Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!quote:Op woensdag 26 november 2008 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:33 schreef fransbreda het volgende:
als je daar je genot van moet krijgen zou ik me toch gaan afvragen wie de pauper is.
Rook eens een lekkere blow dan wordt je miss wat relaxter ipv snachts wakker te liggen omdat er ergens een tokkie het rookverbod negeert.
Hmm vaag.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
Nou heh? Lachen!!!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.
Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
Dat is niet haalbaar, maar zou wel een heldere situatie scheppen. In tegenstelling tot de huidige situatie waar bij je het gebruik gaat criminaliseren, maar wel geld aan de verkoop verdient en de productie zelfs subsidieert.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
Ja net zoals andere drugs! Alcohol, suiker . . . oh wachtquote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!
Lees ik hier dat 60 % niet rookt!
Dat komt door de Euro Giaquote:Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
quote:Ludieke actie Astma Fonds in Corenmaet
Het Astma Fonds komt in actie om de asbakken weer uit de cafés te krijgen.
Steeds meer kroegen staan het roken in hun zaak toe en dat vindt het fonds geen goede ontwikkeling.
Directeur Michael Rutgers van het fonds brengt morgen om 17.00 uur een bezoek aan café Corenmaet aan de Havermarkt in Breda om de zaken die het rookverbod wel respecteren een steuntje in de rug te geven. Hij overhandigt de kroegbaas van de Corenmaet een toepasselijk bord voor aan de muur. En hij geeft een rondje van de zaak. Rutgers komt niet alleen. Hij is in gezelschap van een grote groep longpatiënten met aanhang.
Het Astma Fonds wil met deze ludieke actie bereiken dat de overheid streng blijft handhaven. "Het rookverbod komt de gezondheid ten goede. Bovendien kan een grote groep longpatiënten nu genieten van het uitgaansleven."
In het verlengde van de oproep van Bommenlegger, zou ik hier ook wel een antwoord op willen hebben!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
Ben ik het helemaal mee eens. Sommige moeten idd maar eens accepteren dat ziek zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:57 schreef bloodymary het volgende:
Wat een gezanik dat Astmafonds. Ik vraag me trouwens af of die figuren die daar nu zijn ooit in de kroeg komen (ook met rookverbod). En soms moet je je beperkingen gewoon accepteren, als ik niet kan lopen, kan ik niet meedoen met de marathon. Belachelijk dat een grote groep onder een klein groepje moet lijden.
quote:Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt.
Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagenquote:Daarnaast overlijden elk jaar tussen de 100 en de 200 mensen vanwege meeroken. Baas: „Veel mensen weten dat roken het risico op kanker verhoogt, maar zijn vaak onwetend over deze aantallen. Maatregelen die het roken ontmoedigen moeten naar onze mening dan ook zo veel mogelijk worden genomen.”
Waar zeg ik dat jij dat hebt gezegd?quote:Op woensdag 26 november 2008 13:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.
Misschien heb je een bril nodig, ik heb het nergens over percentages.
Ik vind dat aantal wel meevallen. De gemiddelde leeftijd waarop mensen aan longkanker sterven is 71 jaar. Het is niet zo dat je op je 40e omvalt omdat je vanaf je 20e in de kroeg hebt meegerookt...quote:Op woensdag 26 november 2008 14:09 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
[..]
Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagen![]()
Met andere woorden : Roep maar dat dit niet wetenschappelijk bewezen is of vraag naar deze bevestiging.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar dit bewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |