Liever dit dan mijn geld wegsmijten in de kroeg of in plastic troep voor een golf steken.quote:
Met andere woorden: jij kan wel schema's lezen en ik nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:02 schreef De_Melkboer het volgende:
Je kan zien dat het nummer 7 is als je de draad vanaf de groene cirkel eerst naar rechts volgt, en dan naar boven, dan kom je op ZE7. Welke het in je zekeringenkast is weet ik zo niet, probeer eens de 7e van links, en kijk welke zaken uitvallen, (zoals je klok en je radio) en kijk of het amperage klopt met je schema. Voor zover ik kan lezen een 30A.
Hier kun je een Engelse manual van het elektrische systeem downloaden:
http://www.mediafire.com/?b20wqhthm9m
van een berg af tegen een betonblok wil die echt nog wel hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:04 schreef 2cv het volgende:
Nope, hij staat echt stil.
quote:
Is dat niet zo'n bestel-BX?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:54 schreef 2cv het volgende:
Een ambulance-BX ! Zoeen heb ik al eens eerder gezien. Die zijn gaaf !
Ik heb het plaatje niet meer opgezocht, maar uit mijn hoofd zeg ik dat hij wit is met blauwe strepen. Oftewel: een voormalige ambulance. Een Franse wellicht. En of Tissier BXen heeft omgebouwd weet ik niet. Bij mijn weten niet, maar het zou kunenn van wel. Maar Pijpops heeft ze wel omgebouwd. Beetje verlengen (paar meter er tussen), beetje verhogen (paar decimeter) en een stukje verbreden (ook weer een paar decimeter).quote:Op zondag 19 juli 2009 21:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n bestel-BX?
Heeft Tissier ook trouwens geen BX-en omgebouwd?
zo`n 90% er van wel jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:39 schreef 2cv het volgende:
Tof ! Reden ze op eigen kracht ?
neequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:14 schreef 2cv het volgende:
En die werden weer getrokken door een Eend ?
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken![]()
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet drukquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.
Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroën-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...
Kijk hier eens...
Ik heb geen flauw idee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee![]()
was er een 2CV meet ofzo ergens? ( t waren er echt een stuk of 30+!
Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken![]()
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.
Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:42 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet druk![]()
Maar ik zoek nu iets tijdelijks, goedkoops in aanschaf en ik wil iets aparts, en dat is de(ze) BX iig wel. En aangezien het notoire probleembakken zijn wil ik wel accepteren dat er wat extra geld aan uitgegeven wordt, maar daarvoor compenseert de aanschafsprijs weer.
Volgens mij koop je zo'n BX niet met je verstand, maar met je hart
Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...
Kijk hier eens...
Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroën-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.
Tijdelijk is: zolang hij met redelijk onderhoud wil (ik rijd zo'n 10k per jaar in m'n eigen auto)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.
[..]
Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.
[..]
Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.
[..]
BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?
[..]
Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.
[..]
Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.
Die slijtagesensordingen zijn heel simpel. Als het topje ervan af schuurt maken ze contact met de schijf, en via de schijf staan ze dan in verbinding met elkaar. Dus: maken ze contact: remmen versleten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
Ohja, mijn slijtageindicatoren voor de remblokken doen het niet meer. Aan de rechter kant ontbreken ze in het geheel, links is de indicator volledig afgeschuurd. Maar hoe werken die dingen eigenlijk ? En passen die slijtageindicatoren nog op een BX met Xantia-remklauwen ?
Verder vraag ik me af of er nog een manier is om toch nog die remkoelkapjes te monteren. Ik heb niet het idee dat ze nog echt nodig zijn, maar ik vind het gewoon leuk als ik ze er nog op gefrommeld kan krijgen.
Yep, en die krijg je ook gewoon bij een set nieuwe remblokken. Dat zijn die stroomdraadjes die je bedoeltquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:05 schreef 2cv het volgende:
Okee. Dus als je remblokken versleten zijn moet je ook nieuwe indicatoren hebben ? Overigens zie ik nergens waar ik die indicatoren zou moeten monteren. Wel zaten er bij mijn nieuwe Xantia-remblokken nieuwe stroomdraadjes (4 stuks, 2 soorten) waarvan ik geen idee heb waar en hoe ik ze moet aansluiten. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen aan de rechterkant (waar de volledige slijtageindicator ontbreekt) heb gekeken.
Je moet even kijken naast de remvoering. Het metaal er omheen steekt iets uit, en daar zitten per blok twee gaten geloof ik. 1 aan elke kant van het blok.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:14 schreef 2cv het volgende:
Ik heb nergens gezien waar ik die draadjes in die remblokjes kan duwen, maar ik zal er nog eens extra naar kijken. Bedankt !
Dat doet me denken aan de oude BX die mijn ouders destijds hadden. Daarbij was die hele zooi gewoon hardhandig weggekniptquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:21 schreef 2cv het volgende:
Ooh, DIE gaatjesDat verklaart weer alles. Dan ga ik de slijtageindicatoren monteren. Moet dan wel even een vers draadje aanleggen aan 1 kant
Zoiets heb ik ook gehoord jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:29 schreef 2cv het volgende:
Bij mij ook, aan de rechter kantmaar het schijnt ook dat die slijtageindicatoren bij een BX heel erg ... eh ... BX-erig zijn (oftewel waardeloze troep die kapot gaat voor ze echt nut hebben).
Yep iddquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:36 schreef 2cv het volgende:
Ik ga het bij mijn Xantiaremmen wellicht wel doen. Het lijkt zo stom simpel te zijn dat het volgens mij niet eens kapot kan zijn.
Bedanktquote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:10 schreef 2cv het volgende:
Er is geen auto die 100% probleemloos rijdt na 15 jaar. Maar als je het wilt proberen: ga er voor. Ik wil je wel helpen met tips enzo, al heb ik zelf een BX met dieselblok en geen ervaring met benzine-BXen.
Jaaaaren terug een setje verkocht voor bijna 5 keer zoveel geldquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:15 schreef 2cv het volgende:
¤75,- voor 4 van die dingen. En dan zaten er nog banden omheen ook. Alleen die banden waren wel 9 jaar oud waardoor er meer profiel in zat dan de bedoeling wasMaar dat werd netjes verteld voor ik de overeenkomst sloot.
Ah, zou kunnen dat onze banden nog wel ok waren. We hebben onderdelen verkocht toen de leidingen naar achter er onder vandaan knalden. We hadden ook nog een Sport-blok met dubbele Solex-carbs... maar dat wilde niemand hebbenquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:27 schreef 2cv het volgende:
Nu zijn BXen dan ook waardeloze dingen gewordenEn de bijbehorende onderdelen ook. De velgen zijn niet slecht, maar her en der komt er een bladdertje lak los. En banden moet je tegenwoordig voor betalen om ze kwijt te raken. Maar de nieuwe banden waren duur. ¤350,- voor 4
Hadden, helaasch... Een tijd lang bewaard in een palletkrat, maar wat moet je met zo'n ding als ie er een jaar of langer staat...quote:
Doe je goedquote:
Binnekort gaat de deur (eindelijk) uit elkaar. Dan gaan we het zien. Ik vermoed het zelf ook trouwens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef oshiro het volgende:
Ik zal m'n vriendin binnenkort eens op die Renault zetten
Overigens weet ik ineens wat er met die ruit van je aan de hand is. Onderaan de ruit zit als het goed is een metalen strip geklemd/gelijmd. Daar zit het raammechanisme aan vast. Dat ding is van je ruit af geschoten.
Heb hetzelfde met de oude Renault.
Wees dan potmetblommen eens blij voor mij dat er nu eindelijk ook eens chickies met mijn BX op de foto staan !quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:
half vrouwelijk fok staat met mijn Visa op de foto
quote:
Ah, wel 1 vd laatste dan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:59 schreef 2cv het volgende:
Toch denk ik dat de auto jonger is. Het is een '93-er he ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |