abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63530758
Zwangerschap en geboorte deel 417

De aanstaande papa's en mama's :

26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO en papa_johan (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
18 juli 2009: Rabsadani
*** 31 juli 2009: Miss_sly en het_fokschaap ***
03 augustus 2009 Georgette Kloonie

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 27-11-2008 09:34:05 ]
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 10:49:10 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63530821
dat soort mensen ken ik ook marlieske, zo heb ik er hier eentje het huis uitgejaagd, die de hele tijd grapjes liep te maken en steeds maar aan mijn stoel zat te schudden, terwijl ik waarschuwde dat dat pijn deed aan mijn rug.. hij bleef doorgaan tot ik hem vierkant de deur uitgevloekt heb.. hij is tot op heden niet meer teruggeweest
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63530875
Hoe is/was dat bij jullie in het begin van de zwangerschap? Was je constant moe, had je veel krampjes of last van andere kwaaltjes? Misselijk, hoofdpijn?

Ik heb vandaag het idee dat het minder is dan bijv. gisteren. En dan begin ik me zorgen te maken, maar is het wel zo dat je je constant rot en zwanger voelt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63530883
Naja ik had vorige keer zoveel zeldzame kwaaltjes die niet standaard bij zwanger zijn hoorde en mensen om me heen bleven maar roepen : Jah dat hoort er gewoon bij dat moet je er maar voor over hebben.... *zucht*

Nu is 1 van die dames zelf zwanger en kotst al weken alles uit haar lijfje.... tja dat hoort er nou bij hé :`(
Mama van Isa en Ties
  woensdag 26 november 2008 @ 10:53:04 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63530917
Meimeltje wat verdrietig! Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63530950
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Hoe is/was dat bij jullie in het begin van de zwangerschap? Was je constant moe, had je veel krampjes of last van andere kwaaltjes? Misselijk, hoofdpijn?

Ik heb vandaag het idee dat het minder is dan bijv. gisteren. En dan begin ik me zorgen te maken, maar is het wel zo dat je je constant rot en zwanger voelt?
ik voel me vaker niet zwanger als wel hoor.... net weer wel toen Isa een enorme stinkbroek had en ik de luieremmer volgespuugd heb
Heb verder eigenlijk ook nergens echt last van deze keer, alleen groeien mijn tieten uit tot maatje pamela en doen ze pijn dat groter worden vind mijn man dus wel super leuk.... maar dat pijn houd in dat hij zijn tengels thuis moet houden.

Maar Miss-Sly maak je geen zorgen hoor zo snel als de kwaaltjes kunnen komen zo snel gaan ze vaak weer weg, het is allemaal met vlagen.
Mama van Isa en Ties
pi_63531006
quote:

Ik heb precies hetzelfde. Mijn misselijkheid en moe is zo goed als weg. En dat vind ik eng. Bij de eerste zwangerschap ha dik dat ook rond deze tijd en toen werd het een miskraam.
Maar zo heel soms word ik me toch een partij misselijk en dan weet ik dat het wel goed zit. Al zegt mijn gevoel toch vaker iets anders!!
Hmm hier heb je natuurlijk weinig aan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63531014
Oh meimel erg..
Sterkte..

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 10:56:53 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63531019
ik was blij vlagen misselijk miss_sly, voelde me zeker niet de hele tijd rot, moe of zwanger. de laatste twee a drie weken wel constant moe, maar dat komt omdat ik slechter slaap met een overdrukke junior, snurkende man en een verstopte neus
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63531217
quote:

Bij mij kon dat ook heel erg per dag wisselen. Zo lag ik de ene dag kotsend boven het toilet en daarna had ik wat dat betreft dagen nergens last van. Ik maakte me er indertijd ook wel zorgen over, maar iemand hier kwam toen met een linkje waarin stond dat kwaaltjes vaak erger zijn als het hcg snel stijgt. Als het een dag later weer minder hard stijgt kunnen de kwaaltjes dus ook weer minder zijn.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63531386
in het "standaard" zwangerschapsklachtenpakket zijn bij mij opgenomen : misselijkheid (tot aan het eind ) vermoeidheid met het gevoel 48 uur te kunnen slapen in 24 uur, en vanaf ongv 25 weken de beroemde maagzuur
het "niet standaard" laten we maar weg
Vooral in het begin van de zwangerschap heb je normaal gesproken last van vermoeidheid en misselijkheid, dit omdat je lichaam moet wennen aan het nieuwe hormoon, zodra je lichaam daar n beetje aan gewend is geraakt nemen vaak de klachten ook af in frequentie en steekt t meer in vlagen de kop op. Vaak hebben mensen die via hormoonbehandelingen zwanger geworden zijn er korter last van omdat hun lichaam de verschillende hormonen al n beetje gewend is. ( geen garantie enzo natuurlijk :p )
Maar als je je zorgen maakt gewoon je gyn/vk bellen daar zijn ze voor.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63531525
Bedankt voor de antwoorden.
MeNicole, nee, dat wil ik liever niet horen, maar het kan natuurlijk wel de realiteit zijn. Hoewel ik me van vorig jaar niet kan herinneren dat ik ongerust ben geweest, terwijl het toen juist fout ging. Misschien was mijn geluk te groot om de realiteit te zien, of misschien was er geen verschil.

texel en maffemuts, allebei jullie dingen klinken ook wel logisch. Dat wat jij zegt, texel, had ik zelf ook al bedacht, maar vroeg me af of dat dan meer wishfull thinking was, maar het kan dus werkelijk. Dat van die hormoonbehandelingen had ik niet bedacht, maar klinkt ook best logisch.

En daarnaast weet ik ook wel dat lang niet iedere zwangere van iedere of uberhaupt van een kwaal last heeft.

* miss_sly kruipt terug op de roze wolk en wacht maar gewoon verder af.
pi_63531529
hier alleen maagzuur.
En ik slaap de laatste dagen slecht..vandaag voor t eerst kuitkramp, mijlpaal!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:21:14 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63531626
miss_sly, het enige dat ik voelde waren een klein beetje gevoelige borsten en dat was na een week ineens weg. Ik was er van overtuigd dat het niet goed zat, moest er zelfs van huilen. Maar de testen bleven positief. En je kent het resultaat.
Ik lees nu hierboven bij meer meiden dit soort dingen, dus het is blijkbaar heel normaal.
pi_63531717
Deed jij dan iedere keer weer een test?
Ik durf dat niet eens Mijn positieve test van zaterdag en de bevestiging van de bloedtest van het ziekenhuis waren prima. En ik zie die testen thuis nog wel liggen, maar dan denk ik: stel je voor ik ga niets doen tot de echo, heb ik iig 2 mooie, zwangere weken gehad
pi_63531751
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
moest er zelfs van huilen.
dat was dan wel weer een teken natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63531772
quote:

lurker breekt even in:
Miss-_sly: ik heb negen maanden lang helemaal nergens last van gehad en ben nu de trotse moeder van een heerlijk ventje! (is ook de reden dat ik hier nooit gepost heb, verbaas me elke dag over wat andere zwangeren allemaal te melden hebben over hun zwangerschap.... )

Dus geen zorgen maken hoor, en geniet er maar van dat je geen kwaaltjes hebt!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:29:09 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63531817
Ik heb er een stuk of 6 gedaan uiteindelijk geloof ik. En niet allemaal in die eerste week.
Het was voor mij een bevestiging om even te zien of het echt nog zo was omdat ik tot de 12e week moest wachten voor de echo. Die tests waren denk ik van de eerste 3 weken ofzo. Toen wist ik het wel blijkbaar.

Maar ik snap jouw struisvogel-techniek ook wel hoor.
pi_63531941
peterfan, wat lijkt me dat heerlijk!
Ik heb wel wat klachten, pijn aan mijn borsten, vermoeid, slecht slapen, vlagen van misselijkheid, maar vandaag lijkt alles behalve mijn borsten wat minder. Vandaar mijn vraag. Maar goed, ook dat kan dus wisselen, of weggaan en niet terugkomen en toch een goede zwangerschap zijn.

BE, als ik zeker zou weten dat hij positief zou aangeven, zou ik zo weer testen misschien doe ik dat nog wel ook, binnenkort.

Ik ben nog steeds groot voorstander van een klein luikje in je buik waardoor je zelf regelmatig kunt spieken hoe het er binnen allemaal voorstaat
  woensdag 26 november 2008 @ 11:37:26 #20
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63532005
Miss_sly ik zat telkens in me tieten te knijpen of ze wel zeer deden
pi_63532055
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Rottdog het volgende:

Meerdere keren per dag
pi_63532063
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Rottdog het volgende:
Haha, dat deed ik ook! Op een gegeven moment deden ze volgens mij gewoon zeer van het knijpen...
  woensdag 26 november 2008 @ 11:39:39 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63532069
miss_sly: ik ontdekte dat ik zwanger was doordat ik dacht dat ik griep had (en toevallig ook nog steeds niet ongesteld . ) en een paar dagen na de positieve test voelde ik me weer prima. Toen met 8 weken werd ik ineens kotsmisselijk, maar in de tussentijd heb ik nergens last van gehad.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63532327
O ja, en ik heb 8 keer getest...elke week 1 tot aan de echo!
pi_63532352
Ow, ik ben dus gewoon helemaal normaal met mijn rare gedachten, rare lichaam en andere gekke dingen

Thanks, ladies, voel me een stuk beter nu!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:57:12 #26
14746 k_i_m
pi_63532571
De enige test die ik gedaan heb waar ik 100% zeker over was, was toen ik "voor de grap" heb getest met 28 weken omdat ik nog een ongebruikte test tegenkwam in het medicijnkastje .
In my life
Why do I smile
pi_63532853
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik ben dus gewoon helemaal normaal met mijn rare gedachten, rare lichaam en andere gekke dingen

Thanks, ladies, voel me een stuk beter nu!
Miss_sly je bent net als ons een onzeker meiske die eerste weken, en tja ... cliché het hoort er allemaal bij
Mama van Isa en Ties
  woensdag 26 november 2008 @ 13:14:36 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63534324
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef marlieske het volgende:
Nu is 1 van die dames zelf zwanger en kotst al weken alles uit haar lijfje.... tja dat hoort er nou bij hé :`(
!
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 13:31:02 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63534803
ik heb de luiertas voor junior nou al drie keer opnieuw ingepakt inhoud nu: 3 rompertjes, 3 pakjes, 4 paar sokjes, jasje, mutsje, fopspeen, luiers, een hydrofiel luier + washandje, twee spuugdoekjes, 2 navelbandjes met luierspelden, anti-krab wantjes.

ik geloof dat ik voor junior nu wel alles heb ik ga nu aan mijn eigen koffer beginnen.. mensen nog tips qua zaken die je echt niet mag vergeten/bij je moet hebben??

woensdag 26 november 2008 @ 13:36:06 #30
14746 k_i_m
pi_63534969
Een schone onderbroek .
In my life
Why do I smile
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 13:37:30 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63535009
_!

pi_63535048
Miss Sly, ik heb ook niet iedere dag last van misselijkheid gister helemaal niet en vanochtend moest ik om half 9 op school zijn en toen was ik dus wel weer onwijs misselijk.
Sinds deze week ook wel moe..... mijn borsten doen wel echt al een paar weken pijn. Daar hou ik me inderdaad ook een beetje aan vast
  woensdag 26 november 2008 @ 13:41:59 #33
14746 k_i_m
pi_63535137
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:37 schreef DJMO het volgende:
_!
Ja, lach maar .
In my life
Why do I smile
pi_63535371
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:41 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, lach maar .
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:50:29 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63535436
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
Een schone onderbroek .
En schone kleren voor jezelf!
Ik had er echt totaal niet bij stil gestaan dat mijn broek/pyjama/legging/ding wel eens flink doorweekt zou zijn van het vruchtwater. Ondanks de kraamverbanden. Gelukkig ging F. nog even naar huis voor wij naar huis mochten.
pi_63535569
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:31 schreef DJMO het volgende:
ik heb de luiertas voor junior nou al drie keer opnieuw ingepakt inhoud nu: 3 rompertjes, 3 pakjes, 4 paar sokjes, jasje, mutsje, fopspeen, luiers, een hydrofiel luier + washandje, twee spuugdoekjes, 2 navelbandjes met luierspelden, anti-krab wantjes.

ik geloof dat ik voor junior nu wel alles heb ik ga nu aan mijn eigen koffer beginnen.. mensen nog tips qua zaken die je echt niet mag vergeten/bij je moet hebben??
schone onderbroek, voedingsbh, pyjama, sokken. schoon setje kleding. tolietspul, kraamverband.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 13:55:55 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63535603
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:41 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, lach maar .
ik lach je niet uit hoor ik heb nu drie boxershorts ingepakt (las ooit ergens dat die na een keizersnee prettiger zitten dan een gewone onderbroek?? en hoewel ik niet uitga van een keizersnee weet je maar nooit), een ochtendjasje, twee tshirts, voedingsbeha met zes uitwasbare pads, een trainingspak voor naar huis, het kraamdossier voor de overdracht, het bevallingsplan, digitale fotocamera inclusief reservebatterijen, kraamverband, oplader voor de mobiel, en bij de hans textiel haal ik morgen ofzo nog een paar extra warme sokken, papieren etc heb ik altijd in mijn schoudertas dus altijd bij me..

nog ideeën?? of ben ik te mieperig en heb ik gewoon alles wel nu

pi_63535607
Meimeltje wat een rotnieuws Sterkte!
quote:

Het begin van mijn zwangerschap bestond voornamelijk uit veel overgeven en erg moe zijn. (Nu nog steeds eigenlijk)

Als ik eerlijk ben voel ik mezelf nog steeds niet echt zwanger, op de een of andere manier is het zo moeilijk te bevatten.. Ja, ik voel schopjes, maar zelfs dat doet me nog niet écht beseffen dat we straks een kleine baby hier in huis hebben... Misschien komt het nog als ik echt een buik krijg.. Misschien komt het pas als het kindje in mijn armen ligt, ik weet het niet
pi_63535713
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik lach je niet uit hoor ik heb nu drie boxershorts ingepakt (las ooit ergens dat die na een keizersnee prettiger zitten dan een gewone onderbroek?? en hoewel ik niet uitga van een keizersnee weet je maar nooit), een ochtendjasje, twee tshirts, voedingsbeha met zes uitwasbare pads, een trainingspak voor naar huis, het kraamdossier voor de overdracht, het bevallingsplan, digitale fotocamera inclusief reservebatterijen, kraamverband, oplader voor de mobiel, en bij de hans textiel haal ik morgen ofzo nog een paar extra warme sokken, papieren etc heb ik altijd in mijn schoudertas dus altijd bij me..

nog ideeën?? of ben ik te mieperig en heb ik gewoon alles wel nu
Een blikje redbull voor je man en een muesli reep zodat ie niet weg hoeft tijdens de bevalling. (Was een tip van de bevallingscursus)
pi_63536017
Neem kleren mee die je in ieder geval past, en niet zoals ik die een spijkerbroek meeneemt van voor de zwangerschap....* zo ....zwangerschap is weg, dus kan ik mijn eigen kleren wel weer aan.*
Ik wijt het maar aan zwangerschapshormonen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63536510
quote:
8< knip >8

Je verzekeringspapieren (van je zorgverzekering)
Boekje met telefoonnummers van wie je wil bellen na de geboorte ( klinkt stom maar door de hectiek kun je soms spontaan cijvers door de war gooien :p )
Fotocamera met oplader en voldoende ruimte erop (of genoeg rolletjes)
Super oversized bigshirt voor de bevalling zelf en de 1e nacht
grote onderbroeken waar kraamverband n beetje fatsoenlijk in blijft zitten ook erg handig
Trainingspak voor de dag dat je naar huis mag de rest lekker pyamas etc
voedingsbh of als je geen BV geeft stevige sportbh
zoogcompressen
iets lekkers te snoepen
en natuurlijk persoonlijke verzorgingszooi zoals shampoo douchegel, tandenborstel, tandpasta make-up als je dat wil, dan ook makeup remover, haarborstel en noem de standaard zooi voor n paar dagen maar op.
Neem nooit afgemeten goed voor 1 dag mee maar voor bv minimaal 3, loopt het uit om wat voor reden dan ook heb je voldoende bij je.

K denk dat dat wel de basis is, de rest natuurlijk na eigen inzicht
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 26 november 2008 @ 14:31:13 #42
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63536684
quote:
Moet je dat allemaal meenemen naar het ziekenhuis voor de baby??? Ik heb destijds alleen rompertje, pakje, sokjes en mutsje meengenomen.... de rest hadden ze in het ziekenhuis. En navelbandjes werden toen en volgens mij nu ook helemaal niet meer gebruikt. Ow ja, vergeet de maxicosi niet...

pff net een heftige aanvaring gehad met Twan, ik zit beneden te shaken, hij boven boos te mokken... geen geweldige combinatie: mijn hormonen en zijn buien
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 14:31:17 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63536685
ik heb idd met drie dagen rekening gehouden maffemuts, omdat ze na de bevalling sowieso de baby nog even in de gaten willen houden (ivm mijn stommiteit de eerste maanden van de zwangerschap) en ik dan zelf ook moet blijven.

tandpasta kan ik iig makkelijk vergeten k heb een kunstgebit een lijstje met nummers ga ik wel maken! en raissa bedankt voor de tip over de redbull, die laat ik hem gelijk meenemen straks mag ook in mijn koffer mee

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 14:35:42 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63536783
ik heb liever te veel bij me dan te weinig Diaan, navelbandjes.. tja, bij mijn eerste werden ze nog wel gebruikt en ze staan nog steeds op lijstjes van artikelen die je in huis moet hebben voor een bevalling, is geloof ook afhankelijk van je kraamverzorgster of ze ze wel of niet gebruiken.

* DJMO geeft diaan een kopje kamillethee om te kalmeren

woensdag 26 november 2008 @ 14:38:01 #45
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63536833
Dankje DJMO, goed idee, ik ga even een kopje thee zetten.... zie net dat hij aan de glazen tussendeur een papiertje heeft geplakt met de tekst: sooorrie liefffe mama... het wordt tijd dat ie maar weer beneden komt

Er staat volgens mij op de lijsten ook dat je kruikenzakken moet hebben, met Twan werden die helemaal niet gebruikt en werd daarvoor een hydrofielluier gebruikt. Dat ga ik nu ook weer doen... snap soms niets van de lijstjes, helemaal omdat ze soms erg verschillend zijn.

Morgen komen ze voor de intake van kraamzorg, zal dan ook nog eens vragen.
Make love, not war ☮
pi_63536974
druivensuiker (Dextro) zou ik ook meenemen DJMO, voor je man maar ook zeker voor jezelf! Krijg je energie van zonder dat je hoeft te eten (want dat eten bijft meestal niet zitten, en ik kan me ook niet voorstellen behoefte te hebben aan eten...).
pi_63537001
Navelbandjes werden hier gebruik toen voor in de luier. Om te kijken of de kleine geplast had!!
En idd kruikzakken helemaal niet
Liefde
pi_63537012
Liprepair spul!
Door al dat gepuf en gehijg kun je flink gebarsten lippen krijgen. Klein ongemak vergeleken met de rest, maar wel reuze irritant.
.... met gevoel voor drama....
pi_63537016
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:38 schreef Diaan73 het volgende:
Dankje DJMO, goed idee, ik ga even een kopje thee zetten.... zie net dat hij aan de glazen tussendeur een papiertje heeft geplakt met de tekst: sooorrie liefffe mama... het wordt tijd dat ie maar weer beneden komt
Agossie
Liefde
pi_63537034
Och Diaan, geniet maar lekker van je kopje thee, en fijn dat Twan zelf al sorry heeft gezegd, geef m maar een dikke knuffel zo.

Floria, je hebt PM.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:48:52 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63537075
Maar ook weer niet te veel werd mij aangeraden bij de zwangerschapsgym, de dextro, daar krijg je namelijk enorme dorst van weer.

Wat lief, dat briefje van Twan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 14:50:17 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63537104
wat lief van hem diaan en kruikenzakken, ja er staan er twee op de lijsten, ik heb er maar eentje, een blauwe
aan eten zal ik idd geen behoefte hebben reinhilde, ik weet nog dat ik alles eruit gooide tijdens de eerste dus druivensuiker ook op lijstje zet

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 14:51:53 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63537154
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:46 schreef Kersjes het volgende:
Liprepair spul!
Door al dat gepuf en gehijg kun je flink gebarsten lippen krijgen. Klein ongemak vergeleken met de rest, maar wel reuze irritant.
die zit in mijn makeuptasje

† In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 14:51:55 #54
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63537155
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
Een schone onderbroek .
En neem maar een grote, want kraamverband past niet in een stringetje!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 26 november 2008 @ 14:57:35 #55
14746 k_i_m
pi_63537278
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:51 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En neem maar een grote, want kraamverband past niet in een stringetje!
Nee, maar die passen ook niet in die gaasonderbroeken van het ziekenhuis. Die krengen passen gewoon nergens in . toch ben ik er een paar dagen heel blij mee geweest, die kraamverbanden .
In my life
Why do I smile
pi_63537404
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nee, maar die passen ook niet in die gaasonderbroeken van het ziekenhuis. Die krengen passen gewoon nergens in . toch ben ik er een paar dagen heel blij mee geweest, die kraamverbanden .
In het ziekenhuis had ik er 3 opelkaar gestapeld in een gaasbroekje... En zelfs dat hield het niet.
pi_63537499
Ik had van die heerlijke tenten van livera (2 voor een tientje) mee naar het ziekenhuis en daar bleven die kraamverbanden keurig in zitten!

(mooie tvp ).
Fake it till you make it...
pi_63537501
Dames, ik blijf juist weg uit bevallingsverhalen om dat allemaal niet te hoeven lezen, maar dan moet je dat niet hier alsnog neerzetten. Dadelijk durf ik niet meer
pi_63537543
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Dames, ik blijf juist weg uit bevallingsverhalen om dat allemaal niet te hoeven lezen, maar dan moet je dat niet hier alsnog neerzetten. Dadelijk durf ik niet meer
Maakt niet uit hoor of je durft of niet, nu moet je.

Ik had trouwens tenten van de zeeman. Die draag ik nog steeds als slaaponderbroek, ze zitten zo lekker ruim. Het is tevens goede anticonceptie..
pi_63537879
Floria, om even terug te komen op je vraag (kort en bondig). Rond 27 weken bleek deze baby te kleine ledematen te hebben en teveel vruchtwater. Aantal meetecho's gehad en een screeningsecho, toen bleken alleen de dijbeentjes nog achter te lopen. Het hoeft niets te betekenen, kan gewoon kort zijn, maar het kan ook een indicatie voor een afwijking zoals het syndroom van down zijn. Dus het is even afwachten nog!

Miss_sly, ook hier in het begin weinig kwaaltjes die ook niet constant waren. Alleen constante vermoeidheid, dat was het enige! Sowieso niet misselijk enzo.

Reinhilde, je uitgerekende dag vandaag! Wat stiekem toch wel spannend!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63537962
Jaaa ik zie dat mijn vraag hier helemaal ontopic is: hoeveel pakken kraamverband heb ik nodig? Ik heb echt géén idee. Ik heb een half uur voor het schap staan staren en uiteindelijk maar niets meegenomen. En Kotex Maxi maandverband, heeft iemand daar ervaring mee na een bevalling? Ik gebruik nooit maandverband
Er gaat ineens weer een wereld voor me open.
pi_63538037
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:23 schreef Jore het volgende:
Jaaa ik zie dat mijn vraag hier helemaal ontopic is: hoeveel pakken kraamverband heb ik nodig? Ik heb echt géén idee. Ik heb een half uur voor het schap staan staren en uiteindelijk maar niets meegenomen. En Kotex Maxi maandverband, heeft iemand daar ervaring mee na een bevalling? IK gebruik nooit maandverband Er gaat ineens weer een wereld voor me open.
Maar pas na een week na de bevalling.

Hoeveel pakken kraamverband? -> Ik had er een stuk of 3.
pi_63538099
Ja, Fuente, het voelt heel erg gek, alsof het een feestdag is, en aan de andere kant voelt het als een dag zoals alle anderen!

Wel ga ik zo een cadeautje voor mezelf kopen, want ik vind het heel fijn dat ik die 40 weken zwangerschap toch maar mooi volbracht heb!

Rommelt het nog bij jou? Bij mij -afgezien van de standaard harde buiken- is het lekker rustig vandaag! Ik denk dat baby een rust-dagje houdt, net als zijn/haar mama.
pi_63538269
Het rommelt hier de laatste 2 dagen al flink! Gisteravond ben ik gaan douchen om te kijken of het door zou zetten, maar onder de douche hield het op. Nu nog regelmatig harde buiken, maar het zet allemaal nog niet door en ze doen nu ook geen pijn meer. Ik denk dat ik volgende week nog steeds zo rondloop

Kan me indenken dat je lekker een cadeautje koopt, groot gelijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 26 november 2008 @ 15:33:43 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63538279
Jore, iIk had er 2 en dat is voldoende voor de eerste paar dagen. Als er meer nodig is kan je man/vriend/moeder/zus/vriendin vast wel gaan halen.
En ik had 1 pak kotex idd voor toen het vloeien minder werd. En ook daar pas van bij gehaald toen het echt nodig was.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 26-11-2008 15:40:04 ]
pi_63538489
DJMO, kraamverband hebben ze in het ziekenhuis wel voor je,dat hoef je echt niet mee te nemen.

Volgens mij heb ik drie pakken kraamverband gebruikt en daarna het allergoedkoopste engrootste dat er in de supermarkt was .(ze raden meestal die goedkope aan omdat daar minder rotzooi inzit als veel plastic enzo)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63538504
Tampons zijn zeker niet de bedoeling de eerste tijd na de bevalling?
pi_63538507
Uiteindelijk heb ik iets van 4 pakken kraamverband gebruikt. Gewoon het goedkoopste nemen, daar zit het minste plastic in. Is bijgehaald. Maandverband wil ik niet meer weten. Ging veel te hard allemaal. En zeeman tenten, erg handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63538518
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Daar wil je dan ws niet eens aan denken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63538613
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:41 schreef miss_sly het volgende:
  woensdag 26 november 2008 @ 15:45:56 #71
14746 k_i_m
pi_63538636
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef YPPY het volgende:

[..]

Daar wil je dan ws niet eens aan denken.
Die vallen er toch alleen maar uit
In my life
Why do I smile
pi_63538672
Nou, lach me maar uit hoor. Ik heb het allemaal nog niet meegemaakt, dus ik zal best domme vragen stellen
Een heleboel vragen hadden jullie misschien zelf ook wel, toen, heel lang geleden
pi_63538677
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:45 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik kon ze perfect tussen de hechtdraden vastklemmen.
*OUD heilige*
pi_63538711
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:45 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik moest echt meteen aan jou denken! Iets met overdwars...
pi_63538716
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef miss_sly het volgende:
Nou, lach me maar uit hoor. Ik heb het allemaal nog niet meegemaakt, dus ik zal best domme vragen stellen
Een heleboel vragen hadden jullie misschien zelf ook wel, toen, heel lang geleden
Vraag maar veel meer, het is veels te leuk dat jij nu eindelijk die vragen kunt stellen. Nu kun je niet meer terug.
*OUD heilige*
pi_63538769
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:47 schreef miss_sly het volgende:
Je hele onderkant is naar de gallemoere. Blauw, beurs en gescheurd... Als je gaat plassen moet je met een kannetje naar het toilet, om te spoelen en omdat het dan niet zo bijt.... Echt geloof me, het laatste wat je wilt is er dan een tampon in douwen. (Ik durfde het pas na een half jaar weer aan zeg maar)
pi_63538814
Nee, ik kan niet meer terug, en prompt gaan jullie hier allemaal vreselijke dingen posten

Maar vertel eens, ervaren dames: het is het allemaal waard, toch?
pi_63538859
Ik hoefde geen kannetje, mocht van de kraamhulp alleen in de douche plassen.

Als je pnd voorbij is, is het het allemaal waard.
*OUD heilige*
pi_63538891
En dan heb je een schatje dat 's ochtends beneden komt en een 'dootje innuh soen' ziet liggen. en helemaal gaat stralen.
*OUD heilige*
pi_63538897
Bedankt BE & Ticootje! Zo kan ik tenminste inschatten wat ik nodig heb. Ik vind dit wel echt een minder leuk deel van de uitzetlijst zeg, bah. Maar goed.

Reinhilde, goed dat je jezelf een cadeautje gaat geven. Je hebt het echt verdiend! En nu hopen dat je baby een beetje haast maakt. Gefeliciteerd in ieder geval met het bereiken van de uitgerekende datum .

Fuente, spannend...

Edit: de rest ook bedankt natuurlijk, scherm te lang open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')