quote:
Op zondag 30 november 2008 02:37 schreef Geqxon het volgende:Koop een Harley, gore koppel liefhebber.
Met een jap maak je gebruik van de paardjes hoog in de toeren!

De mijne heeft gewoon Best of Both Worlds

Ik wil nooit meer een andere
Als je zelf motor rijdt en wat ervaring hebt op een snelle sportmotor, zou je eigenlijk een keer op de mijne moeten rijden. Ik kan het je niet vertellen hoe het voelt... Dat gevoel om gewoon lekker relaxt maar toch vlot weg te trekken, al bij 3000 toeren, en als ie dan bij 6500 komt, dan komt zijn volle vermogen vrij en krijg je echt in 1x een ruk aan je armen door de acceleratie, en dan trekt ie echt als een straaljager tot 12.000, dan begint het rood op de toerenteller. Dat geeft echt zo'n fantastische kick, zijn weinig motoren die daaraan kunnen tippen. Misschien de Hayabusa, nou ja, dat weet ik wel zeker eigenlijk dat die dat kan, die is nog sneller... Moet ik toch nog een keer een proefritje op maken eigenlijk

Maar die vond ik minder mooi dan de mijne

En nee Fluf, dit is niet opscheppen dat ik zo'n geweldige motor heb, dit is mijn mede-fokkers laten delen in een fantastische ervaring waarvan ik vind dat ze die eigenlijk allemaal een keer moeten hebben

quote:
Op zondag 30 november 2008 07:18 schreef phluphy het volgende:Ik deed dat vroeger eigenlijk ook altijd, de koppeling steeds ingedrukt houden voor het stoplicht. Puur uit gewoonte. Inmiddels niet meer, omdat iemand eens zei dat dit slecht is voor de koppeling. Klopt dat?
Als je de koppeling volledig ingedrukt houdt is het niet slecht. Alleen als je hem niet volledig ingedrukt houdt, kan het zo zijn dat je koppelingsplaten wel langs elkaar slippen, maar dat ze niet genoeg koppel doorgeven aan je wielen om weg te rijden. Oftewel: je blijft stil staan, maar je koppelingsplaten slippen en slijten dus. Dat is niet zozeer slecht, ze slijten namelijk altijd. Het gaat alleen wat harder. En nieuwe koppelingsplaten kost je minimaal 700 euro, afhankelijk van je auto, maar reken eerder op 1000.
Zelfde als je tijdens het rijden je voet op de koppeling hebt rusten, schijnen ook best veel mensen te doen. Heel licht maar, zodat je er niets van merkt, maar toch heb je niet de volledige druk meer op je koppelingsplaten en gaan ze toch weer slippen en dus slijten. Daar moet je dus voor waken.
[ Bericht 10% gewijzigd door Bart op 30-11-2008 09:07:25 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.