abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63542310
Pfff, dat lijstje van Hephaistos gaat tot G5 ... volgens de vrouwelijke schoolarts heb ik G30
pi_63542402
Hebben ze een nieuw Tweede Kamer lid bij de CU?

pi_63542756
Een reactie waar ik mij grotendeels wel in kan vinden, omtrent het EKD:
quote:
Ik maak mij heel ernstig zorgen over het zorgvuldig en onpartijdig handelen van de opstellers van het dossier. Waarom? Onlangs liep ik aan tegen de wijze waarop er onpartijdig en zorgvuldig gehandeld wordt door de jeugdzorg.

Let wel, het ging hierbij niet om mijn eigen kinderen, maar om die van een vriendin, wier kinderen bij haar uit huis werden gehaald omdat haar kanker (ze wordt momenteel behandeld voor baarmoederhalskanker) volgens de Kinderbescherming en de Jeugdzorg zonder enige twijfel tot haar dood zou leiden en haar kinderen dus niet bij haar hoorden te wonen.

De redenering uit de vorige zin is geheel voor rekening van Jeugdzorg en Kinderbescherming, dat spreekt.

Prof. Schellens, haar behandelend oncoloog uit het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis, verklaarde schriftelijk dat mijn vriendin helemaal niet binnen 6 maanden dood gaat (een termijn waar Jeugdzorg mee schermt), maar die verklaring werd als irrelevant door Jeugdzorg naast zich neer gelegd.

Alles concentreert zich nu op de bewijslast (aan haar kant) dat zij niet dood gaat. Maar hoe bewijs je zoiets?

Ikzelf mankeer bij mijn weten helemaal niets op dit moment. Maar ik ben 50, en vele vrouwen om mij heen van deze leeftijd blijken kanker te hebben. Dus wat kan zelfs ik garanderen over mijn levensverwachting? Of de dames van de Jeugdzorg zelf?

Dit was slechts een feitelijk voorbeeld voor mijn zorgen over het EKD.

Wat nu heel lastig is, en waarom ik mij over het EKD zo'n zorgen maak, is dat de mensen die het dossier gaan bijhouden, hoogstwaarschijnlijk niet de capaciteiten bezitten om een oordeel te kunnen vormen dat evenwichtig is. De kans dat zij van mening zullen zijn dat alleen zij een goed oordeel hebben, en dat zij het altijd beter weten, is heel erg groot.

Dat beter weten is op zich een bekend verschijnsel op het opleidingsniveau van de vermoedelijke EKD medewerkers: "Alles wat ik geleerd heb, is alles wat er te leren valt". Zaken die niet in dat kader passen, worden op voorhand als onjuist en irrelevant verworpen. Niet dat iedereen van hun opleidingsniveau zo is, maar het komt wel heel veel voor. Blijkbaar een manco van de opleidingen die niet leren dat wat je leert nog lang niet alles is wat er over een onderwerp te leren of te zeggen valt. Dus op zich niet volledig verwijtbaar aan de werknemers van het EKD, maar wel een probleem.

Deze EKD medewerkers gaan onpartijdig en zorgvuldig het dossier over mijn kind vormen en bijhouden? Dat lijkt me een onmogelijke opgave. Hebben zij wel geleerd om zo onpartijdig mogelijk gegevens te verzamelen? En wanneer dan? Hebben zij geleerd zich bewust te zijn van hun beperkingen die voortkomen uit het normen en waarden kader dat zij bij hun opvoeding van hun ouders en bij hun opleiding van hun docenten hebben meegekregen? Die beperkingen heeft ieder mens, maar daar moet je dan rekening mee houden als je een rapport schrijft. Dat is wat historici bijvoorbeeld leren op de universiteit. Een moeizame leerweg, maar een die wel moet, wil er van hun rapportages ook maar iets deugen.

Het moge duidelijk zijn dat ik geen vertrouwen heb in het bijhouden van een EKD door de overheid. Alles wat daar in staat, kan een eigen leven gaan leiden. Reden waarom mijn kinderen en ik niet als joods in het gemeente-dossier staan aangegeven. De geschiedenis van ons land doet begrijpen waarom dat is, neem ik aan.

Met vriendelijke groet,
Artemis Westenberg
Bron
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 18:55:27 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63542976
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Idd.
Ik heb een vuistdik dossier liggen in een archief van jeugdzorg wat ik in heb mogen zien maar er ontbraken toch echt stukken die ik niet mocht zien.
Klopt, zodra een cliënt zijn dossier wil inzien krijgt iemand binnen de organisatie de opdracht het dossier *op te schonen*. Heel veel zaken (waaronder het contactjournaal) gaan er dan uit waardoor er van sommige dossiers maar de helft van z'n oorspronkelijke vorm overblijft.
pi_63543950
Wat een overdreven gedoe en dan doel ik op de overdreven aandacht hiervoor en de stemmingmakerij.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_63544098
Wat mij vooral tegenvalt is dat de PVDA dit doorlaat. Van het CDA en CU beter verwachten is te naïef voor woorden, maar de PVDA als toch wel enigszins progressieve en vrije partij zou hier op z'n achterste hoeven horen te staan.
pi_63544608
BASISset van 35 pagina's????

hoeveel pagina's is het uitgebreide dossier dan?

Sommige vragen hebben niets maar dan ook niets met medische noodzaak te maken.
Niemand kan mij garanderen dat je de volledige gegevens kan inzien en gewijzigd kan krijgen tegen minimale kosten (verschillende gevallen laten dit al zien).

Ik weiger in elk geval om hieraan mee te werken. De vragen gaan echt veel te ver. En de schaamhaar vraag is daar maar 1 enkel voorbeeld uit.
Hoeveel uur is er wel niet nodig om dit allemaal door te nemen en op te slaan.

En dacht je nu echt dat de invullers niet het zekere voor het onzekere gaan nemen en de vragenlijst gewoon zo volledig mogelijk gaan invullen? Het is naief om te denken dat het niet zal gaan gebeuren. Al die mensen die hier zogenaamd voor geleerd hebben gaan het risico niet nemen dat zij later van fouten of nalatigheid worden beticht als later iemand het dossier nodig heeft en de relevante informatie niet is ingevuld..

Misschien snap ik het wel niet volgens Swine, maar Swine klinkt wel als heel erg betrokken en als voorvechter voor zo'n dossier. En hoe kan Swine weten dat ik het niet snap. Is daar ook een vraag van?
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
De basisdataset bestaat uit een tabel van zo'n 35 pagina's waarin bijvoorbeeld ook staat hoeveel tijd een kind erover doet om van huis naar school te fietsen / lopen. Ik krijg ook meer het idee dat het een soort van ISO standaard is waar gepoogd wordt om alle mogelijk relevante factoren erin te krijgen, maar bij implementatie vaak maar een klein deel daadwerkelijk wordt ingevuld.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_63544794
Sint was woest en stampte door zijn paleis.
"Die André Rouvoet is dus niet goed wijs!"
Piet zuchtte. "Wat nu weer toch, Sinterklaas?"
"Piet, die minster is jaloers op je baas!
Normaal weet ik van iedere kind wel wat:
Michiel wil dit en Chantal wil dat.
In het Grote Boek wordt dit genoteerd,
maar nu zijn de rollen opeens gekeerd!
Die André is jaloers op mijn Grote Boek,
zit met zijn handen in menig jongensbroek,
en noteert zijn conclusies in zijn dossier."
Piet schudt zijn hoofde: "Jeminee!"
"Is het volwassen of heeft het een krul,
is het nog kaal of zit er pluis op de lul?"
roept de goedheiligman geirriteerd.
"In zulke dingen ben ik niet geinteresseerd!
Laten we zo doen: Jij bespiedt niet meer die kinderen
zo dat je mij niet in mijn werk kunt hinderen!"
pi_63545043
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
Sint was woest en stampte door zijn paleis.
"Die André Rouvoet is dus niet goed wijs!"
Piet zuchtte. "Wat nu weer toch, Sinterklaas?"
"Piet, die minster is jaloers op je baas!
Normaal weet ik van iedere kind wel wat:
Michiel wil dit en Chantal wil dat.
In het Grote Boek wordt dit genoteerd,
maar nu zijn de rollen opeens gekeerd!
Die André is jaloers op mijn Grote Boek,
zit met zijn handen in menig jongensbroek,
en noteert zijn conclusies in zijn dossier."
Piet schudt zijn hoofde: "Jeminee!"
"Is het volwassen of heeft het een krul,
is het nog kaal of zit er pluis op de lul?"
roept de goedheiligman geirriteerd.
"In zulke dingen ben ik niet geinteresseerd!
Laten we zo doen: Jij bespiedt niet meer die kinderen
zo dat je mij niet in mijn werk kunt hinderen!"
Wel ja, ga dit topic maar weer vervuilen met onzin.

Ontopic: Slechte zaak dat dit allemaal weer geregistreerd gaat worden.
In tegenstelling tot een papieren dossier, kan er met een electronisch dossier zoveel meer fout gaan. (inzage, kopieen, etc)
En tot nu toe heb ik nog niks gehoord dat dit goed geregeld gaat worden.
Dus al deze aanvullende zaken dragen niet mijn goedkeuring in ieder geval.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_63545347
Echt, WTF.
pi_63545910
Voor de mensen die de basisset wel eens willen zien:

http://www.geenstijl.nl/archives/images/bds.pdf
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63546127
wat is nou eigenlijk precies het probleem? Het schaamhaar, of de registratie in het algemeen?
  woensdag 26 november 2008 @ 22:12:43 #138
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_63549166
In POL word deze gweerd, ook al maf !!!
@monotov, hoezo dubbeltopic?
Dan heeft er weer 1 een niet-dekkende topic tile gebruikt, ik zocht op kind, ekd, rouvoet... e.d.

Dus welk topic, aub niet de link vergeten deze maal, gaat er al over dan!?!?!?!!??

Rouvoet van de griezelunie...
Best weird dat mensen hieraan meewerken omdat wat 'hagenaren' het verzinnen. Niemand komt in opstand, geen rechtzaak, geen kameropstanden.

VVD valt over Rouvoets schaamhaarregistratie

Privacy weg, en voor wat?
2600 punten wil men per persoon in het ekd vastleggen, dat duurt ff !En elke ambtenaar kan er bij.
Er zijn wel _zogenaamd_ gradaties wat meer of minder openbaar is, maar de praktijk leerde reeds dat de sky the limit is in data-openheid...
Gaat u rustig slapen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_63549591
Het gaat nergens over. Alles moet geregistreerd worden onder het mom van 'het is makkelijker' en 'algemene veiligheid'.
Maar
1. het is niet veilig. Alles wat electronisch opgeslagen wordt, kan gehackt worden.
2. ook onbevoegden kunnen bij info waar zij totaal niets mee te maken hebben.
3. ook de Nederlandse staat is totaal niet te vertrouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 november 2008 @ 22:48:27 #140
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_63550528
En terecht valt de VVD daarover. Het is zelfs niet te geloven dat de meerderheid van de 2e kamer achter deze onzin staat! Ik heb getwijfelt. Maar nu niet meer. Rouvoet is gek!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_63551732
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:48 schreef Fockker het volgende:
En terecht valt de VVD daarover. Het is zelfs niet te geloven dat de meerderheid van de 2e kamer achter deze onzin staat! Ik heb getwijfelt. Maar nu niet meer. Rouvoet is gek!
Zoals ik het nu in de context zie gaat het gewoon over de hormoonhuishouding van een kind.
pi_63558913
Ik ben tegen registraties in het algemeen, helemaal gekoppeld aan databases. En al helemaal in opdracht van de overheid.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63559421
Ja, want de overheid is kut en niet te vertrouwen
pi_63559511
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:34 schreef Taurus het volgende:
Ja, want de overheid is kut en niet te vertrouwen
Dat, plus databases zijn gevoelig voor hacken, kijk maar naar het buitenland waar ze dit soort onzin hebben ingevoerd. Liggen al je gegevens op straat en bij de verkeerde mensen, maar ja, jij vond de overheid te vertrouwen dus het maakt jou niet uit he . Dit alles even los van het feit dat je niet weet wat voor overheid je krijgt in de toekomst en wat ze besluiten te doen met opgeslagen gegevens. De joden werden ook heel snel op de trein gezet een tijdje geleden door zo'n systeem. Maar dat maakt jou ook niet uit he .

En misschien klinkt zo'n database als de EPD of de EKD niet zo ernstig, maar het is een eerste stap richting een staat waar ik me liever niet in begeef. Als men dit slikt gaat de overheid straks nog veel verder.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63559854
Wat een kut antwoord ook weer van Minister Rouvoet. Hij kan toch op zijn minst uitleggen waarom die experts dan denken dat het relevant is.

De minister weet het zelf niet eens. Wat een stuk verdriet.
pi_63560070
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Wat een kut antwoord ook weer van Minister Rouvoet. Hij kan toch op zijn minst uitleggen waarom die experts dan denken dat het relevant is.

Doel je op dit specifieke detail dat de VVD aanhaalt? In dat geval lijkt het me volstrekt logisch dat Rouvoet zich daar niet mee bezig houdt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 27 november 2008 @ 11:10:13 #147
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63560398
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:49 schreef Nielsch het volgende:

Er zijn kamervragen gesteld, dus die zullen heus wel gedetailleerd beantwoord worden. Lijkt me logisch dat Rouvoet niet per item de medische relevantie en gerelateerde aandoeningen kan opsommen.
pi_63564523
Een groot deel van de oude sokken in de tweede kamer kunnen zich mijns inziens helemaal niet goed voorstellen wat de consequenties m.b.t. de privacy zijn van dit soort registratiepraktijken zijn. Ze begrijpen te weinig van ICT om oordelen te kunnen geven over beveiligingsvragen en de mogelijkheden (in negatieve zin) die zo'n database allemaal creëert.
pi_63564987
Ik denk overigens ook niet dat een EKD bijdraagd bij het bezoek aan consultatiebureau's of dokters bezoeken. De medische achtergrond vertel ik of mijn dochter (tegen die tijd) wel zelf.
En niet dat de dokter eerst het dossier moet doorlezen wat andere prutsers hebben aangelegd waardoor er van een frisse nieuwe blik nooit sprake kan zijn.

Straks zijn er nog dokters die beweren dat die ingegroeide teennagel het gevolg is van stress omdat mijn dochter tijdens de bevalling........

Ik ben in ieder geval van plan om de EKD elke 2 jaar te laten vernietigen.
En dat EPD daar doe ik verder ook niet meer aan mee.. Ik zie meer nadelen dan voordelen..

De bemoeizucht van de overheid moet maar eens stoppen.
pi_63565005
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:05 schreef HarryP het volgende:

Ik ben in ieder geval van plan om de EKD elke 2 jaar te laten vernietigen.
Kan dat? (Vast, anders zeg je het niet).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')