R.I.Pquote:
Ja, want die hebben we al jáááren niet gezien!quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:38 schreef Loveless85 het volgende:
ach is het niet weer eens tijd voor Kravitz, R.E.M., Faithless
Vergeet Soulwax/2many Dj's/Soulwax Nite Versions nietquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:49 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ja, want die hebben we al jáááren niet gezien!![]()
Net als the Chemical Brothers.
Ik wou zeggen, je gaat toch wel naar Lowlands he! Ik ben ook aan het denken.. Werchter lijkt me ook wel tof, maar Roskilde ook.. en dat komt tegelijk. Eerst de line-up maar afwachten, en kijken of er vrienden meegaan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:16 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik ga misschien heen.
Het ligt aan mn vrienden, die willen niet naar LL én Werchter.
Dan maar Lowlands.
Grootste verschil is:quote:Op maandag 15 december 2008 18:54 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Kan iemand mij de verschillen (en overeenkomsten) kunnen geven tussen RW en Lowlands?
Maar de sfeer/standjes etc. is allemaal vergelijkbaar?quote:Op maandag 15 december 2008 19:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Grootste verschil is:
-RW: 1 hoofdpodium en 1 hele grote tent
-LL: heel veel tenten/podia
Verder heeft RW altijd een gigantische batterij aan hele grote namen en dat is bij LL iets minder.
Ik ben al 10 jaar niet op LL geweest dus hoe het daar nu is qua sfeer weet ik niet.quote:Op maandag 15 december 2008 19:17 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Maar de sfeer/standjes etc. is allemaal vergelijkbaar?
Top, bedankt.quote:Op maandag 15 december 2008 19:50 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik ben al 10 jaar niet op LL geweest dus hoe het daar nu is qua sfeer weet ik niet.
Wel ga ik al ruim 20 jaar naar RW en de sfeer is daar meer gericht op de muziek terwijl er op LL natuurlijk ook veel theater en zo is.
Ik ga zelf ook echt voor de muziek naar RW toe en ik vind de sfeer altijd wel goed.
Standjes: er is achterin bij RW een groot marktplein met allerlei kledingkraampjes en zo en er zijn veel eetkraampjes met tegenwoordig ook aardig wat exotische keuzes.
Ik ben vorig jaar naar LL en RW geweest en er zijn wel degelijk wel verschillen. De sfeer is idd wel vergelijkbaar, al zijn de nachten op RW sowieso een stuk rustiger. Programma is vrij vroeg afgelopen (naar mijn smaak), dus je moet niet verwachten dat je tot 5 a 6 uur in de nacht door staat te feesten. De 'straat' is idd relaxed en de campings zijn wel oke, maar je kunt niet van Camping 1 naar camping 2 ivm verschillende bandjes. Ik stond op A1, en we hadden een bar vlakbij, dat is dan wel weer relaxedquote:
ik bedoelde gewoon mezelf hoor, al ben ik idd niet echt een publiekstrekker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:17 schreef bloodymary het volgende:
Als je je naamgenoten bedoelt, kijk ik er zeer naar uit!
Als je je zelf bedoelt is ook heel gezellig hoor, alleen daar merk ik niks van.
Wil je dat ze op Werchter komt spelen of wil je 'r gewoon "hebben"?quote:
Zal niet gebeuren, die datum valt net tussen twee optredens in Scandinavië.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:36 schreef placebeau het volgende:
stuur die voor mijn part maar naar werchter classics
Dinosaurrussen of niet, ze hebben wel een nieuw albumquote:Op woensdag 17 december 2008 09:48 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren, die datum valt net tussen twee optredens in Scandinavië.
En er staan ieder jaar ook wel een paar rockdinosaurussen op Werchter zelf, dus het zou vrij aannemelijk zijn.
Dan kun jij op zondag wat eerder naar huis in ieder geval.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:32 schreef Beregd het volgende:
waarom toch steeds metallica. Walgelijk hoe schuurmans in de kont van die neprockers kruipt.
quote:donderdag 2 juli: Placebo
vrijdag 3 juli: Coldplay en The Killers
zondag 5 juli: Metallica
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:28 schreef ruud.nl het volgende:
Metallica
Coldplay
The Killers
Placebo
zojuist bevestigd op Stubru!
Je hebt er in ieder geval al 3 van de 5 goedquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:14 schreef bloodymary het volgende:
Is het nog te vroeg voor een Werchter topic? Voor je het weet is het al weer zo ver, 2 t/m 5 juli.
Ik verwacht er veel van volgend jaar. Gezien de bands die dan rondtouren en nieuwe c.d. hebben verwacht ik toch wel Mettalica, ACDC, Guns 'n Roses, The Killers en Placebo.
Ook minder leuk nieuws, het weekend rond Werchter is Lenny Kravitz in Nederland....
Ach, Metallica is net als de Grote Meneer Kaktus Show vroeger.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:12 schreef Bayswater het volgende:
MetallicaBen ze nu zat op Werchter.
Zag van de week dat ze trots zijn op het feit dat hun muziek gedraaid wordt als martelinstrument in cellen op Guantanamo Bay, hoe triest kan je zijn.
Hotelquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:06 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ach, Metallica is net als de Grote Meneer Kaktus Show vroeger.
Je weet van tevoren precies wat er gaat komen.![]()
Maar ik vind het nog altijd wel een lekkere band om naar te kijken/luisteren.
Hotel is ook alvast weer geboekt.
dat was mijn reactie idd.. alweer metallica ...quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:32 schreef Beregd het volgende:
waarom toch steeds metallica. Walgelijk hoe schuurmans in de kont van die neprockers kruipt.
Geloof totaal in de historie van Werchter 'pas' zo'n 6 keer, maar idd de laatste 5 jaar geloof ik 3 keer. Maarja is ook moeilijk 'nee' te zeggen als festivalbaas tegen zo'n band. RW is toch redelijk commercieel festival, niet heel erg gefocussed op vernieuwing of obscure bandjes, maar vooral op de grote massa, en dat trekt Metallica wel, of je er nu van houdt of nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat was mijn reactie idd.. alweer metallica ...
Totaal absoluut niet.quote:Op maandag 15 december 2008 19:17 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Maar de sfeer/standjes etc. is allemaal vergelijkbaar?
Zo, jij trekt snel conclusies!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hotel![]()
Je gaat één dagje hoop ik, of behoor je tot de kleine groep mensen die wel naar festivals gaat, maar kamperen maar voor plebs vind, en dus een hotel boekt?
Kloptquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo, jij trekt snel conclusies!![]()
Ik heb ruim twintig jaar in tentjes gelegen op ik weet niet hoeveel festivals.
Vorig jaar voor het eerst een hotel geboekt. Lekkere douche en ontbijtbuffetje 's ochtends.
En dit jaar weer!
Zag inderdaad dat het Novotel weer voor een prikkie te boeken is .quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo, jij trekt snel conclusies!![]()
Ik heb ruim twintig jaar in tentjes gelegen op ik weet niet hoeveel festivals.
Vorig jaar voor het eerst een hotel geboekt. Lekkere douche en ontbijtbuffetje 's ochtends.
En dit jaar weer!
kut geregeld, idd,quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gelijk heb je. Werchter camping is toch elk jaar weer kut geregeld en sfeerloos (tenzij je van een ladderzatte kutbelgensfeer houdt).
Voorzieningen zijn beter dan pakweg 15 jaar geleden. Toen stond er alleen een kraantje op de camping, dat ook nog eens tussen de koeienvlaaien stond.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
kut geregeld, idd,
en nog eens 17 euro en niets van voorzieningen.
Maar sfeer valt wel mee vind ik. Een pak beter dan bvb Pukkelpop. Maar ik ben dan ook een dronken kutbelg.
Sowieso valt het op dat met de prijsstijgingen Werchter een pak internationaler wordt. Veel Spanjaarden en Engelsen gespot vorig jaar. En uiteraard veel Nederlanders.
quote:Rock Werchter buiten categorie
Herman Schueremans haalt Metallica en Coldplay naar België
Met Coldplay en Metallica op Rock Werchter pakt organisator Herman Schueremans meteen uit met twee toppers die heel wat andere festivals hem zullen benijden. Ook Placebo en The Killers bevestigden hun komst. 'Wees gerust: het wordt een mooie festivalzomer.'
Twee topacts buiten categorie. Herman Schueremans mag trots zijn op de eerste twee namen die hij op de affiche van zijn vierdaagse rockfestival zet. Coldplay komt voor de derde keer naar de Werchterse festivalweide, Metallica al voor de zesde keer.
Was het moeilijk om hun handtekening onder het contract te krijgen?
Herman Schueremans: 'Natuurlijk. Het heeft me twee jaar onderhandelen gekost. Iedereen gaat achter Coldplay en Metallica aan. Het zijn toppers die overal in de wereld gegeerd zijn. Het zijn bovendien groepen die in wezen te groot zijn om nog festivals te doen. Coldplay doet een eigen stadiontour in september, Metallica reist rond met een eigen festival.'
'Maar het voordeel is dat ze Werchter kennen. Ze komen graag terug, omdat ze onderhand weten dat alles bij ons goed zit. Van het licht en het geluid tot het publiek. We hoeven dit niet te doen, maar we doen het toch , zeggen ze, 'cause we like it . Metallica had trouwens vorig jaar al moeten komen, maar toen werd er een kindje geboren in hun kamp en was het plots van de baan. Eigenlijk beter zo, want ze hebben ondertussen een straffe cd (Death Magnetic, red.) uit.'
Ooit heb je artiesten naar Werchter kunnen lokken door hen koersfietsen te schenken. Haal je dat soort trucjes nog uit?
'Nee, die tijd is definitief voorbij. Dat helpt niet meer. Wat is het gevoel dat ze bij een festival hebben? Vinden ze het tof, dan doen ze het. Anders niet. En als ze willen, dan zit er niets anders op dan de hoge gages betalen.'
Ondertussen wordt er ook druk gespeculeerd over de komst van andere grote namen naar ons land, zoals Madonna, U2 en Bruce Springsteen. Kun je daar iets over zeggen?
'Wat Madonna en U2 betreft, is het afwachten. Springsteen komt zeker niet naar Werchter. Op dat festival horen groepen thuis voor de jonge mensen die naar Werchter komen en niet de speeltjes van papa. Waarmee ik niets slechts over Springsteen wil zeggen. Maar vergeet niet dat we vorig jaar ons lesje geleerd hebben met Springsteen. Hij was geboekt voor het Boudewijnstadion en we zijn uiteindelijk verhuisd naar het kleinere Sportpaleis. En dat was niet uit luxe. Kortom: hopelijk vinden we een gaatje in zijn agenda voor datzelfde Sportpaleis.'
Merkt de concert- en festivalwereld iets van de economische crisis?
'Aan de concerten zie je het alvast niet. Het lijkt juist nu nog veel belangrijker voor mensen om er eens een avond uit te zijn. Maar waar voor je geld krijgen, wordt nu nog belangrijker. Wat dat betreft, zitten we met Rock Werchter goed. Voor vier dagen betaal je 169 euro. Dat is beter dan wat Britse of Scandinavische festivals kunnen doen. Ook wat de andere Belgische festivals betreft, zie ik geen probleem. Er staan mooie namen in optie. Als dat allemaal bevestigd wordt, krijgen we een fraaie zomer.'
Ik heb er niets aan overgehouden, maar dat duwerige merkte ik vorig jaar ook wel ja.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef supkaa het volgende:
Metallica![]()
Dat wordt dan in ieder geval een dagkaart..
Ik vind de mensen op Werchter trouwens wel erg duwerigIk heb er in 2007 nog gekneusde ribben aan over gehouden
Madonna komt niet op het festival, maar treedt er een week later op.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:18 schreef Felixa het volgende:
Interview met de "Schuer" in het Nieuwsblad:
[..]
Volgens mij is daar ook nooit sprake van geweest. In het interview stond alleen dat er gespeculeerd werd dat er grote namen naar "ons land" zouden komen, niet specifiek naar Rock Werchter.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:40 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Madonna komt niet op het festival, maar treedt er een week later op.
quote:Ondertussen wordt er ook druk gespeculeerd over de komst van andere grote namen naar ons land, zoals Madonna, U2 en Bruce Springsteen. Kun je daar iets over zeggen?
En als het niet soulwax heet zullen de broertjes dewaele anders wel optreden onder een andere naam.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:55 schreef ruud.nl het volgende:
alwéér Soulwax,
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:46 schreef bloodymary het volgende:
En ga je dan weer op het laatste moment niet?
Ze hebben maar 1 hoofdpodium en 1 grote tent?quote:Op maandag 15 december 2008 19:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Grootste verschil is:
-RW: 1 hoofdpodium en 1 hele grote tent
-LL: heel veel tenten/podia
Verder heeft RW altijd een gigantische batterij aan hele grote namen en dat is bij LL iets minder.
Vorig jaar begon de voorverkoop op 1 maart.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef Beregd het volgende:
Wat ik een beetje gek vind: op de siet van werchter lees ik dat de voorverkoop start op 14 februari. Maken ze dan snel een aantal nieuwe namen bekend, of moeten we met die eerste vier namen maar meteen gaan voorkopen? En voor dagtickets wordt het helemaal gek.
En ook: waarom zo vroeg? Heeft schuer dan zo rap geld nodig... Is het ook voor hen crisiis? is met metallica hun geld op en krijgen ze geen banklening meer?
dat vond ik toen ook heel erg. haalde echt een deel van de sfeer weg. Maybe als de dagplanning er vet uit gaat zien dat ik een dagticket ga kopen, nu wacht ik het nog ff af.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef supkaa het volgende:
Metallica![]()
Dat wordt dan in ieder geval een dagkaart..
Ik vind de mensen op Werchter trouwens wel erg duwerigIk heb er in 2007 nog gekneusde ribben aan over gehouden
Ik neem ook een hotel. Is niks mis mee. Kamperen ook niet, als je dat leuk vindt. Heeft niets te maken met 'plebs' of andersoortige hooghartigheid.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hotel![]()
Je gaat één dagje hoop ik, of behoor je tot de kleine groep mensen die wel naar festivals gaat, maar kamperen maar voor plebs vind, en dus een hotel boekt?
Zoiets hebben ze bij Lowlands ook gedaan toch?quote:Rock Village verwent Werchterganger met luxe
Een festival overleven in uw petieterig tentje beu? Dan is Rock Village iets voor u. U vindt er een festivaldorp met hutjes, sauna, kapper en een ontbijtbuffet. Voor vier dagen luxe moet u wel 200 euro ophoesten.
De grootste camping had hij al, maar dit jaar runt Izegemnaar Bruno Lambert ook het grootste festivaldorp in Werchter. Rock Village telt 120 houten hutjes, waarin zo'n 400 festivalgangers echte bedden en een beetje privacy vinden. Bovendien beschikt het 'rockdorp' over warmwaterdouches, loungeterras en ontbijtbuffet. 'Ik was al enkele jaren aan het zoeken om de twintigers en dertigers die meegroeien met het festival, een dak boven het hoofd te geven,' zegt Bruno Lambert. 'Ik ben gaan luisteren in binnen- en buitenland, en uiteindelijk is het Rock Village geworden. Voorlopig nog vrij kleinschalig, maar groots qua aanpak.'
Die aanpak mag je gerust luxueus noemen. Voor de Rock Village-dorpelingen is er naast de standaardaccomodatie ook een sauna en een kapper. Prijskaartje voor vier dagen in een hut leven: 800 euro, of omgerekend 50 euro per persoon per dag. 'Eigenlijk maar de prijs die je betaalt als je vanuit Werchter naar Leuven de trein neemt en daar een hotelkamer boekt,' zegt Lambert.
Rest de vraag of het dorp - op anderhalve kilometer van de ingang - enkel op Rock Werchter verrijst. Wellicht niet, al blijft het pionierswerk wel voor Werchter. 'Herman Schueremans was meteen enthousiast. De eerste reacties in het algemeen zijn ook lovend. Niet vergeten dat hier vijftien bedrijven aan meewerkten, hé.'
Eén bedrijf zal er alvast voor zorgen dat er elke ochtend een krant onder de deur van de hutten ligt. (kbz)
Een hutje is vanaf zaterdag te reserveren via www.teleticketservice.com of www.rockvillage.be
Wat moois voor al die halve tammes die in hotels gaan enzoquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:49 schreef ruud.nl het volgende:
Iemand dit al gezien?
[..]
Zoiets hebben ze bij Lowlands ook gedaan toch?
Ik vind het vrij prijzig in ieder geval, maar misschien dat mensen die normaal toch in een hotel overnachten hier wel in geďnteresseerd zijn?
Kun je een hele vier dagen zonder kaarten?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:29 schreef Molluck het volgende:
Wat nep zeg, echte camping ftw!
tvp dus, ik ben wél blij met de eerste namen en na mijn RW-ontmaagding vorig jaar wil ik dit jaar waarschijnlijk weer.
En je festivalticket mag ik toch hopen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:07 schreef supkaa het volgende:
800 euro voor een hut met alleen 2 stapelbedden erin en een stoel![]()
Wat een afzetterij
Zonder ticker maar mét ontbijtquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En je festivalticket mag ik toch hopen?
Anders is een goed hotel nog stukken goedkoper
Waarom geldt dit excuus niet voor PP dan in het geval van Bruce waar jij zo schamper over doet?quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geloof totaal in de historie van Werchter 'pas' zo'n 6 keer, maar idd de laatste 5 jaar geloof ik 3 keer. Maarja is ook moeilijk 'nee' te zeggen als festivalbaas tegen zo'n band. RW is toch redelijk commercieel festival, niet heel erg gefocussed op vernieuwing of obscure bandjes, maar vooral op de grote massa, en dat trekt Metallica wel, of je er nu van houdt of niet
Failquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:37 schreef bloodymary het volgende:
Omdat Bruce passe is en Metallica niet. Naar een nieuwe cd van Metallica wordt verwachtingsvol uitgekeken, zowel door mensen van 15 als door mensen van 40. Dat kan van Bruce Springsteen niet gezegd worden.
Dit is dus NIET de reden, want dat is pure onzin.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:37 schreef bloodymary het volgende:
Omdat Bruce passe is en Metallica niet. Naar een nieuwe cd van Metallica wordt verwachtingsvol uitgekeken, zowel door mensen van 15 als door mensen van 40. Dat kan van Bruce Springsteen niet gezegd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |