abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63546259
quote:
laatst gewijzigd: 26-11-2008 20:48
"Serieuze beleggers stappen nu niet in"

RTLZ heeft Rienk Kamer geïnterviewd over zijn mening rondom de krediet crisis, de markten en toekomst. "Het ergste moet nog komen".

AEX
Opvallende uitspraken van Kamer: "serieze beleggers stappen nu niet in, we kunnen nog zakken naar een AEX van 150 punten. Al die adviseurs die zeggen maar blijven dat we op een bodem zitten, hebben er aldoor naast gezeten. We zakken steeds verder."

Baissemarkt
"In een baissemarkt zak je namelijk 80%, en dat zou die 150 punten voor AEX betekenen in de huidige structurele baisse." "Een van de weinige beleggingen die goed blijven liggen zijn goud, daar zou je in kunnen stappen. Ook kan je in staatobligaties blijven zitten."

Ergste
"Het ergst in de economie moeten we nog krijgen. Het begin van de 'the big one' is er nu. Ik ben eigenlijk klaar met voorspellen. Maar hoe gaat dit eindigen?"

"We krijgen een zware recessie, wereldwijd gaat het slecht." "Ik verwacht dat we een nieuw financieel systeem krijgen." Een hervorming met andere valutakoersen, andere afspraken."

Kijk hier het volledige interview van Roland Koopman (15 minuten):
Rienk Kamer: het ergste moet nog komen
http://www.rtl.nl/(/finan(...)e_moet_nog_komen.xml

Uiterst interessant interview.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:34:08 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63547618
Geen nieuw geld, please
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63552492
Inderdaad interessant.
Net als Rienk Kamer verwacht ik ook na de korte periode van deflatie een flinke periode van inflatie.
Dat we naar een nieuw geldsysteem gaan waarin het oude geld niks meer waard is dat verwacht ik niet.
pi_63553013
Wat een quatsch. Dit had m'n kleine neefje ook nog wel bij elkaar kunnen verzinnen.
pi_63554595
Vertrouw nooit beleggingsexperts die bij Harry Mens in het programma zijn geweest.
pi_63556094

Hij zingt mijn liedje
pi_63558792
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:19 schreef OudeMan het volgende:
Wat een quatsch. Dit had m'n kleine neefje ook nog wel bij elkaar kunnen verzinnen.
Een hoop neefjes hadden dat kunnen verzinnen.
De vraag is alleen hoeveel mensen hebben naar hun neefje geluisterd en zijn optijd gestopt met beleggen of nog beter, helemaal niet begonnen met gokken op de beurs.
pi_63559139
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:11 schreef HarryP het volgende:

[..]

Een hoop neefjes hadden dat kunnen verzinnen.
De vraag is alleen hoeveel mensen hebben naar hun neefje geluisterd en zijn optijd gestopt met beleggen of nog beter, helemaal niet begonnen met gokken op de beurs.
Het hele punt is: weet jij zeker dat Rienk Kamer gelijk gaat krijgen? Het verzinnen van allerhande geloofwaardig overkomende doemscenario's is een vrij eenvoudige zaak als je een klein beetje iets van economie weet. Deze man is een ster in het verzinnen en verkopen van allerlei scenario's, maar hij heeft in het verleden meer ongelijk dan gelijk gehad.

Volgens mij roept hij al tien jaar dat de boel gaat instorten. Nu eindelijk gebeurt er dan iets wat daarop begint te lijken. Kun je dan meteen maar zeggen dat de beste man na al die jaren gelijk heeft gekregen?

Ik kan vandaag ook wel roepen dat er binnenkort een flinke oorlog uitbreekt. Als ik dat maar elke dag blijf volhouden, jaar in jaar uit, wedden dat ik dan gelijk ga krijgen?

Ik zeg overigens niet dat ik zeker zou weten dat hij geen gelijk gaat krijgen. Omdat ik dat simpelweg niet weet.
pi_63559816
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:24 schreef OudeMan het volgende:

[..]

Het hele punt is: weet jij zeker dat Rienk Kamer gelijk gaat krijgen? Het verzinnen van allerhande geloofwaardig overkomende doemscenario's is een vrij eenvoudige zaak als je een klein beetje iets van economie weet. Deze man is een ster in het verzinnen en verkopen van allerlei scenario's, maar hij heeft in het verleden meer ongelijk dan gelijk gehad.

Volgens mij roept hij al tien jaar dat de boel gaat instorten. Nu eindelijk gebeurt er dan iets wat daarop begint te lijken. Kun je dan meteen maar zeggen dat de beste man na al die jaren gelijk heeft gekregen?

Ik kan vandaag ook wel roepen dat er binnenkort een flinke oorlog uitbreekt. Als ik dat maar elke dag blijf volhouden, jaar in jaar uit, wedden dat ik dan gelijk ga krijgen?

Ik zeg overigens niet dat ik zeker zou weten dat hij geen gelijk gaat krijgen. Omdat ik dat simpelweg niet weet.
Helemaal met je punt eens.
Zoals Nout Wellink zei. "Vandaag voorspellen wat er morgen gebeurt is heel moeilijk. Voorspellen wat er ver in de toekomst gebeurt is makkelijk".

Wat ik er aan de kantlijn nog bij wil zeggen is dat het goed is dat er mensen zijn die het grote enthousiasme een beetje temperen zodat verstandige mensen ook andere geluiden horen dan "je moet nu instappen" zodat ze zelf kunnen beslissen op basis van jubel verhalen en van doom scenario's..

Iets ertussen in hoor je immers niet.
  donderdag 27 november 2008 @ 17:08:55 #10
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_63569942
Interesting, it might just happen...
pi_63570419
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:08 schreef Tokamak het volgende:
Interesting, it might just happen...
Het is eigenlijk superlogisch en heel gemakkelijk:
Nu geeft niemand iets uit en hebben we een lichte deflatie, omdat iedereen probeert toch de activa te verkopen, desnoods dan maar met verlies. Bij de bedrijven krijgen we winnaars en failiete bedrijven en soortgelijk ook bij de gewone man. Je houdt je baan en huis en je kunt lekker wat kopen, maar zonder baan en huis heb je het een stuk slechter.

Als oplossing zijn regeringen nu miljarden in de economie aan het pompen om ervoor te zorgen dat er minder bedrijven failliet gaan en mensen toch een beetje geld overhouden om uit te geven. Ze houden de pols van de economie kloppend.
Zodra de eerste hel over is en mensen weer een beetje vertrouwen beginnen te krijgen gaan ze meer uitgeven en is de economie gered. Het enige probleem dan is dat de regering veeeeelste veel geld in de economie gepompt heeft en dit gespreid terug moet krijgen door middel van zwaardere belastingen.
Al dat bijgedrukte geld gaat op zijn beurt zorgen voor die enorme inflatie waar ze het over hebben.

Nu valt het nog wel mee met de Euro, maar de Dollar en de Pond gaan straks echt stuk.
Vooral de Dollar is er geweest.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_63570677
Een dollar zal veeeeeel minder waard worden ja! Dat is overigens een zegen ook want dat zal zorgen voor minder onevenwichtigheden in de internationale economie!

Importeren wordt voor de USA veel te duur, ze krijgen een goede concurrentiepositie en de export zal stijgen. Hierdoor zal het tekort op de handelsbalans in de VS afnemen. Het handelsoverschot van china en bv nederland zal afnemen en het zal allemaal wat evenwichtiger worden. Een groot probleem van dit verhaal is alleen dat amerikanen minder moeten gaan consumeren en meer gaan produceren. Juist de amerikaanse industie is extreem zwak.

In deze tijden van crisis moet de overheid wel met geld rondstrooien om het economisch systeem overeind te houden. De hoop is dus dat de overheid van de VS geld investeert in dingen waar ze een betere concurrentiepositie aan overhouden.

Ontopic: kunnen dit soort knuppels niet hun mond houden

[ Bericht 0% gewijzigd door Giantus op 27-11-2008 17:57:32 ]
pi_63570941
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:39 schreef Giantus het volgende:
De hoop is dus dat de overheid van de VS geld investeerd in dingen waar ze een betere concurrentiepositie aan overhouden.
[offtopic]
Interessant en ik deel je stelling volkomen

Dan wil ik je wel even vragen wat je zou vinden van mijn stelling dat de PPT (of een equivalent) de Amerikaanse aandelenmarkt aan het opkopen is en de Dollar (Tier 3) opblaast door mijlarden dollars te creeren.
Ze hoeven Tier 3 immers toch niet te rapporteren, dus ze kunnen aanmaken wat ze willen en niemand heeft door dat de dollar niets meer waard is (vraag en aanbod bepaald de waarde)
De onderliggende waarde van Dollar wordt ongemerkt opgeoffert om de binnenlandse economie te redden van buitenlanders die straks met een lage dollar de V.S. willen opkopen?

Immers er zal straks wel vraag zijn, maar simpelweg geen aanbod = hyperinflatie maar geen bankroet.

Het is even een discussiestelling hoor.
[/ offtopic]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_63571216
quote:
''Ook kan je in staatobligaties blijven zitten."
Waarom zou je staatsobligaties kopen, als de rente omhooggaat dan ben je toch de lul als obligatiehouder?
''And faith is no faith without believing.''
pi_63571772
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef HarryP het volgende:

[..]

Helemaal met je punt eens.
Zoals Nout Wellink zei. "Vandaag voorspellen wat er morgen gebeurt is heel moeilijk. Voorspellen wat er ver in de toekomst gebeurt is makkelijk".

Wat ik er aan de kantlijn nog bij wil zeggen is dat het goed is dat er mensen zijn die het grote enthousiasme een beetje temperen zodat verstandige mensen ook andere geluiden horen dan "je moet nu instappen" zodat ze zelf kunnen beslissen op basis van jubel verhalen en van doom scenario's..

Iets ertussen in hoor je immers niet.
Daar ben ik het mee eens. Ik stap in elk geval niet in, het is mij te link. Niet dat ik al die doemverhalen geloof, maar een kern van waarheid zit er vaak wel in. En je weet maar nooit...
  donderdag 27 november 2008 @ 20:25:09 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63575123
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')