Ik ging met een zo'n tourbus mee, had mijn tante geregeld. Maar Taiwan is heel erg mooi, vond het er schitterend. Alleen het eten sprak me niet aan, das het enige.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik eet er altijd prima, maar dat komt waarschijnlijk omdat we zakelijk meestal bij de beste restaurants worden uitgenodigd.
Een collega van mij werd een keer tegen gehouden voor de terugvlucht omdat hij te warm was. Op taipei airport hebben ze gewoon een poort die temp scant.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:02 schreef static het volgende:
Op de terugweg werden we overigens bij de HK grensovergang op SARS gecontroleerd door een vent met een soort thermometer die hij vlak bij ons hield om koorts te meten ofzo. Vertelden ze me gisteren al maar dacht dat ze me in de maling namen omdat ik een flinke kou te pakken heb (veel mensen overigens, het heerst).
Ik ga begin van het nieuwe jaar een paar maanden in Hong Kong studeren. Waar heb jij geslapen? Op een campus of had je iets voor jezelf. Een appartement als die van Static kan ik helaas niet betalen, maar heb wel iets van 750,- EUR per maand te besteden voor accommodatie.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:25 schreef kanya het volgende:
ik zelf begin dit jaar ruim 3 maanden in HK gestudeerd heb. Ik vind het een erg gave stad en ben zeker van plan een keer terug te gaan.
Gaaaaaaaave nick, man!quote:Op woensdag 3 december 2008 20:00 schreef Pardonlul het volgende:
[..]
Ik ga begin van het nieuwe jaar een paar maanden in Hong Kong studeren. Waar heb jij geslapen? Op een campus of had je iets voor jezelf. Een appartement als die van Static kan ik helaas niet betalen, maar heb wel iets van 750,- EUR per maand te besteden voor accommodatie.
Wonen is juist ontzettend duur in Hong Kong. Voor 750 zul je heus wel iets vinden, maar verwacht er niet teveel van.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:55 schreef kanya het volgende:
Ik woonde op de campus bij mijn school. (HK Institute of Education in Tai Po.. buiten het centrum, maar wel de mooiste uni in HK en ook verreweg de mooiste locatie; uitzicht op de bergen enzo)
Maar dat betekent dus dat ik daar zelf geen moeite voor gedaan heb, kan je helaas geen tips geven. Maar voor 750 euro kun je zeker wel iets heel degelijks vinden hoor! Alles is daar stukken goedkoper, dus ook wonen.
quote:Op maandag 1 december 2008 13:22 schreef static het volgende:
Het is hier nu mode om laarzen met (korte) rokjes aan te hebben
oh, dat wist ik niet, heb ik dus gewoon gedaanquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:08 schreef ASSpirine het volgende:
Wat je ook niet mag doen is je neus snuiten wanneer je aan de eettafel zit, blijkbaar is dat een taboe. Waarom weet ik niet, maar wist het achteraf pas...
Hey Yi-Long, misschien heb je gelijk over dat wonen.. nu je het zegt komt het me ook wel bekend voor dat HK één van de duurtste steden is om te wonen. Maar toen ik dat gisteren schreef dacht ik aan een keer dat we met een field trip naar een of ander minder rijke buurt waren (weet helaas niet meer waar precies) en daar kon je al een kamer huren voor 80 euro per week of maand.. dat weet ik niet meer. Maar in ieder geval baseerde ik daar mijn opmerking op. Ik denk inderdaad dat als je beter (en veiliger?) wilt wonen in een appartement je wel iets meer moet ophoesten.quote:Op donderdag 4 december 2008 03:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wonen is juist ontzettend duur in Hong Kong. Voor 750 zul je heus wel iets vinden, maar verwacht er niet teveel van.
Bij die universiteit waar je het over hebt, daar ben ik ook langsgeweest een paar keer. Is bij Tai Mo Shan toch, vlak bij de Kadoorie farm!? (soort vogel-zoo ofzo geloof ik)
Schitterend uitzicht inderdaad. In 2005 nam ik vaak de bus vanuit Tai Po naar Yuen Long, en dan heb je voor minder dan 1 euro gewoon bijna een uur lang een mooie rit
Je hebt natuurlijk wel grote kans dat ze voor expats de prijzen wat hoger gooien dan voor 'residents'quote:Op donderdag 4 december 2008 13:46 schreef static het volgende:
Volgens mij kun je dat écht vergeten voor zo'n bedrag; of het is een bezemkast ofzo. de (huur)prijzen zijn hier gigantisch hoog al zijn ze aan het zakken volgens mijn collega's.
Hong Kong staat iig in de top 10 van duurste steden.
Ikheb het even opgezocht, en was inderdaad ergens anders dan ik dacht dat je zei. Kwam ook omdat je zei dat je op de mooiste Uni in HK zat, en toen ik er afgelopen zomer was, werd me juist verteld dat die uni bij Tai Mo Shan de mooiste in HK was (of de beste, of beide)quote:Op donderdag 4 december 2008 11:38 schreef kanya het volgende:
[..]
Hey Yi-Long, misschien heb je gelijk over dat wonen.. nu je het zegt komt het me ook wel bekend voor dat HK één van de duurtste steden is om te wonen. Maar toen ik dat gisteren schreef dacht ik aan een keer dat we met een field trip naar een of ander minder rijke buurt waren (weet helaas niet meer waar precies) en daar kon je al een kamer huren voor 80 euro per week of maand.. dat weet ik niet meer. Maar in ieder geval baseerde ik daar mijn opmerking op. Ik denk inderdaad dat als je beter (en veiliger?) wilt wonen in een appartement je wel iets meer moet ophoesten.
Wat betreft Tai Mo Shan en Kadoorie farm zegt me eerlijk gezegd niks. Yuen Long ligt echter ook noord-westelijk van Tai Po en ik woonde noord-oostelijk, nog verder dan Tai Po Industrial Estate (Ik zou zeggen: pak even Google Earth erbij) Lo Ping Road heet de straat van de uni en de campus.
Wat is eigenlijk veel smeriger vind is dat gehoest, geproest en genies zonder hand voor de mond.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:25 schreef kanya het volgende:
dat gesmak en gerochel overal vind ik zó enorm ranzig dat dat al reden genoeg zou kunnen zijn voor mij om er niet te willen wonen.
Op dat gebied zijn ze wel streng ja. Als je met de trein vanuit China de grens doorgaat wordt er ook opeens een spray gespoten door de wagons om te desinfecteren.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:02 schreef static het volgende:
Op de terugweg werden we overigens bij de HK grensovergang op SARS gecontroleerd door een vent met een soort thermometer die hij vlak bij ons hield om koorts te meten ofzo.
Zijn die krengen automatisch!?quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:20 schreef static het volgende:
Ben nog steeds niet aan die automatische taxi-deuren gewend; jens die dingen gewoon nog open en dicht - niet altijd tot plezier van de chauffeur.
Cheap en je hebt er in no-time 1 te pakken. Onze buren werden uitgelachen toen ze een vroegen of er een taxi voor ze gereserveerd kon worden. Toen ze te horen kregen dat je binnen 1 minuut een taxi hebt en vervolgens vroegen of er ook in de nacht taxi's reden kwamen ze daar helemaal niet meer bij.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zijn die krengen automatisch!?Ik heb ze ook gewoon steeds dichtgegooid
![]()
Geef toe, HK heeft wel een FANTASTISCH taxisysteem! Zo cheap! Bus en trein zijn nog veel beter en cheaper natuurlijk, maar de taxi's zijn ook prima
Was afgelopen week in de buurt van Times Square, daar staan inderdaad rijdendik mensen op de taxi te wachten. Gewoon doen wat ik in Amsterdam doe: een stukje doorlopen naar een wat stiller stukje en je zit binnen een paar minuten weer prinsheerlijk.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:50 schreef ASSpirine het volgende:
Weet niet hoor, was in de avond rond 7 a 8 uur en zaten in Causeway bay, een drukke stad met een enorm drukke baan. Hebben daar toch 10 minuten gestaan voor we een lege taxi te pakken kregen...
Waarom neem je niet gewoon OV btw? De bussen zijn prima en de treinen zijn primaquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:30 schreef static het volgende:
Er zit zelfs een grote sticker op het raam waarop staat dat het automatisch gaat. Daar lijk ik alleen elke keer overheen te lezen. Zal kijken of ik er een foto van kan maken als ik eraan denk (zal wel niet).
En inderdaad prima en goedkoop, nog nooit hoeven wachten op een taxi. Gewoon zwaaien en ze stoppen (behalve bij een dubbele gele lijn, dat doen ze écht niet). Heb nog geen voet in het openbaar vervoer gezet eerlijk gezegd.
[..]
Was afgelopen week in de buurt van Times Square, daar staan inderdaad rijdendik mensen op de taxi te wachten. Gewoon doen wat ik in Amsterdam doe: een stukje doorlopen naar een wat stiller stukje en je zit binnen een paar minuten weer prinsheerlijk.
Sinds 30 november zijn de prijzen overigens veranderd, het starttarief is geen 16 dollar meer (voor de eerste twee kilometer) maar 18 dollar. Maar hoe langer de rit is hoe lager de prijs wordt; ze hebben nu allemaal verplicht een tabel in de taxi hangen.
Naar mijn werk kostte het eerste ca. 100 dollar, nu ligt dat rond de 90.
Vind het allemaal prima, is nog geen drol om van Kowloon naar Kwai Chnus te komen ook al is het in de spits.
Ik versta geen kantonees hoor. Ik ben gewoon Nederlands. Mijn vriendin verstaat het wel, maar ik versta alleen de scheldwoorden, de haamsap-woorden, en nog een beetje basic-kantoquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:20 schreef ASSpirine het volgende:
taxi is uiteraard relaxed, niet overstappen en geen drukte
Maar OV is wel goedkoper en heel goed geregeld, zou ik wel gebruik van maken. alleen wegens specialere omstandigheden zou ik taxi nemen.
Maarjah, ik en Yi Long hebben een andere voordeel, we verstaan Kantonees en het is voor ons makkelijker iets te vragen.
Times squares is ook leuk, appartement dat mijn vriendin heeft gehuurd tijdens haar vakantie lag vlakbij times squares.
Van thuis uit ben ik west-fries, oftewel blond met blauwe ogenquote:Op woensdag 10 december 2008 00:41 schreef ASSpirine het volgende:
Hiervoorheen zat ik altijd in New Territories. Gingen altijd thuis met de hele gezin ernaartoe, hebben er nog familie wonen en wonen zelf in een dorp waar mijn pas is opgegroeid. Vorige keer ging ik alleen met mijn broer daar wonen voor een paar weken en kwam ik ook nauwelijks verder dan Kowloon denk ik.
Dit jaar ben ik samen met mijn vriendin en haar zus en moeder gegaan, zaten we in HK island. Het is idd wat anders. Ben een paar keer naar new territories gegaan, op zich wel jammer.
Ow, je hebt van thuis uit geen Kantonees geleerd? Wel jammer eigenlijk.
Ik ook, maar ze gaan gewoon automatisch als je het niet doet.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:12 schreef Skywalker88 het volgende:
heb ik geloof ik altijd de deur dichtgedaan..
Lijkt me leuk, kunnen we eindelijk eens gaan lunchen ofzo (Amsterdam is ver uit de buurtquote:Op woensdag 10 december 2008 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:
10 Januari land ik om 7.40 op HK. Ik kijk nu of ik de aansluitende vlucht naar Taipei op 21:00 kan zetten ofzo, kan ik een dag HK in
Ik dacht ook dat jij een geil Koreaans mokkeltje was dat goed kan acterenquote:Op woensdag 10 december 2008 17:38 schreef ASSpirine het volgende:
Ow, Ik dacht dat je Chinees was Yi-Long
Kom door je user icon
vervoer is idd geweldigquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zijn die krengen automatisch!?Ik heb ze ook gewoon steeds dichtgegooid
![]()
Geef toe, HK heeft wel een FANTASTISCH taxisysteem! Zo cheap! Bus en trein zijn nog veel beter en cheaper natuurlijk, maar de taxi's zijn ook prima
loop eens door Nathan Road, "you tailor, my friend?"quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:32 schreef static het volgende:
Kleren kopen is overigens een stuk lastiger (vooral overhemden), die zijn er alleen in maatje piepklein.
Yep, zwaar ZWAAR irritant. Allemaal pakistanen ofzo. Maar goed, eerst was ik nog beleefd en zei dat ik geen pakken nodig had, maar ze snapten die hint niet, en de keren daarop had ik mijn '1 woord en ik ruk je kop eraf' look opgezet, en toen ging het al een stuk beter.quote:Op donderdag 11 december 2008 01:06 schreef static het volgende:
Dat is wel heeeeeeeeeeeeeel irritant ja. En ze zijn vrij vasthoudend.
Lijkt het je verstandig om al die gegevens, inclusief voor en achternaam. op Nederland's grootste forum te zetten!?quote:Op donderdag 11 december 2008 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Saturday, January 10, 2009
Flight Cathay Pacific CX270
Confirmed Economy Class
Departure Schiphol Arpt, Amsterdam Netherlands Terminal 3 13:15
Equipment: Boeing 747-400
Services: Lunch / Breakfast
Non-smoking
Flight Time: 11Hrs 25Min
Arrival Hong Kong Intl, Hong Kong Hong Kong Terminal 1 07:40
on Sunday
Total Journey Time: 11Hrs 25Min
Seat Request: XXX 044J Non-Smoking
COLLEGA, COLLEGAMR 044H Non-Smoking
Sunday, January 11, 2009
Flight Cathay Pacific CX402
Confirmed Economy Class
Departure Hong Kong Intl, Hong Kong Hong Kong Terminal 1 18:25
Equipment: Airbus Industrie A330
Services: Dinner
Non-smoking
Flight Time: 1Hrs 35Min
Arrival Taiwan Taoyuan Intl Arpt, Taipei Taiwan, Republic of China Terminal 1 20:00
Total Journey Time: 1Hrs 35Min
Wat zal ik eens gaan doen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |