abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63696255
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef p_iglet het volgende:
dat zijn geen antibiotica die verwant zijn aan penicilline, dus kunnen zonder gevaar gebruikt worden bij penicilline/amoxicilline allergie
Ah, dat wist ik niet. Ik zat het alleen te lezen en ik dacht meteen aan Stella, vandaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:20:59 #277
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63703872
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:43 schreef p_iglet het volgende:
dat zijn geen antibiotica die verwant zijn aan penicilline, dus kunnen zonder gevaar gebruikt worden bij penicilline/amoxicilline allergie
Ik kan het niet helemaal volgen, Ticootje. Maar ze is dus inderdaad allergisch voor amoxicilline en mag dat dus nooit meer hebben. Maar begrijp ik nou goed dat ik me dus geen zorgen hoef te maken bij vaccins en eventuele antibioticum?

Amoxicilline is toch wel een soort antibioticum ook? Maar een ander type dus? Zoiets?

Stella is trouwens alweer twee dagen kiplekker. Prednison is goed spul .
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:26:54 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63704083
Dat is idd wat ik uit de opmerking van p_iglet (student geneeskunde ) opmaak.
Maar ik zou het voor de zekerheid wel gewoon even melden bij het cb. Better safe then sorry
pi_63704372
ik zal het proberen eenvoudig uit te leggen.

Er zijn verschillende soorten antibiotica die kun je onderverdelen in groepen. Groepen antibiotica zijn zeg maar familie van elkaar.

Penicilline en amoxicline zitten in de groep beta lactam antibiotica , van deze groep zal stella nooit meer wat mogen ivm allergie.
Voor deze groep antibiotica zijn overigens best veel mensen allergisch.

De antibiotica die in vaccins kunnen zitten zijn van de groep aminoglycosiden, dus een heel andere groep. Dit levert dus geen problemen op.

Als je allergisch bent voor appels dan ben je vaak voor elstar, jonagold, alle soorten appels allergisch, maar de kans dat je dan ook voor peren allergisch bent is veel minder groot. Terwijl het allemaal fruit is.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:38:38 #280
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63704466
Duidelijk. Dankjewel .
pi_63704482
ticootje waar komt trouwens jou stukje tekst vandaan? streptomyocine is in nederland neit meer geregistreerd als geneesmiddel omdat het teveel bijwerkingen heeft en er goede alternatieven zijn, lijkt me dus ook niet dat dat voor het maken van vaccins nog gebruikt word.
pi_63704923
van de site van het rijksvaccinatieprogramma.
pi_63705348
aha ok, ik zie net met uitzoeken dat het idd wel gebruikt mag worden bij het maken van vaccins.
Je zou minimaal 100.000 vaccins moeten krijgen voor 1 normale antibiotica dosis, en nog veel meer voor je in de buurt komt van schadelijke bijwerkingen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:01:07 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_63707657
Nouja, blij dat het uiteindelijk dus wel mee blijkt te vallen
Zo zie je maar weer hoe misleidend sommige teksten kunnen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:22:48 #285
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63708321
Nu Marlien al een half jaar oud is, mag ze ook wat bijvoeding:

De kinderen vinden het helemaal te gek dat ze ook aan tafel zit en zijzelf vindt het ook wel gezellig
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63708567
Komt het door die smalle stoel dat ze zo goed rechtop zit? Saar is al wat ouder maar die zwabbert nog alle kanten op in de kinderstoel
Wat een dotje is Marlien
Saartje
pi_63716709
Marlien zit inderdaad mooi rechtop!!! Vraag me af of Amber dat ook doet als ze een half jaar is; nu gaat ze nog alle kanten op, maar met een beetje steun lukt het wel, maar niet zo stevig netjes rechtop.

Amber heeft 2 papa-opa dagen overleefd
M'n stiefmoeder heeft een longonsteking; dus papa en opa hebben opgepast; dat is keurig gegaan volgens mij
Alleen maandag had ze een pyamabroek met een net bloesje aan, dus gisterochtend maar zelf kleertjes klaargelegd
En ze kan helemaal zelfstandig haar flesje drinken, maar heb vriendlief wel gevraagd er voortaan bij te blijven ivm verslikken (hij had de fles gegeven en zelf even snel omkleden voor hij werd afgelost door opa) en gisteravond merkte ik dat haar fles dus leeggelopen was in haar bedje (tommee tippee is dus niet lekvrij ).

En, de kast gaat weer leeggeruimd worden en weer grotere maten naar voren halen; maat 74 alweer!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 3 december 2008 @ 08:06:36 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63716802
Wat is Marlien al groot Maarten is nog zo'n ukkie, ik kan me nog niet echt voorstellen dat hij ook zo groot zal zijn over een klein halfjaartje...

Die pappa en opa van Amber

Gisterochtend is trouwens de wijkverpleegkundige voor intake bij me thuis geweest. Ze vond Maarten er goed uitzien, dat doet hij natuurlijk ook, het is mijn moppie...
's Middags mochten we even langskomen om hem te wegen, hij zit nu bijna op zijn geboortegewicht, 3115 (was 3130 met de geboorte). Vind ik netjes, aangezien we vrijdag zo hebben zitten medderen met kolven, flesjes en aanleggen enzo... Of is het heel raar dat hij nog niet op zijn gewicht zit? Iig mogen we vrijdagmiddag weer komen wegen tijdens het weeguurtje. Dan hebben we in ieder geval een vergelijking t.o.v. gisteren.

Hij heeft vannacht weer netjes geslapen, 22.00 uur laatste voeding, toen om 03.00 uur en daarna begon meneertje wat te mopperen en te huilen. Eerst een paar keer getroost en hem weer teruggelegd, maar toen heb ik hem bij me genomen. Hij begon fanatiek op mijn pink te sabbelen en zo zijn we in slaap gevallen. Om 6 uur werd ik wakker, hem teruggelegd maar toen werd hij ook wakker dus een schone luier en gevoed. En ja, dan is moeders lekker vroeg wakker en Maarten ligt lekker te slapen in zijn wiegje.
18-11-2008 Maarten Alexander
  woensdag 3 december 2008 @ 09:05:32 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63717521
Leuk om te zien Grijs!
pi_63717541
Grijs wat eet ze daar? En wat doet ze dat goed zeg!En ze zit inderdaad erg mooi.

Ik wil ook een andere kinderstoel, ik moet nu namelijk de kinderstoel vaak achterstevoren zetten omdat Jen zich helemaal kan omdraaien.
pi_63717571
quote:
Op woensdag 3 december 2008 07:51 schreef Llewella het volgende:
Alleen maandag had ze een pyamabroek met een net bloesje aan, dus gisterochtend maar zelf kleertjes klaargelegd
Leuk he die papa-kledingcombi's Die van ons had laatst na een poepincident een mouwloos rompertje aangekregen met een soort trainingsjasje erover heen Maar ik vind het wel schattig als die papa's zo hun best doen

Mooie griet is Marlien!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_63717988
Hier gaat het toch nog niet zo goed
Gisteravond bij de huisartsenpost geweest, Lotte heeft gisteren over de hele dag amper gedronken en dus ook amper plasluiers
Ze zag er verder goed uit, waarschijnlijk heeft ze last van d'r keel en wil ze daarom niet goed drinken
ORS gaan geven en verder vaak aanleggen. Minimaal 1/2 luiers in de 24 uur, en na 24 uur moeten we het weer bekijken hoe het gaat.
overigens had ze daar natuurlijk wel een "natte luier", die vond de arts redelijk goed maar dat was maar een fractie van wat ze normaal heeft.

Gisteravond dus maar voor de zekerheid een fles afgekolfde melk gegeven, konden we een beetje zien hoeveel ze nu binnen krijgt...
Vannacht was het ook weer 2x eruit, 1 keer voor een hoestaanval en toen weer terug in bed, om 5 uur wilde ze toch graag wat drinken. Ze drinkt dan als je geluk hebt 5 minuten en dat was het dan weer..

Wel heel moeilijk dit!
pi_63718073
Mrien, hier heeft het flink 1,5 week geduurd voordat het hele erge hoesten een beetje over was. Als Jen heel erg hoestte gaf ik haar lekker een slokje koud water. (Hoe oud is Lotte?? Want als je bv geeft dan wordt ander drinken afgeraden. Misschien is een slokje koude melk dan wel iets)
pi_63718211
Water heb ik al geprobeerd op advies van de huisarts vorige week, maar dat wil ze niet
Op een nat washandje sabbelen met het in bad gaan overigens wel
Ze is nu 5 maanden

Op de speen van de fles gaat ze momenteel kauwen (bij mij dan) en drinkt er niet echt uit. Ik ga vandaag denk ik nog maar een paar keer een beetje melk in een flesje aanbieden
pi_63718384
Jennifer wilde ook lange tijd geen water. Maar 's nachts krijgt ze (buiten borstvoeding) niets anders. Sap 's nachts vind ik echt not done (tandjes).

Maar nog steeds vindt ze het niets hoor. Maar na een flinke hoestbui pakt ze werkelijk alles. Dus neemt ze 2 slokken en dan laat ze weer los, maar 2 slokken lekker koud water is ook genoeg om haar keeltje weer een beetje tot rust te brengen.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:07:14 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63720311
Als Marlien op schoot zit, blijft ze niet zo mooi recht zitten, zal inderdaad wel aan de kinderstoel liggen. Ik wilde haar eigenlijk in onze normale kinderstoel zetten met een verkleiner erin, maar die kinderstoel hebben we uitgeleend. Deze hadden we ook nog liggen en daar kan ze prima in zitten, dus laten we het maar even zo .
Ze eet daar trouwens courgette. Ze vindt het lekkerder dan banaan, lijkt wel. Wel grappig om te zien hoe ze eraan sabbelt. Bij de andere kinderen zijn we begonnen met fijngemaakt spul, wel leuk om te zien dat het ook op deze manier kan. Hoewel ik denk dat we nog wel een keertje overgaan op prakjes, want ik vind het een behoorlijke smeerboel. En dan valt courgette wel mee, maar ik kan haar natuurlijk niet alleen courgette te eten geven . Als we haar trouwens wat van een lepeltje geven begint ze eerder te kokhalzen dan wanneer ze zelf een stuk mag vasthouden en eraf sabbelen, daar waren we wel verbaasd over.

Wat vervelend, al die verkouden kindjes. Marlien heeft er ook last van, hoewel het ergste geweest is, denk ik. Ze heeft 2 dagen koorts gehad, maar dat is alweer een paar dagen geleden. Ze hoest nog wel en is ook snotterig. Ik hoop dat het snel weer overgaat.
pi_63720540
Courgette, wat apart. Waar smaakt dat naar? Is het zoet? Ik heb het nog nooit gegeten.

Jennifer lust trouwens geen vers fruit, omdat ik dus fruit altijd uit een potje heb gegeven. Ik ga het wel langzaam aan vaker aanbieden, want vers is gewoon beter (en goedkoper).
  woensdag 3 december 2008 @ 11:27:45 #298
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63720832
Tja, waar smaakt courgette naar... 't is in elk geval niet zoet. Ik vind het gebakken wel lekker ergens bij door, maar alleen gestoomd zoals Marlien het gegeten heeft, vind ik niet lekker. Maar zij dus wel .
pi_63720919
Arme Lotte, ik hoop dat ze zich snel beter voelt Mrien!

Courgette heeft een vrij neutrale smaak vind ik...zelfde idee als komkommer, maar dan wat minder fris.
Als je dat gaat pureren word het trouwens wel erg waterig, dus dat was hier geen succes.
pi_63720938
tyicootje e als je vers en potje nu mengt en zo opbouwt?
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')