deze man heeft vanaf het begin ALLES gemanipuleerd, iedereen leugens voorgehouden. Dat zijn kids bedreigd worden is zeker niet goed te praten maar ik zie Kuijer er wel voor aan dat ie dit aan dequote:Op woensdag 24 december 2008 00:02 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ja, kom eens zeg. Hij zelf en zijn kinderen worden bedreigd en het wordt hem kwalijk genomen als hij de bedreigers aanpakt via de media.
Het moet niet gekker worden.
Ik stelde eerst de vraag, dus jij mag eerst Andy Pauper Fordham.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:06 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Post je bewijs maar van de 700 wedstrijden, dan krijg je je antwoord.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet zo zuinig. Jouw communistische vrienden zijn niet vies van het intimideren van andersdenkenden.
Je beweert 500+ thuiswedstrijden te hebben bezocht. Als we er gemakshalve vanuit gaan dat je direct uit de baarmoeder op de tribunes bent geplant, dan gaat het om 28 jaar Roda-bezoek. Uitgaande van 17 competitiewedstrijden per seizoen kom ik dan op 476 wedstrijden. Paar EC en Cup wedstrijden erbij en je komt op een dikke 500.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik stelde eerst de vraag, dus jij mag eerst Andy Pauper Fordham.
Ik kom er net in.quote:
ja dat was ik me idd net ook aan het bedenken of Baba of v/d luer dat toen was.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:59 schreef iehlaak het volgende:
maakte baba niet de laatste?
Vanaf 1984: In de competitie zijn dat er ruim 400, plus ieder seizoen nog wat beker en vriendschappelijke wedstrijden en een aantal EC-matcehs. Maar goed, 500 was wellicht iets te hoog ingeschat *(maar niet veel), maar waar het om ging was jouw bewering dat jij meer wedstrijden gezien hebt dan ik. Die heb je nog steeds niet hard gemaakt.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:21 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Je beweert 500+ thuiswedstrijden te hebben bezocht. Als we er gemakshalve vanuit gaan dat je direct uit de baarmoeder op de tribunes bent geplant, dan gaat het om 28 jaar Roda-bezoek. Uitgaande van 17 competitiewedstrijden per seizoen kom ik dan op 476 wedstrijden. Paar EC en Cup wedstrijden erbij en je komt op een dikke 500.
En jij hebt ze allemaal bezocht.....right![]()
Q.E.D.
Het gaat om de opmerking van die gozer dat hij zeker wist dat hij meer wedstrijden bezocht had dan ik.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Maar je bent dus pas een fan als je (vrijwel) alle wedstrijden hebt bezocht begrijp ik hier uit?![]()
quote:Berg sloopt Roda JC
Met vier treffers veroverde Marcus Berg bijna in zijn eentje Roda’s scalp. Met dank aan de thuisploeg die zowel bij het begin van de eerste als bij aanvang van de tweede helft niet bij de les was.
Na nog geen drie minuten had de vrijstaande Berg met een rake kopbal uit een corner de score geopend, in het eerste kwartier na rust scoorde de Zweed driemaal. Tweemaal uit een strafschop met daar tussenin een magistrale lob die de 1-3 betekende. „We hebben ons zelf in de problemen gebracht door in beide helften zo snel doelpunten tegen te krijgen”, oordeelde Harm van Veldhoven. De coach van Roda verbaasde zich wel over de twee strafschoppen die Pol van Boekel aan Groningen gaf. Eerst ging de bal op de stip na een onhandige actie van Pa Modou Kah ten opzichte van Oluwafemi Ajilore, tien minuten later klonk opnieuw het fluitsignaal na een handsbal van Davy de Fauw. „Een uitploeg die twee strafschoppen krijgt, dat zie je niet vaak. Ik vond ze erg gemakkelijk gegeven. In zo’n wedstrijd moet je niet voor elk akkefietje fluiten. Bij die eerste actie gebeurde heel weinig.”
Roda moet bij het zoeken naar oorzaken voor de nederlaag echter vooral in de spiegel kijken.
Voetballen begint vaak bij goed verdedigen en dat gebeurde nu eenmaal te weinig aan Kerkraadse kant. Al zal ook Groningen-trainer Ron Jans niet blij zijn geweest met de tegentreffers.
De 1-1 in blessuretijd van de eerste helft was een eigen doelpunt van Andreas Granqvist, die een voorzet van Edwin Linssen achter zijn eigen doelman gleed. Diezelfde Granqvist stond ruim een kwartier voor tijd slecht opgesteld waardoor Jeanvion Yulu-Matondo met het hoofd voor 2-4 kon zorgen. Nog even werd het daarna spannend en hing zowaar de 3-4 in de lucht. „Dan had ik het nog eens willen zien”, gaf een zichtbaar opgeluchte Jans aan.
Roda kreeg sowieso meer kansen dan Groningen, maar de gasten waren nu eenmaal dodelijk effectief.
Eén grote mogelijkheid (Lovre mikte de bal te hoog na een sublieme pass van Garcia) werd verprutst, voor de rest was het bij elk gevaarlijk moment bingo. Met dank aan Marcus Berg, die in de slotminuten Ajilore de 2-5 zag binnen frommelen. „Groningen heeft in de laatste duels veel meer kansen gehad dan vanavond, maar nu stampen ze er wel vijf in”, somberde Van Veldhoven.
Bron: LD / Dagblad de Limburger
quote:Chaos tussen de lijnen leidt tot onrust erbuiten
VERDEDIGING FC Groningen profiteert optimaal van ruimte die Roda JC weggeeft
In een doldwaas kwartiertje na rust werd Roda van 1-1 naar 1-4 getikt.
De chaos tussen de lijnen leidde tot de nodige onrust erbuiten.
Een kleine groep heethoofden probeerde (zonder resultaat) de hoofdtribune te bestormen. Na afloop van het duel werd het stadionplein afgezet door de politie, bleven de deuren van het hoofdgebouw een half uur gesloten en mocht niemand via de hoofdingang het stadion verlaten. Een deel van de fanatieke aanhang zag in het pijnlijke verlies een aanleiding om haar onvrede over de mogelijke fusieplannen met rollende spierballen te uiten.
Het betekende het trieste dieptepunt van een avond waarop Roda de opgaande lijn onder trainer Harm van Veldhoven een passend vervolg dacht te kunnen geven, maar het team keihard werd gestraft voor zijn eigen falen.
Dom balverlies en amateuristisch verdedigen stonden aan de basis van de grote thuisnederlaag. Tegelijkertijd kan worden geconcludeerd dat de keuzes van Van Veldhoven VOETBAL – Roda JC hoopte zich via de tweede thuisoverwinning op rij wat meer lucht te verschaffen in de degradatiestrijd. De Kerkraadse ploeg sloot het turbulente jaar 2008 op eigen bodem echter niet af met een klinkende zege op een aangeslagen FC Groningen, maar met een gevoelige nederlaag: 2-5.
niet de gelukkigste waren, al is het achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten. Toch is het vreemd dat de trainer van Roda, die Groningen omschreef als een ploeg die levensgevaarlijk is in de omschakeling, ervoor koos in de tweede helft met drie verdedigers te gaan spelen. Elk balverlies kan dan dodelijk zijn, zeker als die drie man achterin ook nog eens verre van consequent hun werk uitvoeren. De strafschop voor FC Groningen meteen na rust werd door velen gezien als het cruciale moment. Misschien nog wel belangrijker was het besluit van Van Veldhoven de geblesseerde middenvelder Boldizsar Bodor vlak voor rust te vervangen door aanvaller Sekou Cissé. Daardoor was de balans op het (metWillem Janssen en Anouar Hadouir aanvallend ingestelde) middenveld zoek. Om dat te herstellen schoof linksback Marcel de Jong in de tweede helft een linie door, kreeg Groningen tot zijn eigen verbazing plotseling voorin een zee aan ruimte en was het na vijftien chaotische minuten aan Roda-zijde plotseling 1-4. „In de tweede helft hadden we nog steeds drie man achterin tegen twee aanvallers van Groningen”, aldus Van Veldhoven. „Eigenlijk moet het dan nog makkelijker gaan.” Dat was dus niet het geval.
Elk balverlies leidde in die fase een razendsnelle counter in. Eerst ging Marcel Meeuwis in de fout, een paar minuten later was Hadouir de boosdoener. En in beide gevallen zocht Groningen via Roda’s linkerkant met succes te ruimte. „Ik sta nog steeds achter mijn keuze”, aldus Van Veldhoven na afloop. „Toen Bodor uitviel, stonden we met 1-0 achter. Dan wil je toch meer gevaar creëren.” Op zich een plausibele verklaring, maar aangezien Roda na de vroege 0-1 de wedstrijd onder controle had, was de noodzaak om op dat moment al die extra aanvaller te brengen niet zo groot. Het had met andere woorden ook later nog gekund. Nu viel weliswaar kort daarop de gelijkmaker, maar werd Van Veldhoven tegelijkertijd opgezadeld met een probleem.
Om het middenveld weer te versterken, verzwakte hij de laatste lijn.
Waar Roda de afgelopen duels tegen Vitesse en ADO bijna geen kans weggaf, permitteerde de ploeg zich ditmaal wel enkele slippertjes. Met desastreuze gevolgen.
Eredivisie
Roda JC 2 FC Groningen 5 3. Berg 0-1, 45. Granqvist (eigen doelpunt) 1-1, 51. Berg 1-2 (strafschop), 55. Berg 1-3, 60. Berg 1-4 (strafschop), 73. Yulu-Matondo 2-4, 87. Ajilore 2-5.
Scheidsrechter: Van Boekel. Toeschouwers: 14.505. Gele kaart: Garcia (FC Groningen).
quote:Narinx: gedrag fans ‘stuitend’
ONDERZOEK
Een dag na de onverkwikkelijke taferelen in en rondom het Parkstad Limburg Stadion vochten woede en verdriet nog altijd om voorrang bij Huub Narinx.
De algemeen directeur van Roda JC heeft geen goed woord over voor aanhangers van de club die tijdens het duel tegen FC Groningen (2-5 verlies) in eerste instantie een (niet succesvolle) poging ondernamen de hoofdtribune te bestormen en later naar de hoofdingang togen.
Daar probeerde de woedende menigte het hoofdgebouw binnen te dringen. Eigen veiligheidspersoneel van de club en politie met honden moesten er aan te pas komen ze tegen te houden.
Daarbij werd naar verluidt één arrestatie verricht. Het slot van de deur van de hoofdingang ging uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk op slot. Narinx: „Het is uitermate slecht voor de club wat er gebeurd is. En dat staat dan nog los van de sportieve nederlaag. De spreekkoren richting de voorzitter (Servé Kuijer, red.) en het gedrag van deze kleine groep is stuitend, daar heb ik geen goed woord voor over. Dit heeft niks meer met het supporter zijn van je club te maken. Er waren kinderen en invalide supporters in de buurt, zoiets doe je gewoon niet. Iedereen mag zijn of haar mening geven en ook onvrede kenbaar maken, maar wel binnen de normen en waarden van het fatsoen.”
Narinx wil nu eerst een intern onderzoek afwachten. Hij sluit verregaande maatregelen naar aanleiding van het wangedrag van de supporters bij voorbaat niet uit: „Ik ben normaal iemand van de dialoog, maar ik heb momenteel wel mijn bedenkingen over hoe het nu verder moet. We willen weten wie hiervoor verantwoordelijk is. Als blijkt dat er tussen de verantwoordelijken supporters zitten uit supportersgroepen met wie we momenteel om de tafel zitten, dan heb ik weinig behoefte om nog verder met deze mensen te discussiëren.”
LD/DDL woensdag 24-12-2008:quote:ADO Den Haag meldt zich voor Jan-Paul Saeijs
EERST VERVANGER
VOETBAL – ADO Den Haag heeft zich bij Roda JC gemeld voor verdediger Jan-Paul Saeijs. De Kerkraadse eredivisionist gaat nu met ADO om tafel om te kijken of beide ploegen eruit kunnen komen. De club wil Saeijs echter pas laten gaan als het een adequate vervanger heeft gevonden. De geboren Hagenees heeft in Kerkrade nog een conctract voor anderhalf jaar. Vorige week werd al bekend dat Germinal Beerschot interesse heeft in een andere verdediger van Roda, Mark de Man. Ook met de ploeg uit Antwerpen is Roda in onderhandeling.
quote:Kuijer zwicht voor bedreigingen
NIEUWE VOORZITTER RODA JC Olaf van Eijndhoven neemt taken over en zet lijn door
Roda JC-voorzitter Servé Kuijer stapt per direct op bij de Kerkraadse voetbalclub.
De reden voor deze verrassende stap is de voortdurende en oplopende intimidatie waaraan de Heerlenaar en zijn gezin blootstaat.
Vice-voorzitter Olaf van Eijndhoven neemt de taken van Kuijer over.
Roda-supporters nemen het de voorzitter kwalijk dat hij laat onderzoeken of er samenwerking met Fortuna Sittard nodig is om topvoetbal in Zuid-Limburg te behouden. „Er is maar één ding het belangrijkste in het leven, mijn gezin.
En daar kies ik nu voor”, vertelde Kuijer gisteravond aan deze krant.
In een eerder stadium zijn kinderen van Kuijer in het Heerlense uitgaansleven geïntimideerd. Kuijer en zijn gezin zijn daar van geschrokken.
Dat leidde tot permanente camerabewaking in en bij de woning van de voorzitter en politiepatrouilles die bij het huis regelmatig een oogje in het zeil houden.
Afgelopen weekeinde, toen de supporters ook in het Parkstad Limburg Stadion tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen spreekkoren aanhieven en dreigden op te rukken richting eretribune, zijn de bedreigingen geëscaleerd. Dat heeft Kuijer doen besluiten zijn functie neer te leggen. „Ik heb anderhalve dag gesprekken gevoerd met mensen binnen en buiten de club en daarna dit besluit genomen”, aldus een geëmotioneerde ex-voorzitter.
Het besluit op te stappen lijkt geen gevolgen te hebben voor de haalbaarheidsstudie. „Ik zit geografisch wat buiten de brandhaard Kerkrade. Bovendien heb ik goede hoop dat de gebeurtenissen van vandaag voor een soort schrikeffect zorgen. De lijn wordt voortgezet”, liet de nieuwe voorzitter Olaf van Eijndhoven in een eerste reactie weten.
quote:‘Het voetbal is de verliezer’
KNVB ‘Het is treurig en verwerpelijk dat personen zo ver kunnen gaan’
Het opstappen van Servé Kuijer als voorzitter van Roda JC brengt Nederland weer een beetje terug naar de tijd waar het recht van de sterkste gold. Direct betrokkenen vinden het, hoewel ze hun respect uitspreken voor het besluit van Kuijer, te triest voor woorden dat de voortdurende druk van een groep Roda- fans leidt tot het terugtre den van een kundig en gerespecteerd bestuurder.
ans Erkens, directeur van Fortuna en mede-initiator van het onderzoek dat momenteel loopt en daarom ook regelmatig mikpunt van bedreigingen: „Het voetbal is de grote verliezer. Dat Servé opstapt is heel erg voor alles wat we aan het doen zijn. Maar er komt in de persoon van Olaf van Eijndhoven een vervanger en het proces gaat door.”
Huub Narinx, algemeen directeur van Roda, spreekt van een trieste dag. „Het belang van Roda JC staat voorop. In het proces waarin we nu zitten moet je met open vizier met elkaar praten. Argumenten zouden bepalend moeten zijn.” Narinx veroordeelt de bedreigingen. „Die zijn nooit goed te praten. Ik denk dat ieder van ons kan begrijpen dat de veiligheid van gezin, huis en haard het allerbelangrijkste zijn. Servé moet, zeker na de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag (Roda-supporters dreigden zaterdag tijdens het duel tegen FC Groningen op te rukken naar de eretribune en bedreigden Kuijer verbaal, red), het gevoel hebben gekregen dat dit niet meer ophoudt.”
Het vertrek van Kuijer verandert volgens Narinx niets aan het traject dat is ingezet. „De studie naar de haalbaarheid van diverse scenario's zal worden voortgezet. Ik hoop dat de stuurgroep er nog meer vaart achter kan zetten, zodat zo snel mogelijk duidelijkheid komt. Ook hier gaat het om het belang van Roda, om de continuïteit van de club."
Directeur betaald voetbal van de KNVB, Henk Kesler, werd eerder op de dag persoonlijk door Kuijer op de hoogte gesteld. „Wij kennen de heer Kuijer als een zeer betrokken en verbindende persoon, waar het Limburgse voetbal trots op moet zijn. Het is uitermate treurig en verwerpelijk dat zich supporters noemende personen zo ver kunnen gaan. De KNVB veroordeelt dit ten zeerste en zal de politie Limburg steunen in de aanpak van deze lieden. Zij kunnen rekenen op de zwaarst mogelijke stadionverboden”, zo stelde directeur Henk Kesler in een schriftelijke reactie.
De opvolger van Kuijer, Olaf van Eijndhoven, laat er geen misverstand over bestaan: „De ingezette lijn wordt doorgetrokken. De raad van commissarissen is voortdurend op de hoogte gehouden van de vorderingen.
Wij laten ons niet afschrikken door een kleine groep die al vooraf een standpunt heeft ingenomen.Wij willen de analyses afwachten en dan een zorgvuldige afweging maken.” Kuijer, die ook uit de raad van commissarissen van Roda JC is gestapt, trad in september 1988 aan als voorzitter van de Limburgse club. Dat bleef hij tot september 1991. Daarna bekleedde hij bij Roda JC de functie van directeur tot september 1995. Kuijer werd in 2004 opnieuw gekozen tot voorzitter van Roda.
De vertrekkende man liet het persbericht van Roda vergezeld gaan van een persoonlijke boodschap: „Als ouder ben ik supporter, medewerker, speler, bestuurder, sponsor en vriend van het mooiste clubje dat ik heb, mijn grootste goed, mijn gezin. Als het veilige gevoel van het gezin wordt aangetast, weet je dat de grens is bereikt en wat je te doen staat. Roda JC speelt al 35 jaar onafgebroken op het hoogste niveau voetbal in Nederland.
Slechts vier andere clubs kunnen dit zeggen. Een club die vaak meestrijdt voor de Europese tickets.
Dat is het echte erfgoed van Roda JC en dat moet iedereen die het echt goed meent met onze mooie club ondersteunen. Ook al zou dit kunnen betekenen dat je op individueel niveau misschien concessies moet doen.”
quote:Tweede weggestuurde trainer
Willem van Hanegem is de tweede hoofdtrainer die dit seizoen in de eredivisie is weggestuurd.
Raymond Atteveld van Roda JC was de eerste. Atteveld werd begin oktober wegens tegenvallende resultaten ontslagen in Kerkrade.
Harm van Veldhoven werd zijn opvolger.
Komende zondag spelen Utrecht en Roda tegen elkaar.
10x liever Telstar of Veendam uit met Roda dan naar FC Limburg - Barca in de CL!quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:42 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Reken er maar op dat als Roda degradeert, zij bij Alemannia of KVM staan.
Daar is tenminste echt sfeer![]()
En dit noemt zich de echte Roda-supporter
Zonder deze "rellende meute tokkies" en gezinnetjes op de tribune zal er ook geen sponsor naar je club komen. Deze twee tegenpolen trekken elkaar toch echt wel aan.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik dat Roda zich meer aantrekt van mensen uit het bedrijfsleven dan van zogenaamde supporters als het gaat om fusieplannen. Het bedrijfsleven en gezinnetjes die naar voetbal gaan kijken leveren immers meer op dan een rellende meute tokkies.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Was vroeger de grootste F1 fan die hier in de buurt/dorp rondliep. Wist vrijwel alle ins en outs. Maar ik heb echter nooit een wedstrijd bezocht, ben ik dan geen volwaardige fanquote:Op woensdag 24 december 2008 08:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat om de opmerking van die gozer dat hij zeker wist dat hij meer wedstrijden bezocht had dan ik.
Maar inderdaad vind ik dat ik meer recht van spreken heb dan een Rodafan in naam die hooguit één keer per seizoen naar het stadion gaat en ik heb zeker meer recht van spreken dan een groot deel van die zogenaamde voetballiefhebbers in Limburg die zeggen voor een fusie te zijn maar nooit naar Roda (of Fortuna) gaan kijken.
de enige supporters die dan niet meer komen zijn die gasten wat zo aan het geilen zijn op FC Limburg, de vaste supporters wat er iedere wedstrijd zijn zullen gewoon blijven komen, clubliefdequote:Op dinsdag 23 december 2008 23:42 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Reken er maar op dat als Roda degradeert, zij bij Alemannia of KVM staan.
Daar is tenminste echt sfeer![]()
En dit noemt zich de echte Roda-supporter
zelfde voor jouquote:Op woensdag 24 december 2008 09:28 schreef DarkShine het volgende:
knip
Alle pro-Roda fans en fusie-tegenstanders, prettige feestdagen!
Kaalhei bent u het echt?quote:Op woensdag 24 december 2008 00:23 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik kom er net in.
Ik vond het jaren geleden trouwens leuker om tegen jou te schoppen
quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:47 schreef Robjuhhh het volgende:
[..]
Draai zijn nieuwe nickname eens om en je hebt het antwoord!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |