Gister een klapband bij een snelheid van 120km/u. Nouja ... Het was geen klap, maar de band was wel in enkele seconden (of misschien zelfs korter) leeg.
Ik had al heel sterk het idee dat Criezel 2 steeds heftiger begon te trillen tijdens het rijden, ook bij lage snelheden. M'n vader zat te denken aan een kromme velg. Maarja, aangezien ik woensdag toch naar Emiel ga zou ik het dan wel zien, dus gewoon stug doorrijden. T
Echter, op een gegeven moment werd de trilling in no-time gigantisch sterk en Criezel begon flink naar links te trekken. Ik ben gelijk richting vluchtstrook gegaan om vervolgens door te gaan naar de berm. Uitgestapt, gekeken (het was donker maar ik had toevallig een zaklamp bij me) en het was meteen duidelijk dat de band links-voor aan gort was. Er zat een grote scheur in en de wapening stak er uit.
Omdat ik in het gras stond ben ik maar weer ingestapt om Criezel met de linker wielen op het asfalt te zetten. Spul in de hoogste stand, wielbouten los en assteunen onder het krikpunt. Tenminste, dat was de bedoeling. Maar met een platte band past dat niet. Gelukkig bood de ANWB uitkomst

ops:
In plaats van het gesloopte wiel heb ik er toen een oud reservewiel onder gezet. Kleiner dan de winterbanden, oud, weinig profiel, maar er zit (zat?) lucht in.
Vanavond kwam ik er met Emiel achter dat 2 van de 4 banden voorzien waren van een nieuw loopvlak. Weg die 'recovered' zooi. Ik heb nu alle wielen rondom vervangen door goede wielen van Oude Criezel en wielen die eerder al onder Criezel 2 gezeten hebben. Emiel heeft ze gekeurd en hij acht het verantwoord hier de rest van de winter mee rond te rijden. Dat doe ik dus ook. De lichtmetalen velgen bewaar ik tot de zomer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/