abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 10:53:34 #51
3185 Adelante
To let it go now
pi_63559963
Ik denk toch dat Hans de tweede proef wint.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63561510
Terug Vind Hoop

Argh, ik moet er niet aan denken dat Hans dit nog wint.
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  donderdag 27 november 2008 @ 14:24:23 #53
3542 Gia
User under construction
pi_63565575
Als Hiu niet in de finale zit, zet ik meteen de tv op een andere zender.

Misschien neem ik het wel op. Kijk ik eerst wat over EP gaat en spoel ik daarna verder naar de uitkomst van de laatste proef. Ik WIL Hans die niet zien winnen. Brrrrr.
  zaterdag 29 november 2008 @ 10:10:57 #54
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_63615307
quote:
De laatste expeditie van Ernst-Paul Hasselbach

door Vanessa Bontje

AMSTERDAM - Evi Hanssen bracht zonder het te weten de laatste Expeditie Robinson met Ernst-Paul Hasselbach door. Evi was zijn copresentatrice. Zij vertelt voor het eerst na Ernst-Pauls overlijden. "De afgelopen reeks heeft mij iets geschonken én ontnomen. Ik zat al voor het programma in Maleisië toen ik tot mijn grote blijdschap ontdekte in verwachting te zijn. Ik heb Ernst-Paul Hasselbach dat nog kunnen vertellen.”

"Ik kan nog maar amper bevatten dat Ernst-Paul er niet meer is”, vertelt Evi, die inmiddels ruim zeven maanden zwanger is. De brunette verloor in oktober van dit jaar haar collega aan de gevolgen van een noodlottig verkeersongeval. „Het voelt heel vreemd om zonder Ernst-Paul bezig te zijn met de finale van Expeditie Robinson. Hij was altijd zo betrokken bij het programma, had zo zijn eigen ideeën.”

Evi haast zich te zeggen: „Zijn ideeën die we overigens zo veel mogelijk naleven… Het is net alsof Ernst-Paul ieder moment binnen kan komen lopen.” Nooit eerder kwamen twee uitersten zó samen tijdens Expeditie Robinson; nieuw leven en de dood.

Evi vertelt: „Ik was erg gesteld op Ernst-Paul. Tijdens de opnames ’leefden’ we als het ware samen. Hij was een vakman pur sang; streng maar rechtvaardig. Ernst-Paul heeft mij zeer veel vertrouwen geschonken door mij bij het programma te betrekken. Daardoor waren wij evenwaardige collega’s geworden, die aan een half woord genoeg hadden.”

Evi schetst: „Hij was een grote, imposante verschijning, die op zijn strepen stond. Ja, hij was perfectionistisch. En om hem ergens van te overtuigen moest ik, vooral in het begin, mijn mannetje wel staan. Dat was niet altijd gemakkelijk, maar uiteindelijk kreeg ik er heel veel voor terug.”

„Op dit moment is het heel vreemd om druk bezig te zijn met het samenstellen van een te gekke, spannende Expeditie Robinson-finale. Het is immers tegelijkertijd het moment waarop wij als collega’s met de deelnemers en de kijkers afscheid nemen van Ernst-Paul. Tijdens deze voorbereidingen is het net alsof hij ieder moment binnen kan stappen om aanwijzingen te geven.”

Ernst-Paul was eindverantwoordelijk voor Expeditie Robinson en toonde daardoor grote betrokkenheid bij het programma. „De afgelopen reeks hebben we allemaal, ook Ernst-Paul, versteld gestaan van de slimme, sluwe, achterdochtige en geslepen manier waarop de kandidaten het spel hebben gespeeld. Complotten werden altijd al gesmeed, maar nooit eerder openlijk besproken. Dat dat nu wel is gebeurd, is bijzonder.” Geeft toe: „Het is gerechtvaardigd om zo te spelen. Want dat is ook een manier om de winst naar je toe te trekken.”

Als presentatrice prikte Evi tijdens de gevreesde eetproeven soms een vorkje met de kandidaten mee. „Alles is eetbaar, hoor. Maar vissenogen of gebakken vliegen zijn nu eenmaal in onze westerse maatschappij geen dagelijkse kost. Ik ben best een stoere, wat dat betreft. Al heb ik deze keer een rauwe worm afgeslagen. Met mijn, toen nog zeer prille, zwangerschap in het achterhoofd leek het me onverstandig om zoiets te doen.”

Ze wijst op haar buik: „Ik ben nu zeven maanden in verwachting. Het aftellen is inderdaad begonnen. Ik vind het heel spannend. Ik ontdekte het tijdens deze Expeditie in Maleisië. Voor tien eurocent per stuk kocht ik er wat zwangerschapstesten. Ik was erg blij toen die positief bleken.”

Evi gaat binnenkort met verlof: „De geboorte van mijn eerste kindje is in januari. Maar voordat ik ga bevallen, moet ik nog gauw even verhuizen. Tja, allemaal van die dingen die je je als zwangere vrouw op de hals haalt…”

Voordat het zover is, houdt Evi zich bezig met wat misschien wel de allerlaatste aflevering van Expeditie Robinson ooit wordt. „Morgen herdenken we op tv uiteraard Ernst-Paul, die we visueel aanwezig laten zijn. Er komt een terugblik op de afgelopen Expeditie en de laatste eilandraad die door Ernst-Paul en mij werd geleid. Er is ook een korte hommage aan hem, waarin een mooie impressie van hem als collega is te zien.”

Evi besluit: „Ik kan in alle oprechtheid niet zeggen of er een vervolg komt op Expeditie Robinson en of dat wel mogelijk is zonder Ernst-Paul. We werken nu eerst keihard om, zoals hij het wilde, een spetterende finale neer te zetten. Wat er daarna met Expeditie Robinson gebeurt… de tijd zal het leren.”
(telegraaf)
pi_63616195
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:24 schreef Gia het volgende:
Als Hiu niet in de finale zit, zet ik meteen de tv op een andere zender.

Misschien neem ik het wel op. Kijk ik eerst wat over EP gaat en spoel ik daarna verder naar de uitkomst van de laatste proef. Ik WIL Hans die niet zien winnen. Brrrrr.
Inderdaad, dat ga ik ook doen. Ik kijk sowieso naar de hommage van Ernst-Paul, maar die rotkop van een Hans hoef ik niet meer te zien.
pi_63616221
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, mocht Hans in de finale zitten, naar de reacties van de weggestemden, kan me voorstellen dat het met Geert (half-oor) en die andere dames de discussie best verhit kan worden

Want volgens mij moeten de finalisten toch voor zichzelf pleiten? Waarom zíj de Robinson 2008 zijn? Als Hans dan al zijn "kwaliteiten" opnoemt, hoop ik eigenlijk op een flinke confrontatie
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_63616327
quote:
za 29 nov 2008, 07:00 Deelneemster Yin: 'Overlijden werpt schaduw over finale' door Vanessa Bontje

AMSTERDAM - "De dood van Ernst-Paul Hasselbach werpt een grote schaduw over de finale”, zegt Yin (36), die morgen kans maakt op de overwinning. "De laatste aflevering is heel dubbel, we nemen daarin ook afscheid van hem

Yin valt even stil. Ze herpakt zich dapper: „Het blijft in- en intriest dat zijn leven zo vroeg en abrupt is geëindigd. En ik kan me voorstellen dat zijn nabestaanden nauwelijks beseffen wat er is gebeurd.”

„Tijdens de Expeditie hadden we voornamelijk contact met hem als we bijeenkwamen voor de eilandraad. Ernst-Paul gaf zijn eigen signatuur aan het programma. Hij was de God van het eiland en zo full of life.”

Alhoewel Yin erg fanatiek speelde en haar doel altijd was samen met Hans in de finale te belanden, heeft de dood van Ernst-Paul een verandering bij haar teweeggebracht. „Als je zijn overlijden afzet tegen mijn finaleplaats, dan is het opeens allemaal heel betrekkelijk. Dan stelt het allemaal niet zoveel meer voor.”

De ervaring om als Robinson op een eiland te overleven had Yin echter nooit willen missen. „Zoiets maak je maar eenmaal in je leven mee. Wel kampte ik achteraf met wat kleine ongemakken zoals lever-, darm- en maaginfecties en ontstoken wondjes aan mijn voeten. Maar nu heb ik geen last meer van rare, tropische ziektes. Mijn lichaam is gelukkig weer helemaal op peil.”

Trots: „Met het behalen van de finale heb ik mijn doel bereikt. Mijn 11-jarige zoon Vicje had me dat ook als ’voorwaarde’ gesteld: ’Als je meedoet mama, zorg dan wel dat je hoog eindigt’. Dat is me gelukt. Nu is het niet meer aan mij wie er wint, want er liggen geen proeven meer in het verschiet. Wel beslissen anderen, onder wie de oud-deelnemers, over het lot van mij en Hans of Hiukwan.”

Hans en Yin zijn schijnbaar onverschrokken te werk gegaan om samen zo ver mogelijk in het spel te komen. Yin geeft toe: „We zijn fel neergezet door de makers van Expeditie Robinson. In principe klopt het beeld wel, maar bepaalde karaktertrekken zijn uitvergroot.”

Ze herhaalt: „Het overlijden van Ernst-Paul heeft mij veranderd. Het besef dat alles relatief is als iemand doodgaat. Zelfs iets extreems als Expeditie Robinson.”
[bron]
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:03:58 #58
3542 Gia
User under construction
pi_63616663
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:43 schreef Mano het volgende:

[..]

[bron]
Bedoelen ze dan met 'oud-deelnemers' de afvallers van deze expeditie, of echt de oud deelnemers van andere expedities?

Ik krijg weer hoop. Want met alleen de afvallers is het nog niet zeker dat Hiu zou winnen van Yin. Met de oud-deelnemers erbij is die kans een stuk groter.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:10:41 #59
202348 Susi
Temple of Love
pi_63616773
Ben benieuwd
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 12:13:00 #60
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_63616802
Evi zei vorige keer dat alle ex-deelnemers van alle ER ooit zouden komen, ze hebben niet voor niets een theater afgehuurd.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_63616803
Las @ expeditierobinson.net trouwens een enorme spoiler waarbij Evi haar mond voorbij gesproken zou hebben.

Let op: de 2e finalist(e) wordt gespoiled, als het waar is. Op de pagina's erna wordt er nog wat over gediscussieerd. Het gaat hier om een roddelblad, dus de betrouwbaarheid is natuurlijk de vraag.

Wil je het weten, check dan: http://www.expeditierobin(...).msg905459#msg905459 (onderste bericht)
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:37:11 #62
3542 Gia
User under construction
pi_63617220
Ik weet niet of je daar zoveel achter moet zoeken. Het kan ook zijn dat bedoeld is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat ook wel een heel summier regeltje uit dat hele artikel, wie weet wat er verder in staat....
pi_63617286
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:03 schreef Gia het volgende:
Ik krijg weer hoop. Want met alleen de afvallers is het nog niet zeker dat Hiu zou winnen van Yin. Met de oud-deelnemers erbij is die kans een stuk groter.
Hoezo zou dat verschil maken? Deelnemers van de vorige edities hebben heus geen stemrecht.

Ik heb sowieso het idee dat de laatste eilandraad gewoon al is geweest en dan wordt uitgezonden vanuit dat theater met interviews tussendoor.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:48:33 #64
3542 Gia
User under construction
pi_63617419
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:41 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Hoezo zou dat verschil maken? Deelnemers van de vorige edities hebben heus geen stemrecht.

Of je leest eerst het hele topic.

Exp. Robinson 2008 #16 waar Hiukwan ER 2008 is geworden
quote:
Wel beslissen anderen, onder wie de oud-deelnemers, over het lot van mij en Hans of Hiukwan.
Zegt Yin in een interview.
pi_63617428
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:37 schreef Gia het volgende:
Ik weet niet of je daar zoveel achter moet zoeken. Het kan ook zijn dat bedoeld is
Er staat ook wel een heel summier regeltje uit dat hele artikel, wie weet wat er verder in staat....
Precies, dat denk ik ook wel. Zou wel eens het hele artikel willen lezen ja.
pi_63617529
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Of je leest eerst het hele topic.
As if.
quote:
Zegt Yin in een interview.
Daar bedoelt ze gewoon de expeditieleden mee lijkt mij, i.i.g als het is zoals in andere jaren.

Mijn vermoeden is dat de deelnemers van voorgaande jaren vooral zijn uitgenodigd om mooie verhalen te vertellen over Ernst-Paul Hasselbach.
pi_63618284
terug vind Hiu
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2008 @ 18:22:49 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_63622702
Ik kijk nu.

Ik begrijp dat de andere finalist niet bekend wordt gemaakt vandaag ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63622765
Idd.. ze maken er een cliffhangertje van.

Schitterende promo trouwens voor de finale, met de muziek van Spinvis.
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2008 @ 18:27:14 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_63622789
Klote clighanger

Echt iets voor de commercielen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63622824
Ik zou wel blijven kijken hoor tong, het is wel 10 minuten leuke tv.
pi_63622868
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:27 schreef tong80 het volgende:
Klote clighanger

Echt iets voor de commercielen

Tong lekkerding.
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2008 @ 18:34:10 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_63622920
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:31 schreef Tabloid het volgende:

[..]

Tong lekkerding.
Neuken ?

Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2008 @ 18:34:39 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_63622939
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zou wel blijven kijken hoor tong, het is wel 10 minuten leuke tv.
Ok schakel ik terug van de bundesliga

pi_63622968
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Neuken ?

Ja hoor maar op een voorwaarde.

[TV SC #10] Dat we de tien hebben gehaald :')
^^ Daar een reactie plaatsen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')