abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:08:04 #226
130803 Gripper
Get a grip
pi_70629614
De keuzes worden echt moeilijk Wij komen met de veerboot aan aan de oostkust, in Seydisfjordur. Daarvandaan gaan we met de klok mee het eiland rondrijden, en we hebben 3 weken de tijd.

Maar ik zie al zoveel leuks aan de oost en zuidkust (paar dagen rotsklimmen in Höfn, 2 dagen hvannadalshnjukur; de hoogste berg midden op vatnajokull beklimmen, 5 dagen laugavegur lopen), dat ik straks al zie gebeuren dat de 3 weken om zijn, we nog niet eens reykjavik bereikt hebben, en we de noordkant hals over kop moeten doen...

herkennen andere rondrit-rijders dit probleem ? En wat doe je er aan? we willen geen dagplanning maken, maar wel een aantal doelen opschrijven, plus bijbehorende tijdsduur. En dan maar optellen en zien of we binnen die 3 weken blijven.
Moeilijk
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70629927
Oeh, zit even op de 66 North site te kijken en ze hebben echt zulke leuke dingen En het is allemaal zulke goede kwaliteit en goed voor buiten
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:26:54 #228
130803 Gripper
Get a grip
pi_70630278
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:16 schreef Inu het volgende:
Oeh, zit even op de 66 North site te kijken en ze hebben echt zulke leuke dingen En het is allemaal zulke goede kwaliteit en goed voor buiten
Tipje : In arnhem zit een klein lifestyle / buitensport zaakje (wel redelijk snobby) waar ze het verkopen, hemelrijk 7. Kun je alvast snuffelen. Helaas verkopen de "echte" buitensportwinkels in Nederland het niet, t is inderdaad mooi spul, en ze hebben op Ijsland voldoende testterrein ter beschikking om te weten of de materialen voldoen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70630525
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tipje : In arnhem zit een klein lifestyle / buitensport zaakje (wel redelijk snobby) waar ze het verkopen, hemelrijk 7. Kun je alvast snuffelen. Helaas verkopen de "echte" buitensportwinkels in Nederland het niet, t is inderdaad mooi spul, en ze hebben op Ijsland voldoende testterrein ter beschikking om te weten of de materialen voldoen
Maar het is vast goedkoper om het in krona te kopen

In Reykjavik zelf zit een outlet met spullen van het vorige seizoen, scheelt soms echt de helft
pi_70740564
Ik begin echt steeds meer te balen dat ik na mn summer school weer meteen weg ga uit IJsland... Is er hier niet iemand die nog een plekje over heeft in een auto vanaf 28 augustus?
pi_70826248
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:26 schreef tevebe het volgende:
IJsland staat hoog op mijn lijstje om eens te bezoeken. Tvp dus
Children of the night. What music they make.
pi_70826683
Helaas... IJsland gaat 'm niet meer worden dit jaar. Het is zodanig erg bij mijn schoonvader dat het niet eens zeker is of hij oktober nog gaat halen Dus dan al helemaal IJsland niet...

Maar.... Ooit kom ik nog in IJsland.....
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:49:42 #233
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_70877593
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Helaas... IJsland gaat 'm niet meer worden dit jaar. Het is zodanig erg bij mijn schoonvader dat het niet eens zeker is of hij oktober nog gaat halen Dus dan al helemaal IJsland niet...

Maar.... Ooit kom ik nog in IJsland.....
Sterkte!

Maar als IJsland tegen die tijd nog zo mooi is als toen ik er was de afgelopen 2 weken dan staat je nog voldoende moois te wachten. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juli 2009 @ 18:40:49 #234
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_70882107
Gisteren met een oud 4x4 busje het binnenland in geweest, dat was zo mooi Ik post nog wel wat foto's als ik maandag naar huis ga.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:56:36 #235
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70882482
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:40 schreef moonmovies het volgende:
Gisteren met een oud 4x4 busje het binnenland in geweest, dat was zo mooi Ik post nog wel wat foto's als ik maandag naar huis ga.
. Foto's zijn altijd welkom .
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 02:07:05 #236
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_70892831
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. Foto's zijn altijd welkom .
Vooruit, 2 dan





Dit waren er 2 die ik er even tussenuit pikte
Ik maak nog een betere selectie die ik in FOT post, ik zal er hier wel naar linken als daar interesse naar is
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  zondag 12 juli 2009 @ 08:23:06 #237
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70894210
Die laatste is gaaf!

En twee foto's zijn wel een beetje magertjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70894838
IJsland

Ik kom deze zomer Reykjavik niet uit, maar ik hou van die stad, dus aan de ene kant niet zo heel erg, aan de andere wel erg jammer dat ik niet het hele land weer mag bekijken MIsschien nog even de Golden Circle doen in het weekend

Edit: Net mn terug ticket geboekt en toch maar gekozen om 31 augustus pas terug te gaan ipv de 28e

[ Bericht 14% gewijzigd door Inu op 12-07-2009 11:29:54 ]
pi_70895882
Er werdt hier gevraagd om foto's?

Ik heb er nog wel een stuk of wat van mijn trip naar IJsland van maart dit jaar. Ik ben er met een singlesreis van Fox geweest. Dat was super. Leuke groep, leuke reisleider en een geweldig mooi land. We zijn van Reijkjavik naar Vik geweest en weer terug. Het was een combo reis, want daarna gingen we naar NY. Al met al zijn we 4 dagen in IJsland geweest en da's eigenlijk veeel te kort. Ik ga zeker nog eens terug, maar dan in de zomer. Ik ben ook blij dat we een chauffeur hadden, want onderweg naar de baai waar de grootste gletsjer van IJsland in zee uitmond (ik ben helaas al die namen vergeten van alle plekken waar we geweest zijn) kwamen we terugreis in een sneeuwstorm. Dat deerde onze reisleider niet veel die reed gewoon met 90 terug over dezelfde weg. Oke, we hadden een busje met spikes, maar ik doe het hem niet na. Je kon nog geen meter voor de bus kijken.

De kers op de slagroom was toch wel het Noorderlicht. Dat wilde ik altijd al eens zien en nu heb ik het gezien bij toeval. Het is heel indrukwekend, zo'n groene baan licht langs de horizon. En het is in IJsland ook erg goed te zien, omdat nacht daar ook echt nacht is. Het is dan pikkedonker, omdat er weinig huizen staan is er weinig lichtvervuiling.

Ik las hier dat iemand solo naar IJsland gaat? Da's op zich wel te doen alleen onze reisleider gaf nog wel de tip om je hotel te laten weten waar je heen gaat, want als er onderweg iets gebeurt kan het lang duren voor ze je vinden. Wij hebben ook wel dagen gehad dat we helemaal niemand tegenkwamen.

De foto's:































Ik heb nog meer foto's, de rest is hier te vinden: http://picasaweb.google.com/rimave/VakantieIJsland#.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_70896099
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:29 schreef liquid-orange het volgende:
Er werdt hier gevraagd om foto's?

Ik heb er nog wel een stuk of wat van mijn trip naar IJsland van maart dit jaar. Ik ben er met een singlesreis van Fox geweest. Dat was super. Leuke groep, leuke reisleider en een geweldig mooi land. We zijn van Reijkjavik naar Vik geweest en weer terug. Het was een combo reis, want daarna gingen we naar NY. Al met al zijn we 4 dagen in IJsland geweest en da's eigenlijk veeel te kort. Ik ga zeker nog eens terug, maar dan in de zomer. Ik ben ook blij dat we een chauffeur hadden, want onderweg naar de baai waar de grootste gletsjer van IJsland in zee uitmond (ik ben helaas al die namen vergeten van alle plekken waar we geweest zijn) kwamen we terugreis in een sneeuwstorm. Dat deerde onze reisleider niet veel die reed gewoon met 90 terug over dezelfde weg. Oke, we hadden een busje met spikes, maar ik doe het hem niet na. Je kon nog geen meter voor de bus kijken.

De kers op de slagroom was toch wel het Noorderlicht. Dat wilde ik altijd al eens zien en nu heb ik het gezien bij toeval. Het is heel indrukwekend, zo'n groene baan licht langs de horizon. En het is in IJsland ook erg goed te zien, omdat nacht daar ook echt nacht is. Het is dan pikkedonker, omdat er weinig huizen staan is er weinig lichtvervuiling.

Ik las hier dat iemand solo naar IJsland gaat? Da's op zich wel te doen alleen onze reisleider gaf nog wel de tip om je hotel te laten weten waar je heen gaat, want als er onderweg iets gebeurt kan het lang duren voor ze je vinden. Wij hebben ook wel dagen gehad dat we helemaal niemand tegenkwamen.

De foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb nog meer foto's, de rest is hier te vinden: http://picasaweb.google.com/rimave/VakantieIJsland#.
Gaaf!

Ligt er sneeuw in Thingvellir ja? Dat kwam er bij ons pas in september

Ben nu aan het zoeken of het te betalen is om voor een weekend naar Akureyri te vliegen vanuit Reykjavik, maar dat kost stiekem nog best veel geld Misschien toch maar gewoon kamperen bij het National Park ofzo dan
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 11:45:04 #241
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_70896207
quote:
Op zondag 12 juli 2009 08:23 schreef E.T. het volgende:
Die laatste is gaaf!

En twee foto's zijn wel een beetje magertjes
De rest moet ik nog selecteren en bewerken, ik zit momenteel nog in IJsland, ik kom maandag terug. Dan zet ik ze in FOT, ik zal wel doorlinken
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_70896526
Weet iemand van jullie of een badjas bij de Blue Lagoon verplicht is (of juist wel erg handig?)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_70896686
Geen behoefte aan gehad. Ik was er weliswaar 's avonds in de winter, dus dan ga je sowieso niet eventjes lekker aan de kant zitten. Misschien dat het handig is als je even een drankje wilt gaan halen zonder je helemaal om te kleden ofzo. Ik zou iig geen badjas meenemen, speciaal voor de Blue Lagoon.
pi_70896733
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:06 schreef k_man het volgende:
Geen behoefte aan gehad. Ik was er weliswaar 's avonds in de winter, dus dan ga je sowieso niet eventjes lekker aan de kant zitten. Misschien dat het handig is als je even een drankje wilt gaan halen zonder je helemaal om te kleden ofzo. Ik zou iig geen badjas meenemen, speciaal voor de Blue Lagoon.
Wat een snelle reactie!
Ik begrijp dat het dus ook niet verplicht is?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_70896818
Nee hoor, niet verplicht.
pi_70897034
Lees net ergens dat de Jarbodin spa in Myvatn ook aangeraden wordt, iemand van jullie daar ervaring mee? Tips (over wat dan ook) zijn natuurlijk ook welkom
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_70897070
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wat een snelle reactie!
Ik begrijp dat het dus ook niet verplicht is?
Je moet wel je bikini aan in het water en vantevoren naakt douchen in een gemeenschappelijke douche... Douchegel en shampoo staat er en je krijgt bodylotion voor achteraf Je kunt ook vanuit binnen het water al in, dus dan hoef je niet lang in de kou
  zondag 12 juli 2009 @ 12:33:16 #248
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70897279
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:23 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Lees net ergens dat de Jarbodin spa in Myvatn ook aangeraden wordt, iemand van jullie daar ervaring mee? Tips (over wat dan ook) zijn natuurlijk ook welkom
Ik heb http://www.askja.nl/ijsla(...)atn-nature-bath.html bij m'n rondreis door IJsland (eind augustus) geboekt. Kan dus nog geen ervaringen delen .
pi_70897330
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb http://www.askja.nl/ijsla(...)atn-nature-bath.html bij m'n rondreis door IJsland (eind augustus) geboekt. Kan dus nog geen ervaringen delen .
Geen plek over in je auto vanaf de 28e?

[ Bericht 0% gewijzigd door Inu op 12-07-2009 12:51:22 ]
pi_70897740
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:24 schreef Inu het volgende:

[..]

Je moet wel je bikini aan in het water en vantevoren naakt douchen in een gemeenschappelijke douche... Douchegel en shampoo staat er en je krijgt bodylotion voor achteraf Je kunt ook vanuit binnen het water al in, dus dan hoef je niet lang in de kou
O? Ik ben er ook geweest. We kregen bij het naar binnen gaan een handdoek mee. Daarna kon je je omkleden in de gezamenlijke kleedruimte en hup, zo de Blue Lagoon in. Ik heb geen shampoo of zeep gekregen. Na afloop kon je douchen en daarna hup, weer in de kleren. Ik vond het heeerlijk in dat warme water. We konden er maar een half uurtje in omdat we er langs gingen op weg van het vliegveld naar het hotel, dus het was helaas een beetje snel snel, maar ik had daar nog wel uren kunnen ronddoberen. We werden ook getrakteerd op een Blue Lagoon cocktail. Het was iets blauws en erug lekker.

Prive kleedhokjes zul je er niet vinden, maar de Scandinaviërs schamen zich ook niet zo als ze naakt rondlopen. Dat is me in o.a. Denemarken ook wel opgevallen. Het maakt ze allemaal geen moer uit.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')