abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 19:16:08 #1
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63543453
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Carpe Libertatem
pi_63543529
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
voor kunstacademie studenten hebben ze een regeling als ze klaar zijn.
Andere sectoren weet ik zo niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63543621
quote:
Het wetsvoorstel 'Wet investeren in jongeren' verplicht gemeenten jongeren van 18 tot 27 jaar die zich melden voor een uitkering een aanbod te doen. Dit kan een baan zijn, een vorm van scholing of een combinatie van beide, afgestemd op de situatie van de jongeren. Als zij werk accepteren krijgen ze salaris van de werkgever. Bij acceptatie van het leeraanbod krijgen ze waar nodig een inkomen dat even hoog is als de bijstandsuitkering. Als zij het aanbod niet accepteren dan krijgen zij ook geen uitkering van de gemeente.
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13730&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391905&rubriek_id=391817&set_id=134&doctype_id=6&link_id=151038#link11347400
pi_63543703
Waarbij er dus volledig wordt geredeneerd vanuit een kansarme. Iemand met een opleiding wordt niet aangenomen voor ongeschoold werk en een leertraject is onzin. Dus wordt je de goot maar ingeschopt?
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 19:25:26 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63543704
quote:
quote:
Jongeren onder de 27 jaar die bij de gemeente aankloppen voor een bijstandsuitkering.
Bijstandsuitkering != werkloosheidsuitkering.
Carpe Libertatem
pi_63544115
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Oevers A.
Ah tussen de cellenbetonblokken en een scheepswerf .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63544194
Of moet de gemeente nu de baan zoeken?
pi_63544351
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
Volgens mij moeten die naar zo'n traject dat ze naar werk begeleid dus zich 's ochtends op tijd melden bij zo'n soort sociale werkplaats en daar naar keuze hulp bij solliciteren of gordijnhaakjes inpakken. Daarvoor in ruil krijgen ze dan een bijstandsuitkering. Zo'n systeem is er in een aantal steden al en dat is redelijk succesvol in het voorkomen dat jongeren een uitkering aanvragen . Want veel net afgestudeerden hebben nog wel een bijbaantje of gaan dan liever naar een uitzendbureau.
  woensdag 26 november 2008 @ 19:52:15 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63544410
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
pi_63544445
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
Ze doen het dan ook meer uit bezigheidstherapie naast hulp bij brieven schrijven enzo.
pi_63544539
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Als je studiefinanciering afloopt..
  woensdag 26 november 2008 @ 19:58:24 #13
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63544593
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.
pi_63544628
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dan is er altijd wel een baantje te vinden dat minder gezeik oplevert en meer geld dan zo'n laffe bijstandsuitkering, dat lukt al met een dag of 2 in de week werken. Het voordeel is dat studenten vaak ook toekunnen met relatief weinig geld.
pi_63544649
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.
En niet zo'n beetje te prefereren ook .
  woensdag 26 november 2008 @ 20:08:55 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63544875
Het heeft de Heere overigens in al zijn genade bevroed deze zondaar te zegenen met dien voorzieningen dat een dergelijk betreurenswaardig dilemma nooit hoeft te worden overwonnen. Ik bezin me er overigens nog op wat dan wel te gaan doen nadat ik mijn studie heb afgerond - iets dat hopelijk nog vele jaren van het plaatsen van deze post verwijderd is.
pi_63545579
Ben jij die ‘Siebelaar’ in hart en nieren die wij zoeken?

Als ervaren Siebel consultant ben je een aanwinst voor het bouw/applicatieteam. Je hebt door jarenlange ervaring met Siebel software en soortgelijke software, voor menig heet vuur gestaan. Met rust en overzicht ben je de centrale figuur die het configuratie of scripting werk onder jouw mensen verdeelt. Je kent als geen ander de talloze mogelijkheden van Siebel en fungeert ook als vraagbaak voor mogelijk minder ervaren collega's.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63545611
Toen men mij uiteindelijk de stichting Stikwerk (sic) in het vooruitzicht stelde koos ik eieren voor mijn geld.

Nee, niet gaan werken, dat heb ik nog jaaaaaren weten uit te stellen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 26 november 2008 @ 20:48:27 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63546048
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
Ben jij die ‘Siebelaar’ in hart en nieren die wij zoeken?

Als ervaren Siebel consultant ben je een aanwinst voor het bouw/applicatieteam. Je hebt door jarenlange ervaring met Siebel software en soortgelijke software, voor menig heet vuur gestaan. Met rust en overzicht ben je de centrale figuur die het configuratie of scripting werk onder jouw mensen verdeelt. Je kent als geen ander de talloze mogelijkheden van Siebel en fungeert ook als vraagbaak voor mogelijk minder ervaren collega's.
Ik ben toch wel benieuwd naar het verdere wereldbeeld van de persoon die de betreffende tekst heeft opgesteld.
pi_63546576
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Waarbij er dus volledig wordt geredeneerd vanuit een kansarme. Iemand met een opleiding wordt niet aangenomen voor ongeschoold werk en een leertraject is onzin. Dus wordt je de goot maar ingeschopt?
idd wat wel schitterend is is dat je wel al fijn premies afdraagt vanaf je 18de iemand die op zijn 18de is gaan werken betaald al 10 jaar mee maar heeft er geen recht op dit terwijl een ruttestudent er na 2 jaar werken al recht op heeft.

En de SP was voor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 november 2008 @ 21:23:50 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63547245
Kut-Excel wat niet even een rits argumenten tegelijk aan kan. Driewerf bah.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63547329
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Kut-Excel wat niet even een rits argumenten tegelijk aan kan. Driewerf bah.
Wat moet je oplossen?
  woensdag 26 november 2008 @ 21:37:22 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63547744
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat moet je oplossen?
Ik heb het maar in etappes opgelost. Ik had een formule met een keer of 4x 'ALS'. Na 2 keer heb ik hem maar TEST laten neerplempen indien tot dusver juist en in de volgende kolom daarop verder gegaan.

Dat werkt dan ineens wel. Ach, misschien vraag ik teveel van Excel ondertussen. .
pi_63547849
Leer gewoon functies schrijven in VBA - dat is eleganter (en eenvoudiger).
  woensdag 26 november 2008 @ 21:41:15 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63547892
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef sigme het volgende:
Leer gewoon functies schrijven in VBA - dat is eleganter (en eenvoudiger).
Ik moet dat inderdaad maar eens gaan ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')