abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63626223
Ik heb door een aantal kut-ervaringen met vrouwen, nogal een complex ontwikkeld, vooral over mijn uiterlijk.
Ik ben een aantal malen ongelooflijk belazerd, waar ik verder liever niet over wil uitwijden omdat het nogal persoonlijk ligt.
In mijn hoofd heeft het resultaat van die ervaringen zich op de 1 of andere manier omgezet in een ongelooflijke onzekerheid over mijn uiterlijk.
Dat probleem wil ik zelf liever oplossen met bekenden, dan hier 1000 foto's te gaan neerzetten en te gaan janken of ik dan zo lelijk geworden ben, dus ik wil het algemeen houden.

Iemand in mijn kennissenkring raadde me destijds aan om voor een objectieve mening van een groot aantal mensen mezelf op de site "Hotornot" te zetten, omdat dat mensen zijn die je niet kennen en je niet bij voorbaat een aandachtvragende debiel of een aardige gast vinden, wat altijd subjectiviteit opwekt, in je nadeel of in je voordeel.

Maar om het even algemeen te houden, heeft iemand kennis uit derde hand of uit eigen ervaring over deze site?
Ik vraag me namelijk af of dit nu een site is, die gewoon doet wat het zegt, of mensen probeert zich prettiger over zichzelf te voelen.
Uiterlijk is alles tegenwoordig (samen met sociale status, maar dat is een heel ander verhaal) in een oppervlakkige samenleving, en omdat er toch een commercieel tintje uit de site voorvloeit, naar mijn idee, ben ik erg benieuwd of de site nu pure nonsens is, of toch je de kans gunt om een objectieve blik op jezelf van willekeurige anderen te geven.

Ik vind namelijk dat ook lelijke mensen best het recht mogen hebben te horen dat ze lelijk zijn, zonder daar meteen lacherig of lullig over te doen, zodat ze weten dat ze op andere vlakken hun kwaliteiten moeten zoeken en ontplooien. Velen zullen dat niet met me eens zijn misschien, maar je helpt er anderen echt niet mee om hun zelfbeeld onterecht ten goede te vervormen volgens mij.

Zijn daar meningen en/of ervaringen over?

En mijn cijfer daar post ik uiteraard niet, want dan zou het automatisch weer aandachttrekkerij worden in plaats want een serieuze psychologisch getinte vraag.
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:58:58 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63626268
Wat is je cijfer daar?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63626324
Waarom laat je je zelfbeeld afhangen van het cijfer dat wildvreemden je op internet geven?
pi_63626328
hotornot is een uiterst serieuze site waar onderzoek wordt gedaan naar de persoonlijke voorkeur van veel oprecht geïnteresseerde mensen in de uiterlijke kenmerken van anderen wiens foto's op de site staan ter beoordeling. De jury bestaat uit professionele amateurs die bekend staan om hun objectieve meningen...

pi_63626330
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:58 schreef LasTeR het volgende:
Wat is je cijfer daar?
Dat post ik juist niet, zeg ik net, anders heeft het geen fuck meer met psychologie te maken.
pi_63626359
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
hotornot is een uiterst serieuze site waar onderzoek wordt gedaan naar de persoonlijke voorkeur van veel oprecht geïnteresseerde mensen in de uiterlijke kenmerken van anderen wiens foto's op de site staan ter beoordeling. De jury bestaat uit professionele amateurs die bekend staan om hun objectieve meningen...

Euh wattus?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_63626380
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Euh wattus?
objectieve meningen?

pi_63626410
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat post ik juist niet, zeg ik net, anders heeft het geen fuck meer met psychologie te maken.
de site hotornot heeft inderdaad een serieuze psychologische basis...
pi_63626423
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:03 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

objectieve meningen?

Owh die had ik nog niet eens gezien.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:05:01 #10
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_63626428
Ik kreeg er de laagst mogelijke score. Die site klopt dus.

Daarnaast is iedereen op hotornot een aandachtvragende debiel.
pi_63626630
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:57 schreef Lamon het volgende:
En mijn cijfer daar post ik uiteraard niet, want dan zou het automatisch weer aandachttrekkerij worden in plaats want een serieuze psychologisch getinte vraag.
Een foto van jezelf als avatar nemen terwijl je een topic opent over hoe onzeker je over je uiterlijk bent vind ik anders nogal aandachttrekkerig. Eigenlijk wil je gewoon van ons horen dat je helemaal niet zo lelijk bent, en dat die hotornot site uiterst betrouwbaar is. Want ik gok dat je een hoog cijfer kreeg anders deed je daar niet zo geheimzinnig over.
pi_63626860
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:12 schreef TheDenialTwist het volgende:
Een foto van jezelf als avatar nemen terwijl je een topic opent over hoe onzeker je over je uiterlijk bent vind ik anders nogal aandachttrekkerig. Eigenlijk wil je gewoon van ons horen dat je helemaal niet zo lelijk bent, en dat die hotornot site uiterst betrouwbaar is. Want ik gok dat je een hoog cijfer kreeg anders deed je daar niet zo geheimzinnig over.
Als ik een hoog cijfer kreeg, zou ik dat toch heel graag neer willen zetten, onder het motto, kijk eens hoe knap ik ben?
En hoe weet jij zo zeker dat mijn avatar mijn eigen gezicht is?

Ik wilde het algemener houden, dus schrap dan het eerste gedeelte van mijn post maar, en concentreer je, mocht je interesse hebben hoe de menselijke psyche werkt op het tweede gedeelte.
Waarom bestaat zo'n site, is het betrouwbaar, waarom hebben miljoenen mensen de behoefte om zich daar neer te zetten, waarom is uiterlijk zo belangrijk, wat is knap, waarom ligt de concentratie van mensen bij dat aspect en niet bij andere kwaliteiten, en zo kun je nog tig vragen bedenken, zonder het direct op de TO zelf te betrekken...
pi_63627025
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:22 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als ik een hoog cijfer kreeg, zou ik dat toch heel graag neer willen zetten, onder het motto, kijk eens hoe knap ik ben?
En hoe weet jij zo zeker dat mijn avatar mijn eigen gezicht is?

Ik wilde het algemener houden, dus schrap dan het eerste gedeelte van mijn post maar, en concentreer je, mocht je interesse hebben hoe de menselijke psyche werkt op het tweede gedeelte.
Waarom bestaat zo'n site, is het betrouwbaar, waarom hebben miljoenen mensen de behoefte om zich daar neer te zetten, waarom is uiterlijk zo belangrijk, wat is knap, waarom ligt de concentratie van mensen bij dat aspect en niet bij andere kwaliteiten, en zo kun je nog tig vragen bedenken, zonder het direct op de TO zelf te betrekken...
Dat jij dat bent daar ging ik vanuit, aangezien die foto ook in je fotoboek staat. En dat je het algemeen wou houden maak ik niet echt op uit de OP. Maar of zo'n site betrouwbaar is: wat versta je onder betrouwbaar? Hoe wil je dat meten? Ik zou zoiets in elk geval vooral niet te serieus nemen.
pi_63627114
Waarom zou je je zo druk maken over je uiterlijk? Dat is iets wat tieners doen en waar je op latere leeftijd hard om kan lachen. Het gaat namelijk helemaal nergens over. Dat begrijp je na je tienerjaren meestal al wel.

Het doet er niet of nauwelijks toe hoe je eruit ziet. Zolang je je fatsoenlijk kleed en verzorgd hoef je je nergens druk om te maken. Het percentage mensen dat echt anders wordt behandeld doordat ze zo lelijk zijn is behoorlijk laag.

Net even op Hotornot gekeken en het zijn toch voornamelijk mensen die graag wat extra aandacht willen. Ook valt het op dat er niet of nauwelijk slechte cijfers worden gegeven. Het moge duidelijk zijn dat de gegeven cijfers daar niet overeen komen met hoe jij en ik die cijfers beoordelen. De gegeven cijfers lopen dat van 6,5 tot 10. Let er op dat je een 6,5 niet als een ruime voldoende ziet, maar als een diepe onvoldoende. Alles onder de 7,5 is over het algemeen behoorlijk lelijk. Daarboven valt er geen peil op te trekken. Er staan verschrikkelijk lelijke mensen tussen met een 9,5 terwijl sommige knappe mensen op een 8,5 blijven hangen.

Vergelijk het met Hyves. Het zijn lang niet altijd de leukste mensen die de meeste Hyves vriendjes en vriendinnetjes hebben. Als je maar genoeg mensen toevoegt kan iedereen een shitload aan vriendjes krijgen op Hyves. Het zegt helemaal niets.

Maak je toch niet zo druk om wat anderen van je uiterlijk vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Karammel op 29-11-2008 21:39:09 ]
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_63627338
Algemeen en psychologisch, mensen, het stond gewoon in mijn openingspost. Niet op mij betrekken, dat was gewoon een inleiding over hoe ik erop kwam. De interesse ligt bij het fenomeen, niet bij mijn persoonlijke drijfveer.
pi_63627462
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:41 schreef Lamon het volgende:
Algemeen en psychologisch, mensen, het stond gewoon in mijn openingspost. Niet op mij betrekken, dat was gewoon een inleiding over hoe ik erop kwam. De interesse ligt bij het fenomeen, niet bij mijn persoonlijke drijfveer.
Het fenomeen hotornot? Of dat lelijke mensen ook best te horen mogen krijgen dat ze er niet uit zien?
pi_63627556
Je beseft je toch wel dat op sites als hotornot alleen dronken mensen (moi) en pubers reageren?
Het is alles behalve objectief.

Daarnaast is 'lelijk' of 'knap' zijn zoiets subjectiefs. Ik hoef slechts te verwijzen naar de Rubensvrouw die ooit vereerd werd en als we dan nu gaan kijken wat tegenwoordig het algemeen beeld van schoonheid is zien we dat dit aan anorexia grenst.

Aantrekkelijkheid gaat daarnaast ook veel verder dan uiterlijk alleen. Het is echt het totaalplaatje wat iemand aantrekkelijk maakt. Uiterlijk, persoonlijkheid, broodvoorziening of sociale status.
pi_63627794
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:46 schreef Karammel het volgende:
Het fenomeen hotornot? Of dat lelijke mensen ook best te horen mogen krijgen dat ze er niet uit zien?
Beiden, eerlijkheid over zaken.

In het geval van hotornot, waarom moeten mensen die bevestiging of teleurstelling hebben? Wil je dan perse weten dat je wel of niet knap of lelijk of ergens in het midden zit, en waarom moeten mensen dat en masse weten?

Of inderdaad eerlijkheid, en wat daar wel of niet mis mee is.
"Je bent moet het niet van je uiterlijk hebben, maar je bent een engel, zo lief."
Iets wat je tegen een minder mooi iemand zou kunnen zeggen .

Gewoon, waarom liggen prioriteiten bij zoveel mensen op zoveel verschillende vlakken? Waarom lijkt uiterlijk meer waard te zijn dan innerlijk bij de nieuwe generatie? En is dat dan per definitie een slecht iets, of kijk ik en velen met mij dan te zwart/wit?

Dus psychologie, geen persoonlijke genoegdoening/teleurstelling. Zoals ik al zei, schrap het eerste deel van mijn post maar...
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:03:29 #19
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_63627870
ik sta er al jaren op ( ) maar kan me niet voorstellen dat het allemaal echt is. ik denk dat veel mensen maar wat invullen bij het cijfer dat ze geven.
ik zou er dus totaal geen waarde aan hechten, zie het als een grapje.
From feudal serf to spender.
pi_63628221
Mocht ik op een hotornot site komen (:')..), dan rate ik vrouwen gewoon eerlijk, maar mannen zijn altijd lelijk, dus die zou ik gewoon altijd een laag cijfer geven.

Dus tenzij er alleen vrouwen stemmen, moet je er niet teveel waarde aan hechten. Ik denk dat vrouwen ook eerlijker zullen zijn dan mannen, omdat vrouwen niet zo'n 'ik moet me beter voelen' probleem hebben op dat vlak (die hebben dat alleen bijzonder erg met andere vrouwen)
pi_63628545
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:00 schreef Lamon het volgende:

[..]

Beiden, eerlijkheid over zaken.

In het geval van hotornot, waarom moeten mensen die bevestiging of teleurstelling hebben? Wil je dan perse weten dat je wel of niet knap of lelijk of ergens in het midden zit, en waarom moeten mensen dat en masse weten?

Of inderdaad eerlijkheid, en wat daar wel of niet mis mee is.
"Je bent moet het niet van je uiterlijk hebben, maar je bent een engel, zo lief."
Iets wat je tegen een minder mooi iemand zou kunnen zeggen .

Gewoon, waarom liggen prioriteiten bij zoveel mensen op zoveel verschillende vlakken? Waarom lijkt uiterlijk meer waard te zijn dan innerlijk bij de nieuwe generatie? En is dat dan per definitie een slecht iets, of kijk ik en velen met mij dan te zwart/wit?

Dus psychologie, geen persoonlijke genoegdoening/teleurstelling. Zoals ik al zei, schrap het eerste deel van mijn post maar...
Waarom zou ik iemands negatieve punten benadrukken? Dan richt ik me liever op de punten die wel goed waren en heb ik het niet over de negatieve dingen. Wat kan iemand er aan doen als hij of zij lelijk is? Het is niet mijn bedoeling iemand onnodig te kwetsen. Als iemand ontzettend stinkt bijvoorbeeld is het dan wel weer een optie om er wat van te zeggen. Het zal niet even leuk overkomen, maar die persoon heeft dan wel de mogelijkheid er iets aan te doen.

Als iemand mij oprecht vraagt wat ik van zijn of haar uiterlijk vind ligt het volledig aan de situatie hoe mijn antwoord zal zijn. Het zal niet zo snel gebeuren dat ik aangeef dat iemand het niet van zijn of haar uiterlijk moet hebben. Nogal bot om dat te zeggen eigenlijk. Iemand kan er alsnog heel goed uitzien zonder dat ze van nature de knapste zijn. Kleding, uiterlijke verzorging en uitstraling spelen ook een grote rol.

Ik ben het niet met je eens dat uiterlijk een grotere rol speelt dan innerlijk tegenwoordig. Het zijn beide dingen die belangrijk zijn. Ik zou nooit iets kunnen beginnen met iemand die ontzettend dom is. "Je moet het niet van je intelligentie hebben, maar je ziet er goed uit!". Uiterlijk speelt een grote rol bij de eerste indruk. Vervolgens zullen andere factoren, waaronder het innerlijk, een rol gaan spelen. Zolang het uiterlijk niet desastreus is kunnen die andere factoren een heleboel goedmaken.

Over hotornot heb ik niet zoveel te zeggen. Wel is het zo dat ontzettend veel mensen onzeker zijn en voor hun kan het een opsteker zijn als ze op internet populair zijn. Als ze zo beter in hun vel gaan zitten moeten ze dat vooral doen. Als je in het echte leven zelfverzekerd overkomt kom je een stuk beter over dan wanneer je je heel onzeker opstelt.

Erg veel waarde kan je niet aan die sites hechten. Santax geeft een goede beschrijving van die site. Dronken mensen en pubers. Meer moet je er niet van willen maken.
pi_63628838
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:26 schreef Karammel het volgende:
Erg veel waarde kan je niet aan die sites hechten. Santax geeft een goede beschrijving van die site. Dronken mensen en pubers. Meer moet je er niet van willen maken.
Da's dus absoluut niet waar. Het sterft van de 30+ en 40+ -ers op die site,al zal het je verbazen. En het feit dat je op die leeftijd nog bevestiging nodig hebt maakt het allemaal nog veel vreemder/interessanter.

Ik gooi zo'n post echt niet zomaar in de lucht, ik heb er echt serieus naar gekeken...

Of dat de waarde verhoogd, weet ik dan weer niet...
pi_63629146
overigens, een vreselijk goede manier om alles wat ik hier mee wil zeggen is op een geweldige manier in een clip verwerkt;

Uiterlijk/innerlijk/emotie/intelligentie (/status, al is dat het domste wat er bestaat) is erin verwerkt.
pi_63638049
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:

Ik moest lachen.

OT: Ik denk dat als er iets slecht is voor je zelfbeeld het wel 'n site zoals hot or not is. Je moet al sterk in je schoenen staan om gewoon 'n foto van jezelf online te zetten...

M.
Hallon!
pi_63638183
Als jij degene bent in je ava en fotoboek, dan kan ik je zeggen dat er echt helemaal niks mis met je is
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')