Ik doe niet aan rss, vind 't wel wat hebben om iedere week mn series te downloadenquote:Op zondag 7 december 2008 22:54 schreef wdn het volgende:
Deluge zquing. deluge. RSS plugin=auto-download. Owns de pan uit.
Gewoon met een regex en het downloaden gaat automagisch,
ik laat niet alles in utorrent staan...quote:Op zondag 7 december 2008 22:44 schreef zquing het volgende:
bij mij is 't gewoon allemaal los in mn download folderSeries zoek ik op met mn torrentclient, ze zouden echt een zoekfunctie moeten inbouwen in uTorrent
ik wil niet alleen onderscheid maken in serie maar ook nog WAT van de serie (muziek/OVA/manga/serie)quote:Op zondag 7 december 2008 22:39 schreef DJ_ het volgende:
[..]te ingewikkeld .
drive:\serie
geen gezeik
Hoezo "zelfde leden".quote:Op zondag 7 december 2008 03:26 schreef Quir het volgende:
Coalguys, zelfde leden, maar al bij 10.
Snapte die opmerking ook niet helemaal nee. Ik dacht dat hij misschien bedoelde zelfde series i.p.v ledenquote:Op zondag 7 december 2008 23:26 schreef Jordy-B het volgende:
uit het "meld hier dat er een nieuwe EP uit is"-topic, over ToraDora-releases:
[..]
Hoezo "zelfde leden".
qq is van de vertaler van gg en ik geloof er geen donder van dat die zijn werk voor zowel Coalguys als qq uitbrengt. Komt bij dat de vertaler eigenlijk het belangrijkste crewlid is, want de encoder van gg is een prutser.
Ik heb voor ieder seizoen gewoon een apart map, zo dus;quote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil niet alleen onderscheid maken in serie maar ook nog WAT van de serie (muziek/OVA/manga/serie)
zie b.v. zero no tsukaima:
daar hebben we:
S1/S2/S3 (en S4 later?)
muziek van S1/S2/S3
Manga
dat geeft wel wat subfolders maar das beter dan alles in de root te hebben
van dvd's ben ik maar afgestapt toen ik merkte dat m'n dvd's dvdrot begonnen te vertonen...quote:Op zondag 7 december 2008 23:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb maar één map "anime" en daar staan alle series in die ik op het moment volg en de verse downloads komen erop binnen. OST's staan in hun individuele submappen "serienaam OST's". Een aparte submap "Manga" met scanlated manga erin welke ook weer onderverdeeld is in de mangaseries die ik volg. Die op hun beurt weer chapter submappen hebben.
Als een serie compleet is dan brand ik hem op DVD met de bijbehorende specials, OST's etc erbij als ik die heb gedownload. Soms wacht ik met branden totdat ik genoeg series compleet heb om de (DL) DVD tot het nokkie te vullen.
Ik blader makkelijker door een DVD-map dan dat ze op mijn HD staan te niksen en ik de zoekfunctie moet gebruiken. Als ik een serie ooit wil terugzien dan weet ik ze te vinden.Zo vaak is dat ook weer niet omdat ik bijna alles heb gezien wat in die map staat. Verder geen geneuzel met hele administratie systemen.
De enige administratie die ik bijhoud is een lijst op myanimelist maar dat is meer voor de leut dan dat het echt een functie heeft.
zero no tsukaima\s1 s2 s3quote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil niet alleen onderscheid maken in serie maar ook nog WAT van de serie (muziek/OVA/manga/serie)
zie b.v. zero no tsukaima:
daar hebben we:
S1/S2/S3 (en S4 later?)
muziek van S1/S2/S3
Manga
dat geeft wel wat subfolders maar das beter dan alles in de root te hebben
daar begon het mee , toen werdt het een hdd die anime disk hetequote:Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb gewoon een mapje dat anime heet
Achja, ik vind het niet nodig zoveel te bewarenquote:Op maandag 8 december 2008 01:42 schreef DJ_ het volgende:
daar begon het mee , toen werdt het een hdd die anime disk hete
en nu zijn het er 3 , en de 4e ligt al klaar maar nog niet in gebruik
( 250 , 500 , 750gb en nog een 500 aan de side liggen)
ik heb een verzamel fetish denk ikquote:Op maandag 8 december 2008 02:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Achja, ik vind het niet nodig zoveel te bewarenIk kijk toch maar 4/5 series tegelijk en dingen met hoge rewatchwaarde blijven bewaard..
Daar heb ik dus nog nooit last van gehad, niet bij gebrande en niet bij originele CD's/DVD's. Ik hoor altijd van die (spook) verhalen over CD/DVD rot. Het is mij nog nooit overkomen en ik ben er zo'n beetje sinds den beginne van de CD brander bij (die goeie oude tijdquote:Op zondag 7 december 2008 23:42 schreef mschol het volgende:
[..]
van dvd's ben ik maar afgestapt toen ik merkte dat m'n dvd's dvdrot begonnen te vertonen...
2x 1TB is voorlopig nog even genoeg..
dvd rot is niet altijd zichtbaar..quote:Op maandag 8 december 2008 08:04 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Daar heb ik dus nog nooit last van gehad, niet bij gebrande en niet bij originele CD's/DVD's. Ik hoor altijd van die (spook) verhalen over CD/DVD rot. Het is mij nog nooit overkomen en ik ben er zo'n beetje sinds den beginne van de CD brander bij (die goeie oude tijd). Ik ben alleen een paar CD's verloren omdat ik ze niet meer kon uitlezen. Geen CD-rot want het zag er nog steeds oké uit alsof ze vers uit het doosje kwamen, we praten dan wel over de cheap ass Platinum, Trust of Mmore CD's.
Die rommel koop ik ook niet meer want de rest is nog steeds uitstekend leesbaar voor zover ik nog CD's uit de begintijd heb.
Ik ben wel 6 keer mijn harde schijf verloren in die tijd, elk was weer groter dan de ander. Ik download liever 4.6GB of 8,5GB opnieuw dan dat ik in mijn huidige geval ~500GB opnieuw moet downloaden. Ik ga pas weer denken om een "HDD" collectie aan te leggen als solid state een beetje op kracht is vergeleken met de 'oude' hardeschijf. Ik heb mij te vaak 'gestoten' om de harde schijf nog te gebruiken als primair/enig collectie medium en een goede backup mentaliteit is nooit weg...
De hoeveelheid valt hoe dan ook te verwaarlozen vergeleken met het aantal GB die Magere Hein heeft meegenomen door het leven van mijn Harde schijven of het bestandssysteem te nemen. Iets van 6 CD's en een enkele DL DVD in totaal waarvan de CD's van inferieure kwaliteit van B merken waren en de DL-DVD was te snel gebrand en dat vond ie niet fijn zo bleek na een maand of vijf.quote:Op maandag 8 december 2008 12:56 schreef mschol het volgende:
[..]
dvd rot is niet altijd zichtbaar..
als je leesfouten krijgt heb je in princiepe al last van dvd-rot (wat ik er van heb begrepen...)
daarnaast zijn hdd's voor mij een stuk beter te doen, gooi ze in server maak 1 dikke share aan waardoor ik alles via 1 share kan bereiken (ofzo)
Stel je 's niet zo vijandig op.quote:Op zondag 7 december 2008 23:26 schreef Jordy-B het volgende:
uit het "meld hier dat er een nieuwe EP uit is"-topic, over ToraDora-releases:
[..]
Hoezo "zelfde leden".
qq is van de vertaler van gg en ik geloof er geen donder van dat die zijn werk voor zowel Coalguys als qq uitbrengt. Komt bij dat de vertaler eigenlijk het belangrijkste crewlid is, want de encoder van gg is een prutser.
Valt heel goed te doen hoor zolang je niet afwacht totdat je zoveel hebt dat je 300 single layers in een ruk door moet branden. Ik kom al op een dikke 200 DVD's uit ongeveer waarvan zeker 10% Dual Layer is inmiddels... Mij collectie heb ik over de afgelopen ~4 jaar bij elkaar gebrand, alleen een gek wacht totdat hij zijn terabytes aan anime moet wegbranden op DVD in één keer.quote:Op maandag 8 december 2008 15:53 schreef msnk het volgende:
Ik heb het berekent. Als ik alles op DVD's zou gaan branden heb ik er zo'n 300 nodig
150 als het zo'n double-layer is, maar zijn die een beetje goed? Laatste keer dat ik ze gebruikte waren ze erg duur en niet al te best... (4~ jaar terug).
Daar heb je gelijk in, maar ik prefeer ook drive opslag. Vroeger brandde ik wel alles weg. Toen verzamelde ik vooral DVD-R's van sites als ADC, maar dat kost zo zo zo veel tijd en moeite...quote:Op maandag 8 december 2008 16:55 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Valt heel goed te doen hoor zolang je niet afwacht totdat je zoveel hebt dat je 300 single layers in een ruk door moet branden. Ik kom al op een dikke 200 DVD's uit ongeveer waarvan zeker 10% Dual Layer is inmiddels... Mij collectie heb ik over de afgelopen ~4 jaar bij elkaar gebrand, alleen een gek wacht totdat hij zijn terabytes aan anime moet wegbranden op DVD in één keer.
DL DVD's zijn over de jaren heen veel goedkoper geworden, Verbatims DL DVD's kosten ~¤1,40 per DVD en je koopt ze in spindeltjes van 10 bij Opus bijv. Ik zie zelfs een spindel van 100 DLers staan voor 63 euro, al lijkt het mij te goedkoop om waar te zijn want het gemiddelde zit tussen de ¤1,10 en ¤1,30 bij opus. Het zal wel niet veel soeps zijn (Mmore kwaliteit). Ik ben over Verbatim wel te spreken nooit problemen mee gehad tot nu toe... Op die ene na dan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |