Probleem bij mij is dat iedereen me gek aankijkt zodra ik zeg dat ik naar IJsland wil. Eerste reactie van hun is dan meestal, wat moet je daaaaaaar?quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:09 schreef scrub_nurse het volgende:
mmm de prijzen worden steeds gunstiger ik ga langzaamaan eens kijken wie mee wil volgend voorjaar/zomer
Ja, daar heb ik er ook nog heel veel van compleet met regenbogen, maar die zijn allemaal al eens gepostquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:58 schreef Swetsenegger het volgende:
En watervallen
boeiuhquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:22 schreef Xennia het volgende:
maar die zijn allemaal al eens gepost
Samen gaan ???quote:
me tooquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:11 schreef tevebe het volgende:
[..]
Probleem bij mij is dat iedereen me gek aankijkt zodra ik zeg dat ik naar IJsland wil. Eerste reactie van hun is dan meestal, wat moet je daaaaaaar?
Die willen alleen na de bestemmingen die ze al kennenquote:
We gaan gewoon liften !quote:
Strak plan!quote:
je weet wat een gletsjer is he?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:07 schreef Lehnhoff het volgende:
Ik las hier ergens dat je uitstappen met rejkjavik excursions best goed op voorhand boekt.
Ik zou graag zo'n excursie met super jeep + snowmobile willen boeken rond 25/02. Mijn vraag is echter of de kans op genoeg sneeuw voor de snow mobile nog groot genoeg is en ik dus niet mijn geld kwijt ben..
Snow Mobile is op Langjökull, "Iceland's second largest glacier"...
Zoveel extra tijd levert 't niet op, het scheelt maar één dag.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:21 schreef Oetker het volgende:
Nu is mijn vraag; heb ik profeit van de vlucht omdat ik een groot stuk afsnij en dus meer tijd heb voor de noord, oost en zuidkust? Of mis ik daardoor juist een mooi gedeelte? Ik heb op google-earth zitten kijken en vind eigenlijk alles mooi
quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:00 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zoveel extra tijd levert 't niet op, het scheelt maar één dag.
Ik heb de reis ooit linksom gedaan en idd, alles is mooiHet is moeilijk om iets aan te raden.
Maandag was het 321pp nu kan je via D-reizen al voor 299pp. Alleen zat ik net bij avis van de autoverhuur te kijken. Via avis.com kost het voor 10 dagen 781eu voor een astra. Kijk je bij de toeropparators voor 10 dagen; tussen de 50 en 60 euro voor een astra via die zelfde avis. Scheelt toch weer ongeveer 200 euro.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:46 schreef scrub_nurse het volgende:
als ik op de site van aksja kijk vind ik niet dat de prijzen inmiddels wat gunstiger zijn geworden, hoewel ik op icelandair.com steeds goedkopere vluchten zie. wat is jullie aanbeveling? een georganiseerde maar erg dure reis, of een losse vlucht met extra excursies boeken?
onder andere de autohuur, als voorbeeld;quote:Op zondag 18 januari 2009 21:49 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik wil misschien in de zomer naar IJsland om het eiland helemaal rond te gaan met de auto met nog 3 personen. Iemand nog tips, bijv. w.b. autohuur? Lees hier al verschillende verhalen over wel/niet 4WD...nog maar eens rustig bekijken...
En Oetker, bedoel je met verborgen/kleine-letter-kosten dingen m.b.t. autohuur of andere zaken?
Bedankt voor het doorgeven van de 'addertjes'quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:00 schreef Oetker het volgende:
[..]
onder andere de autohuur, als voorbeeld;
onderstaande kunt u ter plaatse bij Avis afsluiten en afrekenen:
- super CDW ā ISK 1.000 p.d. voor auto’s A, N, B, L, C en D en ā ISK 1.200 p.d. voor overige auto’s
- airport surcharge indien u de auto ophaalt op de luchthaven Keflavík ā ISK 2.800
- toeslag per extra bestuurder ISK 400 per dag, met een maximum van ISK 2.800 per huurperiode
niet inbegrepen: milieubelasting ā ISK 450 per huurperiode en eventuele extra’s die u ter plaatse bij Avis afrekent
Wij hebben inmiddels een georganiseerde reis geboekt; ook voor 3 personen, in mei. Wat veel scheelt is douch en toilet op je kamer(250 a 300pp) en de toeslag voor een 1-persoons-kamer(ongeveer 500 euro). Dat waren eisen van mijn moeder, dus dan heb niet echt een andere keus
IJsland en 'meute'...?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:39 schreef Gripper het volgende:
Ons voorlopige reisschema: 4 weken, van 10 augustus tot 5 september. Lekker na de grote meute op pad
http://www.buroscanbrit.n(...)lrondreis/kalle.htmlquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Bedankt voor het doorgeven van de 'addertjes'Mag ik vragen welke reis jullie gaan maken ?
Ok danquote:Op zondag 25 januari 2009 14:25 schreef Oetker het volgende:
[..]
http://www.buroscanbrit.n(...)lrondreis/kalle.html
Wij gaan op een vrijdag in mei, want dan pak je twee weekenden mee en kom je op maandag weer terug in ons geval. Bij bijna elke aanbieder kan je kiezen welke dag je weggaat, het is alleen afhangkelijk van de vlucht, als de economy vol is betaal je bij of geven ze aan dat je beter op een andere dag kan gaan.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ok danGaan jullie in de zomer?
Ik zit nog te puzzelen/kijken wat het handigst is voor ons...
Een bus met 20 bejaarden die een waterval net naast de weg aan het bekijken zijn beschouw ik al als meutequote:
Ik heb in IJsland, midden in de zomer, een dag rond gereden zonder enig andere auto te zien.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een bus met 20 bejaarden die een waterval net naast de weg aan het bekijken zijn beschouw ik al als meute![]()
Zo'n land als ijsland wil ik voor mezelf hebben, zonder dat dat door erop los klikkende toeristen wordt verstoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |