voor kunstacademie studenten hebben ze een regeling als ze klaar zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13730&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391905&rubriek_id=391817&set_id=134&doctype_id=6&link_id=151038#link11347400quote:Het wetsvoorstel 'Wet investeren in jongeren' verplicht gemeenten jongeren van 18 tot 27 jaar die zich melden voor een uitkering een aanbod te doen. Dit kan een baan zijn, een vorm van scholing of een combinatie van beide, afgestemd op de situatie van de jongeren. Als zij werk accepteren krijgen ze salaris van de werkgever. Bij acceptatie van het leeraanbod krijgen ze waar nodig een inkomen dat even hoog is als de bijstandsuitkering. Als zij het aanbod niet accepteren dan krijgen zij ook geen uitkering van de gemeente.
quote:
Bijstandsuitkering != werkloosheidsuitkering.quote:Jongeren onder de 27 jaar die bij de gemeente aankloppen voor een bijstandsuitkering.
Ah tussen de cellenbetonblokken en een scheepswerfquote:
Volgens mij moeten die naar zo'n traject dat ze naar werk begeleid dus zich 's ochtends op tijd melden bij zo'n soort sociale werkplaats en daar naar keuze hulp bij solliciteren of gordijnhaakjes inpakken. Daarvoor in ruil krijgen ze dan een bijstandsuitkering. Zo'n systeem is er in een aantal steden al en dat is redelijk succesvol in het voorkomen dat jongeren een uitkering aanvragenquote:Op woensdag 26 november 2008 19:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat als je afgestuurd bent en dan werkloos bent. Daar hebben ze weer niet over nagedacht.
Ze doen het dan ook meer uit bezigheidstherapie naast hulp bij brieven schrijven enzo.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
Als je studiefinanciering afloopt..quote:Op woensdag 26 november 2008 19:52 schreef Reya het volgende:
Je moet sowieso wel bijzonder desperaat zijn om een bijstandsuitkering aan te vragen. Veel te veel vereisten, papierwerk en controle. Maar goed, ook in dat geval zal een gemeente een hoogopgeleide niet snel achter de lopende band zetten, tenzij diegene echt onwillig is; dat is ook een kwestie van pure calculatie: een hoogopgeleide laagopgeleid werk laten doen is ten eerste daar zelf niet bij gebaat, en, uiteindelijk, de gemeente ook niet, gezien de relatief zwakke positie op de arbeidsmarkt van degenen die onopgeleid werk verrichten.
Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je studiefinanciering afloopt..
Dan is er altijd wel een baantje te vinden dat minder gezeik oplevert en meer geld dan zo'n laffe bijstandsuitkering, dat lukt al met een dag of 2 in de week werken. Het voordeel is dat studenten vaak ook toekunnen met relatief weinig geld.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je studiefinanciering afloopt..
En niet zo'n beetje te prefereren ookquote:Op woensdag 26 november 2008 19:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet niet exact van de hoed en de rand, maar meestal zijn er nog wel weinig verheffende baantjes via uitzendbureaus te verkrijgen. Niet leuk, maar zeker te prefereren boven de bemoeizucht van een gemeente.
Ik ben toch wel benieuwd naar het verdere wereldbeeld van de persoon die de betreffende tekst heeft opgesteld.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
Ben jij die ‘Siebelaar’ in hart en nieren die wij zoeken?
Als ervaren Siebel consultant ben je een aanwinst voor het bouw/applicatieteam. Je hebt door jarenlange ervaring met Siebel software en soortgelijke software, voor menig heet vuur gestaan. Met rust en overzicht ben je de centrale figuur die het configuratie of scripting werk onder jouw mensen verdeelt. Je kent als geen ander de talloze mogelijkheden van Siebel en fungeert ook als vraagbaak voor mogelijk minder ervaren collega's.
idd wat wel schitterend is is dat je wel al fijn premies afdraagt vanaf je 18de iemand die op zijn 18de is gaan werken betaald al 10 jaar mee maar heeft er geen recht op dit terwijl een ruttestudent er na 2 jaar werken al recht op heeft.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Waarbij er dus volledig wordt geredeneerd vanuit een kansarme. Iemand met een opleiding wordt niet aangenomen voor ongeschoold werk en een leertraject is onzin. Dus wordt je de goot maar ingeschopt?
Wat moet je oplossen?quote:Op woensdag 26 november 2008 21:23 schreef Yildiz het volgende:
Kut-Excel wat niet even een rits argumenten tegelijk aan kan. Driewerf bah.
Ik heb het maar in etappes opgelost. Ik had een formule met een keer of 4x 'ALS'. Na 2 keer heb ik hem maar TEST laten neerplempen indien tot dusver juist en in de volgende kolom daarop verder gegaan.quote:
Ik moet dat inderdaad maar eens gaan ophalen.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef sigme het volgende:
Leer gewoon functies schrijven in VBA - dat is eleganter (en eenvoudiger).
Voorlopig ook dat inderdaad. Ik wil dat mijn formules eigenlijk automatisch berekend worden, niet dat ik elke keer een macro moet gaan activeren of iets, ik 'haat' dat.quote:
rEsPeCt, jeweettochquote:Balkenende beklemtoonde dat niet een bepaalde groep verantwoordelijk is voor maatschappelijke problemen. Maar hij vroeg zich wel af waarom de criminaliteitscijfers onder Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zo hoog zijn en waar de Turkse en Marokkaanse vrouwen op de arbeidsmarkt blijven.
Daarom moet je er ook een functie van maken, niet een macro. Je kan dan je functie aanroepen zoals je alle andere functies ook aanroept. Alle gepreinstalleerde formules zijn functies die je aanroept met hun naampje. Daar kan je er zelf een aan toevoegen, en die werkt daarna net zoals de 'gewone' excelformulefuncties.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voorlopig ook dat inderdaad. Ik wil dat mijn formules eigenlijk automatisch berekend worden, niet dat ik elke keer een macro moet gaan activeren of iets, ik 'haat' dat.
Hè, wat, cool, hoe?quote:Op woensdag 26 november 2008 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom moet je er ook een functie van maken, niet een macro. Je kan dan je functie aanroepen zoals je alle andere functies ook aanroept. Alle gepreinstalleerde formules zijn functies die je aanroept met hun naampje. Daar kan je er zelf een aan toevoegen, en die werkt daarna net zoals de 'gewone' excelformulefuncties.
Weet je hoe je in het VBA-deel terecht komt? (Alt F11)quote:
quote:Op woensdag 26 november 2008 20:32 schreef sigme het volgende:
Ben jij die ‘Siebelaar’ in hart en nieren die wij zoeken?
Als ervaren Siebel consultant ben je een aanwinst voor het bouw/applicatieteam. Je hebt door jarenlange ervaring met Siebel software en soortgelijke software, voor menig heet vuur gestaan. Met rust en overzicht ben je de centrale figuur die het configuratie of scripting werk onder jouw mensen verdeelt. Je kent als geen ander de talloze mogelijkheden van Siebel en fungeert ook als vraagbaak voor mogelijk minder ervaren collega's.
Je had ook nuttig werk kunnen doen. Voor de klas staanquote:Op donderdag 27 november 2008 09:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar word je wel treurig van zo op de vroege ochtend.
quote:[..] Ook kun je ruim 30 vakinhoudelijke en carrièregerichte workshops volgen waaronder 'Maak kennis met werken bij de Europese Unie', 'Netwerken werkt', 'Beleid, hoe maak je dat nou?' en 'Ben jij de ideale ambtenaar?' Daarnaast kun je actief deelnemen aan het Carrièrebeurs Overheidsdebat 'Privacy...? Het zal me een zorg zijn!'
Ga voor een overzicht van de deelnemende organisaties, een update van het congresprogramma en gratis entree naar www.carrierebeursoverheid.nl.
Tot 28 en/of 29 november in de Amsterdam RAI! [..]
Ik wordt altijd treurig van Siebelquote:Op donderdag 27 november 2008 09:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar word je wel treurig van zo op de vroege ochtend.
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Je had ook nuttig werk kunnen doen. Voor de klas staan.
Verlang je wel eens terug?
Aukje Holtrop zou haar hoofd schudden.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik wordt altijd treurig van Siebel
Heb je er meer ervaring mee?quote:Op donderdag 27 november 2008 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik wordt altijd treurig van Siebel
Noemt Coen zich tegenwoordig zo?quote:Op donderdag 27 november 2008 10:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Aukje Holtrop zou haar hoofd schudden.
Daarom juistquote:Op donderdag 27 november 2008 10:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Aukje Holtrop zou haar hoofd schudden.
Ja helaas wel bij vorige werkgever en 2 weken terug heb ik mijn accountmanager bij de bank nog uitgelegt hoe hij bij de juiste gegevens kon komen.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb je er meer ervaring mee?
quote:Op donderdag 27 november 2008 10:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja helaas wel bij vorige werkgever en 2 weken terug heb ik mijn accountmanager bij de bank nog uitgelegt hoe hij bij de juiste gegevens kon komen.
Toen vond ik iedereen boven de 30 al heel oud.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:16 schreef sigme het volgende:
Zo oud was ze niet toch?
Ze *rook* niet bejaard.
Computerles, wahahaha.
Het is slechts een kwestie van tijd voordat de herdefiniering van 'goed doel' wordt geopperd hèquote:Kredietcrisis treft vermogen goede doelen
Van onze verslaggever Merijn Rengers
gepubliceerd op 27 november 2008 08:03, bijgewerkt op 27 november 2008 09:07
AMSTERDAM - De kredietcrisis knabbelt aan de charitas-miljarden. Vooral vermogensfondsen – grote zakken geld, waarvan de opbrengsten aan het goede doel worden besteed – zien hun toekomstige donaties in gevaar komen als gevolg van de wereldwijde malaise op de beurzen. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant naar de vermogenspositie van goede doelen, die volledig of voor een substantieel deel afhankelijk zijn van opbrengsten uit hun vermogen.
Eind 2007 was er voor dit soort fondsen, waarvan de Van Leer Foundation, het Oranjefonds en het Prins Bernhard Cultuurfonds de bekendste zijn, nog geen vuiltje aan de lucht. De tien grootste fondsen hadden op 31 december vorig jaar volgens hun jaarverslagen meer dan een kwart miljard euro in bezit.
Dat van dat bedrag zo’n 44 procent in aandelen zat, leek geen enkel bezwaar. Integendeel, enkele fondsen besloten in 2007 juist om zwaarder in aandelen te gaan beleggen. Dat zou, zo rekenden de adviseurs van de fondsen voor, leiden tot hogere beleggingsopbrengsten, en daarmee automatisch tot hogere uitkeringen aan de diverse goede doelen die de fondsen nastreven.
De kredietcrisis en de daarop volgende beurscrisis gooiden echter roet in het eten. Van de fondsen die openheid van zaken geven is de Stichting Instituut Gak (eind 2007 goed voor een half miljard euro) het zwaarst getroffen. De stichting verstrekt subsidies aan projecten op het gebied van sociale zekerheid en arbeidsmarktbeleid en financiert een aantal bijzondere leerstoelen.
Dit jaar is tot nu toe een bedrag van 123 miljoen – bijna een kwart van het totaal – verdampt, zegt financieel directeur Rik Imhof.
Dat is een forse tegenvaller, omdat de beleggingsmix van de Stichting erop is gericht om jaarlijks circa 4 procent van het vermogen uit te keren. ‘Wij zitten voor 50 procent in aandelen, en voor de rest in onder meer onroerend goed,’ aldus Imhof, die het beleggingsbeleid ‘niet direct defensief’ noemt.
Het gevolg van de verliezen op de beurs is voor de hand liggend: waar de Stichting Gak de afgelopen jaren steeds rijker werd en dus steeds meer geld kon uitkeren, zal de komende jaren de tegenovergestelde route worden bewandeld. Wel gaat Imhof ervan uit dat ‘het terugverdienen van de in 2008 tot op heden geleden verliezen, met onze strategische beleggingsmix mogelijk zou moeten zijn.’
Bij Natuurmonumenten, dat eind 2007 bijna 193 miljoen euro aan vermogen had, doet de beurscrisis minder zeer, aldus een woordvoerder. Natuurmonumenten gebruikt de vermogensopbrengsten als sluitpost van de begroting en financiert natuurprojecten uit donaties en opbrengsten van loterijen.
De meeste goede doelen zeggen dat de malaise op de beurzen geen invloed heeft op hun budgetten voor het lopende jaar. Dat geld is toegezegd, en wordt bovendien vooral betaald uit de beleggingsopbrengsten over 2007. Maar de komende jaren is er bij de vermogensfondsen hoogstwaarschijnlijk minder geld beschikbaar om uit te keren aan goede doelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |