Daar hoop ik ook op. Maar toch, dit:quote:Op maandag 26 januari 2009 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb in IJsland, midden in de zomer, een dag rond gereden zonder enig andere auto te zien.
Kan je niet beter thuis in je kelder blijven? Als je tien mensen al 'veel' vind.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar hoop ik ook op. Maar toch, dit:
[ afbeelding ]
vind ik veel mensen. En die gaan op pad van half juni tot half augustus. Door iets later te gaan, ontloop je dat kleine beetje mensen ook nog eens
Ik ben eind augustus gegaan, maar bij dit soort trekpleisters kom je altijd wel een handjevol mensen tegen.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:28 schreef Gripper het volgende:
vind ik veel mensen. En die gaan op pad van half juni tot half augustus. Door iets later te gaan, ontloop je dat kleine beetje mensen ook nog eens
Het is maar wat je gewend bent. Maar ook op IJsland in het hoogseizoen kan je dagen lopen zonder iemand tegen te komen. Als je maar een beetje bij de toeristische plekjes weg blijft. Soms vond ik het ook jammer dat er zoveel mensen waren.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je niet beter thuis in je kelder blijven? Als je tien mensen al 'veel' vind.
Ach kom, als je een groepje van 20 man bij de grootste toeristische trekpleisters van een land als 'veel' betitelt sta je buiten de werkelijkheid. En geloof me, die staan er in Augustus ook.quote:
Waar zijn jullie geweest dan? Ik kwam er geen hond tegen behalve bij de bekende 'fossen' en jokulsarlon. Maar bij thingvellir bijvoorbeeld was er werkelijk he le maal niemand.quote:Maar ook op IJsland in het hoogseizoen kan je dagen lopen zonder iemand tegen te komen. Als je maar een beetje bij de toeristische plekjes weg blijft. Soms vond ik het ook jammer dat er zoveel mensen waren.
Ja precies. Wij waren vroeg in het seizoen (de eerste week dat normaal gesproken de rondweg zeker open is) en kwamen ook een handjevol tegen bij de grote trekpleisters. Een collega van mij is midden in de winter geweest. Dan kom je natuurlijk niet verder dan de gouden driehoek, en die stond bij een volledig bevroren gullfoss met meer mensen dan toen wij er waren.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben eind augustus gegaan, maar bij dit soort trekpleisters kom je altijd wel een handjevol mensen tegen.
Ja, dat is wellicht zo, maar dat mag je toch jammer vinden? Natuurlijk is 't onrealistisch om te verwachten dat er in augustus niemand te bekennen is.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, als je een groepje van 20 man bij de grootste toeristische trekpleisters van een land als 'veel' betitelt sta je buiten de werkelijkheid. En geloof me, die staan er in Augustus ook.
Ik had het dan ook over de toeristische plekjes zoals de bekende watervallen etc ja. 90% van de mensen rijdt braaf het rondje en komt alleen de auto uit bij de plekken die in de boekjes staan, voor 10 minuten.quote:[..]
Waar zijn jullie geweest dan? Ik kwam er geen hond tegen behalve bij de bekende 'fossen' en jokulsarlon. Maar bij thingvellir bijvoorbeeld was er werkelijk he le maal niemand.
Jeej! Het is gelukt ! We gaan 2 weken met een auto rondrijden in IJsland in de zomer en we overnachten in huisjes!quote:Op zondag 25 januari 2009 21:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ok danGaan jullie in de zomer?
Ik zit nog te puzzelen/kijken wat het handigst is voor ons...
Waarom vond je dat het mooist? En waar ergens ligt dat ongeveer? Dan ga ik even kijken of wij er toevallig ook langskomenquote:
Waar woon je?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:45 schreef PAA-053 het volgende:
Ha, een IJsland-topic![]()
Was me nog nooit opgevallen in TRV
Ik woon hier nu al bijna 3 maanden, en over 1,5 week moet ik weer naar huis. Helemaal geen zin inVeel te gaaf en fijn land, veel te veel nieuwe vrienden gemaakt, veel te veel nog te doen hier, simpelweg veel te veel leuke dingen hier! Terug in NL weer vrienden en familie zien natuurlijk, maar ook weer die vervelende studie oppakken, enz. Dus het is een dubbel gevoel, waarbij het vervelende gevoel van 'weg moeten' helaas overheerst...
Maar wat een schitterend en prettig land is het. Ik probeer het op een zo ontoeristische wijze te leren kennen, spreek inmiddels de taal aardig, woon bij IJslandse mensen in Reykjavík, ga niet met georganiseerde tours, ben actief bij een IJslandse voetbalclub en kom zo in contact met veel IJslanders. Allemaal zijn ze vriendelijk, op en gastvrij. Ik krijg auto's en slaapplaatsen te leen aangeboden en allemaal beginnen ze vrienden te bellen als je vertelt dat je ergens heen wilt gaan. Misschien kun je wel bij hun slapen, enz.
Ondertussen in 3 maanden naast mijn studie al veel van het land kunnen zien, ben daar erg blij mee. Heb de hele ringweg afgelegd (veelal liftend, kan prima) en ben onder andere in Akranes, Borgarnes, Isafjördur, Akureyri, Egilsstadir, Grindavík en op Vestmannaeyar geweest. Komende week naar Jökulsárlón, Höfn en Vík í Mýrdal. Mijn favoriet tot nu toe was Vestmannaeyar, maar ook Isafjördur is bizar mooi![]()
Ook onderweg zie je veel van het land. Gewoon onderweg zijn, op de weg zijn, is in IJsland vaak al een belevenis. Ook heb ik een aantal binnenlandse vluchten gemaakt (6) waarbij je een beetje geluk moet hebben met het weer en je plaats. Ik was lucky en dan zie je echt schitterende dingen. Zo heb ik eergisteren het binnenland vanuit de lucht kunnen bekijken, met de ondergaande zon aan de horizon, die de lucht paarsrood en roze maakte...schitterend!
Ben best verliefd op IJsland gewordenNaast de natuur is ook de maatschappij prettig. Reykjavík is een moderne stad met veel faciliteiten en een leuk uitgaansleven. Het studeren gaat hier redelijk, het niveau ligt niet zo hoog.
Ik ben dus helemaal weg van IJsland....vanaf nu vaste gast in dit topic!
Bless bless
Wat is het toch een fotogeniek landquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:03 schreef Isdatzo het volgende:
Mag ik ook even spammen?
http://www.isthatso.nl/ijsland/
Jaja site is nog in ontwikkeling, ik moet nog foto's sorteren en er staan maar 6 galleries oid, moeten er 20/25 worden
Ja, ze kunnen het vast allemaal niet meer betalen... Cirkus was een hele gave kroeg/club in het centrum die heel hip was toen ik er woondequote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:01 schreef PAA-053 het volgende:
Ik woon in de Hryggjarseli, in Seljahverfi. Reykjavík 109. Het is eigenlijk bijna Kópavogur, kan naar het winkelcentrum Smáralind lopen.
Heb inderdaad best wel wat foto'sEn best wel wat mooie ook
Afgelopen weekend in Isafjördur had ik geluk, want ik verbleef bij een echtpaar waarvan de vrouw fotografe is. Ik mocht haar professionele camera gebruiken en daar heb ik dus mooie foto's van. Maar ben zelf geen goede fotograaf ofzo en als ik de site hier een paar posts boven zie, dan is dat toch echt nog wel een niveautje hoger hoor!
Maar ik heb die foto's nog nergens staan eigenlijk, zal er eens mee aan de slag gaan en dan horen jullie het al als eerst
Inu, wat gaaf dat je teruggaat!Ik was toevallig vandaag nog op Seltjarnarnes en een IJslander vertelde me dat de buurt hard achteruit gaat...
![]()
Wat is het Cirkus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |