Zo weer thuis van het leed dat ziekenhuis heet.
Zoals beloofd dan iets meer dan het minimale dan wat ik al getikt had hier.
Vlak na mijn laatste post vorige week was ik nog e.e.a aan het na lezen en opzoeken zoals dat nou eenmaal gaat, tot ik op eens merk dat het wel erg nat wordt van onderen ( om t maar netjes te zeggen) dus ik pak wat schoon goed uit de kast, loop naar de badkamer om dan maar ff snel te douchen etc omdat ik dacht dat mn blaas het weer eens had laten afweten na een voetbalavontuurtje van guppie. Het bleek dus wel iets anders te zijn dan dat helaas

Gelijk de VK gebeld en mn schoonmoeder zodat die Rachel ff mee kon nemen etc etc ondertussen was ik maar even op de wc gaan zitten was toch praktischer ergens. toen ben ik flauw gevallen... en het eerst volgende wat ik zag was een wit weggetrokken schoonmoeder en een druk bellende VK. VK was bang dat er iets behoorlijk mis aan het gaan was en belde dus in allerijl met ambulance en gyn zodat alles klaar zou staan bij aankomst. ( ondertussen al 400ml bloed verloren volgens de vk achteraf )
Toen weer weg gevallen en pas weer in het ziekenhuis bij gekomen, koorts, onstabiele bloeddruk en een lichtbewegend guppie. Ondertussen werd er een ctg band om mn buik gesjord en werd guppie gemonitord en werd met een echo het vruchtwater en alle vitale dingen van guppie gechecked en getracht de oorzaak van de bloeding te vinden.
Aangezien ze liever geen bloed wilden toedienen een glucose en zoutoplossing via infuus naar binnen gekregen.
Ze konden 1 2 3 niets vinden en met de kleine ging alles nog hartstikke goed.
Wel registreerde de ctg veel activiteiten dus die moest zowieso nog blijven zitten.
de bloeding werd inmiddels wel minder erg en bleef op het niveau van een zeer zware menstruatie (om een vergelijking te geven) nadat ze uit konden sluiten dat guppie gevaar liep na een aantal uur en 2 infuuszakken verder is er bloed afgenomen en via een catheter urine voor onderzoek.
Nu ik minder snel bloed verloor zijn ze weer gaan kijken en bleek er een ader(tje) op de baarmoeder gescheurd te zijn, deze hebben ze met een ruggeprik dicht gemaakt gelukkig was het een aan het begin van de baarmoedermond en konden ze er relatief makkelijk bij. en wederom werd de ctg weer aangesloten om te kijken of het niet iets in werk had gesteld.
De volgende dag is er weer bloed en urine afgenomen ivm dubieuze uitslagen van de eerdere afname en daar heb ik vandaag uitslag van gekregen.
Uitslag : Spoortje eiwit in de urine, zuurstofgehalte ietsje aan de lage kant ijzer was waardeloos kortom wederom te laag, en nog wat van die dingetjes.
Behandeling : ijzertabletten ( jeuj je hebt t al moeilijker met sommige dingen in je zwangerschap laten ze je ook nog eens cementspecie slikken

) Laxerend middel om dat dan weer op te heffen, een anti misselijkheids middel omdat ik dat dus als bijwerking heb op de combi van ijzer en laxeerder, en zuurstof therapie 3x in de week ( ma wo vr). 1 x in de week naar de gyn (dinsdag) en 1 x pw extra checkup bij VK (donderdag) maakt me 5 dagen gebonden aan de mmm :/ de gyn was al standaard maar we hadden net besproken vorige week dat het ws wel om de 2 weken kon. Nu dus 2x pw bloeddruk controle.
VK zou gaan kijken of ze het in de huisbezoekronde kon zetten van de praktijk op die dagen zodat ik iig 1 dag niet de deur uithoef.
Lief detail, VK is meegeweest vanmorgen naar de gyn voor de uitslagen. Lief ook natuurlijk maar das zn plicht ^^.
Anyway dit is dus wat er gebeurd is. Ik ben doodsbang geweest en nog steeds, ik ben tenslotte "nog maar" 28+2 zwanger en ik wil er nog minimaal 9 weken van genieten maar 14 weken zou ik ook helemaal niet erg vinden als ik aan het eind maar mn guppie in mn armen mag houden. maar tis weer bijna de enge 7 maanden grens voor me... en eerlijk gezegd k vind t kei moeilijk, alle flashbacks die ik tijdens de onderzoeken heb gehad... t leek wel of ik alles weer opnieuw meemaakte

Optimistisch blijven probeer ik wel, maar t is zo verdomd moeilijk, des te meer respect heb ik voor de dames hier die dat wel kunnen !!
Nu is het tijd voor afleiding en superdrukte, Rachel wordt 1 jaar vandaag