ik voel me vaker niet zwanger als wel hoor.... net weer wel toen Isa een enorme stinkbroek had en ik de luieremmer volgespuugd hebquote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Hoe is/was dat bij jullie in het begin van de zwangerschap? Was je constant moe, had je veel krampjes of last van andere kwaaltjes? Misselijk, hoofdpijn?
Ik heb vandaag het idee dat het minder is dan bijv. gisteren. En dan begin ik me zorgen te maken, maar is het wel zo dat je je constant rot en zwanger voelt?
Ik heb precies hetzelfde. Mijn misselijkheid en moe is zo goed als weg. En dat vind ik eng. Bij de eerste zwangerschap ha dik dat ook rond deze tijd en toen werd het een miskraam.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Hoe is/was dat bij jullie in het begin van de zwangerschap? Was je constant moe, had je veel krampjes of last van andere kwaaltjes? Misselijk, hoofdpijn?
Ik heb vandaag het idee dat het minder is dan bijv. gisteren. En dan begin ik me zorgen te maken, maar is het wel zo dat je je constant rot en zwanger voelt?
Bij mij kon dat ook heel erg per dag wisselen. Zo lag ik de ene dag kotsend boven het toilet en daarna had ik wat dat betreft dagen nergens last van. Ik maakte me er indertijd ook wel zorgen over, maar iemand hier kwam toen met een linkje waarin stond dat kwaaltjes vaak erger zijn als het hcg snel stijgt. Als het een dag later weer minder hard stijgt kunnen de kwaaltjes dus ook weer minder zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
dat was dan wel weer een teken natuurlijkquote:
lurker breekt even in:quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Rottdog het volgende:
Miss_sly ik zat telkens in me tieten te knijpen of ze wel zeer deden
Haha, dat deed ik ook! Op een gegeven moment deden ze volgens mij gewoon zeer van het knijpen...quote:Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Rottdog het volgende:
Miss_sly ik zat telkens in me tieten te knijpen of ze wel zeer deden
Miss_sly je bent net als ons een onzeker meiske die eerste weken, en tja ... cliché het hoort er allemaal bijquote:Op woensdag 26 november 2008 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik ben dus gewoon helemaal normaal met mijn rare gedachten, rare lichaam en andere gekke dingen
Thanks, ladies, voel me een stuk beter nu!
quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef marlieske het volgende:
Nu is 1 van die dames zelf zwanger en kotst al weken alles uit haar lijfje.... tja dat hoort er nou bij hé :`(
quote:
En schone kleren voor jezelf!quote:
schone onderbroek, voedingsbh, pyjama, sokken. schoon setje kleding. tolietspul, kraamverband.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:31 schreef DJMO het volgende:
ik heb de luiertas voor junior nou al drie keer opnieuw ingepaktinhoud nu: 3 rompertjes, 3 pakjes, 4 paar sokjes, jasje, mutsje, fopspeen, luiers, een hydrofiel luier + washandje, twee spuugdoekjes, 2 navelbandjes met luierspelden, anti-krab wantjes.
ik geloof dat ik voor junior nu wel alles hebik ga nu aan mijn eigen koffer beginnen.. mensen nog tips qua zaken die je echt niet mag vergeten/bij je moet hebben??
ik lach je niet uit hoorquote:
Het begin van mijn zwangerschap bestond voornamelijk uit veel overgeven en erg moe zijn. (Nu nog steeds eigenlijk)quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Een blikje redbull voor je man en een muesli reep zodat ie niet weg hoeft tijdens de bevalling. (Was een tip van de bevallingscursus)quote:Op woensdag 26 november 2008 13:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik lach je niet uit hoorik heb nu drie boxershorts ingepakt (las ooit ergens dat die na een keizersnee prettiger zitten dan een gewone onderbroek?? en hoewel ik niet uitga van een keizersnee weet je maar nooit), een ochtendjasje, twee tshirts, voedingsbeha met zes uitwasbare pads, een trainingspak voor naar huis, het kraamdossier voor de overdracht, het bevallingsplan, digitale fotocamera inclusief reservebatterijen, kraamverband, oplader voor de mobiel, en bij de hans textiel haal ik morgen ofzo nog een paar extra warme sokken, papieren etc heb ik altijd in mijn schoudertas dus altijd bij me..
nog ideeën?? of ben ik te mieperig en heb ik gewoon alles wel nu
Je verzekeringspapieren (van je zorgverzekering)quote:Op woensdag 26 november 2008 13:31 schreef DJMO het volgende:
8< knip >8
ik geloof dat ik voor junior nu wel alles hebik ga nu aan mijn eigen koffer beginnen.. mensen nog tips qua zaken die je echt niet mag vergeten/bij je moet hebben??
Moet je dat allemaal meenemen naar het ziekenhuis voor de baby??? Ik heb destijds alleen rompertje, pakje, sokjes en mutsje meengenomen.... de rest hadden ze in het ziekenhuis. En navelbandjes werden toen en volgens mij nu ook helemaal niet meer gebruikt. Ow ja, vergeet de maxicosi niet...quote:Op woensdag 26 november 2008 13:31 schreef DJMO het volgende:
ik heb de luiertas voor junior nou al drie keer opnieuw ingepaktinhoud nu: 3 rompertjes, 3 pakjes, 4 paar sokjes, jasje, mutsje, fopspeen, luiers, een hydrofiel luier + washandje, twee spuugdoekjes, 2 navelbandjes met luierspelden, anti-krab wantjes.
Agossiequote:Op woensdag 26 november 2008 14:38 schreef Diaan73 het volgende:
Dankje DJMO, goed idee, ik ga even een kopje thee zetten.... zie net dat hij aan de glazen tussendeur een papiertje heeft geplakt met de tekst: sooorrie liefffe mama... het wordt tijd dat ie maar weer beneden komt
die zit in mijn makeuptasjequote:Op woensdag 26 november 2008 14:46 schreef Kersjes het volgende:
Liprepair spul!
Door al dat gepuf en gehijg kun je flink gebarsten lippen krijgen. Klein ongemak vergeleken met de rest, maar wel reuze irritant.
En neem maar een grote, want kraamverband past niet in een stringetje!quote:
Nee, maar die passen ook niet in die gaasonderbroeken van het ziekenhuis. Die krengen passen gewoon nergens inquote:Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En neem maar een grote, want kraamverband past niet in een stringetje!
In het ziekenhuis had ik er 3 opelkaar gestapeld in een gaasbroekje... En zelfs dat hield het niet.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:57 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, maar die passen ook niet in die gaasonderbroeken van het ziekenhuis. Die krengen passen gewoon nergens in. toch ben ik er een paar dagen heel blij mee geweest, die kraamverbanden
.
Maakt niet uit hoor of je durft of niet, nu moet je.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Dames, ik blijf juist weg uit bevallingsverhalen om dat allemaal niet te hoeven lezen, maar dan moet je dat niet hier alsnog neerzetten. Dadelijk durf ik niet meer
quote:Op woensdag 26 november 2008 15:23 schreef Jore het volgende:
Jaaa ik zie dat mijn vraag hier helemaal ontopic is: hoeveel pakken kraamverband heb ik nodig? Ik heb echt géén idee. Ik heb een half uur voor het schap staan staren en uiteindelijk maar niets meegenomen. En Kotex Maxi maandverband, heeft iemand daar ervaring mee na een bevalling? IK gebruik nooit maandverbandEr gaat ineens weer een wereld voor me open.
Daar wil je dan ws niet eens aan denken.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Tampons zijn zeker niet de bedoeling de eerste tijd na de bevalling?
quote:Op woensdag 26 november 2008 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Tampons zijn zeker niet de bedoeling de eerste tijd na de bevalling?
Die vallen er toch alleen maar uitquote:Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef YPPY het volgende:
[..]
Daar wil je dan ws niet eens aan denken.
Ik kon ze perfect tussen de hechtdraden vastklemmen.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Die vallen er toch alleen maar uit
Ik moest echt meteen aan jou denken! Iets met overdwars...quote:Op woensdag 26 november 2008 15:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Die vallen er toch alleen maar uit
Vraag maar veel meer, het is veels te leuk dat jij nu eindelijk die vragen kunt stellen. Nu kun je niet meer terug.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef miss_sly het volgende:
Nou, lach me maar uit hoor. Ik heb het allemaal nog niet meegemaakt, dus ik zal best domme vragen stellen
Een heleboel vragen hadden jullie misschien zelf ook wel, toen, heel lang geleden
Je hele onderkant is naar de gallemoere. Blauw, beurs en gescheurd... Als je gaat plassen moet je met een kannetje naar het toilet, om te spoelen en omdat het dan niet zo bijt.... Echt geloof me, het laatste wat je wilt is er dan een tampon in douwen. (Ik durfde het pas na een half jaar weer aan zeg maar)quote:Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef miss_sly het volgende:
Nou, lach me maar uit hoor. Ik heb het allemaal nog niet meegemaakt, dus ik zal best domme vragen stellen
Een heleboel vragen hadden jullie misschien zelf ook wel, toen, heel lang geleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |