Zaken als een paddoverbod, sluiting van coffeeshops en dergelijke zijn natuurlijk geen wezenlijke veranderingen in tegenstelling tot een proef met legale productie van wiet.quote:Klink ging verder kort in op de uitkomst van de zogeheten wiettop, vrijdag in Almere. Daar werd besloten dat Eindhoven een pilot start waarbij bepaalde wietkwekerijen een vergunning krijgen om te kweken en te leveren aan coffeeshops. Kweken is nu verboden. Klink zei 'eerst alles' te willen 'verkennen' voordat hij met een reactie komt. Wel zei hij dat in het regeerakkoord is afgesproken dat het drugsbeleid niet wezenlijk wordt veranderd. "En dit is een wezenlijke verandering."

Ben je verliefd?quote:

Hij staat niet open voor andere gezichtspunten en ervaringen. Hij is een beetje het 'gepeste' jongetje uit de klas die vastbesloten is om de "schuldenaars" te bestraffen, terwijl hij als autist de intenties van anderen niet goed interpreteertquote:Op woensdag 26 november 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
Ik vind Klink een van de beroerdste ministers van dit kabinet. Niet per se omdat ik het met hem vrijwel op alle punten oneens ben, maar omdat het lijkt alsof hij als een olifant door een porseleinkast stormt, zonder te letten op relevante organisaties, onderzoeken, belangen, etcetera, etcetera. Erg autistisch allemaal.

En hij zit ons ook nog een beetje te Teeven.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
Ik vind Klink een van de beroerdste ministers van dit kabinet. Niet per se omdat ik het met hem vrijwel op alle punten oneens ben, maar omdat het lijkt alsof hij als een olifant door een porseleinkast stormt, zonder te letten op relevante organisaties, onderzoeken, belangen, etcetera, etcetera. Erg autistisch allemaal.

quote:Op woensdag 26 november 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:

http://www.elsevier.nl/we(...)e-is-krankzinnig.htmquote:VVD: Rouvoets schaamhaar-registratie is krankzinnig
woensdag 26 november 2008 10:03
De VVD eist dat minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin stopt met het registeren van privégegevens over schaamhaargroei, rookgedrag en condoomgebruik bij kinderen en jongeren.
VVD-Kamerlid Ineke Dezentjé is ‘geweldig geschrokken’ van deze categorieën in het Elektronisch Kinddossier (EKD).
Artsen hebben een uitgebreide instructie gekregen hoe zij bepaalde gegevens moeten registeren. Zo moet worden aangegeven of een kind wel of geen schaamhaar heeft, en zo ja, hoe het er dan uitziet.
'Gekruld of ongekruld'
‘Geen schaamhaar’, ‘lichte of donkere beharing’, ‘gekrulde of ongekrulde beharing’ en ‘beharing volwassen’ zijn opties waaruit kan worden gekozen.
‘Gaat de schaamhaarpolitie dit controleren?’ vraagt Dezentjé zich af in het AD.
Condoom
Andere vragen in de zogenoemde Basisdataset gaan over onder meer roken, seks en relaties. Zoals: ‘Hoe oud was je bij de eerste keer?’, ‘Hoe vaak heb je geslachtsgemeenschap?’ en ‘Gebruik je een condoom?’
Rouvoet laat in een reactie weten dat dit niet bij iedereen wordt onderzocht, maar dat er alleen naar wordt gekeken als het relevant is. Volgens de VVD schiet Rouvoet ‘echt door’.
De Kamer debatteert vandaag over het EKD.

Populistisch geneuzel van de VVD in deze natuurlijk. Alsof Rouvoet dat 's avonds met z'n vrouw onder het eten bedenkt.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)e-is-krankzinnig.htm![]()
.

We worden massaal geteevd.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En hij zit ons ook nog een beetje te Teeven.

Ge hedde tog nietz teh verberregeh!?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)e-is-krankzinnig.htm![]()
.

quote:VVD: toegangstijd horeca terug naar middernacht
(...)
De volksgezondheid is doorslaggevend. (...) De VVD fracties hebben er bewust voor gekozen om de vrijheid van elk individu - het partijbeginsel - rechts in te halen. De partij wil ook voor de zorg staan voor mensen die in mindere mate in staat zijn voor zichzelf te zorgen.
(...)
“Wij zijn niet blind en doof voor de bezwaren uit de horeca”, erkent de Medemblikker. “Toch hebben wij als fracties gekozen dat de volksgezondheid zwaarder hoort te wegen dan het economisch belang van deze bedrijfstak.”

Het gaat om de ziekelijke drang om alles maar te registreren. Met wel doel?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Populistisch geneuzel van de VVD in deze natuurlijk. Alsof Rouvoet dat 's avonds met z'n vrouw onder het eten bedenkt.![]()
je kunt je best afvragen of het noodzakelijk is om de lichamelijke ontwikkeling van kinderen in een dossier op te nemen, maar ga niet zo slap ouwehoeren over een detail.

quote:
quote:[..] ‘Gaat de uitgaanspolitie dit controleren?’ vraagt Dezentjé zich af in het AD. [..]

Ah naast de Partij voor het Verbod hebben we nu ook de Volkspartij voor Verbod en Democratie.quote:

Lekker dataminen. 1000 euro voor degene die het hackt. Medici en pharmaceuten zouden een moord doen om achter deze gegevens te komen denk ik.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat om de ziekelijke drang om alles maar te registreren. Met wel doel?

Het bijhouden van de lichamelijke ontwikkeling van een kind in een gecentraliseerd elektronisch dossier dus. Daar kun je best bezwaar tegen hebben of zelfs tegen het aanleggen van zo'n dossier an sich, maar dit is gewoon slap geneuzel van de VVD om even te proberen te scoren in de strijd tegen dit 'betuttelende kabinet'.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]

In West-Friesland, hč?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah naast de Partij voor het Verbod hebben we nu ook de Volkspartij voor Verbod en Democratie.![]()
Maar goed, om het alcoholmisbruik tegen te gaan willen ze dus iedereen voor 12 uur al in de kroeg hebben.

Het betreft inderdaad niet de landelijke VVD. Wanneer dat wel zo zou zijn, dan zouden ze eens aan een fusie met het CDA moeten gaan denken.quote:

Kwestie van tijd en die dossiers liggen op straat vanwege een onvoorzichtige ambtenaar of een hackerquote:Op woensdag 26 november 2008 11:57 schreef Autodidact het volgende:
Lekker dataminen. 1000 euro voor degene die het hackt. Medici en pharmaceuten zouden een moord doen om achter deze gegevens te komen denk ik.

De oorzaak is dat men als overheid niet de sterkte bezit om de eventuele gevolgen en verantwoordelijkheid van het niet registreren kan dragen.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]

Geluk, daar gaat het toch om.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering, wat is er gebeurd met de VRIJHEID. Het geneuzel over economisch belang en volksgezondheid.... Er is ook zoiets als GELUK. Ik weet zeker dat GELUK in belangrijker is dan een paar eurio's of dat men minder ziek is...
![]()
![]()
![]()
![]()
STELLETJE KUTMONGOLEN! Hoe narrowminded kan je zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()

De overheid hoeft zich nooit te verantwoorden. Dat lijkt me niet de reden te zijn. Het zijn eerder de politici zoals je aangeeft.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:11 schreef Yildiz het volgende:
De oorzaak is dat men als overheid niet de sterkte bezit om de eventuele gevolgen en verantwoordelijkheid van het niet registreren kan dragen.
Zie jij een (Nederlandse) politicus, even na een terroristische aanslag, bezwaar maken tegen het registreren van mailgedrag? Nee, die verantwoordelijkheid wil en kan men niet meer dragen. Dat registratie in dit specifieke geval geen bal helpt dondert niet. Zodra er dan alsnog een aanslag plaats vind, is het computertje schuldig, en niet de politicus. Wel zo eenvoudig.
Eenzelfde verantwoordelijkheid kan men ook niet over 'de zorg' dragen, blijkt.

Volgens mij spreken ze in de Kamer onderling af welke bevolkingsgroep ze nu weer ideologisch gaan teeven. 'teef jij de rokers' dan teef ik de paddo gebruikers'quote:Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd en die dossiers liggen op straat vanwege een onvoorzichtige ambtenaar of een hacker.

Domme hippie, het draait om het zo efficiënt mogelijk functioneren van menselijke lichamen.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering, wat is er gebeurd met de VRIJHEID. Het geneuzel over economisch belang en volksgezondheid.... Er is ook zoiets als GELUK. Ik weet zeker dat GELUK in belangrijker is dan een paar eurio's of dat men minder ziek is...
![]()
![]()
![]()
![]()
STELLETJE KUTMONGOLEN! Hoe narrowminded kan je zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()

Mij lijkt het de illusie van zekerheid.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De overheid hoeft zich nooit te verantwoorden. Dat lijkt me niet de reden te zijn. Het zijn eerder de politici zoals je aangeeft.
Dat lijkt me overigens nog geen volledige verklaring waarom er in dit land zoveel wordt geregistreerd. Het lijkt eerder op werkverschaffing en schijnzekerheden bieden. Of gewoon doorgeschoten bemoeizucht.

Laten ze elkaar maar eens gaan teevenquote:Op woensdag 26 november 2008 12:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij spreken ze in de Kamer onderling af welke bevolkingsgroep ze nu weer ideologisch gaan teeven. 'teef jij de rokers' dan teef ik de paddo gebruikers'
'ok, hij teeft al de jeugd'
'nou, dan hebben we weer mooi veel mensen geteefd'

Zit wel copyright op natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 12:35 schreef Yildiz het volgende:
Zou het werkwoord 'teeven' de nieuwe van Dale nog kunnen halen?

Dit is de oorsprong:quote:Op woensdag 26 november 2008 12:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zit wel copyright op natuurlijk
De definitie mag natuurlijk wel iets aangepast worden, verhelderd, eerder, niet veranderd.quote:Op maandag 24 november 2008 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:
' het werkwoord Teeven' - Het proberen te verkrijgen van gezag door elke huidige strafmaatregel als ondermaats te bestempelen.
- Ik teef
- jij teeft
- wij Teeven
- jij teefde
- zij teefden
- Geteefd worden

Interessante links, ik ga ze doorlezenquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Yildiz het volgende:
Mij lijkt het de illusie van zekerheid.
Zie maar eens de maatregelen die surf-, mail,- en belgedrag gaan bijhouden, wat ik persoonlijk één van de grootste registratieprojecten betreffende de persoonlijke levenssfeer ooit vind. Deze hebben formeel, zo staat het in beleidsstukken, de naam post-Madrid maatregelen. Hiermee probeert men dus de aanslagen in Madrid te voorkomen. Dat eenzelfde aanslag, op exact dezelfde manier voorbereid, niet te voorkomen valt met deze maatregelen, doet er niet toe. Het gaat erom dat men aan burgers kan laten zien dat men wat doet.
De meeste burgers zullen dat als (een gevoel van) veiligheid ervaren, en vervolgens tevreden zijn met 'de krachtige politicus die hard aanpakt en niet luistert naar linkse privacyhippies'.
Slechts een minderheid zal zeggen dat het niet werkt, dit aantonen met wetenschappelijk onderzoek en termen als base rate fallacy, en zeggen dat dit alleen maar een verlies van vrijheid en privacy is, naast een enorme kostenpost.
Die laatste wiki is trouwens interessant om even te lezen. Bruce Schneier weet het ook goed uit te leggen, hier ook.
Uitspraken als 'het kan toch niet zo zijn dat...' zijn vaak de voorbode van het invoeren van dit soort maatregelen. Voorbeeld: 'het kan toch niet zo zijn dat, terwijl het technisch mogelijk is, de minister het mailgedrag van terroristen (lees: alle burgers) niet bij wil houden?'. Populistisch klopt het, inhoudelijk natuurlijk voor geen meter.

Hippiequote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Domme hippie, het draait om het zo efficiënt mogelijk functioneren van menselijke lichamen.

Hoe de kritiek gebracht wordt is wellicht populistisch te noemen, de kritiek zelf niet.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:58 schreef Monolith het volgende:
maar dit is gewoon slap geneuzel van de VVD om even te proberen te scoren in de strijd tegen dit 'betuttelende kabinet'.

Ja dat is het wel. Ik hoorde betreffende politica net ook op de radio en ze lijkt niet eens te weten wat het doel van het dossier is. Het betreft een uniforme standaard voor de jeugdgezondheidszorg waarin allerlei medische gegevens worden bijgehouden alsmede informatie over de gezinssituatie enzovoort. Hier is de basis dataset te vinden. Mevrouw zeurt over het feit dat dit niets te maken heeft met 'die 5% risicojongeren die het slachtoffer zijn van mishandeling en dergelijke', maar daar is het dossier dan ook niet specifiek voor bedoeld.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe de kritiek gebracht wordt is wellicht populistisch te noemen, de kritiek zelf niet.

Ik zie dat ik ook tweetalig ben opgevoed trouwens:quote:Op woensdag 26 november 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
Het betreft pagina 45 (47 van 84). Behoorlijk overtrokken van de VVD dus.
quote:Tweetaligheid [Nederlands/dialect geldt als tweetalig]

Rotterdammers/Amsterdammers.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
Dialect? Dat is gewoon een spraakgebrek.

quote:Op woensdag 26 november 2008 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Rotterdammers/Amsterdammers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |