abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63843980
quote:
Op maandag 8 december 2008 06:51 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Dat kan in 020 natuurlijk ook. In 020 lopen op de minder geeikte tijden wel meer mensen op straat. Voordeel in Rotterdam is weer dat die niet in de weg lopen.
[..]
Hier is gewoon meer ruimte om te lopen Niet zo zeer minder mensen
quote:
Dat is wel een feit. Aan de andere kant is in Rotterdam ook de infrastructuur daarvoor en in Amsterdam niet echt.
[..]

Hoax, Rotterdam heeft geen centraal station.
[..]
Steden met een CS: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag pas sinds 1975.
quote:
De Calandlijn is ook niet veel hoor. Wel nog altijd beter dan die schroothoop op wielen in 020, dat weer wel. Toch is het wel een heel verschil met de Erasmuslijn.
[..]
Op de calandlijn rijden ook genoeg nieuwere metrostellen.. Erasmuslijn is idd de enige die volledig nieuwe treintjes gebruikt (en Randstadrail volledig de oude..)
quote:
Noem je die fietstunnel met die stapel zeecontainers er naast een tijdelijk station?
Meer faciliteiten dan 020-CS
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63844014
quote:
Op maandag 8 december 2008 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:
Iemand een idee of eten bij Idols aan te raden is?
1. Eet er niet
2. Eet je er wel, zorg er dan voor dat je na het eten SNEL naar huis kan
3. Zorg voor voldoende pleepapier in huis
4. Ga niet bij Idols naar de toiletruimtes; die worden zo nu en dan gebruikt om de warmhoudschalen op te slaan.

Met een man of 15, 16 geweest. Paar man ziek, diarree. Eten is er wel redelijk (qua smaak ) maar je komt er wel ziek vandaan
pi_63844044
quote:
Op maandag 8 december 2008 02:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. kroegentocht in rotterdam doe je op de fiets .

maaruh, waarom een tocht.. je kan best een seen keer gezellig op één plek blijven ..
en mensen in Rotterdam op straat? Om 3 uur snachts kom je 2 keer een auto tegen en dan is het vast nog een taxi ook.
maaruh je houdt van de stad of niet. het moet je liggen. zeker ook de mensen. zo zijn er in Amsterdam misschien wel meer mensen op pad, maar als t stuk voor stuk vervelend schorum is (of een dronken junk of één of andere vage buitenlander) dan wil je er niet eens rondhangen..
Mja, als ik om 4:00 van de binnenstad naar mn huis loop, dan ben ik over het algemeen niet de enige. Moet ik ook zeggen dat ik in het verlengde van de Coolsingel woon en dat het dus gewoon een wat drukkere weg is. Maar dan nog..
  maandag 8 december 2008 @ 09:25:43 #214
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844139
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Hier is gewoon meer ruimte om te lopen Niet zo zeer minder mensen
Echt veel minder mensen. 's avonds zie je in Rotterdam relatief weinig mensen in het centrum. In 020 is dat toch anders.
quote:
Steden met een CS: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag pas sinds 1975.
Rotterdam heeft er alleen nu even niet een.
quote:
Op de calandlijn rijden ook genoeg nieuwere metrostellen.. Erasmuslijn is idd de enige die volledig nieuwe treintjes gebruikt (en Randstadrail volledig de oude..)
Ik zit bijna altijd in zo'n oud ding als ik met de calandlijn reis. Tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd dat ze met een normaal treinstel reden. Nog bij lange na niet genoeg imo.
quote:
Meer faciliteiten dan 020-CS
Zoals?
pi_63844224
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:25 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Echt veel minder mensen. 's avonds zie je in Rotterdam relatief weinig mensen in het centrum. In 020 is dat toch anders.
[..]
Noem mij die tijden op Dan weet ik dat ik dan naar de stad moet

Gister stonden de mensen bij de Xenos buiten te wachten tot ze naar binnen konden
quote:
Rotterdam heeft er alleen nu even niet een.
[..]
Wellus
quote:
Ik zit bijna altijd in zo'n oud ding als ik met de calandlijn reis. Tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd dat ze met een normaal treinstel reden. Nog bij lange na niet genoeg imo.
[..]
Capelle is dan ook geen Rotterdam nee. Daar ga je dus ook geen echte metro heen sturen
quote:
Zoals?
Een groot V&D zit en eet ding, meerdere kiosken, burgerking met zitruimte, freerecordshop, allemaal van dat soort dingen
  maandag 8 december 2008 @ 09:35:01 #216
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844336
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Noem mij die tijden op Dan weet ik dat ik dan naar de stad moet

Gister stonden de mensen bij de Xenos buiten te wachten tot ze naar binnen konden
Bijvoorbeeld op een moment dat de Xenos dicht is. Maandagavond ofzo bijvoorbeeld.
quote:
Capelle is dan ook geen Rotterdam nee. Daar ga je dus ook geen echte metro heen sturen
Tja, ik vind Ommoord enzo ook niet echt Rotterdam, maar het getuigt juist dan van Rotterdamsigheid om het toch goed te regelen.
quote:
Een groot V&D zit en eet ding, meerdere kiosken, burgerking met zitruimte, freerecordshop, allemaal van dat soort dingen
Een groot V&D zit ding weet ik niet, maar de rest zit er allemaal. Kom je wel eens in 020?
  maandag 8 december 2008 @ 09:39:36 #217
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844441
quote:
Op maandag 8 december 2008 07:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Er is bijzonder veel woonruimte die op veel plekken wordt uitgebreid met nieuwbouw. Het centrum is bijna meer een woonwijk dan iets anders.
je bent er recentelijk nog wel eens geweest? Vergelijk nou de lijnbaan eens met de kalverstraat, of het damrak met de coolsingel, lijken me redelijke vergelijkingen. Wie woont er aan de lijnbaan? In de kalverstraat (niet echt het toppunt van gezelligheid, meer als voorbeeld) wonen boven alle winkels gewoon mensen, en ook in alle zijstraatjes zitten gewoon woonhuizen. Dat geeft een bepaalde leefbaarheid die je mist als er boven de winkels alleen kantoren zitten. En datzelfde geldt ook voor al die wijds opgezetten boulevards en lanen in rotterdam: prachtig maar gewoon stik-ongezellig als het er niet druk is. In Amsterdam izjn de meeste straten smal waardoor je al snel de indruk krijgt dat het er ook drukker is. Gezelliger, dus.

Wie graag efficient bediend wil worden gaat in Rotterdam uit eten.Wie graag gezellig zit gaat naar Amsterdam.
pi_63844489
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:35 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op een moment dat de Xenos dicht is. Maandagavond ofzo bijvoorbeeld.
[..]

Tja, ik vind Ommoord enzo ook niet echt Rotterdam, maar het getuigt juist dan van Rotterdamsigheid om het toch goed te regelen.
[..]

Een groot V&D zit ding weet ik niet, maar de rest zit er allemaal. Kom je wel eens in 020?
Ja, bij vlagen. En ben er altijd zo snel mogelijk weer weg. Plaatsen compleet ingericht voor Duitse toeristen trekken mij niet zo Zit toch ook geen BK op amsterdam CS? (of alleen een afhaal ding ofzo? Stond mij iets van bij ... geen zit bk dacht ik)

Laatste keer was in het voorjaar, vriendin van mij uit Istanbul wilde naar Nederland, en persé naar 020. Nu wil ze er nooit meer heen

Terwijl een vriendin van uit London in Juni/Juli in Rotterdam was, en die vond't helemaal geweldig. " Wide open streets, its like one of those cities you see in animations, when they show a city from the future"

Was op Blaak nabij Robeco gebouw
pi_63844533
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:39 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

je bent er recentelijk nog wel eens geweest? Vergelijk nou de lijnbaan eens met de kalverstraat, of het damrak met de coolsingel, lijken me redelijke vergelijkingen. Wie woont er aan de lijnbaan? In de kalverstraat (niet echt het toppunt van gezelligheid, meer als voorbeeld) wonen boven alle winkels gewoon mensen, en ook in alle zijstraatjes zitten gewoon woonhuizen. Dat geeft een bepaalde leefbaarheid die je mist als er boven de winkels alleen kantoren zitten. En datzelfde geldt ook voor al die wijds opgezetten boulevards en lanen in rotterdam: prachtig maar gewoon stik-ongezellig als het er niet druk is. In Amsterdam izjn de meeste straten smal waardoor je al snel de indruk krijgt dat het er ook drukker is. Gezelliger, dus.

Wie graag efficient bediend wil worden gaat in Rotterdam uit eten.Wie graag gezellig zit gaat naar Amsterdam.
Breuls is 1 van de mensen die woont midden in het winkelgebied in Rotterdam
  maandag 8 december 2008 @ 09:51:58 #220
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844690
Het CS van Amsterdam hoeft ook geen voorzieningen te hebben, het is immers Het CS van Amsterdam. Het is erg Rotterdams om steeds maar in termen van voorzieningen en effciency te spreken.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

Sommige dingen zijn écht lelijk...
pi_63844784
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:51 schreef Konijntjes het volgende:
Het CS van Amsterdam hoeft ook geen voorzieningen te hebben, het is immers Het CS van Amsterdam. Het is erg Rotterdams om steeds maar in termen van voorzieningen en effciency te spreken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je hebt helemaal gelijk, maar om zo'n historisch gebouw daarom maar af te breken is ook zonde
  maandag 8 december 2008 @ 09:58:28 #222
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844821
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, bij vlagen. En ben er altijd zo snel mogelijk weer weg. Plaatsen compleet ingericht voor Duitse toeristen trekken mij niet zo Zit toch ook geen BK op amsterdam CS? (of alleen een afhaal ding ofzo? Stond mij iets van bij ... geen zit bk dacht ik)
In Amsterdam komen ook niet-duiste touristen (ja, die bestaan echt hoor!)
quote:
Laatste keer was in het voorjaar, vriendin van mij uit Istanbul wilde naar Nederland, en persé naar 020. Nu wil ze er nooit meer heen
In Amsterdam zijn er al genoeg 'vriendinnen uit Istanbul'
quote:
Terwijl een vriendin van uit London in Juni/Juli in Rotterdam was, en die vond't helemaal geweldig. " Wide open streets, its like one of those cities you see in animations, when they show a city from the future"
Dat is engels voor "tering, wat een ongezellige kutstad"
quote:
Was op Blaak nabij Robeco gebouw
Tja...een hoogtepunt van onze vermaarde stedenbouwkundige inzichten... Blaak...

eniehauw: geloof me, ik heb echt mijn best gedaan, en als iemand nou een gouden tip heeft dan sta ik er helemaal voor open, maar gezelligheid in 010: gewoon lastig te vinden. Wel allerhanden pluspunten, als ik vanaf de erasmusbrug over de maas kijk krijg ik een brok in mijn keel, maar gezellig...nee...niet echt...
  maandag 8 december 2008 @ 10:04:25 #223
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63844923
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar om zo'n historisch gebouw daarom maar af te breken is ook zonde
Je bedoelt dit, neem ik aan: Tja, smaken verschillen, ik vond het oude CS een stijlicoon, het toppunt van jaren-60 architectuur, en een schande dat het afgebroken is. Traan Laten.

Wel lekker efficient natuurlijk.
pi_63844963
quote:
eniehauw: geloof me, ik heb echt mijn best gedaan, en als iemand nou een gouden tip heeft dan sta ik er helemaal voor open, maar gezelligheid in 010: gewoon lastig te vinden. Wel allerhanden pluspunten, als ik vanaf de erasmusbrug over de maas kijk krijg ik een brok in mijn keel, maar gezellig...nee...niet echt...
Loop op een willekeurig moment Oshea's binnen Of struin overdag over de markt (binnenkort de grootste van Nederland ). Genoeg plekjes en dingetjes te doen in de stad. Met het verschil dat het mooie moderne architectuur is, en geen gebouwen ongeveer zo oud en vervallen als mijn huidige woning, met enkel een coffeeshop of wiet-blad-prullaria-toeristischwinkeltje er onder
pi_63844989
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:04 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Je bedoelt dit, neem ik aan: [im g]http://www.gerardvandiessen.nl/Logo_foto/CS%20Rotterdam.jpg[/img] Tja, smaken verschillen, ik vond het oude CS een stijlicoon, het toppunt van jaren-60 architectuur, en een schande dat het afgebroken is. Traan Laten.

Dan zijn de lijnbaanflats echt iets voor jou Wonen boven de winkels in het centrum, zoals volgens jou niet kan , in een typisch jaren 60 architectuur-betonblok
pi_63845033
Het oude CS was sowieso ook hondslelijk, maar ben het met konijntjes eens dat dit niet heel geweldig is.
Maar verder verval je een beetje in dezelfde onzin die er op neer komt dat Amsterdam oh zo mooi en klassiek is en Rotterdam focussed op effiency en gebruiksgemak en daarom meteen een kutstad is

Persoonlijk hou ik meer van moderne van de binnenstad van Rotterdam, en vind de arbeidersmentaliteit ook een goede. Verder is er nog genoeg klassieke behuizing e.d. te bezichtigen in de wijken zelf. En vind t zeker wel een stad met sfeer, neem schouwburgplein, is wel iets te groot opgezet naar mn mening, maar toch een bios, schouwburg, wat leuke restaurantjes en kroegjes eromheen, stadhuisplein en CS op loopafstand
  Admin maandag 8 december 2008 @ 10:10:41 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63845052
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:39 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Lijnbaan is lang geleden nieuw opgezet als winkelgebied en die gebouwen zijn woningloos. Maar direct erachter staan woonflats. Aan de Hoogstraat is het inmiddels gesloopte Van Herk pand een goed voorbeeld van winkels en woningen in die combinatie, en wat er voor terugkomt krijgt iets vergelijkbaars. Sowieso is zo'n beetje alle nieuwbouw in de stad voorzien van winkelruimtes in de 'plint' oftewel de begane grond. En aan de Meent, Nieuwe Binnenweg, etcetera heb je gewoon woningen boven de winkels.

Neemt niet weg dat ik overigens de sfeer in Amsterdam in sommige straten inderdaad leuker vind, maar dat was mijn punt ook helemaal niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 8 december 2008 @ 10:11:44 #228
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845076
tja...moderne architectuur...kweenie...ik kan er best wel van genieten maar ik vind het gewoon niet gezellig. Het is op een bepaalde manier 'onmenselijk', al dat beton en staal, die stad roept gewoon "pas op! niet voor mensen gemaakt!". Als je door een ander oud stadscentrum loopt, utrecht bijv., dan merk je dat daar gewoon met veele meer respect voor onze cultuurhistorische erfenis is gewerkt. En wat mij betreft hoorde het oude Rdam CS daar trouwens ook bij.
Al die nieuwe gebouwen maken het er gewoon niet leuker op. kwestie van smaak denk ik.
pi_63845162
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:11 schreef Konijntjes het volgende:
tja...moderne architectuur...kweenie...ik kan er best wel van genieten maar ik vind het gewoon niet gezellig. Het is op een bepaalde manier 'onmenselijk', al dat beton en staal, die stad roept gewoon "pas op! niet voor mensen gemaakt!". Als je door een ander oud stadscentrum loopt, utrecht bijv., dan merk je dat daar gewoon met veele meer respect voor onze cultuurhistorische erfenis is gewerkt. En wat mij betreft hoorde het oude Rdam CS daar trouwens ook bij.
Al die nieuwe gebouwen maken het er gewoon niet leuker op. kwestie van smaak denk ik.
Utrecht is al een heel ander verhaal. Dan heb je het over een mooie oude stad. Als iemand het heeft over de mooie grachten in Amsterdam, dan is dat een regelrechte belediging voor de Oude Gracht.
pi_63845175
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:10 schreef Breuls het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat ik overigens de sfeer in Amsterdam in sommige straten inderdaad leuker vind, maar dat was mijn punt ook helemaal niet.
pi_63845204
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:11 schreef Konijntjes het volgende:
Ja maar er was al niet heel veel qua cultuurhistorische architectuur he, iets met duitsers en bommen enzo

En sowieso is veel van de hoogbouw in het centrum met glas en niet beton en metaal hoor, dus het ziet er erg licht en transparant uit
  maandag 8 december 2008 @ 10:20:53 #232
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845291
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar er was al niet heel veel qua cultuurhistorische architectuur he, iets met duitsers en bommen enzo
Ik meen toch gelezen te hebben dat er na de oorlog meer gesloopt is dan tijdens de oorlog...echt de grootste planologische excuustruus van de vorige eeuw...het bombardement op rotterdam...
quote:
En sowieso is veel van de hoogbouw in het centrum met glas en niet beton en metaal hoor, dus het ziet er erg licht en transparant uit
ik corrigeer...glas, beton en staal...alsof het samenvattende thema "onmenselijkheid" is...
pi_63845566
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:20 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Ik meen toch gelezen te hebben dat er na de oorlog meer gesloopt is dan tijdens de oorlog...echt de grootste planologische excuustruus van de vorige eeuw...het bombardement op rotterdam...
[..]

ik corrigeer...glas, beton en staal...alsof het samenvattende thema "onmenselijkheid" is...
Alles stond nog maar was compleet uitgefikt. Iets met hout en funderingen en vuur enzo.
  maandag 8 december 2008 @ 10:33:26 #234
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63845583
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:58 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

In Amsterdam komen ook niet-duiste touristen (ja, die bestaan echt hoor!)
[..]

In Amsterdam zijn er al genoeg 'vriendinnen uit Istanbul'
[..]

Dat is engels voor "tering, wat een ongezellige kutstad"
[..]

Tja...een hoogtepunt van onze vermaarde stedenbouwkundige inzichten... Blaak...

oude haven.

Maar verder klopt het wel, rotterdam is zakelijk. Je moet echt de zeldzame plekjes weten anders wordt het nooit wat. En dat merk ik ook, ik ga alleen de stad in voor bepaalde behoeftes, niet voor gezelligheid.

Het is ook wat je wil, ik ben zelf ook van het zakelijke, directe en functionele. De rest boeit me niet. Dus in rotterdam zit ik wel goed op mijn plek.
  maandag 8 december 2008 @ 10:34:18 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_63845610
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:51 schreef Konijntjes het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

DP is gesloopt omdat het te klein werd. Wat ze erna gebouwd hebben is nu gesloopt omdat het te klein werd. Dit wordt Rotterdams vijfde station op die locatie. Het heeft echtet weinig zin om nu gloednieuw een pand in 19de eeuwse stijl te bouwen. .
Arnhem had ook een mooi station, maar ook dat barste uit zijn voegen. Overigens is het tijdelijke station daar veel rampzaliger dan in Rotterdam.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 8 december 2008 @ 10:34:19 #236
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63845611
en het glazen cs is gruwelijk

Maar dat is persoonlijk, metaal en glas zie je in mijn eigen huis ook veel
  maandag 8 december 2008 @ 10:35:19 #237
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845637
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:17 schreef Loveless85 het volgende:

Transparantie is niet altijd leuk imo. Die nieuwe treinstellen van de NS krijg ik de kriebels van..
  maandag 8 december 2008 @ 10:40:23 #238
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_63845773
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:04 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Je bedoelt dit, neem ik aan: [ afbeelding ] Tja, smaken verschillen, ik vond het oude CS een stijlicoon, het toppunt van jaren-60 architectuur, en een schande dat het afgebroken is. Traan Laten.

Ik vond het oude CS ook mooi, maar niet in de staat waarin het de laatste jaren verkeerde. Wel eeuwig zonde dat de NS de oude letters van het gebouw niet willen hergebruiken .
  maandag 8 december 2008 @ 10:40:50 #239
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845782
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:35 schreef Konijntjes het volgende:

[..]

Transparantie is niet altijd leuk imo. Die nieuwe treinstellen van de NS krijg ik de kriebels van..
Meneer Konijntje doet gezellig de gordijnen dicht...
  maandag 8 december 2008 @ 10:41:35 #240
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845796
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:40 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Ik vond het oude CS ook mooi, maar niet in de staat waarin het de laatste jaren verkeerde. Wel eeuwig zonde dat de NS de oude letters van het gebouw niet willen hergebruiken .
Tja...inefficient, hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')