quote:Op zondag 6 november 2011 16:10 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond een vis tajine naar een recept van Bill Granger.
recept
Ziet er lekker uit, voor mij wordt het de 1e keer, dus ik hoop dat het net zo smaakt als dat het er uit ziet.quote:Op zondag 6 november 2011 16:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat is mijn favo visstoofje van dit moment. Ik maak hem vrij regelmatig! Met lekkere wortelsalade
![]()
[ afbeelding ]
Zoals je ziet maak ik het alleen niet in een tajine, want die heb ik niet, maar gewoon in een gietijzeren braadpannetje
Nja het is echt dead simple, dat gaat vast goed komenquote:Op zondag 6 november 2011 16:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, voor mij wordt het de 1e keer, dus ik hoop dat het net zo smaakt als dat het er uit ziet.
Het kan nooit kwaad volgens mij om 'm ff te weken in water.quote:Op zondag 6 november 2011 16:57 schreef SamAxe het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar, ik heb van de week een tajine gekocht waarbij de schaal en de deksel aan de binnenkant/buitenkant geglazuurd zijn. Moeten deze naast de reguliere afwasbeurt nog "ingewerkt" worden zoals bij de ongeglazuurde? Of is deze ready for duty?
Dank voor de info !
Ik heb een normale tajine op inductie, maar door middel van een warmhoudplaatje. Werkt perfect en kost maar een fractie van een 'echte' inductie-tajine. Het plaatje is logischerwijs wel geschikt voor inductie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:22 schreef samara het volgende:
Heeft er iemand ook een tajine in gebruik op inductie? Hoe bevalt dat?
Wat kosten die dingen?
Vroeger maakten we vaak gebruik van een tajine. Toen kookten wij op gas. Wij gingen dan weleens op stap en bleven wel 3 uur weg. Bij thuiskomst was het eten klaar en je rook de heerlijke geur al van ver.
Heb je een foto van zo'n warmhoudplaatje dat geschikt is voor inductie?quote:Op zondag 8 januari 2012 09:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb een normale tajine op inductie, maar door middel van een warmhoudplaatje. Werkt perfect en kost maar een fractie van een 'echte' inductie-tajine. Het plaatje is logischerwijs wel geschikt voor inductie.
Bedankt! Meteen maar besteld en hoop dat het niet tegenvalt. De prijs valt mee.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.waschbaer.nl/I(...)ype=0&csartID=293341
Ik heb niet het idee dat je ineens hele andere gerechten kunt maken, de verschillen zijn uiteindelijke best klein (afgezien van het feit dat je een tajine niet op heel groot vuur kunt zetten en een sudderpan wel). Ik gebruik de tajine dan ook meestal voor de sfeer en niet zozeer omdat het moet.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:33 schreef minilot het volgende:
Iemand die ik ken heeft een tajine in het kerstpakket gekregen (geen gedecoreerde, gewoon een egaal bruine om mee te koken) die ze aan mij wil doneren, maar ik heb er verder geen ervaring met deze dingen.. Ik vroeg me af of jullie me kunnen vertellen in hoeverre zo'n tajine nou beter of anders werkt dan, laten we zeggen, mijn trouwe zware gietijzeren sudderpan op een vlamverdelertje.
Er moet wel een significant voordeel aan zo'n tajine zitten wil ik er mijn kostbare keukenruimte aan opofferen.
Dat vermoeden had ik dus inderdaad al - dank voor de bevestiging!quote:Op zondag 8 januari 2012 19:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat je ineens hele andere gerechten kunt maken, de verschillen zijn uiteindelijke best klein (afgezien van het feit dat je een tajine niet op heel groot vuur kunt zetten en een sudderpan wel). Ik gebruik de tajine dan ook meestal voor de sfeer en niet zozeer omdat het moet.
Als kastruimte een probleem is, dan lijkt me geen tajine pakken een prima oplossing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |