quote:Op donderdag 27 november 2008 22:09 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Heftig, een zomertraining in de winter.
Vandaag tijdens de versnelling al snel last.. dus weer een week rust. Ik baal er wel van.. conditioneel en qua snelheid zat het goed de laatst tijd. Ik vermoed dat ik een gevalletje overtraind is.
Anders had ik 3*60m 150 200m (de rest van de training heb ik niet gezien, zat toen al op de fiets naar huis). Met tussen de loopjes actief herstel. (behalve dan bij de 3*60)
quote:Zwangere Tia Hellebaut stopt met topsport
vr 05/12/08 - Tia Hellebaut (30) zet een punt achter haar atletiekcarrière. De olympische kampioene hoogspringen is drie maanden zwanger. Dat maakte Hellebaut bekend op een persconferentie in Brussel.
"Ik stop", zei Tia Hellebaut in het Koning Boudewijnstadion. Samen met haar levensgezel en coach Wim Vandeven straalde ze van vreugde.
"Waarschijnlijk is het nieuws een donderslag bij heldere hemel", schrijft Hellebaut op haar blog.
"Wim en ik hadden het gevoel dat 2008 nooit meer te evenaren zou zijn. Wereldkampioen indoor en olympisch kampioen: beter kan toch niet?"
"Ik ben heel blij dat ik afscheid kan nemen op het hoogtepunt van mijn carrière."
"We hebben de natuur laten beslissen of ik volgend jaar nog zou hoogspringen. En de natuur was zeer snel. Half oktober bleek al dat ik zwanger was."
"Ik wil iedereen bedanken voor de steun tijdens mijn carrière. Ik verdwijn zeker niet uit de atletieksport. Ik wil graag jonge talenten helpen."
Hellebauts carrière in een notendop
2008 werd het hoogtepunt in de carrière van Hellebaut. In maart won ze - in een dramatisch slot - op het WK indoor in Valencia goud op de vijfkamp.
Haar grootste triomf beleefde ze in augustus op de Olympische Spelen in Peking: met 2,05 meter sprong ze naar goud in het hoogspringen.
Hellebaut had een persconferentie georganiseerd, waarop ze meer zou vertellen over haar volgende seizoen.
Maar ze verraste iedereen met het nieuws over haar zwangerschap en het einde van haar carrière.
Hellebaut blijft wel in de sport: ze gaat voor haar manager Bob Verbeeck werken.
Portret Tia Hellebaut
Geboren: 16/02/1978 in Antwerpen
Lichaam: 1,82 meter - 62 kilogram
Club: AT84 Antwerpen
Hoogspringrecords: 2,05m (outdoor), 2,05m (indoor)
Prijzen: Trofee Sportverdienste 2006, Gouden Spike 2006
Prestaties:
2004
- 5e op WK indoor in Boedapest (vijfkamp)
2005
- 6e op WK in Helsinki (hoogspringen)
2006
- 6e op WK indoor in Moskou (hoogspringen)
- goud op EK in Göteborg (hoogspringen)
2007
- goud op EK indoor in Birmingham (hoogspringen)
2008
- goud op WK indoor in Valencia (vijfkamp)
- goud op Olympische Spelen in Peking (hoogspringen)
quote:Twee Wit-Russische medaillewinnaars gediskwalificeerd
De winnaars van de zilveren en de bronzen plak in het hamerslingeren voor mannen op de Olympische Spelen van Peking, de Wit-Russen Vadim Devyatovsky en Ivan Tikhan, worden gediskwalificeerd wegens dopinggebruik en moeten hun medailles inleveren. Dat maakte het Uitvoerend Comité van het IOC donderdag in Lausanne bekend.
In de urine van de Wit-Russen Vadim Devyatovsky en Ivan Tikhan zijn na de olympische finale van het hamerslingeren op 17 augustus sporen van testosteron aangetroffen.
Devyatovsky, die al eens een schorsing van twee jaar (tussen 2000 en 2002) uitzat, werd bovendien levenslang van de Olympische Spelen verbannen. Het is aan de Wit-Russische federatie om beide atleten nog een bijkomende schorsing op te leggen.
Nu Devyatovsky en Tikhan hun medailles verliezen, krijgt de Hongaar Krisztian Pars (4e) het zilver en pakt de Japanner Koji Murofushi (5e) brons.
Het IOC besliste donderdag ook om de Poolse kajakker Adam Seroczynski te diskwalificeren. De Pool, die vierde werd in de finale van de K2, testte op 22 augustus in Peking positief op clenbuterol.
Zowel Devyatovsky en Tikhan als Seroczynski mogen niet deelnemen aan de Spelen van 2012 in Londen. Dat is het gevolg van een nieuwe regel binnen het IOC.
Het aantal dopinggevallen tijdens de Spelen van Peking komt nu op negen te staan. Tijdens de Spelen werden in totaal 4770 dopingtesten afgenomen, waaronder 969 bloedanalyses.
Gisteren een duurloop gedaan van 57 minuten Veel te hard (en te lang).. en met 3x5 minuten versnellen... wat eerder 2x5 minuten en 1x2,5 min werd... Niet met 800-1500m meegaan.quote:Op maandag 22 december 2008 23:16 schreef Brownietje het volgende:
Vandaag een heerlijke training uit de blokken gehad, in jaren niet zo veel snelheid gevoeld.
Wel meteen een klein hamstring-prikje er achter aan.
Wat lang, wat lang, waarom in godsnaam?quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:05 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Gisteren een duurloop gedaan van 57 minuten Veel te hard (en te lang).. en met 3x5 minuten versnellen... wat eerder 2x5 minuten en 1x2,5 min werd... Niet met 800-1500m meegaan.
Dit weekend naar Gent toe, voor trainingskamp. Lekker warm aan mijn snelheid werken.
Dat vroeg me dus ook af.. De bedoeling was eigenlijk 45-50 minuten... alleen namen we een afslag te laat.. waardoor we noodgedwongen een stuk langer liepenquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:57 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Wat lang, wat lang, waarom in godsnaam?
Hoeveel betaal je daar ongeveer voor? Voor iets van 2.50 kun je daar toch de hele dag de zaal gebruiken?
(Dat is Apeldoorn trouwens natuurlijk onbetaalbaar, die snappen ook niet hoe het werkt)
En verder, verblijf en dergelijke?
Ik baal zo van dit koude weer, last van schenen, hamstrings en liezen is niet prettig.
Nou ja.. als ze maar niet minimaal 2 uur achter lopen op schema. Maar als zelfs bij een normale wedstrijd aan richtprestaties voldaan moet worden.. ben je echt slecht bezig.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:33 schreef Brownietje het volgende:
Nee dat is niet nodig, gewoon een stuk of 6 verspreidt over Nederland is genoeg. Idioot ook trouwens hoe er met wedstrijden wordt omgegaan in Apeldoorn, er is niet 1 normale instuif, zelfs de wedstrijd georganiseerd door PEC heeft 100'en regels en voorwaarden en zelfs richtprestaties, leren ze hier dan helemaal niets van hoe het er in Belgie aan toe gaat, volgens mij wordt daar echt winst gemaakt op indoorwedstrijden in Gent. Naast die ene openwedstrijd zijn er volgens mij alleen maar NK's? Belachelijk. De jongste junioren en pupillen profiteren dus helemaal niet van de hal.
Succesquote:
Goh, zo'n beetje alle Griekse atleten van enige naam zijn de laatste jaren betrapt.quote:De Griekse Athanasia Tsoumeleka, die in eigen land in 2004 olympisch goud op de 20 km snelwandelen won, is positief bevonden op epo. Dat meldt de Griekse nationale omroep Net.
De 27-jarige Tsoumeleka zou twee dagen voor aanvang van de Olympische Spelen van vorig jaar in Peking (6 augustus) zijn getest. Tsoumeleka ontkent, maar is volgens Net wel per direct gestopt met de wedstrijdsport.
De Griekse atlete Fania Halkia, in 2004 goed voor goud op de 400 meter horden, en sprinter Tassos Gousis werden eerder al betrapt op het gebruik van verboden steroïden (methyltrienolon). Beiden zijn voor twee jaar geschorst.
http://www.nos.nl/nosstudiosport/voorpagina/index.html
Verrassendquote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Goh, zo'n beetje alle Griekse atleten van enige naam zijn de laatste jaren betrapt.
Bij Wit-Rusland twee kogelslingeraars, bij de Russen zowat de hele snelwandelploeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:37 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Verrassend
Nog even en ze gaan Wit Rusland voor bij in de OS dopingschandalen
uhm.. was het wel Wit Rusland.. waarbij er voor de Spelen zoveel werd gepakt
Zat ik ieder geval goed met het Rusland gedeeltequote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Bij Wit-Rusland twee kogelslingeraars, bij de Russen zowat de hele snelwandelploeg.
Oh gaaf! Ik ga daar ook naar toe. Lijkt me een mooie baan.. Dan loop ik alleen de 60 meter. (7.64)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:21 schreef PieterBas het volgende:
Ik hoop in Apeldoorn te lopen op de 31ste.. Anders het NSK.. en daar een aanval doen op de 4*200m clubrecord.
31ste ga ik nu halen, en ik heb me daarom ook niet ingeschreven. NSK op de 28ste ga ik denk wel halen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:19 schreef Tafelpoot4 het volgende:
[..]
Oh gaaf! Ik ga daar ook naar toe. Lijkt me een mooie baan.. Dan loop ik alleen de 60 meter. (7.64)
Wat is het NSK dan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:47 schreef PieterBas het volgende:
[..]
31ste ga ik nu halen, en ik heb me daarom ook niet ingeschreven. NSK op de 28ste ga ik denk wel halen.
Nederlands Studenten Kampioenschapquote:
Okee.. nou nee, dan haal ik dat niet denk ik..quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:50 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nederlands Studenten Kampioenschap![]()
Altijd gezellig en geen limieteisen voor deelname.. (je moet wel ingeschreven staan aan een hogeschool of universiteit)
quote:AMSTERDAM - De Nederlanders Arjen Robben en Royston Drenthe zijn de snelste sprinters in de selectie van Real Madrid. De Spaanse sportkrant Marca liet de hele spelersgroep de 100 meter sprinten zonder bal. Robben klokte met 10,9 de snelste tijd. Daarmee zat hij 1,2 seconden boven de tijd van wereldrecordhouder op de 100 meter Usain Bolt.
Bron: http://www.nusport.nl/200(...)m-een-tel-boven-bolt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |