abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 20:46:37 #201
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63545986
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:11 schreef Casos het volgende:

[..]

Blijkbaar wel .

Tijden veranderen, maar in de kroeg staat de tijd stil.
eh nee, niet echt
quote:
Het leven op zich is al schadelijk, dood gaan we allemaal. Sommige wat eerder, al dan niet door roken. Maar laat mensen de keus.
Nog steeds genoeg keus. Roken is niet verboden ofzo ondanks de naam "rookverbod"
quote:
Alcohol is ook schadelijk en verslavend, alleen niet direct voor omstanders.
Klopt als een bus. En alcohol is ook niet direct schadelijk, danwel irriterend voor omstanders. Overigens is het percentage alcoholverslaafden in Nederland zond rond de 800.000. Redelijk hoog getal, maar nog altijd een schijntje vergeleken bij bijna 4 miljoen rokers..
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63546820
Nu gaat het weer over alcohol. Natuurlijk moet alcoholmisbruik en overlast n.a.v. overmatige alcoholgebruik aangepakt worden, maar het gaat hier toch echt over het rookverbod, niet over alcohol.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:29:12 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63547455
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:12 schreef Halcon het volgende:
Nu gaat het weer over alcohol. Natuurlijk moet alcoholmisbruik en overlast n.a.v. overmatige alcoholgebruik aangepakt worden, maar het gaat hier toch echt over het rookverbod, niet over alcohol.
Met de argumenten die gebruikt worden voor het rookverbod kan je alles verbieden, ook alcohol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63547584
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met de argumenten die gebruikt worden voor het rookverbod kan je alles verbieden, ook alcohol.
Dan ga jij fijn alcohol verbieden en gaan we hier verder over het rookverbod. Het is te simpel om argumenten van het ene verbod maar te gebruiken voor een ander voorgenomen verbod.

Zo kun je met 120 km per uur bij een school over een zebrapad vlammen ook wel legaliseren.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:42:48 #205
pi_63547945
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan ga jij fijn alcohol verbieden en gaan we hier verder over het rookverbod. Het is te simpel om argumenten van het ene verbod maar te gebruiken voor een ander voorgenomen verbod.
Of je argumenten zijn goed of ze zijn het niet. Precies hetzelfde argument gebruiken voor rook maar niet voor alcohol is hypocriet, lachwekkend en dom.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63548311
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies hetzelfde argument gebruiken voor rook maar niet voor alcohol is hypocriet, lachwekkend en dom.
Roken en alcohol vergelijken is lachwekkend en dom.

Dronkenschap is in het openbaar overigens gewoon verboden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63548366
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of je argumenten zijn goed of ze zijn het niet. Precies hetzelfde argument gebruiken voor rook maar niet voor alcohol is hypocriet, lachwekkend en dom.
Het vergelijken van roken en alcohol is lachwekkend, hypocriet en dom.

By the way: op straat drinken is vaak verboden evenals openbare dronkenschap. Kortom: roken in het openbaar helemaal verbieden. Nu jij weer.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:01:19 #208
pi_63548691
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het vergelijken van roken en alcohol is lachwekkend, hypocriet en dom.

By the way: op straat drinken is vaak verboden evenals openbare dronkenschap. Kortom: roken in het openbaar helemaal verbieden. Nu jij weer.
Ik ben het met je eens dat het naar buiten jagen van de rokers onlogisch is, want dan val je mensen lastig die er NIET voor kiezen naar de kroeg te gaan.

Roken buiten verbieden en alleen binnen toestaan.
pi_63549070
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het naar buiten jagen van de rokers onlogisch is, want dan val je mensen lastig die er NIET voor kiezen naar de kroeg te gaan.

Roken buiten verbieden en alleen binnen toestaan.

Rokers staan net voor de kroeg te paffen. Roken buiten verbieden zou overigens een prima oplossing zijn. Dan mag je niet meer roken in het openbaar en ook niet in openbare gelegenheden. Als je wilt roken, dan rook je maar in je eigen huis. Zo moeilijk is het niet om tijdens het uitgaan of tijdens het winkelen een paar uurtjes zonder kankerstokje vol te houden.

We hebben een oplossing!

woensdag 26 november 2008 @ 22:19:50 #210
pi_63549422
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Rokers staan net voor de kroeg te paffen.
Zodat iedere onschuldige voorbijganger er last van heeft.
quote:
Roken buiten verbieden zou overigens een prima oplossing zijn. Dan mag je niet meer roken in het openbaar en ook niet in openbare gelegenheden.
Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus kunnen de rokers daar naartoe.
quote:
Als je wilt roken, dan rook je maar in je eigen huis.
Of in de kroeg.
quote:
Zo moeilijk is het niet om tijdens het uitgaan of tijdens het winkelen een paar uurtjes zonder kankerstokje vol te houden. een gelegenheid op te zoeken waar je wilt zijn.

We hebben een oplossing!

Roken in de kroeg mag weer
pi_63549493
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zodat iedere onschuldige voorbijganger er last van heeft.
[..]

Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus kunnen de rokers daar naartoe.
[..]

Of in de kroeg.
[..]

Roken in de kroeg mag weer
Dus ook in het openbaar verbieden, zodat onschuldige voorbijgangers er geen last meer van hebben en ook in de kroeg zodat onschuldige kroeggangers er ook geen last meer van hebben.

Rookverbod in de horeca, rookverbod in openbare gelegenheden, rookverbod op straat. Roken doe je maar fijn thuis als je het echt niet laten kunt.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:27:32 #212
pi_63549696
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus ook in het openbaar verbieden, zodat onschuldige voorbijgangers er geen last meer van hebben en ook in de kroeg zodat onschuldige kroeggangers er ook geen last meer van hebben.
Onschuldige kroeggangers bestaan niet. Niemand komt per ongeluk in een kroeg drugs gebruiken.
quote:

Rookverbod in de horeca, rookverbod in openbare gelegenheden, rookverbod op straat. Roken doe je maar fijn thuis als je het echt niet laten kunt.
Dat maakt de uitbater van de kroeg zelf wel uit.
pi_63549769
In een kroeg werd je tot voor kort wel geconfronteerd met schadelijke rook van sigaretten. Nu niet meer aangezien de regering daar een stokje voor heeft gestoken.

De uitbater van de kroeg heeft zich aan de wet te houden.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:41:50 #214
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63550266
niet weer de alcohol-vergelijkingen
[..]
  woensdag 26 november 2008 @ 22:46:17 #215
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63550439
quote:
Ook in Nero wordt weer een sigaartje opgestoken

bergen - Grand-café Nero heeft vanaf vrijdag een afgesloten rookruimte voor haar klanten. De eerste etage van het bekende Bergense café aan de Breelaan is verbouwd tot een rookclub.,,De bezoekers kunnen er probleemloos genieten van een hapje, een drankje en een sigaartje'', zo geeft eigenaar Nico Leeuwenkamp aan.

Leeuwenkamp verduidelijkt zijn het concept. ,,De rookclub is een afgesloten ruimte met mooie fauteuils. Via de intercom kunnen bezoekers een hapje of een glaasje champagne bestellen. Met een lift worden de spullen naar de eerste etage gebracht. De klanten moeten het dienblad zelf uit de lift pakken.''
Het personeel van Nero hoeft de gesloten ruimte daardoor niet in, waardoor Leeuwenkamp het rookverbod in horecagelegenheden op listige wijze omzeilt. ,,In deze tijd, waarin types als minister Klink het voor zeggen hebben, moet je creatief zijn. Bij Nero zijn 35 mensen in dienst en die wil ook graag behouden. Dan moet ik de klanten wel aan me binden. Er zijn zat kroegen waar ze de asbakken op tafel zetten, maar daar doe ik niet aan mee.''
Kijk, ondernemers die zich wél aan de wet kunnen houden en op veranderingen creatief inspelen. Dit soort ondernemers verdienen gewoon een voortbestaan
[..]
  woensdag 26 november 2008 @ 22:48:09 #216
pi_63550508
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:29 schreef Halcon het volgende:
In een kroeg werd je tot voor kort wel geconfronteerd met schadelijke rook van sigaretten. Nu niet meer
Je werd met helemaal niets geconfronteerd, je komt niet per ongeluk in een kroeg.
pi_63550557
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je werd met helemaal niets geconfronteerd, je komt niet per ongeluk in een kroeg.
Je loopt er ook niet per ongeluk voorbij en dat was volgens jou wel reden om roken te verbieden. Je praat dus poep.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:51:58 #218
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63550661
In Hillegom worden de ruimtes ook en masse aangelegd:
quote:
Rookverbod zorgt ook in Hillegom voor omzetdalingen

27 november 2008

HILLEGOM - Het rookverbod in de horeca zorgt voor heel wat discussie door het hele land. Ook bij de Hillegomse horecaondernemers is het een heet hangijzer. De ondernemers zijn het over een ding eens, deze beslissing van de overheid kost niet alleen veel omzet, maar haalt ook de gezelligheid uit de bedrijven weg.

Jeroen Muller van café Puntje Puntje legt uit waarom het minder gezellig is. "Er wordt steeds meer rondgelopen dan voorheen omdat de klanten telkens naar de rokersruimte gaan. Hierdoor gaan gesprekken verloren en het gebeurt nogal eens dat iemand zijn plek bezet is als hij terug komt. Kortom, het is er allemaal niet leuker op geworden".

Gezelligheidsrokers
In eerste instantie had Muller in zijn café geen rokersruimte en haalde hij alleen de asbakken weg, maar daar is verandering in gekomen. "Je moet toch meegaan. Er blijkt welzeker behoefte te bestaan aan een rokersruimte. En zeker nu het kouder wordt kun je mensen niet buiten laten staan. Gelukkig hebben wij een jonge klantenkring waar veel beginnende rokers en gezelligheidsrokers bij zitten, dus zal het wel loslopen, maar toch merken ook wij dat het omzet scheelt. Het is simpelweg minder druk in de horeca."

Omzetverlies
Volgens Nico Verhaar van café Gewoon Gezellig heeft hij een omzetverlies van 30 procent sinds het rookverbod is ingegaan. "In het begin viel het nog wel mee omdat we buiten een terras hadden waar de rokers even konden gaan zitten. Het terras is sinds 15 oktober echter weg. Ik heb bij de gemeente een vergunning aangevraagd, echter tevergeefs. Ik mag wel kachels plaatsen, maar geen stoelen. Wat heeft dat dan voor nut, het is zo krom allemaal."

Eerder weg
Suzanne Bos van BBQ restaurant Hillegom heeft geen overdreven last van het rookbeleid, maar merkt het wel. "Je hoort de mensen wel mopperen als ze tussen het eten door naar buiten moeten om te roken. Dat doen ze hier gewoon voor de deur, maar daarna gaan ze weer naar binnen om verder te eten. Je merkt wel dat als het regent de mensen eerder weg gaan, omdat ze dan gewoon trek hebben gekregen in een sigaretje. Tijdens het wachten op een spies werd normaliter ook een sigaret gerookt, dat hoort er gewoon bij."

Rokershok
Rob van Looij van cafe Murphy's Law is druk bezig met het verbouwen van de zaak. Tijdens deze verbouwing wordt duidelijk rekening gehouden met het rookverbod. "We hebben achter de zaak een stenen rokershok neergezet, waar de mensen een peuk kunnen roken. We hebben het expres klein gehouden, zodat de klanten er niet blijven hangen. Dat is zonde van het café-idee, dan zitten ze met zijn allen in een keet en is de gezelligheid in de zaak weg. Dat hok is er gewoon voor een smoking moment, zoals dat momenteel populair heet'. Ook Van Looij is zeker niet blij met het rookverbod. 'Het kost omzet. Ik vind dat er gewoon luchtmetingen moeten worden verricht in horecazaken. Dan kunnen de eigenaren een luchtafzuiging plaatsen en dan ben je voor een tienduizend euro klaar, maar dan is wel je cafe gered."
Wel fijn om ook eens andere geluiden te horen dan enkel verhalen over schreeuwende kroegbazen die de asbakken terugzetten. Uiteindelijk zullen zij er ook aan moeten geloven denk ik zo. Als er nu in ene besloten zou worden dat de rookruimtes weer opgedoekt kunnen worden omdat er weer gerookt mag worden is dat niet eerlijk naar d emensen toe die al die tijd aan de wettelijke eisen hebben voldaan en hebben geinvesteerd...
[..]
  woensdag 26 november 2008 @ 22:52:27 #219
pi_63550687
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je loopt er ook niet per ongeluk voorbij en dat was volgens jou wel reden om roken buiten te verbieden.
Dus juist wel binnen roken. Je moet beter lezen.
pi_63550737
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus juist wel binnen roken. Je moet beter lezen.
Jij moet beter lezen. Je komt volgens jou niet onschuldig in een kroeg, maar loopt er wel onschuldig langs. Roken levert overlast op voor voorbijgangers en daarom moet het verboden worden volgens jou. Misschien moet je je eigen onzin wat beter lezen.
pi_63550758
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kijk, ondernemers die zich wél aan de wet kunnen houden en op veranderingen creatief inspelen. Dit soort ondernemers verdienen gewoon een voortbestaan
En de ondernemers die de ruimte en/of het geld daarvoor niet hebben kunnen zonder pardon
de tering krijgen, zoveel was al duidelijk ja.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:58:14 #222
pi_63550887
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij moet beter lezen. Je komt volgens jou niet onschuldig in een kroeg, maar loopt er wel onschuldig langs. Roken levert overlast op voor voorbijgangers en daarom moet het verboden worden volgens jou. Misschien moet je je eigen onzin wat beter lezen.
Ik stelde dat het onlogisch is om de rokers naar buiten te jagen, ja. Ik weet echt wel wat ik post, slimpie.
pi_63550923
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik stelde dat het onlogisch is om de rokers naar buiten te jagen
Gewoon bij de voordeur tegenhouden... Goed idee!
  woensdag 26 november 2008 @ 23:02:22 #224
pi_63551042
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon bij de voordeur tegenhouden... Goed idee!
De anti-rokers tegenhouden, lijkt me een stuk logischer.
pi_63551148
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rokers tegenhouden, lijkt me een stuk logischer.
Dat verbaast mij niets, maar sterkt mij in mijn opvatting. Ik zou me pas zorgen maken als jij het met mij eens bent.
pi_63551163
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik stelde dat het onlogisch is om de rokers naar buiten te jagen, ja. Ik weet echt wel wat ik post, slimpie.

En daarom moest het buiten roken verboden worden. Goed plan natuurlijk, maar als mensen in de buitenlucht er last van hebben dan hebben ze dat binnen helemaal.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:12:29 #227
pi_63551362
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

En daarom moest het buiten roken verboden worden. Goed plan natuurlijk, maar als mensen in de buitenlucht er last van hebben dan hebben ze dat binnen helemaal.
Natuurlijk niet. Ze gaan vrijwillig naar binnen. Als ze ergens last van hebben zijn ze op de verkeerde plek.
pi_63551433
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ze gaan vrijwillig naar binnen. Als ze ergens last van hebben zijn ze op de verkeerde plek.
Ze lopen er ook vrijwillig langs.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:18:33 #229
pi_63551560
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze lopen er ook vrijwillig langs.
Dan mag de kroegeigenaar ze ook dwingen een consumptie te nuttigen tegen de normale prijs + 15% terras belasting, ze lopen vrijwillig langs.
pi_63551669
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan mag de kroegeigenaar ze ook dwingen een consumptie te nuttigen tegen de normale prijs + 15% terras belasting, ze lopen vrijwillig langs.
Onder het mom van kijken is kopen.
  donderdag 27 november 2008 @ 07:03:47 #231
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63556066
Eigenaren rookvrije cafes in 't zonnetje gezet

Hart van Nederland heeft er een item aangewijd, inclusief zure kroegbaas
[..]
  donderdag 27 november 2008 @ 07:53:40 #232
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63556391
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

En de ondernemers die de ruimte en/of het geld daarvoor niet hebben kunnen zonder pardon
de tering krijgen, zoveel was al duidelijk ja.
Ja, we gingen toch ook niet staan janken toen bedrijven die kinderarbeid inzetten failliet gingen toen dat verboden werd? Woeptifuckingdoe er gaan wat bedrijven failliet door nieuwe regelgeving. So fucking what. Als rokers hun sigaret belangrijker vinden dan al het andere wat een kroeg biedt is dat heel jammer voor die kroeg, maar dan houdt het op en hebben ze hun bestaansrecht verloren. Opgeruimd staat netjes. Er is geen grondrecht op het hebben van een bedrijf en deze ten alle tijden financieel gesteund zien worden door de overheid.

Rokers die én niet meer naar de kroeg gaan én hier komen janken dat het zo zielig is dat die "gezellige kleine kroegen" failliet gaan wegens gebrek aan klanten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:48:30 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63556981
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, we gingen toch ook niet staan janken toen bedrijven die kinderarbeid inzetten failliet gingen toen dat verboden werd? Woeptifuckingdoe er gaan wat bedrijven failliet door nieuwe regelgeving. So fucking what. Als rokers hun sigaret belangrijker vinden dan al het andere wat een kroeg biedt is dat heel jammer voor die kroeg, maar dan houdt het op en hebben ze hun bestaansrecht verloren. Opgeruimd staat netjes. Er is geen grondrecht op het hebben van een bedrijf en deze ten alle tijden financieel gesteund zien worden door de overheid.

Rokers die én niet meer naar de kroeg gaan én hier komen janken dat het zo zielig is dat die "gezellige kleine kroegen" failliet gaan wegens gebrek aan klanten.
p'cies. Er wordt een beeld gecreëerd dat elke kroeg op uitsterven staat, terwijl dat naar eigen zeggen van de anti-horeca-groepjes max 3000 zijn. Stel dat dat zo is... dan is dat aantal 1/3e van het aantal mensen wat bijvoorbeeld per jaar longkanker krijgt. En het grappige is dat dat getal van 10.000 door diezelfde tegenstanders weg wordt gebagetaliseerd onder het mom van... ach, dat zijn niet zoveel mensen (want dood ga je toch)...

Als 3000 kroegen daadwerkelijk failliet gaan, dan is dat gemiddeld nog geeneens 1 in per stad. Als op een hele stad 1 tent failliet gaat, waar hebben we het dan nog over?

Overigens spreken officiele cijfers nog steeds die 3000 tegen, aangezien de omzetverliezen volgens officiele cijfers helemaal niet zo hoog zijn als men doet voorspiegelen in de media
[..]
pi_63557085
21 topics al! En in al die topics is er nog geen enkel valide argument gepresenteerd waarom het rookverbod teruggedraaid moet worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_63557247
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:53 schreef DS4 het volgende:

Roken en alcohol vergelijken is lachwekkend en dom.
Ah, gezellig, onze deeltijdliberaal is er ook weer.
quote:
Dronkenschap is in het openbaar overigens gewoon verboden.
Nietes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:38:12 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63557874
quote:
Minder fijnstof in cafés na het rookverbod

EINDHOVEN - Zwaar wetenschappelijk bewijs mag het niet genoemd worden. Maar vier studenten van de Fysicawinkel, een onderdeel van de faculteit Natuurkunde van de Technische Universiteit Eindhoven, deden een fijnstofmeting in kroegen. Voor en na de invoering van het rookverbod meetten ze hoeveel fijnstof er hing in zeven cafés aan het Stratumseind in Eindhoven.

De metingen werden verricht met een fijnstofdeeltjesteller. Na ingang van het rookverbod werd twee keer gemeten, onder gelijke omstandigheden. "We wilden testen wat de effecten zijn van .het rookverbod, of het echt verschil maakt", zegt student Gerrit Sitters, die bij de Fysicawinkel werkt. En wat blijkt: de hoeveelheid fijnstof was in rookvrije zaken gemiddeld 75 procent lager.

De uitkomst is opmerkelijk: "We hadden wel een afname verwacht, maar niet zoveel", zegt Switters. Een van de conclusies is dat fijnstof lang blijft hangen. "Vlak na het rookverbod bleek dat de afname heel gering was. Toen we een maand later terugkwamen, was er wél sprake van een significant verschil." Dat rooklucht verdwijnt is dus geen indicatie dat de schadelijke stoffen zijn verdwenen. Sitters: "Het helpt niet dat er een halve week wel en halve week niet mag worden gerookt.

Wel maakt een goede ventilatie een groot verschil." Verder zijn de grootte van de zaak en het aantal gasten van invloed op de fijnstofresultaten. Eén van de cafés waar de metingen werden verricht is Altstadt. Daar werd een afname van tachtig procent waargenomen, een van de beste scores.

Eigenaar Twan van Zwam noemt het een opvallende uitslag. "Straks kunnen de gasten nog beter binnen dan buiten staan", grapt hij. De kroegbaas zegt dat hij een goede ventilator heeft; dat is een van de factoren waardoor het fijnstofniveau in het café zo laag is.

Van Zwam: "Het is natuurlijk wel een goede ontwikkeling voor de mensen die binnen staan. Ik moet de Technische Universiteit gewoon gelijk geven als het gaat om de gezondheid van mensen. Maar voor het sociale verkeer is het rookverbod geen verbetering."
[..]
  donderdag 27 november 2008 @ 11:09:05 #237
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63560364
quote:
Dikke boetes rookcafe's volgen

Horecaondernemers die het rookverbod na twee boetes blijven overtreden, riskeren in het vervolg een maximale boete van 18.500 euro.

Daarbij kan hun zaak een tijd worden stilgelegd. Dat blijkt uit een publicatie donderdag van de Voedsel- en Warenautoriteit en het Openbaar Ministerie.

Strenger

Eerder deze maand is met de ministeries van VWS en Justitie afgesproken dat strenger zal worden toegezien op naleving van het verbod. In dat kader wordt een overtreding gezien als economisch delict, waar hogere straffen op staan dan de boetes die tot voor kort werden uitgedeeld.
[..]
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 11:24:24 #238
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63560759
Ja, 18.500 staat natuurlijk ook geheel in verhouding met het vergrijp. Wat een stelletje fascisten. De maffia is stukken goedkoper.
Carpe Libertatem
  donderdag 27 november 2008 @ 11:30:09 #239
pi_63560916
quote:
"Vlak na het rookverbod bleek dat de afname heel gering was. Toen we een maand later terugkwamen, was er wél sprake van een significant verschil."
[...]
Verder zijn de grootte van de zaak en het aantal gasten van invloed op de fijnstofresultaten
Logisch, de lucht word beter met 30% minder bezoekers.
  donderdag 27 november 2008 @ 11:53:41 #240
3869 David
Drum the drums
pi_63561512
rookverbod FTW!!!

jammer genoeg is er in België alleen een rookverbod in restaurants en etablissementen waar eten wordt geserveerd... Nederland geeft alleszins het goede voorbeeld voor de rest van de wereld.
pi_63561596
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:09 schreef MikeyMo het volgende:

Dikke boetes rookcafe's volgen

Horecaondernemers die het rookverbod na twee boetes blijven overtreden, riskeren in het vervolg een maximale boete van 18.500 euro.

Daarbij kan hun zaak een tijd worden stilgelegd. Dat blijkt uit een publicatie donderdag van de Voedsel- en Warenautoriteit en het Openbaar Ministerie.

Strenger

Eerder deze maand is met de ministeries van VWS en Justitie afgesproken dat strenger zal worden toegezien op naleving van het verbod. In dat kader wordt een overtreding gezien als economisch delict, waar hogere straffen op staan dan de boetes die tot voor kort werden uitgedeeld.
Ik dacht dat de wet gehandhaafd moest worden? Er was toch afgesproken dat de VWA voor de handhaving zou zorgen door middel van boetes?

Erg goed ben ik er niet mee op de hoogte, maar volgens mij maakt het geen reet uit of Klink het als economisch delict wil gaan zien of niet. Het is een economisch delict of dat is het niet lijkt mij. Dat zou niet afhankelijk moeten zijn van een omslag in de zieleroerselen van een slechtgehumeurde minister die zijn prestigeprojectje ziet mislukken.

Nou kennen we Klink en zijn CDA als bedrieglijk en leugenachtig, dus valt dit dan in de categorie ongefundeerde bangmakerij?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 november 2008 @ 12:01:48 #242
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63561694
18.500,- Zit dat niet onderhand al in de gemiddelde fooienpot?
[..]
  donderdag 27 november 2008 @ 12:07:13 #243
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_63561847
Bestaat er ook iets van een klik-lijn voor het rookverbod?

Ik ken genoeg kroegen hier in de regio die ik dan kan verlinken. .
The Most Incredible, Baby
pi_63562113
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:07 schreef RedGuy het volgende:
Bestaat er ook iets van een klik-lijn voor het rookverbod?

Ik ken genoeg kroegen hier in de regio die ik dan kan verlinken. .
Gewoon bij de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit)

Eventueel online: http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639752&_dad=portal&_schema=portal
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 12:34:08 #245
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63562459
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:01 schreef MikeyMo het volgende:
18.500,- Zit dat niet onderhand al in de gemiddelde fooienpot?
Nee, dat heeft de kroeg ondertussen wel extra verdient door miljoenen niet-rokers die nu de kroegen bezoeken.
Carpe Libertatem
  donderdag 27 november 2008 @ 13:32:00 #246
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63564117
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Logisch, de lucht word beter met 30% minder bezoekers.
Die kennelijk maar voor 1% van de omzet zorgden.
Life is what you make it.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:39:06 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63564307
Toch wel frappant, bij elke strafmaat die er wordt opgelegd in dit landje is het;

wat een soft kutbeleid, levenslang, de straffen moeten zwaarder.

En nu is het gepiep want dat is toch wel een heel hoog bedrag?
[..]
pi_63565184
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja, 18.500 staat natuurlijk ook geheel in verhouding met het vergrijp. Wat een stelletje fascisten. De maffia is stukken goedkoper.
Natuurlijk staat 18.500 euro in verhouding er zijn ondernemers die wel investeren in hun zaak een een rookruimte laten bouwen. de overtreder spaart die kosten uit en heeft ook nog eens de 30 % meer omzet die ze zeggen anders mis te lopen.
Nu is het wachten op de eerste horeca huillie die gepakt wordt en het voor de rechter laat komen en zegt dat hij nooit zoveel omzet had misgelopen.

Ik denk dat met deze sancties de horeca 'helden' heel snel terug komen op hun besluit om de asbakken weer op tafel te zetten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 14:19:28 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63565440
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:12 schreef vipergts het volgende:
Ik denk dat met deze sancties de horeca 'helden' heel snel terug komen op hun besluit om de asbakken weer op tafel te zetten.
Ja, of de rechter bepaalt dat het geen economisch delict kan zijn.
Carpe Libertatem
pi_63566015
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, of de rechter bepaalt dat het geen economisch delict kan zijn.
Ik ken de wet niet van buiten maar neem je als ondernemer dat risico. Uiteindelijkleg je het toch af als ondernemer tegen de overheid. Niet dat dit altijd goed is maar dit geval moet desnoods met harde hand de kop in worden gedrukt.

Waarom omdat er in andere bedrijfstakken ook ondernemingen zijn die bepaalde regels niet zo goed uitkomen. Als de horeca gelijk krijgt komen die ookdat de regels voor hun maar aangepast moeten worden. En voor je het weet heb je met dank aan die horeca huillies een pedo met een 5 jarig meisje op de bank zitten die zegt ik ben niet ziek ik val gewoon op hele jonge vrouwen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')