voor kunstacademie studenten hebben ze een regeling als ze klaar zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13730&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391905&rubriek_id=391817&set_id=134&doctype_id=6&link_id=151038#link11347400quote:Het wetsvoorstel 'Wet investeren in jongeren' verplicht gemeenten jongeren van 18 tot 27 jaar die zich melden voor een uitkering een aanbod te doen. Dit kan een baan zijn, een vorm van scholing of een combinatie van beide, afgestemd op de situatie van de jongeren. Als zij werk accepteren krijgen ze salaris van de werkgever. Bij acceptatie van het leeraanbod krijgen ze waar nodig een inkomen dat even hoog is als de bijstandsuitkering. Als zij het aanbod niet accepteren dan krijgen zij ook geen uitkering van de gemeente.
quote:
Bijstandsuitkering != werkloosheidsuitkering.quote:Jongeren onder de 27 jaar die bij de gemeente aankloppen voor een bijstandsuitkering.
Ah tussen de cellenbetonblokken en een scheepswerfquote:
Volgens mij moeten die naar zo'n traject dat ze naar werk begeleid dus zich 's ochtends op tijd melden bij zo'n soort sociale werkplaats en daar naar keuze hulp bij solliciteren of gordijnhaakjes inpakken. Daarvoor in ruil krijgen ze dan een bijstandsuitkering. Zo'n systeem is er in een aantal steden al en dat is redelijk succesvol in het voorkomen dat jongeren een uitkering aanvragenquote:Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
Ze doen het dan ook meer uit bezigheidstherapie naast hulp bij brieven schrijven enzo.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
Als je studiefinanciering afloopt..quote:Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je studiefinanciering afloopt..
Dan is er altijd wel een baantje te vinden dat minder gezeik oplevert en meer geld dan zo'n laffe bijstandsuitkering, dat lukt al met een dag of 2 in de week werken. Het voordeel is dat studenten vaak ook toekunnen met relatief weinig geld.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je studiefinanciering afloopt..
En niet zo'n beetje te prefereren ookquote:Op woensdag 26 november 2008 19:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.
Ik ben toch wel benieuwd naar het verdere wereldbeeld van de persoon die de betreffende tekst heeft opgesteld.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
Ben jij die ‘Siebelaar’ in hart en nieren die wij zoeken?
Als ervaren Siebel consultant ben je een aanwinst voor het bouw/applicatieteam. Je hebt door jarenlange ervaring met Siebel software en soortgelijke software, voor menig heet vuur gestaan. Met rust en overzicht ben je de centrale figuur die het configuratie of scripting werk onder jouw mensen verdeelt. Je kent als geen ander de talloze mogelijkheden van Siebel en fungeert ook als vraagbaak voor mogelijk minder ervaren collega's.
idd wat wel schitterend is is dat je wel al fijn premies afdraagt vanaf je 18de iemand die op zijn 18de is gaan werken betaald al 10 jaar mee maar heeft er geen recht op dit terwijl een ruttestudent er na 2 jaar werken al recht op heeft.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Waarbij er dus volledig wordt geredeneerd vanuit een kansarme. Iemand met een opleiding wordt niet aangenomen voor ongeschoold werk en een leertraject is onzin. Dus wordt je de goot maar ingeschopt?
Wat moet je oplossen?quote:Op woensdag 26 november 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Kut-Excel wat niet even een rits argumenten tegelijk aan kan. Driewerf bah.
Ik heb het maar in etappes opgelost. Ik had een formule met een keer of 4x 'ALS'. Na 2 keer heb ik hem maar TEST laten neerplempen indien tot dusver juist en in de volgende kolom daarop verder gegaan.quote:
Ik moet dat inderdaad maar eens gaan ophalen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef sigme het volgende:
Leer gewoon functies schrijven in VBA - dat is eleganter (en eenvoudiger).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |