abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 22:37:21 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63550078
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Goed voor het vertrouwen dat er gewoon 30-40 % prijsdaling aan zit te komen inderdaad! Niets mis mee
En voor degenen die net 300.000 euro geleend hebben met een 120 % hypotheek voor een klein huisje: kom nou niet aan met "dat wisten we niet"
Tja, toch kunnen die mensen best wel oprecht zijn. Net zoals er mensen vol overtuiging in een pyramidespel stappen en denken zo rijk te kunnen worden. Iedereen kan rijk worden zonder te werken of iets te produceren. Als iedereen maar gelooft.
Maar goed, het is nog lang niet te laat. Want als je gekocht hebt wat je betalen kon en je blijft 30 jaar lang daar goed wonen, dan heb je uiteindelijk toch nog winst. En als je moet verkopen heb je nu nog de kans om tegen een heel goede prijs uit te stappen.
De echte verliezers zijn diegenen die nu bewust hun oogkleppen ophouden en over drie jaar gedwongen zijn te verkopen. Die houden 100K schuld over en komen nooit meer aan de bak.
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2008 @ 22:41:39 #77
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63550250
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Goh, lang leve de hypotheekrenteaftrek .
Dat is ook de enige reden waarom niemand aflost.
Tenminste niet direct.
Ik weet niet of de tegoeden van de spaarhypotheek en beleggingshypotheek wat zeg ik nu er wel afgetrokken worden.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 26 november 2008 @ 22:52:50 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_63550703
Ik wist het. Net een huis met een tophypotheek gekocht, dus laat maar klappen die bubbel .

Maar goed, moet het nog maar zien. Als je 330k voor een huis in Zwanenburg vraagt, vind ik het niet zo gek dat je moet zakken in je prijs. Ik heb een half jaar heel veel belachelijke prijzen gezien, vind het alleen maar heel lekker voor die mensen. De mensen die nu verkopen gaan er echt niet slechter op uit komen, die hebben prima gebeurd de laatste vijf/tien jaar. Pas over vijf jaar wordt het zielig voor mensen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:57:32 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63550863
Ze hadden de HRA verplicht moeten laten gebruiken om af te lossen. Dan was onze nationale schuldenlast veel lager geweest en ook onze staatsschuld. En huizen waren betaalbaar gebleven.
The End Times are wild
  woensdag 26 november 2008 @ 23:01:46 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_63551016
De HRA heeft de prijzen flink gebubbeld, maar grosso modo maakt het niet zoveel uit, aangezien iedereen ineens meer kan betalen voor z'n huis. Ze meoten het alleen progressief afbouwen, want nu krijg je dat rijke mensen hun huis niet in een keer kopen, maar een lening aan zichzelf uitgeven zodat ze lekker HRA kunnen cashen, lijkt me niet echt de bedoeling van de HRA. De gigantische overdrachtsbelasting (en dus kosten koper) lijkt me veel meer gezorgd te hebben voor het feit dat nu oude 60m2 huisjes in de stad ineens 3 ton zijn gaan kosten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:05:21 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63551137

pwned
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 november 2008 @ 23:08:36 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63551236
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:01 schreef speknek het volgende:
De HRA heeft de prijzen flink gebubbeld, maar grosso modo maakt het niet zoveel uit, aangezien iedereen ineens meer kan betalen voor z'n huis. Ze meoten het alleen progressief afbouwen, want nu krijg je dat rijke mensen hun huis niet in een keer kopen, maar een lening aan zichzelf uitgeven zodat ze lekker HRA kunnen cashen, lijkt me niet echt de bedoeling van de HRA. De gigantische overdrachtsbelasting (en dus kosten koper) lijkt me veel meer gezorgd te hebben voor het feit dat nu oude 60m2 huisjes in de stad ineens 3 ton zijn gaan kosten.
Haha, ja inderdaad. Overwaarde opnemen en weer op de bank zetten is inderdaad lenen aan jezelf. Met HRA-korting. Procentje voor de bankjes, procentje voor het klantje. Betaald door de belastingbetaler!
The End Times are wild
pi_63551318
Ik blijf het niet echt betalen vinden van de belastingbetaler eigenlijk. Tuurlijk de overheid heeft potentieel wat minder. Maar feit blijft dat de mensen die veel belansting betalen door de HRA iets minder veel betalen. Het is niet zo dat een average tax payer betaald voor het geld dat mensen mogen aftrekken van de belasting!

Ik bedoel we zeuren toch ook niet over aftrekposten als scholing, uitvaart, ziektes etcetc.
pi_63551329
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:05 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

pwned
Moet jij eens zien hoe hard die prijzen weer opspringen als de vraag aantrekt. Desnoods geholpen door een beetje inflatie.

En ja, die vraag zal ooit weer aantrekken.
pi_63551402
foutje....
pi_63552566
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:11 schreef OudeMan het volgende:

[..]

Moet jij eens zien hoe hard die prijzen weer opspringen als de vraag aantrekt. Desnoods geholpen door een beetje inflatie.

En ja, die vraag zal ooit weer aantrekken.
Niet alleen de vraag bepaalt de prijs, maar ook het vermogen. Starters hebben geen 3.5 ton te besteden voor een 1nsgezinwoning.

Hoe dan ook,, ik weiger iig mee te gaan in die waanzin van huizenprijzen. Ik woon net zo lief in de Bijlmer of Osdorp, maarja,,,, ik heb er de huidskleur naar
pi_63552671
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:57 schreef bobaphat het volgende:

[..]

Niet alleen de vraag bepaalt de prijs, maar ook het vermogen. Starters hebben geen 3.5 ton te besteden voor een 1nsgezinwoning.
Het vermogen doet er nauwelijks toe, het gaat vooral om het bruto inkomen.
quote:
Hoe dan ook,, ik weiger iig mee te gaan in die waanzin van huizenprijzen. Ik woon net zo lief in de Bijlmer of Osdorp, maarja,,,, ik heb er de huidskleur naar
Mij zal het ook jeuken, maar ik ben alleen. Ik geef er niks om, woon net zo makkelijk in een klein huurhok. Liever zelfs, hoe kleiner hoe goedkoper en hoe makkelijker schoon te houden.
pi_63552722
Die heemskerk is de laatste maanden trouwens druk aan het inkopen in de regio bollenstreek. Huizen met een flinke lap grond erbij. Geld gaat van je af en grond komt naar je toe zeggen ze hier.
pi_63552840
Ik vertrouw die Heemskerk niet. Een beetje een patjepeeër. Met opleidingen als "filosofie" en "theologie" om zich achter te verschuilen. Een wolf in schaapskleren.
pi_63553003
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:03 schreef OudeMan het volgende:

[..]

Het vermogen doet er nauwelijks toe, het gaat vooral om het bruto inkomen.
[..]

Mij zal het ook jeuken, maar ik ben alleen. Ik geef er niks om, woon net zo makkelijk in een klein huurhok. Liever zelfs, hoe kleiner hoe goedkoper en hoe makkelijker schoon te houden.
Vermogen,, tja,,, laten we het de bestedingsruimte noemen. Een groot gedeelte is bepaald door de bestedingsruimte.

check dit eens.

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel
pi_63553041
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:11 schreef OudeMan het volgende:
Ik vertrouw die Heemskerk niet. Een beetje een patjepeeër. Met opleidingen als "filosofie" en "theologie" om zich achter te verschuilen. Een wolf in schaapskleren.
een vreselijke combinatie,,,, een libertaircalvinist die Heemskerk,,, huhhhhh

Niks mis met filosofie & theologie naar mijn mening,, mooie studies.
pi_63553116
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:18 schreef bobaphat het volgende:

[..]

Vermogen,, tja,,, laten we het de bestedingsruimte noemen. Een groot gedeelte is bepaald door de bestedingsruimte.

check dit eens.

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel
Ja, Noord-Nederland, wie wil daar dan ook wonen?

Er is gewoon teveel gebouwd de laatste jaren, tegen te hoge prijzen. Dat betekent inderdaad dat de prijzen wat in gaan zakken, vooral in kleinere gemeenten met burgemeesters die werkelijk dachten dat ze door eindeloos bij te bouwen van hun dorpje een wereldstad konden maken.
pi_63553293
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:20 schreef bobaphat het volgende:

[..]

een vreselijke combinatie,,,, een libertaircalvinist die Heemskerk,,, huhhhhh
brrrrrrrrr inderdaad
quote:
Niks mis met filosofie & theologie naar mijn mening,, mooie studies.
True, het gaat me ook niet om de studies maar om de student.
pi_63553338
TJa die klote randstad blijft natuurlijk peperduur. Maar vergeet niet dat die daling in de prijzen ook in Groningen(stad) plaatsvindt.

filmpje
pi_63556440
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:01 schreef speknek het volgende:De gigantische overdrachtsbelasting (en dus kosten koper) lijkt me veel meer gezorgd te hebben voor het feit dat nu oude 60m2 huisjes in de stad ineens 3 ton zijn gaan kosten.
Dit is niet logisch! Overdrachtsbelasting zorgt alleen voor 6 % minder winst voor de verkoper, 't Is niet alsof de koper opeens meer kan betalen.
censuur :O
pi_63556493
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:18 schreef bobaphat het volgende:

[..]
check dit eens.
Ik citeer:
quote:
Het gaat niet goed met de woningmarkt, de woningbouw blijft maar stijgen, terwijl er nauwelijks huizen worden verkocht!
WTF?! Het gaat juist prima met de woningmarkt! Tenzij je het vanuit de projectontwikkelaars bekijkt...
censuur :O
  donderdag 27 november 2008 @ 09:20:53 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_63557511
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is niet logisch! Overdrachtsbelasting zorgt alleen voor 6 % minder winst voor de verkoper, 't Is niet alsof de koper opeens meer kan betalen.
Ja maar die koper zit aan een hypotheek vast en wil na afloop natuurlijk niet met een restschuld zitten, dus het verkoopbedrag moet voor hem hoger zijn dan het aankoopbedrag. Nou zou het tegenovergestelde met de inflatie wel vrijwel nooit gebeuren, maar de meeste mensen willen naar iets beters (dus groter) verhuizen, dus gaan pas verkopen als ze winst krijgen. Als dat niet lukt blijft iedereen in de starterswoningen in de stad wonen. Elke keer dat een starterswoning verkocht wordt (meestal iets van om de vijf jaar) komt er dus minimaal 6% in de waarde bovenop.
pi_63559233
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar die koper zit aan een hypotheek vast en wil na afloop natuurlijk niet met een restschuld zitten, dus het verkoopbedrag moet voor hem hoger zijn dan het aankoopbedrag. Nou zou het tegenovergestelde met de inflatie wel vrijwel nooit gebeuren, maar de meeste mensen willen naar iets beters (dus groter) verhuizen, dus gaan pas verkopen als ze winst krijgen. Als dat niet lukt blijft iedereen in de starterswoningen in de stad wonen. Elke keer dat een starterswoning verkocht wordt (meestal iets van om de vijf jaar) komt er dus minimaal 6% in de waarde bovenop.
Wanneer diezelfde koper in 6 jaar ook zijn best had gedaan om wat af te lossen had hij toch 20% van zijn hypotheek afgelost moeten hebben, en de vraag is dan of hij ook nog met een restschuld had gezeten. ( 6/30*100%)
  donderdag 27 november 2008 @ 10:50:39 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63559878
De huizenmarkt in de UK is the mother of all bubbles. Toch zijn de prijzen nog heel schappelijk vergeleken met NL.
Wat hebben Nederlanders zichzelf toch genaaid met de HRA
quote:
Britse huizenprijzen blijven dalen

27 november 2008, 8:59 | ANP
LONDEN (AFN) - De huizenprijzen in Groot-Brittannië zijn in november voor de dertiende maand op rij gedaald, maar wel in een lager tempo dan voorheen. De huizenprijzen namen met 0,4 procent af ten opzichte van een maand eerder. Dat maakte de hypotheekbank Nationwide donderdag bekend.

In oktober gingen de huizenprijzen nog met 1,3 procent omlaag op maandbasis. Op jaarbasis lag de huizenprijs in november 13,9 procent lager, na een recorddaling van 14,6 procent een maand eerder. De gemiddelde huizenprijs bedraagt nu 158.442 pond sterling (188.791 euro).

De Britse huizenmarkt verkeert in zwaar weer door de financiële crisis en een economie die voor het eerst sinds begin jaren negentig in een recessie is beland. De verwachting is dat de huizenmarkt de komende tijd nog verder zal verzwakken, aldus Nationwide.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 november 2008 @ 10:54:03 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63559978
Qua ruimtelijke ordeningsbeleid lijkt er geen land zoveel op Nederland als de UK. Volgens mij zijn het ook de enige twee landen ter wereld waar rijtjeshuizen in grote getale voorkomen.

Die prijs van 188K is trouwens nog steeds te vee lvoor de rommel die in het UK staat.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')