abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63660775
Herkenbaar. Opschrijven wat je moet doen en dan afvinken werkt wel enigszins, maar ik ben alsnog een ster in het tot het laatste moment uitstellen van alles.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_63660823
Ik stel ook altijd alles uit. Huiswerk maken? Komt er zelden van, te druk met PC, en niks doen.
Toen heb ik een planning gemaakt. Een To-Do list, en het werkte enigszins. Nu niet, eigenlijk moet ik nu leren maar ik zit op FOK!

[ Bericht 17% gewijzigd door Niconigger op 01-12-2008 09:30:19 ]
  maandag 1 december 2008 @ 09:28:58 #28
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63660978
tvp

Volgens mij is de enige oplossing: gewoon beginnen. Maarja, hoe moet dat
pi_63661023
Ik wil nu nog even geen antwoord geven, dat doe ik later wel..
  maandag 1 december 2008 @ 09:40:31 #30
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63662927
Ik ben ook een chronisch tot het laatste moment uitsteller..
pi_63663516
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:53 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Stoppen met blowen was voor mij de oplossing
ik ben dus niet de enige
  maandag 1 december 2008 @ 11:43:59 #33
92409 Twinky
Little star.
pi_63663999
ah, ik heb laatst een briljante tip gekregen. Je maakt een lijstje van 10 dingen die nog moeten en die je uitstelt. Van dat lijstje kies je er 5 uit die je vandaag gaat doen, en van die vijf doe je er drie. Dan heb je al drie meer dingen gedaan dan normaal gesproken
pi_63664544
Hier zit er nog 1...
Wordt zo erg dat ik zelfs het maken van een werkstuk tot de laatste dag uitstel zelfs al zou ik dan het jaar over moeten doen... OMG. Té ERG! Toch maar even doorstuderen tot 4 uur vandaag, hopelijk komt het nog af.
Tsja enige tip die ik kan geven: begin er nooit aan. Zodra je dingen uit gaat stellen, kom je nooit meer van deze vervelende gewoonte af.

Wel gezellig hier, allemaal lotgenoten...
  maandag 1 december 2008 @ 12:09:33 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63664660
erg herkenbaar natuurlijk.

vroeger met school en uni, alles op de laatste dag of laatste herkansingsmogelijkheid iets voltooien, soms er net overheen zodat je te laat bent.... het uitstellen van klusjes of op je werk met opdrachten...

voor mij is het dat ik de stress van een deadline nodig heb en dat drijft me dan weer, al is het op het laatste moment...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 1 december 2008 @ 12:12:20 #36
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63664725
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:09 schreef Re het volgende:
erg herkenbaar natuurlijk.

vroeger met school en uni, alles op de laatste dag of laatste herkansingsmogelijkheid iets voltooien, soms er net overheen zodat je te laat bent.... het uitstellen van klusjes of op je werk met opdrachten...

voor mij is het dat ik de stress van een deadline nodig heb en dat drijft me dan weer, al is het op het laatste moment...
same here .. die druk is goed
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63664779
Bekend fenomeen. Er is een mooie oplossing voor:

Je hebt vast ook wel eens momenten met enorme motivatie. Je moet het gevoel wat je daarbij hebt goed proberen vast te leggen in je gedachten, goed herinneren waarom je toen zo gemotiveerd raakte, en proberen dat gevoel weer op te laten bloeien zodra je motivatie nodig hebt. Kost wat tijd om dat te leren, er zijn ook boeken over (Neuro-linguistic programming, alhoewel dat over het algemeen meer focus heeft op verwerking van angst/zenuwen/traumas) maar het is verrekte handig.

Bij zulke momenten van motivatie kan je trouwens denken aan momenten zoals: zien hoe cool later je baan is (studie), of wat het resultaat is als je het wel doet (kan vanalles zijn) of denken aan het geweldige gevoel als je weer eens een 8 of 9 hebt gescoord voor een lastig tentamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xeanor op 01-12-2008 12:24:54 ]
pi_63665140
Een logboek bijhouden (per uur) van wat je allemaal wél doet in een dag. Dit houdt je een week vol (quite a challenge). Hierdoor kun je zien waar en wanneer het allemaal misgaat. Probeer je activiteiten op te schrijven en te verdelen onder: recreatief/ actief/ passief. Ik ben toen zelf erg geschrokken van mijn logboek dat ik gelijk aan de slag ben gegaan met de dingen die ik wel had moeten doen.

Dit is iets wat je écht een week moet volhouden, wees eerlijk tegen jezelf. Als je wilt dat dit veranderd zul je er toch echt zelf aan moeten beginnen. Bij mij heeft het gewerkt. Veel succes!
pi_63665191
Ik denk dat ik er volgende week mee begin.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63666092
Een lerares zij tegen mij dat slimme mensen alles uitstellen tot op het laatst omdat ze dat kunnen.

Bij mijzelf constatteer ik dat:
Als het te rustig is (geen mensen om mij heen) doe ik eigenlijk weinig tot niets.

oplossing:
Ik leer het beste als mensen om mij heen zijn, hoe vervelend ik het ook vind.

[ Bericht 43% gewijzigd door Man-E-Faces op 01-12-2008 13:26:02 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63667376
wat bij mij het beste werkt, is gewoon tegen iemand anders (bijvoorbeeld met wie je samen een project doet) te zeggen op dát moment heb ik mijn gedeelte af (ook al is het helemaal niet nodig voor het project om dat te melden)

maar nu heb je wel het gevoel dat je je afspraken niet nakomt tegenover iemand anders als je het dan gaat uitstellen, en dat is toch een extra motivatie om wat te gaan doen.

misschien dat het niet bij iedereen zo werkt, maar ik werk het beste als ik het als verplichting jegens iemand anders beschouw, zo was ik altijd wel alles op het laatste moment aan het doen voor groepswerk, maar ik deed wel extra m'n best en had het altijd op tijd ingeleverd. maar als het een opdracht was waar alleen ik een cijfer voor kreeg, maakte ik het nooit meer dan een zesje waard, en was ik vaak te laat met inleveren.
  maandag 1 december 2008 @ 14:14:52 #42
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_63667769
*Heeft zelfs nog huiswerk van 3 jaar geleden...
The more debt, the better
pi_63668481
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:05 schreef frien het volgende:
Wel gezellig hier, allemaal lotgenoten...
groeps-therapie

nu group-hugg ..
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63670468
- Waarom zou je eigenlijk dingen doen die je niet wil doen? In wat voor maatschappij leven wij waar je als persoon gedwongen wordt om je kostbare tijd te spenderen aan activiteiten die je niet leuk vindt?

Overigens is de oplossing groepsdruk, waar mogelijk. Als je afspreekt om iets samen met een ander te doen voel je je veel eerder gedwongen om dat ook te doen. Maar ga maar eens voor alles iemand vinden om het samen mee te doen...
Ja, ik generaliseer.
  maandag 1 december 2008 @ 16:01:04 #45
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63670633
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik denk dat ik er volgende week mee begin.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63670748
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:55 schreef Northside het volgende:
- Waarom zou je eigenlijk dingen doen die je niet wil doen? In wat voor maatschappij leven wij waar je als persoon gedwongen wordt om je kostbare tijd te spenderen aan activiteiten die je niet leuk vindt?
Voorbeeld: Mijn studie vind ik geweldig. Het is echter vaak nogal vervelend om van onderwerpen die je hebt bestudeerd en leuk vindt, ook nog eens een langdradig verslag te moeten schrijven. Het is wel een geval van 'gedwongen worden tijd te spenderen aan activiteiten die je niet leuk vindt', maar het hoort er gewoon bij. Keuze heb ik in dit geval niet echt, ik zal er maar gewoon doorheen moeten bijten om nieuwe deuren te openen. Het is een kwestie van vooruit blijven kijken en dromen van de beste mogelijkheden, niet terugkijken op wat je tot nu toe hebt gedaan en waar je nou mee opgescheept zit.
pi_63671036
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:05 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Voorbeeld: Mijn studie vind ik geweldig. Het is echter vaak nogal vervelend om van onderwerpen die je hebt bestudeerd en leuk vindt, ook nog eens een langdradig verslag te moeten schrijven. Het is wel een geval van 'gedwongen worden tijd te spenderen aan activiteiten die je niet leuk vindt', maar het hoort er gewoon bij. Keuze heb ik in dit geval niet echt, ik zal er maar gewoon doorheen moeten bijten om nieuwe deuren te openen. Het is een kwestie van vooruit blijven kijken en dromen van de beste mogelijkheden, niet terugkijken op wat je tot nu toe hebt gedaan en waar je nou mee opgescheept zit.
In de ideale wereld zou je in plaats van een verslag schrijven een gesprek met je onderwijzer hebben, een discussie over het bestudeerde onderwerp. De onderwijzer heeft dan snel genoeg door in hoeverre je het begrijpt en als het goed is vind jij het een stuk leuker om te praten over je favoriete onderwerp dan om er een verslag over te moeten schrijven. Jammer dat dit niet de ideale wereld is he.
Ja, ik generaliseer.
pi_63671066
Herkenbaar.
ik hou van holland. jij?
  maandag 1 december 2008 @ 16:19:18 #49
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_63671156
Waarom stel je het uit? Omdat je geen discipline hebt. Waarom heb je geen discipline? Omdat je geen motivatie hebt. Waarom heb je geen motivatie? Omdat je datgene wat je moet doen blijkbaar niet belangrijk vindt. Waarom vind je dat niet belangrijk? heeft dit met je wereldbeeld te maken? Opvoeding? je karakter? Relativeringsvermogen? Ik weet het ook allemaal niet. Wel weet ik dat ik er ook vaak last van hebt
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_63671756
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:15 schreef Northside het volgende:

[..]

In de ideale wereld zou je in plaats van een verslag schrijven een gesprek met je onderwijzer hebben, een discussie over het bestudeerde onderwerp. De onderwijzer heeft dan snel genoeg door in hoeverre je het begrijpt en als het goed is vind jij het een stuk leuker om te praten over je favoriete onderwerp dan om er een verslag over te moeten schrijven. Jammer dat dit niet de ideale wereld is he.
Nee, het is inderdaad niet de ideale wereld. Leer er maar gewoon mee te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')