abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 23:57:23 #101
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63494714
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Enne, van de yamo heb je ook een hele mooie donkerbruine. dat is echt niet gay
vraag maar aan beefcake en kersjes
En aan mij! ik was heus de eerste enzo
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:51:23 #102
236147 Bereka
Kijk verder dan je neus langis
pi_63495880
beetje Flauw Jellyrose, maar ik zie het meer als publiciteit niet als discriminatie.
http:///berekadraagdoek.biedmeer.nl
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:55:04 #103
236147 Bereka
pi_63495935
Ik ben hier om alleen te praten over draagdoeken en meer niet

[ Bericht 86% gewijzigd door Bereka op 25-11-2008 08:50:28 (Speelfout) ]
pi_63497286
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:51 schreef Bereka het volgende:
beetje Flauw Jellyrose, maar ik zie het meer als publiciteit niet als discriminatie.
Ehm. Het gaat hier over een donkerbruine drager, een Yamo. Da's een merk. En dus niks met discriminatie.

Verder praten we hier graag over ervaringen over draagdoeken en dragers, en niet constant over wat je wel of niet op een site zet of weg haalt...

Huuphuup, wat ontzettend schattig! Het eerste wat in me op kwam: 'Oe! Ik ga een MT voor mezelf maken met stippen!' * Reinhilde is stippengek

[ Bericht 0% gewijzigd door Reinhilde op 25-11-2008 11:11:29 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:51:52 #105
236147 Bereka
pi_63498057
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:27 schreef jellyrose het volgende:
Mja, ik wilde verder niet posten, maar ik heb echt een hartgrondige hekel aan leugenaars en mensen die halve waarheden verkopen en vervolgens nog het slachtoffer gaan uithangen Ik had net op m'n werk al 2 screenshots gemaakt van de aangepaste tekst (idd, Google cache is je vriend Huup ), maar vond het niet nodig om ze te posten, maar mijn klomp breekt gewoon echt nu Bereka blijft glashard liegen over die site edit en doet het een beetje luchtig af alsof ik/wij haar aanvallen op spelfouten en dat het nog bijna zielig voor haar is ook. Bah.

http://flickr.com/photos/70077625@N00/3056650860/sizes/o/
http://flickr.com/photos/70077625@N00/3055814839/sizes/o/

Doe ermee wat je wil, maar ik moest het toch nog even gezegd hebben. Als ze al over zoiets liegt zal er wel meer rammelen, denk ik zo.
Zou jij dan die twee links willen verwijderen? jij hebt mij geen een een kans gegeven om te schrijven, je ging meteen mij aanvallen met j twijffels, en volgens mij staat dat zinnetje gewoon nog steeds en er is niks mis mee met geen draagdoek ipv kinderzitje of autistoeltje.

Als je iets niet begrijp vraag dan gewoon. Wat Speelfouten betreft maak ik me geen zorgen, je zult moeten weten hoeveel van ons speelfouten maken zelfs op Draagdoek.nl of andere sites staan een hele boel fouten.

Ik trek er niks van aan en ik ga gewoon door. Mocht jij nog meer weten over draagdoeken (voornamelijk) Afrikaans dan kun je altijd terecht (speelfouten of niet)

Het feit blijft, Afrikaanse draagdoek vinden veel mensen fijner en daar wil ik erover hebben.
Maar wat is nou belangrijk! is dat mensen in het praktijk draagdoeken gaan gebruiken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bereka op 25-11-2008 09:02:30 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:08:15 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63498285
Nou, dan is het nu wel klaar over en weer naar en van Bereka.
Alle zegjes zijn gedaan. Graag nu gewoon weer over doeken en dragen!
pi_63498290
Ik zag dat ik dit topic nog helemaal niet in my active topics had staan... ernstig... .

Manlief durft hier volgens mij niet met draagdoek met Mirte over straat, maar hij heeft haar al wel een paar keer binnen erin gehad... Bij een tweede gaat hij vast wel overstag...
Fake it till you make it...
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:08:56 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63498296
Huuphuup, die kleintjes zijn echt zo lief!
Grappig trouwens ook dat Maneki voor het koetje gaat en Reinhilde voor de stippen. Ik vind juist het heersbeestje het leukst!
pi_63498362
* LovelyLady vind het geen leuk topic meer.....
ga ff lekker pm-en met elkaar ofzow
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:14:57 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63498385
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:26 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Ehm. Het gaat hier over een donkerbruine drager, een Yamo. Da's een merk. En dus niks met discriminitie.

Verder praten we hier graag over ervaringen over draagdoeken en dragers, en niet constant over wat je wel of niet op een site zet of weg haalt...

Huuphuup, wat ontzettend schattig! Het eerste wat in me op kwam: 'Oe! Ik ga een MT voor mezelf maken met stippen!' * Reinhilde is stippengek
NU snap ik de opmerking over discirminatie! Thx.

en ik las "Reinhilde is stapelgek"

Maarreh, wanneer komt de duo-gepresenteerde draagdoekenles / meet?
(Stille hint ... )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63498633
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:13 schreef LovelyLady het volgende:
* beefcake agrees
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:31:29 #112
236147 Bereka
pi_63498639
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:13 schreef LovelyLady het volgende:
Heb je veel draagdoeken geprobeert?
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:37:41 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63498778
Bereka, mss ipv vragen kan je gewoon meelezen en reageren op andere dingen die er gezegd worden?
Mensen weten nu dat je mee post en mee leest en als ze vragen voor je hebben dan komen die vanzelf wel.
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:52:09 #114
236147 Bereka
pi_63499156
idd
pi_63499204
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:31 schreef Bereka het volgende:
Heb je veel draagdoeken geprobeert?
Heeft het zin om mijn vraag te beantwoorden of heeft het een andere bijbedoeling?

Maar als ik serieus op je vraag inga: Nee niet veel doeken geprobeert, ik ben een zogezegd enthousiaste beginneling in het dragen van mijn ukkie van bijna 5 maanden.
Ik heb zelf nu 3 doeken en de 4e is onderweg (zie ook de OP = openingspost op pagina 1)
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:13:28 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63499628
* Noli. was de hele kluit kwijt! *
*gevonden*

(ja, ja, lame tvp he? )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:14:46 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63499665
Zo, ben weer bijgelezen.

Nog even een voor Avalon in het vorige topic.
En eentje voor mini-Troel, wat schattig!
Ik had er ook zo een vroeger, turqoise met witte stippen en daar droeg ik mijn pop dan in als we gingen wandelen. Was ik helemaal vergeten, werd eraan herinnerd door jouw foto's!

Huup, dragen is leuk joh!
Leuk dat je nu al zo enthousiast bent, net als voor-de-eerste-keer-zwangeren die al een of meer doeken in huis hebben. Geloof me, je pasgeboren frummeltje in de doek dragen is nog zoveel fijner dan je van te voren had durfen dromen

Ik vetrouw niet zo op klittenband om eerlijk te zijn... Irritant ook, gaat overal aan vastklitten enzo.

Icicle, de Mojito ziet er mooi uit!
Heel anders dan op het eerdere plaatje idd, maar nog steeds mooi.

Torsodragen doet me denken aan strapless kleding en lijkt me niet zo lekker zitten. Maar misschien komt dat wel helemaal niet overeen met de realiteit.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:31:26 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63500090
Ik merk dat ik met mijn beginnende buik Hanne nog steeds aardig op mijn rug kan dragen!
Al moet ik wel zeggen dat ik dan wel het liefst over m'n jas ofzo knoop zodat ik de stof van de jas er een beetje als buffer tussen heb. Maar het zit nog steeds goed en lekker!

Trouwens ik draag Hanne altijd in een BWCC maar dan met de banden als een rugzak/ruck naar achter dus niet kruislings of met een chestbelt want op een of andere manier zit dat bij mij gewoon niet lekker. Is dat nou eigenlijk wel een BWCC of zit ik gewoon steeds iets heel anders te knopen?
De chestbelt zoals die van Paul's SHBC zit trouwens wel lekker.

Vanmiddag weer naar de vk, eens kijken hoever ze nu is qua draagdoekeninteresse. Ze zou Eva van Doekentheek mailen of ze het 'rigide draagzak versus draagdoek-stukje' op hun site mocht zetten maar ik heb nog niks gezien.

Avalon in de manta Mooie doek is dat ook zeg, klopt het dat ik die nog niet eerder hier gezien had Owlet?

* Noli. ook al zin heeft om straks weer zo'n klein frumpie te dragen.. *
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:50:44 #119
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63500580
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:53 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Bereka, je kunt een link naar je site in je signature zetten. (Zoals ik ook heb)

Zoals ik al zei weet ik niet veel over torsodragen, dus ik heb nog wat vragen voor je daarover, als dat mag.
Als ik een lange doek of (voorgevormde) drager gebruik doen heupen/bekken, rug en schouders mee om het gewicht van het kind te dragen. Eigenlijk ben je bezig het zwaartepunt van het kind zoveel mogelijk op te heffen.
Gebruik je bij torsodragen voor het dragen op zich alleen je heupen en evt. onderrug? En hoe werkt het met het zwaartepunt van het kind, maak je daar bij torsodragen nu juist gebruik van?

Ik zou eigenlijk eens een cursus Afrikaans dragen moeten volgen.
Zijn er hier meer mensen die zin hebben in een workshop Afrikaans dragen? Dan stel ik mijn huis beschikbaar en huren we Bereka in (Andere locatie mag natuurlijk ook als dat handiger is)

kleine disclaimer: ik ken Bereka helemaal niet en heb er geen zakelijk belang oid, het lijkt me gewoon zo gaaf om te leren torsodragen van iemand die het vanuit haar eigen cultuur kent!
Macka heb je al antwoord op deze vraag? Want ik zag dat je ook contact met Bereka had gehad via PM, maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord. (en ik ben vast niet de enige)

Ik zou het erg leuk vinden als er hier een (lekker uitgebreid) antwoord word geplaatst. Gewoon zodat iedereen het kan lezen en de verschillen en voordelen van dragen te kunnen delen.
Er zijn hier toch wel heel wat mensen die aardig veel knowledge hebben over dragen, zelf ook verschillende dragers bezitten en verschillende methode's onder de knie hebben die wel geïnteresseerd zijn in een inhoudelijke uitleg over een methode die ze misschien nog niet zo heel goed lukt of (door voorgaande reden nog) niet echt geprobeerd hebben.

Een ervaringsdeskundige (met of zonder spelfouten ) is dan toch altijd welkom?
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:03:05 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63500941
Wat ik me trouwens afvraag, he, m.b.t. dragen van ieniemini mensjes, krijge ze er nou minder kramp van?

We waren bij vrienden op kraamvisite aan het eind van de dag en het kind kreeg een beetje krampjes, dus ik weer in de anti-krampjes-modus (en PR ook weer op zijn specifieke manier )
maar ik vroeg me toen wel af, als ik dat (of een evt. toekomstig eigen) kindje dan in de doek zou hangen, zouden de krampjes dan minder worden? doordat de rug goed ligt en de warmte van mams / de persoon die draagt?

en ik begreep ook niet helemaal de comment over wiegdragen? en hoe doe je een BWCC met benen naar binnen? heb je dan niet weer knieën in je ribben zitten? daar was je dan net vanaf

En, bereka, heb jij ooit met ssc's gedragen? de vraag gaat uiteraard beide kanten op
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63502190
De krampjes werden niet minder, maar Anna huilde er wel minder door, omdat ze vlak bij me was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:18:13 #122
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63503012
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:32 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

ohmygosh ik zie een nieuw project
Ik heb nog wel een naaimachine voor je... moet hem even afstoffen, maar voor een mooie drager voor de dames.... mag je hem wel voor langere tijd voor me bewaren

En wat een mooie doek is het geworden

En ik zag nog een handige tip langskomen voor op de buik dragen... kan dat ook met de Beco?

Die overigens nu is uitgeleend aan een vriendin. Had maud gisteren in de korte doeke hangen en ze vroeg of ze hem kon lenen voor het sinterklaasfeest bij d'r man op de zaak. Heb toen gezegd dat ik een makkelijkere optie had. Ze gaat hem nu uittesten. Bevalt ie niet, dan heb ik ook nog wel een hopp voor d'r te leen. Maar barn barra.... nee, die mag niet uitlogeren, dat vind Maud echt niet goed.

En nog een weekje geduld en dan hoop ik jullie een Surinaamse doek te laten bewonderen... dan is mie papie eindelijk weer in Nederland
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:20:20 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_63503078
Wat ik overigens wel grappig vond, was dat de tante van wie ik de Afrikaanse doeken gekregen heb, zaterdag zowat een hartverzakking kreeg toen ik Ruben in de Medley achterop knoopte. Dat terwijl ze toch hordes vrouwen met Afrikaanse doeken heeft zien lopen daar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:48:22 #124
236147 Bereka
pi_63503872
Zoals ik al zei weet ik niet veel over torsodragen, dus ik heb nog wat vragen voor je daarover, als dat mag.
Als ik een lange doek of (voorgevormde) drager gebruik doen heupen/bekken, rug en schouders mee om het gewicht van het kind te dragen. Eigenlijk ben je bezig het zwaartepunt van het kind zoveel mogelijk op te heffen.
Gebruik je bij torsodragen voor het dragen op zich alleen je heupen en evt. onderrug? En hoe werkt het met het zwaartepunt van het kind, maak je daar bij torsodragen nu juist gebruik van?

Ik zou eigenlijk eens een cursus Afrikaans dragen moeten volgen.
Zijn er hier meer mensen die zin hebben in een workshop Afrikaans dragen? Dan stel ik mijn huis beschikbaar en huren we Bereka in (Andere locatie mag natuurlijk ook als dat handiger is)

kleine disclaimer: ik ken Bereka helemaal niet en heb er geen zakelijk belang oid, het lijkt me gewoon zo gaaf om te leren torsodragen van iemand die het vanuit haar eigen cultuur kent!

Antwoord.:

Bereka Draagdoek verdeelt je baby's gewicht over je hele rug heen. Denk aan bergklimmers, die hebben dan een soort Meitai en ze dragen de rugzaken hoog tot boven de billen.

Symmetrich houding is erg belangrijk voor een babydrager. Op sportschool of zwangerschap'sgym wordt je al vertelt dat je constant in een goede houding moet staan of lopen.

Deze houding heb je al als je een baby op je rug draagt en het liefst zonder steun van je schouders, dan kun je de wereld aan. Ik ga bijvoorbeeld workshops geven met Alice op mijn rug en vervolgens voeden elke moment wanneer het nodig is. Ik reis uren met haar in de draagdoe met de trein. Ik kan dus deze doek af en aandoen wanneer ik het wil.

Jou rug is sterker dan andere delen van je lichaam. Bereka Draagdoek is geen rekbare doek of voorgevormde doek, wat juist hem eevoudiger maakt. Je hebt dan alle vrijheid om alle knoptechnieken die jij zal willen.
Je doek moet niet te lang zijn, want dan heb je weer te veel stof om de Afrikaanse knoptechnieken te voldoen.

Je kindjes hoofd en nek worden goed ondersteund terwijl hij een onbeperkt zicht heeft en veilig geborgen wordt gedragen. Je houdt je handen vrij voor ontelbare huishoudelijke taken en/of je andere kindjes. Zelfs het meest onrustige kindje wordt in een wip gesust en geniet van zijn welverdiendedutje!

De drager moet geen last van haar rug of SCHOUDERS krijgen. Het is leuk om een hele mooie doek te gebruiken, maar je levenstijl lijkt zo beperkt zeker als jij je baby aan de voorkant draagt.

Ik spreek heel veel ouders die babybjorn hebben gebruikt en na 3 maanden hadden ze al gestopt.
de reden is last van schouders en vervolgens rugpijn. Dat is niet duurzaam.

Bij Bereka is het wel het geval dat je met een doek meerdere kinderen kunt dragen met dezelfde doek. Een mooie doek kun je ook van maken met je babynaam erop, pop, of wat je ook kunt voorstellen, anders een Afrikaanse klassieke doek.

In Afrika geloven wij in het veiligheid van zowel de moeder en het kind. Als je valt tijdens het lopen, val je meestal naar voren en met een baby aan de voorkant kun je dan een beetje voorstellen wat met jou babygebeurd.

We kunnen straks over bevorderen van borstvoeding praten. Als je last van je rug hebt en schouders hou je ook de melkproductie niet op peil, maar als je comfortabel je kind draagt dan weet jij zeker dat je dit vol kunt houden totdat je baby een kleuter is.

Ik ben zelf ermee opgegroeit en vind het alleen maar leuk dat mensen hier in het westen zo fanatiek zijn over het dragen van baby's. Het enige wat mij opviel is dat Bereka Draagdoek minder gebruikt wordt, mss omdat men juist voor het uitelijk gaat dan innerlijk. Ik Frankrijf, Duitsland, Belgie en Engeland wordt deze draagdoek veel gebruikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bereka op 25-11-2008 12:58:40 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:53:56 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_63504015
Borstvoeding graag in het daarvoor bestemde topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties