Je kunt gebruik maken van het regeltjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:21 schreef hupseflupse het volgende:
ik loop steeds vast op het omzetten van machten.
zo zou 12,0cm2 hetzelfde moeten zijn als 12,0 x 10^-4 m2, maar ik snap niet hoe het werkt met machten en verschillende inhoudsmaten etc.. wie kan opheldering geven??
Je hebt 1,26*10^7 mm2quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:55 schreef hupseflupse het volgende:
thanks! het begint al een beetje te dagen nu![]()
maar begrijp je deze dan? ;
58940589 mm2 = 5,89 10^7 mm2
= 1,26 10^7 10^-6 m2
= 1,26 10^1 m
stond ergens in een voorbeeld.
(sorry voor het Noob gehalte, ben hier erg slecht in)
Ik weet wat ze bedoelen met contracting, maar dit kan ik niet volgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:27 schreef GlowMouse het volgende:
Je definitie van verstoppen is wat vreemd, maar op wikipedia staat het antwoord.
Ze maken een vector w2' die loodrecht staat op w1. Andersom kan ook: een vector w1' maken die loodrecht staat op w2.quote:
Sorry ik snap het antwoord nog helemaal niet, wat is nou eigenlijk het antwoord?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ze maken een vector w2' die loodrecht staat op w1. Andersom kan ook: een vector w1' maken die loodrecht staat op w2.
En zij gebruiken dat de loodrechte projectie van w2 op w1 gegeven wordt door w1Tw2/(w1Tw1) * w1 = -3/2 w1. Het stuk van w2 dat loodrecht op w1 staat, wordt dus gegeven door w2 - (-3/2)w1.
Je definitie van 'verstoppen' vond ik nogal vreemd, maar het is een minor zoals uiteengezet op http://en.wikipedia.org/wiki/Minor_(graph_theory)quote:Op zondag 18 januari 2009 18:19 schreef Beo_beo het volgende:
GlowMouse, waarom mag dat punt zomaar verwijden?
Dat is toch geen contractie dan?
tnx. Ik zat ook al te denken over de "normale verdeling aanname". Ik denk dat de Wilcoxon signed-rank test het best werkt voor wat ik wil doen. Zal daar eens verder naar kijken.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:33 schreef GlowMouse het volgende:
Je moet je eerst afvragen wat beter is. Hoger gemiddelde, grotere mediaan, kleinere variantie, etc.
De two-sample t-test is een goede test op het gemiddelde wanneer je niets over de variantie weet, maar daarvoor moeten de waarnemingen wel uit een normale verdeling komen. Omdat je maar 10 waarnemingen hebt is die aanname erg cruciaal. Wie zegt anders immers dat de verwachting bestaat? Je bent dan aangewezen op een parametervrije toets.
Dat lijkt me een goede keus. Houd er alleen rekening mee dat parametervrije toetsen een onjuiste nulhypothese niet zo snel verwerpen, dus zolang je niet verwerpt heb je niet zo'n sterke uitspraak.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:41 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
tnx. Ik zat ook al te denken over de "normale verdeling aanname". Ik denk dat de Wilcoxon signed-rank test het best werkt voor wat ik wil doen. Zal daar eens verder naar kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |