abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98350253
metselkuip ?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:46:47 #277
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_102706323
Vandaag dit gegeten

Lekker makkelijk zo voor door de week en erg smaakvol.
Met een half uurtje op tafel.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_102722980
Ik zie geen plaatje ;(
  zondag 6 november 2011 @ 16:10:00 #279
139677 Curiosity
pi_104036818
Vanavond een vis tajine naar een recept van Bill Granger.

recept
pi_104037180
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:10 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond een vis tajine naar een recept van Bill Granger.

recept
:9 dat is mijn favo visstoofje van dit moment. Ik maak hem vrij regelmatig! Met lekkere wortelsalade :9

Zoals je ziet maak ik het alleen niet in een tajine, want die heb ik niet, maar gewoon in een gietijzeren braadpannetje ;)
  zondag 6 november 2011 @ 16:34:14 #281
139677 Curiosity
pi_104037860
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:9 dat is mijn favo visstoofje van dit moment. Ik maak hem vrij regelmatig! Met lekkere wortelsalade :9

[ afbeelding ]

Zoals je ziet maak ik het alleen niet in een tajine, want die heb ik niet, maar gewoon in een gietijzeren braadpannetje ;)
Ziet er lekker uit, voor mij wordt het de 1e keer, dus ik hoop dat het net zo smaakt als dat het er uit ziet.
pi_104038090
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:34 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit, voor mij wordt het de 1e keer, dus ik hoop dat het net zo smaakt als dat het er uit ziet.
Nja het is echt dead simple, dat gaat vast goed komen :Y Gewoon goed proeven tussendoor of je tevreden bent over de kruiden. ;)
pi_104038813
Misschien een hele domme vraag maar, ik heb van de week een tajine gekocht waarbij de schaal en de deksel aan de binnenkant/buitenkant geglazuurd zijn. Moeten deze naast de reguliere afwasbeurt nog "ingewerkt" worden zoals bij de ongeglazuurde? Of is deze ready for duty? :)

Dank voor de info ! :)
  zondag 6 november 2011 @ 17:52:17 #284
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_104041053
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:57 schreef SamAxe het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar, ik heb van de week een tajine gekocht waarbij de schaal en de deksel aan de binnenkant/buitenkant geglazuurd zijn. Moeten deze naast de reguliere afwasbeurt nog "ingewerkt" worden zoals bij de ongeglazuurde? Of is deze ready for duty? :)

Dank voor de info ! :)
Het kan nooit kwaad volgens mij om 'm ff te weken in water.

Ik heb toevallig gisteren de tajine weer eens tevoorschijn gehaald.
De ingredienten:

geen foto van het eindresultaat maar het was weer als vanouds heerlijk! :Y)
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_106453734
Hee handig topic, heb er één als kerstpakket gekregen maar had er een beeld bij dat t heel veel werk is maar valt vlgs mij mee.

Binnenkort zoeken naar een simpel recept.
pi_106453774
Niet veel werk, wel wat tijd. Al zijn er genoeg snelle recepten (met vis bijv.)
pi_106543544
Heeft er iemand ook een tajine in gebruik op inductie? Hoe bevalt dat?
Wat kosten die dingen?

Vroeger maakten we vaak gebruik van een tajine. Toen kookten wij op gas. Wij gingen dan weleens op stap en bleven wel 3 uur weg. Bij thuiskomst was het eten klaar en je rook de heerlijke geur al van ver.
pi_106552002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:22 schreef samara het volgende:
Heeft er iemand ook een tajine in gebruik op inductie? Hoe bevalt dat?
Wat kosten die dingen?

Vroeger maakten we vaak gebruik van een tajine. Toen kookten wij op gas. Wij gingen dan weleens op stap en bleven wel 3 uur weg. Bij thuiskomst was het eten klaar en je rook de heerlijke geur al van ver.
Ik heb een normale tajine op inductie, maar door middel van een warmhoudplaatje. Werkt perfect en kost maar een fractie van een 'echte' inductie-tajine. Het plaatje is logischerwijs wel geschikt voor inductie.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 8 januari 2012 @ 11:33:53 #289
221912 minilot
Nancy boy
pi_106553658
Iemand die ik ken heeft een tajine in het kerstpakket gekregen (geen gedecoreerde, gewoon een egaal bruine om mee te koken) die ze aan mij wil doneren, maar ik heb er verder geen ervaring met deze dingen.. Ik vroeg me af of jullie me kunnen vertellen in hoeverre zo'n tajine nou beter of anders werkt dan, laten we zeggen, mijn trouwe zware gietijzeren sudderpan op een vlamverdelertje.
Er moet wel een significant voordeel aan zo'n tajine zitten wil ik er mijn kostbare keukenruimte aan opofferen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_106557925
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2012 09:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb een normale tajine op inductie, maar door middel van een warmhoudplaatje. Werkt perfect en kost maar een fractie van een 'echte' inductie-tajine. Het plaatje is logischerwijs wel geschikt voor inductie.
Heb je een foto van zo'n warmhoudplaatje dat geschikt is voor inductie?
Waar koop ik het en wat kost het?

Bedankt alvast.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:58:07 #291
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_106562801
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_106572194
quote:
Bedankt! Meteen maar besteld en hoop dat het niet tegenvalt. De prijs valt mee.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:52:46 #293
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_106572605
Een tajine met kip, wortel, ras el hanout, vijgen, dadels en sinasappel staat hier nu heerlijk te geuren!
pi_106572953
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:33 schreef minilot het volgende:
Iemand die ik ken heeft een tajine in het kerstpakket gekregen (geen gedecoreerde, gewoon een egaal bruine om mee te koken) die ze aan mij wil doneren, maar ik heb er verder geen ervaring met deze dingen.. Ik vroeg me af of jullie me kunnen vertellen in hoeverre zo'n tajine nou beter of anders werkt dan, laten we zeggen, mijn trouwe zware gietijzeren sudderpan op een vlamverdelertje.
Er moet wel een significant voordeel aan zo'n tajine zitten wil ik er mijn kostbare keukenruimte aan opofferen. :)
Ik heb niet het idee dat je ineens hele andere gerechten kunt maken, de verschillen zijn uiteindelijke best klein (afgezien van het feit dat je een tajine niet op heel groot vuur kunt zetten en een sudderpan wel). Ik gebruik de tajine dan ook meestal voor de sfeer en niet zozeer omdat het moet.

Als kastruimte een probleem is, dan lijkt me geen tajine pakken een prima oplossing ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 8 januari 2012 @ 20:39:03 #295
221912 minilot
Nancy boy
pi_106575241
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je ineens hele andere gerechten kunt maken, de verschillen zijn uiteindelijke best klein (afgezien van het feit dat je een tajine niet op heel groot vuur kunt zetten en een sudderpan wel). Ik gebruik de tajine dan ook meestal voor de sfeer en niet zozeer omdat het moet.

Als kastruimte een probleem is, dan lijkt me geen tajine pakken een prima oplossing ;)
Dat vermoeden had ik dus inderdaad al - dank voor de bevestiging! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_106577223
Ik vind toch wel dat het voedsel in een tajine veel beter smaakt dan voedsel dat is bereidt in een pan.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:23:23 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_106578029
Oeh, hier moet ik eens gaan lezen binnenkort. Ik heb een jaar geleden een tajine van mijn ouders gekregen na hu rondreis door Marokko. Moet me er eens in verdiepen want het lijkt me een geweldige manier van bereiding.
Spoilers!
pi_107070734
Nog bedankt @ebeaydojraes!

Dankzij jouw post heb ik dus die inductie-adapterplaat besteld, ook nog zonder verzendkosten. Net onze eerste tajine al genuttigd. Ik had er zelfs spruitjes (in dunne plakjes gesneden) in verwerkt. De kids hadden het niet eens door _O- .
Dit ga ik zeker vaker doen!

Handig zo'n inductie-adapterplaat. Gelukkig had ik alle spullen die niet geschikt zijn voor inductie bewaard.
pi_108952368
Ga even mijn tajiné foto's zoeken.
leuk voor de inspiratie :D
Lijnen doen we na onze dood!
http://safranaargana.blogspot.com/
pi_108956380
en precies op dat moment doet het uploaden vreemd.
misschien is een nieuwe topic ook wel handig en leuk.
Lijnen doen we na onze dood!
http://safranaargana.blogspot.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')