Bonk bonk...quote:Engels avontuur Ryan Donk lijkt ten einde
7 januari 2009 - Ryan Donk verkeert momenteel in een rare situatie. Zes maanden geleden vertrok de verdediger op huurbasis van AZ naar het Engelse West Bromwich Albion dat een optie tot koop kreeg. De Engelse club verkeert momenteel in degradatieproblemen en wil nu afscheid nemen van de 22-jarige verdediger om zo ruimte te maken voor nieuwe spelers.
West Bromwich Albion dat afgelopen zomer Zuiverloon (Heerenveen), Olsson (NEC) en Donk (AZ) aantrok wil namelijk nieuwe spelers aantrekken nu het bivakkeert in de onderste regionen van de Premiership. "Daarvoor moet financiële ruimte worden gevonden en dus mogen jongens die minder vaak spelen en op de begroting drukken naar een andere club uitkijken," aldus de zaakwaarnemer van Donk, Winnie Haatrecht, in het Algemeen Dagblad.. "Het heeft vooral met geld te maken. De club moet iets doen om opnieuw te kunnen investeren."
De transferrechten liggen echter nog altijd bij AZ. "Contractueel kunnen wij hem niet terughalen," aldus technisch directeur Marcel Brands van AZ. "We hebben hem voor een jaar verhuurd. Maar bij zijn overgang heeft West Bromwich direct een optie genomen om hem op enig moment te kopen. Daar is een bedrag voor afgesproken."
Het is volgens het Algemeen Dagblad in praktijk mogelijk dat de nummer laatst van de Premier League de optie met AZ licht en de speler vervolgens doorverkoopt. Marcel Brandts stelt echter dat AZ ook enige rechten heeft. "Als er tijdens de transferperiode van deze maand een club bij ons aanklopt die één euro meer betaalt dan het bedrag dat met West Bromwich is afgesproken, kunnen we hem zelf verkopen."
Ryan Donk maakt het niet zo veel uit, wel wil de jonge verdediger weer gaan spelen zoals ook aan het begin van het seizoen bij WBA. Na oktober speelde hij slechts 1 competitieduel, dit in tegenstelling tot vriend en huisgenoot Gianni Zuiverloon. De zaakwaarnemer van Donk sluit een terugkeer naar de Eredivisie niet uit. "Ryan gaat niet overal voetballen. Je zult hem niet naar Rusland zien verhuizen. Maar hij is 22 jaar en als een club nu behoefte heeft aan een centrale verdediger is er wel wat mogelijk."
In de comments:quote:
quote:De reden dat Donk en ook Waterman bij Az weg moesten, ligt veel gevoeliger en heeft eigenlijk niets met voetbal te maken. Eerder een verhaal voor de prive of story. Donk en Waterman hebben vorig seizoen na een thuiswedstrijd in de kleedkamer van het Dsb stadion `een leuke tijd` met een meisje gehad. Dat meisje was echter wel de vriendin van Demy de Zeeuw.
Volgens insiders is dit oa de reden van onvrede in de spelersgroep van Az vorig seizoen. Daarnaast was ook van Gaal furieus over de actie van Donk en Waterman. En wat gebeurde; Donk en Waterman moesten weg, van Gaal bleef en de Zeeuw zit weer goed in z`n vel en speelt de sterren van de hemel. Eind goed, al goed. Voor Az dan, die worden gewoon kampioen. Voor Donk en ook Waterman is het ander verhaal, en terecht. Geloof me, zo is het echt gegaan. Het verbaast me dat het niet eerder in de media is gekomen. Eigenlijk maar goed ook.
quote:Herboren De Zeeuw roemt harde kern AZ
Wie Demy de Zeeuw dit seizoen zijn wedstrijden ziet spelen bij AZ, zou haast vergeten dat de middenvelder vorig seizoen een flinke vormcrisis doormaakte. De Zeeuw herpakte zich echter en vocht zich terug in de basiself van Louis van Gaal.
De terugkeer van de middenvelder gaat gepaard met de goede resultaten van de Alkmaarders. Na twee nederlagen, NAC Breda en ADO Den Haag bleken in de eerste twee duels te sterk voor de Alkmaarders, mocht De Zeeuw in het derde competitieduel zijn opwachting maken. Een terugkeer met een gouden rand want in eigen huis werd landskampioen PSV verslagen. Het begin van een lange reeks zonder nederlaag voor de Alkmaarders.
Voor De Zeeuw was voor de topper met PSV
al duidelijk dat het zo niet langer kon. De oud-speler van Go Ahead Eagles zat zich te verbijten op de Alkmaarse reservebank en ging bij zichzelf ten rade. "Half september moest ik met Jong AZ mee naar Groningen. Dan sta je niet echt te juichen, maar ik vond dat ik het niet kon maken om minder gemotiveerd te zijn", bekent De Zeeuw in gesprek met Voetbal International. "Die avond heb ik mezelf ingeprent dat het echt anders moest. Ik speelde daar weer met de drive die ik zocht."
"In de week van de topper met PSV zei Van Gaal dat hij niet langer meer om mij en Niklas Moisander heen kon. In het team leefde ook het gevoel dat ze ons nodig hadden. Het is de ommekeer geweest", zegt De Zeeuw. En wát voor ommekeer. AZ bleef sindsdien zeventien duels op rij ongeslagen en is dan ook de trotse koploper van de Nederlandse Eredivisie.
"In het succes van AZ heeft iedereen zijn eigen verhaal", vindt De Zeeuw. "Dat de trainer hier nog zit, is eigenlijk iets ongelooflijks in de voetballerij. Niklas Moisander komt uit de eerste divisie en voetbalt in de as gewoon mee. Mounir El Hamdaoui maakt doelpunten en staat terecht op een voetstuk, maar ik kijk ook naar de hoeveelheid assists van Maarten Martens. We hebben een harde kern, die er stáát. Ook in minder goede wedstrijden blijven we onze taken uitvoeren."
Kijkend naar de voornaamste concurrent, Ajax, denkt de AZ-speler dat de Alkmaarders verder zijn. "We hadden Ajax-FC Utrecht uitgebreid geanalyseerd", neemt De Zeeuw de Amsterdammers onder de loep. "Ajax domineerde, maar kreeg vrij weinig kansen. Wíj zakten tegen Utrecht wat meer in en schiepen zo onze eigen ruimte. Dat resulteerde in de eerste helft al in zes of zeven opgelegde kansen. Ik vind dat wij verder zijn dan Ajax. Zij zijn erg afhankelijk van Luis Suárez; wij hebben een beter team.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Dat Demy de Zeeuw goed in zijn vel zit blijkt wel uit het volgende
[..]
hier stopte ik met lezenquote:Herboren De Zeeuw roemt harde kern AZ
Serieus?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:45 schreef Messenga het volgende:
[..]
Kluivert heeft helemaal niets met AZ
Ik snap het. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om je dit te vertellen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Dan is het goed, ik heb het niet zo op roddels namelijk.
Wordt ook zeer gewaardeerd! Mocht je nog meer open deuren hebben, schroom je vooral niet om ze in te trappen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:56 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om je dit te vertellen.
Da's zonde van de deur.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:58 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Wordt ook zeer gewaardeerd! Mocht je nog meer open deuren hebben, schroom je vooral niet om ze in te trappen!
AGOVV ivm kunstgras..quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:03 schreef Messenga het volgende:
[..]
Da's zonde van de deur.
Speelt AZ nog oefenwedstrijden?
En drie seconden later liep ie tegen de doelpaal van Romero op, BAM! Schedelbasisfractuur en eruit voor de rest van het seizoen!quote:
Ik zeg alleen dat ik Moreno verdedigend wat beter vind dan Moisander en dat Moisander voetballend sterker is dan Moreno dus we delen wel dezelfde mening. Dit baseer ik natuurlijk op hele wedstrijden, iemand op samenvattingen beoordelen kan niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:13 schreef wes55 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hele wedstrijden van AZ bekijkt of alleen de samenvatting van de NOS maar hier ben ik het niet mee eens. Als je eens oplet hoe goed Moisander verdedigt en alles voetballend oplost, i.p.v. de bal maar over zijlijn te rossen.
van AZFanpage.nlquote:Moisander vandaag geblesseerd geraakt op de training. Het zag er ernstig uit.. hij werd door 2 man ondersteund van het veld richting de kleedkamer begeleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |