dat het door omstandigheden een dag opschuift maar daar blijft het ook bij.
Alle post wordt dan weggewerkt en alle rekeningen worden betaald, wie een dag na die datum een rekening stuurt heeft overigens pech, die moet tot de volgende betaalronde wachten.

Als ik er echt geen zin in heb verzin ik nog wel eens iets leuks wat ik dan van mezelf mag gaan doen als de administratie gedaan is

Voordeel: ik weet altijd dat alles van ten minste een maand oud keurig betaald is, dat de boel netjes weggewerkt is in de mappen waar het hoort en maak me er in de tussenliggende periode ook geen zorgen over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_63674332
Eigenlijk betekent het ook een beetje dat je teveel leuke dingen te doen hebt in je leven.

De mensen die altijd alles ruim op tijd afhebben die vervelen zich gewoon teveel.
  maandag 1 december 2008 @ 18:25:22 #62
74276 saaw
pi_63674491
Leandra dan doe ik ook altijd!
Ik flikker al mn post in een doos en 1 keer in de maand doe ik dan al mn administratie, rekeningen betalen en alles netjes in een map.
pi_63675736
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:38 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Nee, het is inderdaad niet de ideale wereld. Leer er maar gewoon mee te leven.
Waarom? Het is jouw leven en je hebt er maar 1, waarom zou je met minder tevreden zijn?
Ja, ik generaliseer.
pi_63676202
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom? Het is jouw leven en je hebt er maar 1, waarom zou je met minder tevreden zijn?
Omdat ik tevreden ben met wat ik heb, misschien?
pi_63676958
tvp
Children of the night. What music they make.
  maandag 1 december 2008 @ 21:32:27 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63679883
Geweldig topic... heeeel herkenbaar.
heeft volgens mij veel te maken met teveel nadenken en onzekerheid. en dan wordt het volgens mij ook een way of life ofzo.

idee van twinky: opschrijven wat je wel hebt gedaan elke dag, is een goeie denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_63681722
Ik reageer hier morgen wel op
pi_63682715
ik hoor ook in dit topic thuis..
Het is zelfs zo erg dat ik vorig jaar bijna was blijven zitten en dit jaar ziet er ook niet goed uit.
Zelfs voor schoolexamens begin ik een dag van tevoren terwijl ik al de hele week tegen mezelf heb gezegd dat ik er echt m'n best voor ga doen en op tijd moet beginnen. En dan is het al weer zondagavond en heb je nog niks gedaan.. Ik besef het wel, maar kan ik niks tegen doen. Blijkbaar heb ik totaal geen disicpline.
pi_63682931
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:37 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Omdat ik tevreden ben met wat ik heb, misschien?
Ik bedoelde meer de mens in het algemeen, ik ken jou niet dus daar zou ik ook niets over zeggen.
Ja, ik generaliseer.
pi_63683270
Mag dit een slowchat worden?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  maandag 1 december 2008 @ 23:14:50 #71
202348 Susi
Temple of Love
pi_63683768
Ik maak tegenwoordig schemaatjes per dag per uur. Wil soms helpen. Soms.
pi_63686167
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:00 schreef EvilMarc het volgende:
Mag dit een slowchat worden?
Ik denk dat ze dat nog wel even uitstellen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63691855
Ik denk dat voor mij de beste oplossing is, om er voor mezelf achter te komen hoe heerlijk het is om op de bank neer te ploffen wanneer je alles gedaan hebt. En daar dan aan proberen te wennen, that would be great.

Maar volgens mij gaat ik het nooit afleren.........
Lucky-Luc, schiet sneller dan zijn schaduw...
pi_63691941
Op de bank neerploffen terwijl je nog niets gedaan hebt is ook fijn... niet zo fijn als wanneer je alles gedaan hebt, maar toch fijn genoeg
Ja, ik generaliseer.
pi_63693454
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:55 schreef La_Vita het volgende:
Ik probeer er altijd aan te denken hoe goed het voelt als je er mee klaar bent.
Vaak zit je dan toch veel relekster op de bank voor de tv te hangen.

En 1 op de 10 keer werkt die gedachte ..
Grappig en ook helemaal waar.
pi_63693588
To do-lijstjes en planningen kun je negeren, helaas
pi_63693591
herkenbaar
ik krijg laatst ook weer een shirt ervan op mijn verjaardag
"morgen ga ik het maken, vandaag doe ik nog even rustig aan"

wat voor mij erg helpt is werken in groepsverband, HBO dus.
Zodra er 4 andere mensen afhankelijk van mij zijn dan kom ik wel op gang. Als ik iets erg vind is het dat andere een slecht cijfer halen door mijn toedoen.

Zodra ik dan weer zelf iets moet doen wordt het altijd weer uitstellen tot het aller aller laatste moment
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:59:19 #78
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_63693661
snap het probleem niet, als je het niet wil doen, dan doe je het toch niet.

kijk maar wat er dan gebeurt.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_63694112
I HATE MUSIC
pi_63778944
Zooooooo herkenbaar!
Heb alles al geprobeerd: lijstjes maken, mezelf belonen, dingen pas doen als ik eerst iets anders heb afgemaakt, schema's maken, herinneringen in telefoon/computer die 'aanspringen', andere mensen die me aansporen, overal briefjes, geen snoep/leuke dingen mogen totdat ik het af heb.... en dat helpt allemaal wel een paar dagen, maar daarna doe ik weer precies hetzelfde.
Behalve bovenstaande dingen, die je ongetwijfeld allemaal al hebt geprobeerd, geen tips hier.

Dankzij mijn uitstelgedrag zit ik nu al de hele week tot 3 uur 's nachts door te werken. Het enige dat namelijk helpt bij mij is een DEADLINE hebben. En die haal ik altijd.
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:43:14 #81
74276 saaw
pi_63779134
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:35 schreef StreepjesSok het volgende:
...
Het enige dat namelijk helpt bij mij is een DEADLINE hebben. En die haal ik altijd.
Ik ook, raar is dat eigenlijk.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:52:55 #82
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63779382
Ik ook, ik begin altijd als het eigenlijk nét te laat is. Dan is de druk lekker hoog en dan komt het beste naar boven. Ik kan het gewoon niet als het niet NU NU NU moet. Dan doe ik het 'straks' wel.
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:31:47 #83
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_63808450
Wanneer ik ietsje te laat ben, dan stijg ik inderdaad boven mijzelf uit als een moeder die een auto op kan tillen als haar kind eronder ligt. Studiewerk waar men weken over doet, klaar ik binnen een paar dagen. Ik sta er zelf soms versteld van. Veel tentamens heb ik op deze manier gehaald. Belachelijk eigenlijk om op de Uni een dag vantevoren voor het eerst het boek te openen, maar de kick om dan nog een 6 te halen is veel groter dan een 10 halen met wekenlang netjes alles bijhouden. Nou ok dat laatste is niet helemaal waar, maar je begrijpt waar ik heen wil.
  woensdag 10 december 2008 @ 10:53:26 #84
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63899937
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:31 schreef Subversive het volgende:
Wanneer ik ietsje te laat ben, dan stijg ik inderdaad boven mijzelf uit als een moeder die een auto op kan tillen als haar kind eronder ligt. Studiewerk waar men weken over doet, klaar ik binnen een paar dagen. Ik sta er zelf soms versteld van. Veel tentamens heb ik op deze manier gehaald. Belachelijk eigenlijk om op de Uni een dag vantevoren voor het eerst het boek te openen, maar de kick om dan nog een 6 te halen is veel groter dan een 10 halen met wekenlang netjes alles bijhouden. Nou ok dat laatste is niet helemaal waar, maar je begrijpt waar ik heen wil.
Zo vreselijk herkenbaar

Als de docent waarschuwt dat we voor een bepaalde opdracht zeker drie weken nodig hebben, dan stel ik het standaard twee weken en zes dagen uit, de zevende dag ben ik de hele dag bezig met 'op gang komen', en dan zo rond 1 uur 's nachts word opeens mijn innerlijke Hulk wakker en maak ik het complete project in een paar uur. Niet normaal hoe snel ik dan kan werken

Soms denk ik wel eens dat ik daarom alles (onbewust) uitsltel: ik krijg gewoon een enorme rush als ik als een gek een project afmaak en het één minuut voor de deadline naar de docent e-mail. Die kick als je dan na een race tegen de klok op 'verzenden' klikt. Woohoo!

Alleen jammer dat ik daarna compleet instort en niets meer aan mijn vrije tijd heb omdat ik bij moet komen.

Als ik nou nog écht wat leuks deed tijdens het uitstellen, maar verder dan een beetje lamlendig internetten kom ik meestal niet

Zo ben ik er vandaag om 8.00 uitgegaan om eens lekker een dag flink aan de slag te gaan, en nou ben ik al bijna drie uur bezig met 'wakker worden'
pi_63905584
Ohh zo herkenbaar dit allemaal!!

Ik zat vanmorgen al om 9 uur achter mijn laptopje om aan school te werken, en ik heb nog geen letter getypt...

Ik heb inderdaad ook gewoon een deadline nodig... op het laatste moment verzet ik altijd het meeste werk, heb ik meer inspiratie en komen er echt goede dingen in me op!
Mijn afstudeeropdracht op mijn vorige opleiding, waar iedereen 20 weken de tijd voor had, heb ik in 4 dagen gemaakt, en een 10 gekregen! Dat is voor mij wel het bewijs dat ik gewoon het beste functioneer onder tijdsdruk.

Ik verzin ook allerlei dingen om maar niet te dingen te hoeven doen die ik eigenlijk MOET doen.. ik ben nu bijvoorbeeld vakantiefoto's (van afgelopen augustus) aan het doorsturen naar vrienden, wat ik eigenlijk toen al zou doen, omdat die verwerkt worden in de vakantievideo... Dus toch nog iets goeds gedaan vandaag!
pi_63913408
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:41 schreef Lucky-Luc het volgende:
Ik denk dat voor mij de beste oplossing is, om er voor mezelf achter te komen hoe heerlijk het is om op de bank neer te ploffen wanneer je alles gedaan hebt. En daar dan aan proberen te wennen, that would be great.

Maar volgens mij gaat ik het nooit afleren.........
Niet zolang je die escape voor jezelf inbouwt.
pi_63914408
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:32 schreef Lollifant het volgende:
Ohh zo herkenbaar dit allemaal!!

Ik zat vanmorgen al om 9 uur achter mijn laptopje om aan school te werken, en ik heb nog geen letter getypt...

Daarnaast vind ik persoonlijk dat kinderen al van jongs af aan worden doodgegooid met lesstof, school, etc etc. Je geest zal dan op gegeven moment wel genoeg van krijgen toch en denken, f. it time out
Maar nee het een en ander moet toch nog gebeuren dus je geeft je zelf nooit rust al ben je "aan het ontspannen". mee eens?
Dus naar mijn mening hebben veel mensen wel degelijk een escape nodig. Maar dan ook een echte. Alsof die schoolwerk niet meer afhoeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')