Van mij mag ie morgen beginnen.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:59 schreef Roi het volgende:
Mooie dump.
Ps. We willen je in Amsterdam Ahmed!
En door wie precies worden die beschuldigingen geuit?quote:omdat de meeste Nederlanders toch een stel 'watjes' zijn die niet durven op te treden uit angst van racisme oid te worden beschuldigd.
Overlast en criminaliteit zijn slechts een deel van het verhaal. Volgens mij is de kern van het verhaal meer dat hij vindt dat er teveel mogelijkheden worden geboden om misbruik te maken van het nederlandse sociale stelsel.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:44 schreef damian5700 het volgende:
Alleen afgaande op de titel (ik heb het stuk nog niet gelezen) vind ik het niet helemaal eerlijk, omdat er al geruime tijd groepen mensen pleiten voor een harde aanpak van de overlast en criminaliteit, voor strengere eisen bij gezinshereniging, etc., maar die mensen zijn jarenlang monddood gemaakt toen ze uit werden gemaakt als racist, xenofoob en islamofoob.
Dit is niet natuurlijk niet het gehele verhaal, maar wel het eerste wat me inkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
HIj heeft zeker een punt, maar hij moet toch ook inzien dat het juist zijn clubje boomknuffelaars was die er telkens vlug bij was om mensen uit te maken voor racist.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
In een onlangs uitgebreid gegeven interview in Vrij Nederland heeft toekomstig burgemeester van Rotterdam,Ahmed Aboutaleb,duidelijk gemaakt dat hij straks als de nieuwe burgervader van Rotterdam verrassend uit de hoek zal komen t.a.v. overlastgevers en notoire lastpakken die tot dusver altijd hun gang konden gaan omdat de meeste Nederlanders toch een stel 'watjes' zijn die niet durven op te treden uit angst van racisme oid te worden beschuldigd. M.a.w Nederland is een land van watjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet bij de Marokkanen waar het om gaat. Die vinden hem een verkaasde overloper.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:30 schreef Hukkie het volgende:
Mooi stuk, Abou lijkt me ook wel een goeie en mede omdat hij marokkaan is kan hij misschien wel wat potjes breken.
Mja, maar ik denk ook wel dat hij niets anders vermeldt dan andere partijen hoor. Hij mag het alleen want hij praat over laffe Nederlanders en jeugdige criminelen. Hij heeft het nergens over Marokkanen, maar gebruikt zijn Marokkaan zijn voor zijn riedeltje, die al velen voor hem zeiden. Waar anderen dan weer als racist neergezet werden omdat ze dezelfde vraagtekens benoemden over het zwakke optreden van de regering tegenover criminaliteit.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:21 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Overlast en criminaliteit zijn slechts een deel van het verhaal. Volgens mij is de kern van het verhaal meer dat hij vindt dat er teveel mogelijkheden worden geboden om misbruik te maken van het nederlandse sociale stelsel.
Denk dat mensen veel banger zijn om doodgeslagen te worden c.q. een mes tussen hun ribben krijgen, dan om voor racist te worden uitgemaakt.
Maar wel bij de Marokkanen die meer invloed hebben op de Marokkanen waar het om gaat.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet bij de Marokkanen waar het om gaat. Die vinden hem een verkaasde overloper.
Aan dat groepje hoeft hij zich ook niet aan te passen. Die kun je beter gewoon opsluiten of proberen contact te krijgen met degene die die groepje onruststokers verzorgen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet bij de Marokkanen waar het om gaat. Die vinden hem een verkaasde overloper.
Misschien helpt het ook wel als de TS gewoon een fatsoenlijke titel en OP gebruikt. Dit is nogal opruiend, als je het vergelijkt met het artikel. Aboutaleb neemt het woordje "watjes" helemaal niet in de mond.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:43 schreef AgLarrr het volgende:
Goed verhaal, rake punten. Ik blijf onder de indruk van die man.
P.S.Willen al die josti's die enkel reageren op de titel even de hele tekst doorlezen?
Volgens mij heeft hij de Nederlandse volksaart juist uitstekend begrepen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef OudeMan het volgende:
Blijkbaar heeft Aboutaleb na al die jaren nog steeds niks begrepen van de Nederlandse volksaard. Laat hem ook maar oprotten dan, met de boot naar Marokko.
Schandalig offtopic ja.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:37 schreef Doezelhaar het volgende:
Ik ben niet tegen Aboutaleb maar vind het alleen erg jammer dat alle grote steden in handen zijn van de PvdA. Schandalig!
De andere partijen hebben zitten slapen.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:37 schreef Doezelhaar het volgende:
Ik ben niet tegen Aboutaleb maar vind het alleen erg jammer dat alle grote steden in handen zijn van de PvdA. Schandalig!
Welnee, het is precies hetzelfde. Jij mag Aboutaleb alleen meer, omdat die van de PvdA is.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Schandalig offtopic ja.
Beetje vreemd trouwens om hem te vergelijken met Wilders. Aboutaleb staat een harde, maar faire aanpak van onwelwillenden voor, die nuance heeft Wilders allang achter zich gelaten.
Ik heb m'n hele leven nog nooit PvdA (of 'linkser') gestemd en dat ben ik ook zeker niet van plan.quote:Op donderdag 27 november 2008 14:10 schreef OudeMan het volgende:
[..]
Welnee, het is precies hetzelfde. Jij mag Aboutaleb alleen meer, omdat die van de PvdA is.
Ah, jij houdt mijn postgeschiedenis bij? Heb je wat linkjes van uitspraken die ik heb gedaan toen hij nog meer gematigd was? Er zit een enorm verschil tussen een Aboutaleb die voornamelijk wil dat mensen zich aan de wet houden en dat misbruik van sociale voorzieningen hard wordt aangepakt en een Wilders die begint te schuimbekken bij het woord 'hoofddoekje'.quote:Uiteraard is Wilders in de loop van de tijd iets extremer in z'n uitspraken geworden, maar dat zal voor Aboutaleb ook vanzelf gaan gelden als hij erachter komt dat de meeste bestuurders helemaal niet zittten te wachten op zijn harde lijn, en het dus allemaal niet snel genoeg naar zijn zin gaat. En bovendien zag ik je ook niet juichen voor Wilders ("oh, wat een faire aanpak propageert deze man!"), toen die nog een stuk gematigder was.
Oh, een kloontje.quote:Ik zal overigens maar niet zeggen wat dit jou maakt, want ik wil geen ruzie deze eerste dag van mijn proeftijd.
quote:Op woensdag 26 november 2008 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We zijn watjes!Hij is een blijft een Marokkaanse onderdaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Rabat: Nederlandse Marokkaan blijft onderdaan'Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
Ja, en?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hij is een blijft een Marokkaanse onderdaan
'Rabat: Nederlandse Marokkaan blijft onderdaan'
Ik vrees dat Leefbaar Rotterdam hem zal proberen onderuit te halen door desnoods de crimineeltjes de hand boven het hoofd te houden.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:06 schreef shmoopy het volgende:
Van mij mag ie morgen beginnen.
Wat moeten we met deze opmerking?????quote:Op donderdag 27 november 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Er is toch echt een behoorlijk verschil. Aboutaleb wil criminelen aanpakken, partijen als LPF, VVD en PVV hebben nooit veel problemen gehad met criminelen, maar zijn vooral vijandig tegen hoger opgeleide allochtonen. Toen de VVD (incl Verdonk en Wilders) en LPF aan de macht waren werd er daarom wel een Kosovaarse studente uitgezet, maar geen enkele Marokkaanse crimineel.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:44 schreef damian5700 het volgende:
Alleen afgaande op de titel (ik heb het stuk nog niet gelezen) vind ik het niet helemaal eerlijk, omdat er al geruime tijd groepen mensen pleiten voor een harde aanpak van de overlast en criminaliteit, voor strengere eisen bij gezinshereniging, etc., maar die mensen zijn jarenlang monddood gemaakt toen ze uit werden gemaakt als racist, xenofoob en islamofoob.
En hij komt natuurlijk uit de ‘goede’ hoek. Hij heeft het niet dat rabiate anti-allochten stigma van Wilders. Hij is ook genuanceerder. Misschien wordt hij net als Marcouch wel als verkaast gezien, maar hij kan wel wat momentum creëren onder de ‘politiek correcten’, denk ik. En als hij daarbij wat momentum van Wilders, die ik erg eenzijdig kan afsnoepen, dan vind ik dat een verbetering.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:30 schreef Hukkie het volgende:
Mooi stuk, Abou lijkt me ook wel een goeie en mede omdat hij marokkaan is kan hij misschien wel wat potjes breken. Nu afwachten met welke oplossingen hij komt.
quote:Op woensdag 26 november 2008 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We zijn watjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Ja hallo, het is Martijn.quote:
De topicstarter heeft niet zo veel fout gedaan. Ik kan toelichten hoe hij aan deze titel komt. In de papieren versie van Vrij Nederland stond die term namelijk WEL in het blad, als titel bij het verhaal. Afbeeldingen van de papieren versie heb ik verwijderd en vervangen door een link naar een digitale versie. Dit ter info.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:16 schreef OudeMan het volgende:
Misschien helpt het ook wel als de TS gewoon een fatsoenlijke titel en OP gebruikt. Dit is nogal opruiend, als je het vergelijkt met het artikel. Aboutaleb neemt het woordje "watjes" helemaal niet in de mond.
Spreek voor jezelf maar niet voor mij of anderen, wat JIJ er mee doet interesseert mij geen geen zak.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:55 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Wat moeten we met deze opmerking?????
Wat een onzin. De oplossingen voor de migratie- en integratieproblematiek konden pas worden gezocht op het moment dat er onderkend werd en besproken mocht worden wat er werkelijk aan de hand was in wijken die binnen enkele jaren qua bevolkingssamenstelling totaal veranderden. Het in kaart brengen van de omvang en de diversiteit van problemen was tegenstrijdig aan het ideaal van het multiculturalisme en is dan ook stelselmatig verhinderd door politieke correctheid en het zwartmaken van critici van het integratiebeleid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:01 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er is toch echt een behoorlijk verschil. Aboutaleb wil criminelen aanpakken, partijen als LPF, VVD en PVV hebben nooit veel problemen gehad met criminelen, maar zijn vooral vijandig tegen hoger opgeleide allochtonen. Toen de VVD (incl Verdonk en Wilders) en LPF aan de macht waren werd er daarom wel een Kosovaarse studente uitgezet, maar geen enkele Marokkaanse crimineel.
En nu?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Anders licht je het even toe baasje.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:07 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf maar niet voor mij of anderen, wat JIJ er mee doet interesseert mij geen geen zak.
Vertel, wat valt er aan toe te lichten helder licht?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Anders licht je het even toe baasje.
Wat maakt het uit dat hij een Marokkaanse onderdaan is in de discussie over z'n uitspraak of Nederlanders (hij is ook een Nederlandse onderdaan) watjes zijn?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:09 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Vertel, wat valt er aan toe te lichten helder licht?
Gefeliciteerd met de Prof. dr. ir. P. Akkermans benoeming.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat hij een Marokkaanse onderdaan is in de discussie over z'n uitspraak of Nederlanders (hij is ook een Nederlandse onderdaan) watjes zijn?
Anders lees je even door waar ik op reageerde simpele.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat hij een Marokkaanse onderdaan is in de discussie over z'n uitspraak of Nederlanders (hij is ook een Nederlandse onderdaan) watjes zijn?
uit de POL verkiezingen meeste stemmen in verschillende categorieën zonder iets te winnenquote:Op zaterdag 29 november 2008 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de Prof. dr. ir. P. Akkermans benoeming.
Wat houdt zij eigenlijk in?
Dat deed ikquote:Op zaterdag 29 november 2008 08:16 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Anders lees je even door waar ik op reageerde simpele.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |