abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 11:06:02 #201
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63531240
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:04 schreef Monidique het volgende:
Dat ga ik mogelijk beamen.
Spannund! Vertel! Vertel!
Carpe Libertatem
pi_63531279
Ach, je weet nooit wat de dag brengt...
pi_63531482
quote:
Klink ging verder kort in op de uitkomst van de zogeheten wiettop, vrijdag in Almere. Daar werd besloten dat Eindhoven een pilot start waarbij bepaalde wietkwekerijen een vergunning krijgen om te kweken en te leveren aan coffeeshops. Kweken is nu verboden. Klink zei 'eerst alles' te willen 'verkennen' voordat hij met een reactie komt. Wel zei hij dat in het regeerakkoord is afgesproken dat het drugsbeleid niet wezenlijk wordt veranderd. "En dit is een wezenlijke verandering."
Zaken als een paddoverbod, sluiting van coffeeshops en dergelijke zijn natuurlijk geen wezenlijke veranderingen in tegenstelling tot een proef met legale productie van wiet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 november 2008 @ 11:21:59 #204
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63531648
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat ga ik mogelijk beamen.
Ben je verliefd?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63531663
Ik vind Klink een van de beroerdste ministers van dit kabinet. Niet per se omdat ik het met hem vrijwel op alle punten oneens ben, maar omdat het lijkt alsof hij als een olifant door een porseleinkast stormt, zonder te letten op relevante organisaties, onderzoeken, belangen, etcetera, etcetera. Erg autistisch allemaal.
pi_63531706
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ben je verliefd?
Daar doe ik niet meer aan, .
  woensdag 26 november 2008 @ 11:26:06 #207
Stranger than fiction
pi_63531741
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:22 schreef Monidique het volgende:
Ik vind Klink een van de beroerdste ministers van dit kabinet. Niet per se omdat ik het met hem vrijwel op alle punten oneens ben, maar omdat het lijkt alsof hij als een olifant door een porseleinkast stormt, zonder te letten op relevante organisaties, onderzoeken, belangen, etcetera, etcetera. Erg autistisch allemaal.
Hij staat niet open voor andere gezichtspunten en ervaringen. Hij is een beetje het 'gepeste' jongetje uit de klas die vastbesloten is om de "schuldenaars" te bestraffen, terwijl hij als autist de intenties van anderen niet goed interpreteert
  woensdag 26 november 2008 @ 11:27:16 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63531770
quote:
En hij zit ons ook nog een beetje te Teeven.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 11:27:17 #209
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63531773
quote:
Samen werken, samen leven.
Carpe Libertatem
pi_63531863
quote:
VVD: Rouvoets schaamhaar-registratie is krankzinnig
woensdag 26 november 2008 10:03

De VVD eist dat minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin stopt met het registeren van privégegevens over schaamhaargroei, rookgedrag en condoomgebruik bij kinderen en jongeren.

VVD-Kamerlid Ineke Dezentjé is ‘geweldig geschrokken’ van deze categorieën in het Elektronisch Kinddossier (EKD).

Artsen hebben een uitgebreide instructie gekregen hoe zij bepaalde gegevens moeten registeren. Zo moet worden aangegeven of een kind wel of geen schaamhaar heeft, en zo ja, hoe het er dan uitziet.

'Gekruld of ongekruld'
‘Geen schaamhaar’, ‘lichte of donkere beharing’, ‘gekrulde of ongekrulde beharing’ en ‘beharing volwassen’ zijn opties waaruit kan worden gekozen.

‘Gaat de schaamhaarpolitie dit controleren?’ vraagt Dezentjé zich af in het AD.

Condoom
Andere vragen in de zogenoemde Basisdataset gaan over onder meer roken, seks en relaties. Zoals: ‘Hoe oud was je bij de eerste keer?’, ‘Hoe vaak heb je geslachtsgemeenschap?’ en ‘Gebruik je een condoom?’

Rouvoet laat in een reactie weten dat dit niet bij iedereen wordt onderzocht, maar dat er alleen naar wordt gekeken als het relevant is. Volgens de VVD schiet Rouvoet ‘echt door’.

De Kamer debatteert vandaag over het EKD.
http://www.elsevier.nl/we(...)e-is-krankzinnig.htm

.
pi_63532006
quote:
Populistisch geneuzel van de VVD in deze natuurlijk. Alsof Rouvoet dat 's avonds met z'n vrouw onder het eten bedenkt.
je kunt je best afvragen of het noodzakelijk is om de lichamelijke ontwikkeling van kinderen in een dossier op te nemen, maar ga niet zo slap ouwehoeren over een detail.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:39:52 #212
Stranger than fiction
pi_63532079
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En hij zit ons ook nog een beetje te Teeven.
We worden massaal geteevd.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:44:13 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63532216
quote:
Ge hedde tog nietz teh verberregeh!?

(Al ontbreekt de nuance wel weer lekker...)
pi_63532253
quote:
VVD: toegangstijd horeca terug naar middernacht

(...)

De volksgezondheid is doorslaggevend. (...) De VVD fracties hebben er bewust voor gekozen om de vrijheid van elk individu - het partijbeginsel - rechts in te halen. De partij wil ook voor de zorg staan voor mensen die in mindere mate in staat zijn voor zichzelf te zorgen.

(...)

“Wij zijn niet blind en doof voor de bezwaren uit de horeca”, erkent de Medemblikker. “Toch hebben wij als fracties gekozen dat de volksgezondheid zwaarder hoort te wegen dan het economisch belang van deze bedrijfstak.”
pi_63532286
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Populistisch geneuzel van de VVD in deze natuurlijk. Alsof Rouvoet dat 's avonds met z'n vrouw onder het eten bedenkt.
je kunt je best afvragen of het noodzakelijk is om de lichamelijke ontwikkeling van kinderen in een dossier op te nemen, maar ga niet zo slap ouwehoeren over een detail.
Het gaat om de ziekelijke drang om alles maar te registreren. Met wel doel?
  woensdag 26 november 2008 @ 11:48:49 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63532345
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

quote:
[..] ‘Gaat de uitgaanspolitie dit controleren?’ vraagt Dezentjé zich af in het AD. [..]
pi_63532492
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:45 schreef Monidique het volgende:

[..]
Ah naast de Partij voor het Verbod hebben we nu ook de Volkspartij voor Verbod en Democratie.
Maar goed, om het alcoholmisbruik tegen te gaan willen ze dus iedereen voor 12 uur al in de kroeg hebben.
pi_63532530
Het is verstandig om de overheid zo min te laten registreren op gebieden die ze niet aangaan, om privacy redenen en ter bescherming van de burger tegen de overheid. Simpelweg omdat er een enorme sturingsdrang van de overheid uitgaat.

Als de overheid weet dat u een dubbel paspoort heeft, dan kan Picchia daar op inspelen. Als de overheid bekend is met de hoogte van uw bankrekening, dan kan Klopkoek daar op inspelen. Als de overheid op de hoogte is van uw schaamhaargroei, dan kan Rouvoet daar op inspelen.

Het lijkt me dat alles wat ze registreren verantwoord moet kunnen worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Picchia op 26-11-2008 12:03:28 ]
pi_63532576
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Lekker dataminen. 1000 euro voor degene die het hackt. Medici en pharmaceuten zouden een moord doen om achter deze gegevens te komen denk ik.
pi_63532621
quote:

[..]

Het bijhouden van de lichamelijke ontwikkeling van een kind in een gecentraliseerd elektronisch dossier dus. Daar kun je best bezwaar tegen hebben of zelfs tegen het aanleggen van zo'n dossier an sich, maar dit is gewoon slap geneuzel van de VVD om even te proberen te scoren in de strijd tegen dit 'betuttelende kabinet'.
pi_63532658
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah naast de Partij voor het Verbod hebben we nu ook de Volkspartij voor Verbod en Democratie.
Maar goed, om het alcoholmisbruik tegen te gaan willen ze dus iedereen voor 12 uur al in de kroeg hebben.
In West-Friesland, hč?
pi_63532733
Leuke regels

overigens fallout 3 is tof het loopt alleen om de haverklap vast ga hem denk ik maar halen voor de 360
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63532753
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

In West-Friesland, hč?
Het betreft inderdaad niet de landelijke VVD. Wanneer dat wel zo zou zijn, dan zouden ze eens aan een fusie met het CDA moeten gaan denken.
  woensdag 26 november 2008 @ 12:04:03 #224
Stranger than fiction
pi_63532770
Tering, wat is er gebeurd met de VRIJHEID. Het geneuzel over economisch belang en volksgezondheid.... Er is ook zoiets als GELUK. Ik weet zeker dat GELUK in belangrijker is dan een paar eurio's of dat men minder ziek is...

STELLETJE KUTMONGOLEN! Hoe narrowminded kan je zijn.
pi_63532773
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:57 schreef Autodidact het volgende:
Lekker dataminen. 1000 euro voor degene die het hackt. Medici en pharmaceuten zouden een moord doen om achter deze gegevens te komen denk ik.
Kwestie van tijd en die dossiers liggen op straat vanwege een onvoorzichtige ambtenaar of een hacker .
  woensdag 26 november 2008 @ 12:11:47 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63532944
quote:

[..]

De oorzaak is dat men als overheid niet de sterkte bezit om de eventuele gevolgen en verantwoordelijkheid van het niet registreren kan dragen.

Zie jij een (Nederlandse) politicus, even na een terroristische aanslag, bezwaar maken tegen het registreren van mailgedrag? Nee, die verantwoordelijkheid wil en kan men niet meer dragen. Dat registratie in dit specifieke geval geen bal helpt dondert niet. Zodra er dan alsnog een aanslag plaats vind, is het computertje schuldig, en niet de politicus. Wel zo eenvoudig. Ook al zou de politicus nooit schuldig zijn voor de daden van andere individuen, velen zien dat niet zo.

Eenzelfde verantwoordelijkheid kan men ook niet over 'de zorg' dragen, blijkt.
pi_63533121
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering, wat is er gebeurd met de VRIJHEID. Het geneuzel over economisch belang en volksgezondheid.... Er is ook zoiets als GELUK. Ik weet zeker dat GELUK in belangrijker is dan een paar eurio's of dat men minder ziek is...

Geluk, daar gaat het toch om.

In de hele politiek lijkt het wel alsof men er weer van overtuigd dat de maakbare samenleving bestaat. Ideologische onzin in de vorm van verboden, dossiers, toezichten en regels inplaats van pragmatisch kijken naar wat de beste resultaten voor een maatschappij opleveren.

Klink en het CDA, en Teeven, willen ideologisch een verbod op paddo's, andere drugs, roken, en nog veel meer. Dat het tot meer ellende leidt maakt ze niet uit. Ten kostte van alles je ideologie door de strot duwen. En het vervelende is dat iedereen die het niet wil afhankelijk is van de grillen van de PvdA.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63533160
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:11 schreef Yildiz het volgende:
De oorzaak is dat men als overheid niet de sterkte bezit om de eventuele gevolgen en verantwoordelijkheid van het niet registreren kan dragen.

Zie jij een (Nederlandse) politicus, even na een terroristische aanslag, bezwaar maken tegen het registreren van mailgedrag? Nee, die verantwoordelijkheid wil en kan men niet meer dragen. Dat registratie in dit specifieke geval geen bal helpt dondert niet. Zodra er dan alsnog een aanslag plaats vind, is het computertje schuldig, en niet de politicus. Wel zo eenvoudig.

Eenzelfde verantwoordelijkheid kan men ook niet over 'de zorg' dragen, blijkt.
De overheid hoeft zich nooit te verantwoorden. Dat lijkt me niet de reden te zijn. Het zijn eerder de politici zoals je aangeeft.

Dat lijkt me overigens nog geen volledige verklaring waarom er in dit land zoveel wordt geregistreerd. Het lijkt eerder op werkverschaffing en schijnzekerheden bieden. Of gewoon doorgeschoten bemoeizucht.
pi_63533175
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kwestie van tijd en die dossiers liggen op straat vanwege een onvoorzichtige ambtenaar of een hacker .
Volgens mij spreken ze in de Kamer onderling af welke bevolkingsgroep ze nu weer ideologisch gaan teeven. 'teef jij de rokers' dan teef ik de paddo gebruikers'
'ok, hij teeft al de jeugd'
'nou, dan hebben we weer mooi veel mensen geteefd'
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 26 november 2008 @ 12:25:59 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63533252
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het leven is goed!
Je werkt, man.
pi_63533315
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Domme hippie, het draait om het zo efficiënt mogelijk functioneren van menselijke lichamen.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  woensdag 26 november 2008 @ 12:29:32 #232
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63533328
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De overheid hoeft zich nooit te verantwoorden. Dat lijkt me niet de reden te zijn. Het zijn eerder de politici zoals je aangeeft.

Dat lijkt me overigens nog geen volledige verklaring waarom er in dit land zoveel wordt geregistreerd. Het lijkt eerder op werkverschaffing en schijnzekerheden bieden. Of gewoon doorgeschoten bemoeizucht.
Mij lijkt het de illusie van zekerheid.

Zie maar eens de maatregelen die surf-, mail,- en belgedrag gaan bijhouden, wat ik persoonlijk één van de grootste registratieprojecten betreffende de persoonlijke levenssfeer ooit vind. Deze hebben formeel, zo staat het in beleidsstukken, de naam post-Madrid maatregelen. Hiermee probeert men dus de aanslagen in Madrid te voorkomen. Dat eenzelfde aanslag, op exact dezelfde manier voorbereid, niet te voorkomen valt met deze maatregelen, doet er niet toe. Het gaat erom dat men aan burgers kan laten zien dat men wat doet.

De meeste burgers zullen dat als (een gevoel van) veiligheid ervaren, en vervolgens tevreden zijn met 'de krachtige politicus die hard aanpakt en niet luistert naar linkse privacyhippies'.
Slechts een minderheid zal zeggen dat het niet werkt, dit aantonen met wetenschappelijk onderzoek en termen als base rate fallacy, en zeggen dat dit alleen maar een verlies van vrijheid en privacy is, naast een enorme kostenpost.

Die laatste wiki is trouwens interessant om even te lezen. Bruce Schneier weet het ook goed uit te leggen, hier ook.

Uitspraken als 'het kan toch niet zo zijn dat...' zijn vaak de voorbode van het invoeren van dit soort maatregelen. Voorbeeld: 'het kan toch niet zo zijn dat, terwijl het technisch mogelijk is, de minister het mailgedrag van terroristen (lees: alle burgers) niet bij wil houden?'. Populistisch klopt het, inhoudelijk natuurlijk voor geen meter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 26-11-2008 12:34:59 ]
pi_63533346
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Volgens mij spreken ze in de Kamer onderling af welke bevolkingsgroep ze nu weer ideologisch gaan teeven. 'teef jij de rokers' dan teef ik de paddo gebruikers'
'ok, hij teeft al de jeugd'
'nou, dan hebben we weer mooi veel mensen geteefd'
Laten ze elkaar maar eens gaan teeven .
  woensdag 26 november 2008 @ 12:35:46 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63533463
Zou het werkwoord 'teeven' de nieuwe van Dale nog kunnen halen?
pi_63533524
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:35 schreef Yildiz het volgende:
Zou het werkwoord 'teeven' de nieuwe van Dale nog kunnen halen?
Zit wel copyright op natuurlijk
And that is the news.''
  woensdag 26 november 2008 @ 12:41:52 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63533582
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:38 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zit wel copyright op natuurlijk
Dit is de oorsprong:
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:
' het werkwoord Teeven' - Het proberen te verkrijgen van gezag door elke huidige strafmaatregel als ondermaats te bestempelen.
- Ik teef
- jij teeft
- wij Teeven
- jij teefde
- zij teefden
- Geteefd worden
De definitie mag natuurlijk wel iets aangepast worden, verhelderd, eerder, niet veranderd.

Staat wel mooi op je CV. 2008: Het invoeren van het werkwoord 'teeven'.
pi_63533809
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Yildiz het volgende:
Mij lijkt het de illusie van zekerheid.

Zie maar eens de maatregelen die surf-, mail,- en belgedrag gaan bijhouden, wat ik persoonlijk één van de grootste registratieprojecten betreffende de persoonlijke levenssfeer ooit vind. Deze hebben formeel, zo staat het in beleidsstukken, de naam post-Madrid maatregelen. Hiermee probeert men dus de aanslagen in Madrid te voorkomen. Dat eenzelfde aanslag, op exact dezelfde manier voorbereid, niet te voorkomen valt met deze maatregelen, doet er niet toe. Het gaat erom dat men aan burgers kan laten zien dat men wat doet.

De meeste burgers zullen dat als (een gevoel van) veiligheid ervaren, en vervolgens tevreden zijn met 'de krachtige politicus die hard aanpakt en niet luistert naar linkse privacyhippies'.
Slechts een minderheid zal zeggen dat het niet werkt, dit aantonen met wetenschappelijk onderzoek en termen als base rate fallacy, en zeggen dat dit alleen maar een verlies van vrijheid en privacy is, naast een enorme kostenpost.

Die laatste wiki is trouwens interessant om even te lezen. Bruce Schneier weet het ook goed uit te leggen, hier ook.

Uitspraken als 'het kan toch niet zo zijn dat...' zijn vaak de voorbode van het invoeren van dit soort maatregelen. Voorbeeld: 'het kan toch niet zo zijn dat, terwijl het technisch mogelijk is, de minister het mailgedrag van terroristen (lees: alle burgers) niet bij wil houden?'. Populistisch klopt het, inhoudelijk natuurlijk voor geen meter.
Interessante links, ik ga ze doorlezen .
Regisreren lijkt meer en meer een doel opzich te worden en privacy ach als je niets te verbergen hebt maakt het toch niets uit .
  woensdag 26 november 2008 @ 12:58:31 #238
Stranger than fiction
pi_63533956
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Domme hippie, het draait om het zo efficiënt mogelijk functioneren van menselijke lichamen.
Hippie
pi_63534050
Hippie, ja.
pi_63534089
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:58 schreef Monolith het volgende:
maar dit is gewoon slap geneuzel van de VVD om even te proberen te scoren in de strijd tegen dit 'betuttelende kabinet'.
Hoe de kritiek gebracht wordt is wellicht populistisch te noemen, de kritiek zelf niet.
pi_63534172
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe de kritiek gebracht wordt is wellicht populistisch te noemen, de kritiek zelf niet.
Ja dat is het wel. Ik hoorde betreffende politica net ook op de radio en ze lijkt niet eens te weten wat het doel van het dossier is. Het betreft een uniforme standaard voor de jeugdgezondheidszorg waarin allerlei medische gegevens worden bijgehouden alsmede informatie over de gezinssituatie enzovoort. Hier is de basis dataset te vinden. Mevrouw zeurt over het feit dat dit niets te maken heeft met 'die 5% risicojongeren die het slachtoffer zijn van mishandeling en dergelijke', maar daar is het dossier dan ook niet specifiek voor bedoeld.
pi_63534235
Het betreft pagina 45 (47 van 84). Behoorlijk overtrokken van de VVD dus. Het is gewoon een lijst, een bijzonder lange lijst met vragen, voor in een dossier. Het is alsof je een dossier instelt voor de gezondheidszorg en gaat klagen dat er standaardvragen zijn die gevraagd kunnen worden met betrekking tot je gezondheid, zoiets.

Zoals ik het zie, maar ik zie het ook maar net, kan het net zo goed fout hebben, lijkt het erop dat de VVD weer flink mis slaat.
pi_63534270
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
Het betreft pagina 45 (47 van 84). Behoorlijk overtrokken van de VVD dus.
Ik zie dat ik ook tweetalig ben opgevoed trouwens:
quote:
Tweetaligheid [Nederlands/dialect geldt als tweetalig]
pi_63534333
Dan ik ook.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:18:20 #245
Stranger than fiction
pi_63534426
Onverstaanbare boeren. medelanders.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:18:48 #246
Stranger than fiction
pi_63534440

pi_63534541
Dialect? Dat is gewoon een spraakgebrek.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:23:20 #248
Stranger than fiction
pi_63534567
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
Dialect? Dat is gewoon een spraakgebrek.
Rotterdammers/Amsterdammers.
pi_63534584
Rotturrrdhammm...
pi_63534601
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Rotterdammers/Amsterdammers.
Holland .