abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63407109
Zwangerschap en geboorte deel 415

De aanstaande papa's en mama's :

23 november 2008: Igraine (meisje)
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
26 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
18 juli 2009: Rabsadani
*** 31 juli 2009: Miss_sly ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 23-11-2008 19:37:11 ]
pi_63407149
Mibos, pm was na mijn post, mijn excuus voor de post.

Owlet is bevallen van een 2e dochter!
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:51:13 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63407161
Gefeliciteerd MeneerUil en Owlet!
En Ronja als grote zus natuurlijk ook!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 15:51:41 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63407176
hier ook zo benieuwd naar de naam
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:55:55 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63407313
Hier nog even de oorspronkelijke post:
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:23 schreef MeneerUil het volgende:
Hallo,

Ik ben de man van Owlet, en ik wilde even laten weten dat we inmiddels een dochter rijker zijn. Het hele verhaal zal Owlet hier binnenkort vertellen, maar moeder en kind maken het goed, ze zijn nog in het ziekenhuis ter observatie.

Mijn vrouw kan bevallen als een pro!
pi_63407334
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 15:57:07 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63407359
woei.. ik sta vijfde
als er nu maar weer niet iemand zich er tussen propt

familie uil nogmaals gefeliciteerd met het baby uiltje
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63407364
owlet en meneer uil van harte gefeliciteerd met jullie dochter
ronja jij ook gefeliciteerd en natuurlijk veel knuffel en speelplezier
mama van 3 kids!
pi_63407415
Is dat uiltje nou gewoon op de uitgerekende dag geboren?

Gefeliciteerd uilengezinnetje
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 16:01:14 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63407484
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is dat uiltje nou gewoon op de uitgerekende dag geboren?

Gefeliciteerd uilengezinnetje
volgens haar ticker was t nog 6 dagen geloof ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63407492
Owlet, Meneer Uil en ROnja, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63407517
Owlet was vandaag uitgerekend!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 november 2008 @ 16:07:25 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63407684
hebben jullie ook wel eens dat de baby bij jullie echt super druk is, maar als papa zijn hand op je buik legt hij (of zij) gelijk rustig is??? hier is het net alsof junior begrijpt dat wanneer papa's hand eraan te pas komt hij te druk is en rustiger moet doen omdat mama gek wordt van hem (zo is het nu dan he, toen junior nog niet zo groot was, schopte hij papa ook rustig weg) of zou hij gewoon verstoppertje spelen voor papa??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63407868
Owlet + man + Ronja, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zusje!!

En ook even een hart onder de riem voor Reinhilde dat jij met je vk gaat overleggen over het verdere proces en dat je daar al een soort geruststelling van krijgt vind ik helemaal niet zo raar of 'ongezond' ongeduldig, eerlijk gezegd. Ik lees hier niet vaak mee, dus ik weet het fijne er niet van, maar toen mijn vk (uit zichzelf overigens) met bijna 40 weken tegen me zei dat ze me niet tot 42 weken zou laten lopen viel er echt wel een last van m'n schouders af (en vervolgens begonnen de weeën ) dus ik kan het me echt wel voorstellen dat de gedachte alleen al wat rust geeft. Bovendien vind ik je voor de rest verder absoluut niet 'klagerig' overkomen; iets waar een heuleboel vrouwen op het eind meer last van hebben dan jij
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63407975
Dank je wel JellyRose,
Nu ben ik weg .
pi_63408036
Owlet, MeneerUil en Ronja, Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63408207
Owlet en meneerUil en Ronja gefeliciteerd

Over dat wel of niet inleiden... Er wordt vaak gezegd 'een baby komt wanneer hij/zij er klaar voor is'. Maar er zijn ook zat verhalen van mensen waarbij de baby ook wat later kwam en dat na de bevalling bleek dat er eigenlijk nog maar weinig vruchtwater was, of dat de placenta er toch niet meer zo jofel uitzag. Dat zijn toch ook dingen waarvan ik denk dat het niet ideaal is voor een baby. En het zal vast maar in weinig gevallen zo voorkomen. Maar denk dat er ook maar weinig gevallen zijn waarbij inleiden slechter voor de baby bleek dan toch nog even wachten.

Nou is dit misschien niet echt van toepassing op Reinhilde, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat inleiden ook heus niet zo slecht hoeft te zijn als dat men hier doet voorkomen. En in het geval van Reinhilde is dat iets tussen haar en haar vk/artsen, wat voor hen de beste oplossing is.

En als we dan toch irritaties gaan uitspreken, wat ik jammer vind in dit topic, is dat het vooral over de minder leuke kanten gaat van zwanger zijn. Elk pijntje, elk kwaaltje, zelfs elke verkoudheid wordt uitgebreid besproken. En op de 'positievere' posts wordt mijn inziens maar weinig gereageerd. Dat vind ik een beetje jammer, ik probeer juist zoveel mogelijk te genieten van mijn zwangerschap en heb het gevoel dat ik dat hier niet echt kwijt kan. En dan heb ik het niet over de 'extremere' verhalen van bijv. Carmella en Raissa, dat vind ik allemaal volkomen begrijpelijk en voor hen heb ik alleen maar heel veel respect hoe ze hiermee omgaan tijdens hun zwangerschap.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:27:33 #18
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63408249
Ja maar, ja maar tex? Mag ik nog wat zeggen dan???

Doe het gewoon:
Er is niemand die zegt dan inleiden slecht is ook niet met veertig weken maar dan is het meestal met een gegronde reden en niet omdat de moeder ongeduldig is.

Daarom heb ik een poosje minder gepost toen het met mij echt niet goed ging. Ik deed mezelf en andere imo geen plezier om hier te komen melden dat mijn hart maar weer eens op hol ging, filmpjes nooit goed waren of de kleine te weinig vruchtwater had enz. Elke dag hetzelfde zou me zelf depressief maken en dat heb ik nooit toegelaten.

Tex ik vind het wel fijn om te lezen dat je dubbel zo geniet van je zwangerschap.

[ Bericht 86% gewijzigd door Mibos2 op 21-11-2008 16:32:35 ]
pi_63408310
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:07 schreef DJMO het volgende:
hebben jullie ook wel eens dat de baby bij jullie echt super druk is, maar als papa zijn hand op je buik legt hij (of zij) gelijk rustig is??? hier is het net alsof junior begrijpt dat wanneer papa's hand eraan te pas komt hij te druk is en rustiger moet doen omdat mama gek wordt van hem (zo is het nu dan he, toen junior nog niet zo groot was, schopte hij papa ook rustig weg) of zou hij gewoon verstoppertje spelen voor papa??
Ja dat gaat hier ook zo! Micha heeft de baby daardoor nog helemaal niet gevoeld. Bij Noah was het ook precies zo. Duurde best lang voordat anderen (ook mijn zus bijv.) hem konden voelen. Ach ja, als deze baby net zo leuk wordt als Noah is dan teken ik ervoor Dat voelen komt vanzelf wel een keer!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63408332
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:27 schreef Mibos2 het volgende:
Ja maar, ja maar tex? Mag ik nog wat zeggen dan???
Het is een openbaar forum he, dus
©Dumbo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 november 2008 @ 16:30:57 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63408341
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja dat gaat hier ook zo! Micha heeft de baby daardoor nog helemaal niet gevoeld. Bij Noah was het ook precies zo. Duurde best lang voordat anderen (ook mijn zus bijv.) hem konden voelen. Ach ja, als deze baby net zo leuk wordt als Noah is dan teken ik ervoor Dat voelen komt vanzelf wel een keer!
wat ik me dan afvraag... als jij je handen op je buik legt, verstopt t kindje zich dan ook?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63408354
Tex, ik vind het juist echt leuk om de leuke, positieve dingen te lezen; ik ben alleen zo slecht in het reageren (en ik ben niet zwanger enzo, dus kom ik hier weinig)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63408358
Reinhilde als jij dat gesprek met de vk wil voeren is dat toch prima! en als je bijna 40 weken zwanger bent is dat het perfecte tijdstip voor zo'n gesprek.
Als jij ff lekker wil zagen dan mag je dat van mij lekker doen, al vond ik je post echt niet klagend overkomen.

Familie Uil van harte met jullie vers gebakken uiltje!!
En wat gaaf om zo'n trotse papa en man te zien posten, lief hoor die opmerking

Zo ik ga ff weer klagen, vanmiddag vk gebeld die had geen zin om naar de praktijk te rijden voor de uitslag die er ws wel was met de post ik kreeg het nummer van het Diag. Centrum en ben zelf maar ff gaan bellen, de dame daar mocht mij niet zelf de uitslag door geven dus werd een er echo-man bij gehaald die belde me 15 minuten later terug.
De kans is nu 1 op 15, *slik* ik had meer gehoopt op 1 op 180 ofzo.

later belde de andere vk terug (3 dames in 1 praktijk) en die was een beetje gepikeerd dat ik zelf had gebeld want ze had er echt aan gedacht hoor!, dus ik de reactie van haar collega verteld (van gisteren en vandaag) en die was nogal geshockt van mijn relaas.
Nou ik ook, zet dus echt daar geen stap meer binnen..... ik blijf fijn bij de gyn neem het overigens niet alle vk-en kwalijk van die praktijk maar de reactie's die ik van die ene heb gehad die liegen er niet om.
En dan zwijg ik nog ff over de zwangerschap van Isa
Vriendin van me zat bij alle telefoongesprekken en haar mond stond steevast open van verbazing.

Miss_Sly knap dat je zusje er op haar manier goed mee om kan gaan, maar voor mij is dit de enige manier.
Ff het gevoel uitschakelen werkt hier nu voor mij, het gevoel komt straks wel weer hoop ik.
Maar ik doe nu vooral mijn best om de zwangere dames om mij heen niets te laten merken, wil namelijk hun niet (mogelijk/hopelijk) onnodig in de zorgen laten zitten.
En anders trek ik het denk ik niet nog een weekje of 5 voor we alle uitslagen hebben ik ga ook echt pas juichen op 22 dec. als alle uitslagen binnen zijn eerder geloof ik het toch niet meer.
Ach ja ieder zijn manier, en gelukkig heb ik een hele lieve man, dochter en super goede vriendin
bij wie ik af en toe mijn ei kwijt kan.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:33:37 #24
219033 Mibos2
pi_63408430
Doe het gewoon:
Er is niemand die zegt dan inleiden slecht is ook niet met veertig weken maar dan is het meestal met een gegronde reden en niet omdat de moeder ongeduldig is.

Daarom heb ik een poosje minder gepost toen het met mij echt niet goed ging. Ik deed mezelf en andere imo geen plezier om hier te komen melden dat mijn hart maar weer eens op hol ging, filmpjes nooit goed waren of de kleine te weinig vruchtwater had enz. Elke dag hetzelfde zou me zelf depressief maken en dat heb ik nooit toegelaten.

Tex ik vind het wel fijn om te lezen dat je dubbel zo geniet van je zwangerschap.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:35:15 #25
219033 Mibos2
pi_63408472
Marlieske een dikke voor jou want dit was vast niet het bericht waar je op gehoopt had!

Ik zou ook lekker bij je gyn blijven en de vk's laten voor wat ze zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')