Ook een update van mijn kant met Leeds United.
Allereerst heb ik alle trainers ontslagen en nieuwe aangenomen om een redelijke
training te hebben.
![]()
![]()
Vervolgens natuurlijk de selectie doorspitten en kijken welke posities versterkt moesten worden. Ik was van plan om een aantal spelers te huren, want het transferbudget was niet hoog. Van Ajax kwamen Vermeer en Donald en verder heb ik Murhpy, Chopra en Helguson gehuurd van Engelse clubs. Transfervrij werden Soley, Sanmartean en Smertin aangetrokken en Ljungberg werd voor 16k gehaald. Om de selectie uit te dunnen en om niet een te hoog salarisverschil te hebben, heb ik redelijk wat spelers verkocht voor een lage prijs.
![]()
Ik besloot om erg aanvallend te spelen, omdat Leeds de kwaliteiten daarvoor heeft. De
tactiek bestaat uit drie verdedigers, drie aanvallende middenvelders, twee verdedigende en twee spitsen.
![]()
De
oefencampagne liep soepel met veel goals en slechts twee tegengoals. Klaar voor het echte werk!
![]()
De eerste wedstrijd werd thuis gewonnen van Cheltenham (2-0), maar daarna leed ik al gelijk de eerste nederlaag. Crewe was helaas te sterk met slechts 0-1. Vanaf die wedstrijd wist ik 13 wedstrijden ongeslagen te blijven (9 winst, 4 gelijk). Tegen Brighton gaf ik een 2-0 voorsprong weg (2-2), tegen Walsall hetzelfde en toen viel de gelijkmaker in de 93'. Bij Oldham dacht ik gelukkig de winst te maken in de 96', maar in dezelfde blessuretijd werd de 3-3 gescoord (97').
![]()
Het gaat dus vrij redelijk en de keren dat ik punten heb verloren was of onterecht, of na een voorsprong weg te hebben gegeven of een tegengoal in blessuretijd. Dat levert na 16 wedstrijden deze
stand op.
![]()
In de
League Cup speelde ik in de eerste ronde tegen Hartlepool. Deze wedstrijd werd met 2-1 gewonnen. In de tweede ronde moest ik aantreden tegen Ipswich en deze wedstrijd ging met 0-1 verloren. Uitgeschakeld. In de
Johnstone's Paint Trophy versloeg ik achtereenvolgens Lincoln (3-0), Bradford (1-0) en Grimbsy (1-0) en nu moet ik in de halve finale spelen tegen Oldham (van de 3-3). In de
FA-Cup stond ik in de eerste ronde tegenover Farsley en deze wedstrijd werd makkelijk gewonnen (4-0). Volgende tegenstander is Chesterfield.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.