abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 17:38:10 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63483340
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, we moeten juist duidelijk maken dat roken NIET hoort in openbare gelegenheden, waar dan ook.
Een kroeg is geen openbare gelegenheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63484542
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Een kroeg is geen openbare gelegenheid.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel of niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63484910
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
Roken mag alleen nog buiten de poorten, maar wordt ontmoedigd. Rokende medewerkers kunnen hulp krijgen bij het stoppen, dat wel.
Van deze belerende toon word ik strontziek.
De tyfus voor dergelijke kutbedrijven. Er zijn grenzen.
  maandag 24 november 2008 @ 18:47:51 #44
pi_63485089
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel of niet?
Ik begrijp heel goed dat jij de term "openbare ruimte" oneigenlijk gebruikt om een rookverbod te forceren in een ruimte waar mensen vrijwillig samenkomen om drugs te gebruiken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 24 november 2008 @ 19:08:04 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63485693
quote:
Mogelijk Anti-Klink lied op Malieveld

Kroegbaas Ger Couvreur wil zijn anti-Klink lied zingen tijdens de rookdemonstratie op het Malieveld zaterdag 29 november. Couvreur heeft het lied gemaakt om zijn ongenoegen te uiten over het rookverbod.

‘Of ik ga zingen is nog niet 100 procent zeker. Dat protest is op een zaterdag en ik heb wel een kroeg te runnen’, aldus Couvreur op de lokale nieuwssite Bredavandaag.nl.

De eigenaar van café ’t Tapperijke in Breda kwam vorige week in het nieuws door het opnemen van een anti-Klink lied. Op de melodie van ‘Laat me’ van Ramses Shaffy produceerde Couvreur het liet ‘Ga maar Klink’.

‘Het nummer is meteen al zeer positief ontvangen. Dat steunt je enorm’, laat Couvreur weten. De zingende kroegbaas zong eerder het clublied van NAC in en is momenteel bezig met een cd.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 24 november 2008 @ 19:39:18 #46
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63486622
Punt met betrekking tot de wetgeving is dat Klink een soort tenzij clausule heeft opgenomen door ruimtes toe te staan waar gerookt mag worden. Dat kan je interpreteren als concurrentievervalsing in de wet.
Had hij dit niet opgenomen dan was er niets aan de hand geweest
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 24 november 2008 @ 19:45:43 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63486836
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:39 schreef eriksd het volgende:
Punt met betrekking tot de wetgeving is dat Klink een soort tenzij clausule heeft opgenomen door ruimtes toe te staan waar gerookt mag worden. Dat kan je interpreteren als concurrentievervalsing in de wet.
Had hij dit niet opgenomen dan was er niets aan de hand geweest
Vooropgesteld, mijn sympathie ligt niet bij de roker. Omdat roken een keuze is en we dus eigenlijk allemaal heisa maken om een groepje mensen wat er voor gekozen heeft om te roken en vervolgens raar staat te trappelen wanneer ze hun gekozen hobby niet overal meer mognen uitoefenen.

Dat terzijde

Het probleem wat je krijgt wanneer je geen ruimtes toestaat in bepaalde tenten is dat hun hele deurbeleid op de schop moet. Bepaalde clubs/cafe's hebben entree-heffingen, portiers en alles. Wanneer je geen rookruimte hebt kan ik me voorstellen dat mensen de hele tijd naar binnen en naar buiten willen wat dus lastig is aangezien je dan weer stempelsystemen moet creeeren en wellicht een aparte ingang mits daar ruimte voor is.

Anderzijds kan vrijwel elke kroeg een rookruimte maken. Er zijn legio voorbeelden van rookruimtes niet groter dan een telefooncel (zo'n ouderwetse viekante). Goed, je kan niet mensen een complete relaxruimte waar ze onderuit kunnen zitten paffen, maar in feite is het mogelijk om in elke kroeg een ruimte neer te zetten.

Maar goed, als de ruimtes verboden zouden worden hoor je mij ook niet huilen.
[..]
  maandag 24 november 2008 @ 19:53:16 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63487081
quote:
VVD, SP en PVV present bij rook-demonstratie

Tweede Kamerleden Halbe Zijlstra (VVD), Henk van Gerven (SP) en Fleur Agema (PVV) zullen op zaterdag 29 november het woord voeren tijdens de anti-rookverbod demonstratie op het Haagse Malieveld. Verder zullen onder anderen zanger Armand en caberetier Rob Zorn optreden.

Van VVD-er Zijlstra is bekend dat hij ontheffing van het rookverbod wil voor de kleine horeca-ondernemer. De PVV wil het hele rookverbod terugdraaien, terwijl de SP voorstander is van het huidige rookverbod. Met name de standpunten van SP en PVV staan dus haaks op elkaar, hetgeen in de Tweede kamer al tot scherp geformuleerde wederzijdse kritiek heeft geleid.

De demonstratie wordt georganiseerd door de stichting KHO (Red de Kleine Horeca Ondernemer). KHO-woordvoerder Maessen kan nog niets zeggen over de opkomst. "Die wil de politie van Den Haag ook graag weten, maar we zeggen nu: alles tussen de tweeduizend en twintigduizend is mogelijk".

Volgens Maessen worden er vanuit cafés momenteel busreizen naar Den Haag georganiseerd. Vanuit Amsterdam zouden zaterdag in elk geval al zes bussen richting Malieveld vertrekken.

Doel van de demonstratie is media-aandacht krijgen en politici mobiliseren. Er zal geen petitie aangeboden worden. "We hebben vorig jaar al 100.000 handtekeningen aangeboden en daar is niets mee gebeurd", aldus Maessen tegenover HierMagHetWel.
[..]
pi_63490361
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik begrijp heel goed dat jij de term "openbare ruimte" oneigenlijk gebruikt om een rookverbod te forceren in een ruimte waar mensen vrijwillig samenkomen om drugs te gebruiken.
Iedereen die een kroeg binnenkomt doet dat om drugs te gebruiken? Niet eens dat het relevant is, want als iedereen naar de kerk gaat om drugs te gebruiken (je hoort, ik krijg ze eerder vol dan de paus) mag je daar ook niet ineens roken. Staat gewoon los van elkaar.

Het gaat erom dat er mensen samenkomen en dat het voor (in beginsel) iedereen toegankelijk is. En daar hoor je niet te roken. Punt.
  maandag 24 november 2008 @ 21:51:13 #50
pi_63490853
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen die een kroeg binnenkomt doet dat om drugs te gebruiken? Niet eens dat het relevant is, want als iedereen naar de kerk gaat om drugs te gebruiken (je hoort, ik krijg ze eerder vol dan de paus) mag je daar ook niet ineens roken. Staat gewoon los van elkaar.
Ik ben geen voorstander van een rookverbod in de kerk.
quote:

Het gaat erom dat er mensen samenkomen en dat het voor (in beginsel) iedereen toegankelijk is. En daar hoor je niet te roken. Punt.
Openbare ruimte is een door de overheid ingerichte ruimte waar mensen moeten komen om zekere noodzakelijke zaken te regelen zoals daar zijn:

Het bezoeken van een dokter
Het verkrijgen van een paspoort
Het regelen van belastingen
Het regelen van een huis
e.d.

Een kroeg valt daar niet onder. Een kroeg is een ruimte waar mensen mogen komen die dat willen en die zich willen voegen aan de regels gesteld door de uitbater. Als bezoekers en uitbater met elkaar overeen komen dat er alcohol (of andere drugs) gebruikt kunnen worden, dan heeft de overheid daar met zijn kloten uit te blijven.
pi_63492574
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben geen voorstander van een rookverbod in de kerk.
Dat zal mij jeuken.
quote:
Een kroeg is een ruimte waar mensen mogen komen die dat willen en die zich willen voegen aan de regels gesteld door de uitbater. Als bezoekers en uitbater met elkaar overeen komen dat er alcohol (of andere drugs) gebruikt kunnen worden, dan heeft de overheid daar met zijn kloten uit te blijven.
Onzin. De overheid heeft weldegelijk piketpaaltjes te slaan. Sterker nog: in beginsel mag je niet eens een kroeg beginnen. Daar moet je eerst een vergunning voor hebben. En daar horen gewoon voorwaarden bij. Vind je dat niet leuk? Prima. Maar dan ook geen kroeg beginnen.
  maandag 24 november 2008 @ 23:16:47 #52
pi_63493674
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zal mij jeuken.
[..]

Onzin. De overheid heeft weldegelijk piketpaaltjes te slaan. Sterker nog: in beginsel mag je niet eens een kroeg beginnen. Daar moet je eerst een vergunning voor hebben. En daar horen gewoon voorwaarden bij. Vind je dat niet leuk? Prima. Maar dan ook geen kroeg beginnen.
Ah, de aap komt uit de mouw. Zo min mogelijk toestaan als het jou zo uitkomt.
pi_63493719
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ah, de aap komt uit de mouw. Zo min mogelijk toestaan als het jou zo uitkomt.
Ik schets de feitelijke situatie...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 23:42:02 ]
  maandag 24 november 2008 @ 23:29:01 #54
pi_63494025
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik schets de feitelijke situatie...
Daar ben ik tegen. Ik vind niet dat het beginnen van een kroeg "in beginsel" illegaal moet zijn.

Als ik ergens voor mijn plezier naar toe ga moet je niet het plezier verbieden, dan ben je als overheid onzinnig bezig. Een kroeg is geen overheid instelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 23:42:22 ]
pi_63494137
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daar ben ik tegen. Ik vind niet dat het beginnen van een kroeg "in beginsel" illegaal moet zijn.
Dat verandert bijzonder weinig aan de feitelijke situatie. Ik vind ook niet dat het zo koud moet zijn buiten, maar daar wordt het niet warmer van....
quote:
Als ik ergens voor mijn plezier naar toe ga moet je niet het plezier verbieden, dan ben je als overheid onzinnig bezig. Een kroeg is geen overheid instelling.
Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker en dat ligt dan niet aan de overheid.
pi_63494515
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:40 schreef Specularium het volgende:
Van deze belerende toon word ik strontziek. De tyfus voor dergelijke kutbedrijven. Er zijn grenzen.
Je hoeft niet bij dat bedrijf te werken, zeg ik even op de manier die we inmiddels kennen van Papierversnipperaar. Het bedrijf waar ik over praat, maakt hoogwaardige voeding, bestemd voor een kwetsbare doelgroep. Roken is zo onhygiënisch dat de stank en dus ook allerlei stoffen achterblijven in de kleding en in het haar. Dat vinden ze a) niet representatief en b) niet veilig.

Het bedrijfje waar ik werk, heeft trouwens ook geen rookruimte. De enkele collega die rookt (volgens mij is het er precies 1), doet zijn behoefte buiten. Wen er maar aan
  † In Memoriam † maandag 24 november 2008 @ 23:51:54 #57
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63494588
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:33 schreef DS4 het volgende:
Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker en dat ligt dan niet aan de overheid.
Jij bent wel een van laatsten van wie ik had verwacht dat je voor anderen ging bepalen wat plezier in zou moeten houden.
Carpe Libertatem
pi_63495057
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:

Jij bent wel een van laatsten van wie ik had verwacht dat je voor anderen ging bepalen wat plezier in zou moeten houden.
Ik bepaal niets. Het is PV die claimt dat plezier verboden wordt. En dat omdat hij buiten moet roken...

Ik kan ook wel een aantal bezigheden opnoemen waar ik veel plezier aan beleef die ik niet in een café kan... althans mag... doen.

Het is een beetje pathetisch om het rookverbod gelijk te stellen aan een verbod op plezier hebben. Ik vind snel rijden met mijn auto ook leuk, mag ook niet op enkele plekken (circuit) na. Hoor je mij daar over zeiken?
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:15:32 #59
pi_63495144
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker
Dat is geen argument voor een verbod. Je kan gewoon heel cool naar een andere kroeg, toch?
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:17:32 #60
pi_63495185
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef DS4 het volgende:

Het is een beetje pathetisch om het rookverbod gelijk te stellen aan een verbod op plezier hebben. Ik vind snel rijden met mijn auto ook leuk, mag ook niet op enkele plekken (circuit) na.
Ik vind het prima om niet op straat te mogen roken zodat iedereen er last van heeft. Ik ga wel naar een plek die daartoe bedoeld is (kroeg).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')