Doping.... er is altijd een betere..quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach ja VDB roept precies hetzelfde en daarvoor bestaat zelfs een eigen thread op FOK!. Zware gebruikers die met het vingertje gaan wijzen, het blijft 'humor'.
Chambers begint wel weer in vorm te komen. Een PR op de 60m lopen geeft mij de indruk dat Chambers dit keer wel een goede dokter heeft.
Ik denk dat het nog wel een tandje erger is in de atletiek eigenlijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 08:55 schreef Beregd het volgende:
volgens mij was (of is) het hele atletiekwereldje minstens even ziek als het wielrennen lang geweest is (of nog is).
Vooral bij de werponderdelen. Ik denk alleen doordat het wielrennen een grotere sport is in Nederland ook breder belicht wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel een tandje erger is in de atletiek eigenlijk
Ik volg het nu al live op de Slowaakse TV (via internet natuurlijk).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:29 schreef Brownietje het volgende:
Ben benieuwd, EK indoor staat meestal wel garant voor Nederlandse medailles. Sedoc maakt de grootste kans denk ik.
Normaal zenden ze de ochtendsessies ook altijd uit. Zal wel door het skiën komen dat ze dat nu niet doen, maar toch jammer.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:02 schreef PieterBas het volgende:
Vanmiddag om 15:00 begint Eurosport met het EK Atletiek
Mhua, slechtste niet hoor. Haar slechtste onderdeel is de 60m horden. En het was ook geen dik PR bij het verspringen, want haar oude indoorrecord was 6.08.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:38 schreef andre77 het volgende:
EK indooratletiek: Jolanda Keizer ligt op medaillekoers op de vijfkamp.
Na 3 onderdelen staat ze 2e. Het 4 onderdeel is verspringen, haar slechtste onderdeel. Met 6.20 m heeft ze echter een dik persoonlijk record gesprongen, zodat ze waarschijnlijk haar 2e plek kan vasthouden.
Liveresultaten staan op http://www.sportresult.com/sports/la/framework/eaa2.asp?event_id=10000100000083&comp_id=28814&module=competition&show=RL&lang=en#round=3830070
Dat slechte PR bij het verspringen zegt weinig. Het zit vaak zo dicht bij elkaar dat een paar cm. verder kan betekenen dat je direct in de subtop staat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:45 schreef andre77 het volgende:
Met 6.08 had ze het slechtste PR van alle deelneemsters. En een verbetering met 12 cm is toch redelijk, 38 punten. Dat is 3 seconde op de 800m.
Aan de ene kant verwacht, na het afzeggen van de Spaanse topfavoriete Josephine Onyia, aan de andere kant weer onverwachts, want ze heeft nog nooit een goed resultaat neergezet op een groot toernooi. Een zeer mooie prestatie! Nu hopen op Sedoc.quote:
Hé, vergeet Keizer niet met zilverquote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:00 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Goud voor Belgie
[ afbeelding ]
Zilver
Daar had ik al een plaatje van gepost ..maar ik vind het wel heel knap van haar..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hé, vergeet Keizer niet met zilver
Ik acht Eelco Sintnicolaas ook in staat tot een medaille bij de zevenkamp bij de mannen. Als hij zijn PR van in Tallinn kan benaderen of zelfs kan aanscherpen, moet dat echt kunnen.
quote:Het Internationaal Sportribunaal in Lausanne (CAS) heeft het beroep van Churandy Martina ongegrond verklaard.
De atleet van de Nederlandse Antillen meende dat de IAAF, de internationale atletiekfederatie, hem in augustus ten onrechte gediskwalificeerd had in de olympische finale over 200 meter en stapte daarop naar het CAS.
Martina eindigde als tweede achter de Jamaicaan Usain Bolt. Hij werd echter na een protest van de Amerikaanse ploeg, die meende dat Martina buiten zijn baan gelopen had, uit de uitslag geschrapt. Het CAS stelt Martina in het ongelijk, maar Shawn Crawford, de nummer 2,heeft hem de zilveren plak wel overhandigd.
yepquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:56 schreef Leatherface het volgende:
Jammer dat er vandaag geen goud inzat, maar twee keer zilver op een dag is gewoon goed voor Nederland.
Die heeft vast niks gesnoept dit keerquote:
Wat is falen? Had jij iets meer verwacht dan? Voor Hak was dit het hoogst haalbare. Licht haalt bijna de finale van de 1500m. Hij loopt nu rond zijn PR. Naar vermogen dus. Eefting liep veel te snel voor wat hij aan kan en viel dus terug. Op de zevenkamp viel Sintnicolaas flink tegen op kogel, dus dat is de enige teleurstelling, want anders deed hij mee om de medailles. Martineau presteert hier naar zijn vermogen en morgen is zijn betere dag.quote:
Sluit ik me helemaal bij aan. Nederland moet het qua topprestaties hebben van enkele uitschieters. Alleen heb ik vandaag nog vrij weinig op de tv gezien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat is falen? Had jij iets meer verwacht dan? Voor Hak was dit het hoogst haalbare. Licht haalt bijna de finale van de 1500m. Hij loopt nu rond zijn PR. Naar vermogen dus. Eefting liep veel te snel voor wat hij aan kan en viel dus terug. Op de zevenkamp viel Sintnicolaas flink tegen op kogel, dus dat is de enige teleurstelling, want anders deed hij mee om de medailles. Martineau presteert hier naar zijn vermogen en morgen is zijn betere dag.
Kritiek hebben oke, maar dit slaat nergens op. Nadenken mag ook wel.
Om het een beetje kritisch te houden:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat is falen? Had jij iets meer verwacht dan? Voor Hak was dit het hoogst haalbare. Licht haalt bijna de finale van de 1500m. Hij loopt nu rond zijn PR. Naar vermogen dus. Eefting liep veel te snel voor wat hij aan kan en viel dus terug. Op de zevenkamp viel Sintnicolaas flink tegen op kogel, dus dat is de enige teleurstelling, want anders deed hij mee om de medailles. Martineau presteert hier naar zijn vermogen en morgen is zijn betere dag.
Kritiek hebben oke, maar dit slaat nergens op. Nadenken mag ook wel.
Dit was echt een flinke uitschieter ja. Na die eerste sprong dacht ik dat dit de limiet zou zijn. Misschien nog een paar cm's verder, maar meer ook niet. En dan opeens bij de laatste beurt bijna een halve meter verder. Gigantisch!quote:Op maandag 9 maart 2009 13:58 schreef Ericr het volgende:
Even 56 cm verder springen dan zijn PR buiten. Of een eenmalige uitschieter of die Bayer gaat de komende jaren het verspringen weer op de kaart zetten.
In Belgie is er ook al een 400m -> 800m hype gaandequote:Op woensdag 11 maart 2009 20:04 schreef Brownietje het volgende:
Achja, dat is de Lathouwers-hype in Nederland tegenwoordig, iedereen kan & moet langere afstanden lopen. Heb het zelf ook vaak genoeg gehoord, ik ben nog niet eens gewend aan de 400m.
quote:Diack wil valse start bannen
De voorzitter van de Internationale Atletiekfederatie (IAAF), Lamine Diack wil een verbod voor valse starts vanaf 2010 in de sprintnummers.
"We willen een verbod voor valse starts en hopelijk stemt het IAAF-congres er deze zomer mee in. In 2010 zijn er geen grote kampioenschappen zoals Olympische Spelen of wereldkampioenschappen, zodat de atleten dan kunnen wennen aan de nieuwe regel", aldus Diack.
Sinds 2003 wordt nog maar één valse start toegestaan. Wie een tweede valse start veroorzaakt, wordt onherroepelijk uitgesloten, ook al was een andere atleet verantwoordelijk voor de eerste valse start.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |