abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65935398
Okee, dit wordt een lastige, omdat ik het misschien helemaal bij het verkeerde eind heb en de film die ik zoek niet eens bestaat.

Zojuist hoorde ik op televisie een kort stukje uit het liedje "The end of the world" van de grondleggers van de deathmetal: The Carpenters. Om uw geheugen even op te frissen, hier een filmpje.

Ik moest toen meteen denken aan een scène uit een film. In die scène hoor je dit liedje, terwijl iemand op brute wijze vermoord wordt, zelfmoord pleegt of iets anders onaangenaams overkomt. Een flinke huilbui behoort ook nog tot de mogelijkheden. Het is de combinatie van grof geweld, pijn of verdriet met een lieflijk doch licht onheilspellend liedje die me bij is gebleven. Maar welke film was dat nu ook alweer?

Gezien het "einde der tijden"-thema ben ik geneigd te denken in de richting van een zombiefilm, maar ik wil jullie gedachten niet teveel sturen. Het zou net zo goed een film van de Farrelly Brothers kunnen zijn.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:56:56 #227
158452 IQM
I am the one
pi_65936018
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:24 schreef Croupouque het volgende:
Okee, dit wordt een lastige, omdat ik het misschien helemaal bij het verkeerde eind heb en de film die ik zoek niet eens bestaat.

Zojuist hoorde ik op televisie een kort stukje uit het liedje "The end of the world" van de grondleggers van de deathmetal: The Carpenters. Om uw geheugen even op te frissen, hier een filmpje.

Ik moest toen meteen denken aan een scène uit een film. In die scène hoor je dit liedje, terwijl iemand op brute wijze vermoord wordt, zelfmoord pleegt of iets anders onaangenaams overkomt. Een flinke huilbui behoort ook nog tot de mogelijkheden. Het is de combinatie van grof geweld, pijn of verdriet met een lieflijk doch licht onheilspellend liedje die me bij is gebleven. Maar welke film was dat nu ook alweer?

Gezien het "einde der tijden"-thema ben ik geneigd te denken in de richting van een zombiefilm, maar ik wil jullie gedachten niet teveel sturen. Het zou net zo goed een film van de Farrelly Brothers kunnen zijn.
http://www.imdb.com/name/nm1135559/ -> http://www.imdb.com/title/tt0200682 ?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_65936577
Nee, IQM. Dat is het niet. Maar toch bedankt!

Opeens schiet het me te binnen. Het gaat om een liedje dat er (voor mijn gevoel althans) erg op lijkt: "Wonderful wonderful" van Johnny Mathis. En dan weet ik meteen waar ik naar op zoek was: een scène uit de aflevering "Home" van The X-Files, waarin een man en een vrouw met honkbalknuppels vermoord worden terwijl je dit liedje hoort. Een aflevering die ik waarschijnlijk al een keer of vijftien gezien heb, stom is dat.

Tenzij iemand een nog beter antwoord heeft, is wat mij betreft dit raadsel opgelost.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:30:59 #229
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_65990660
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:24 schreef Croupouque het volgende:

http://www.imdb.com/title/tt0172493/
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_65991210
Nope!
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:49:41 #231
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_65991395
Daar pleegt wel iemand zelfmoord op dat liedje, zeg maar precies wat je vroeg. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_65991852
Dat is dan wel een grappige toevalligheid, want ik heb die film dus nog nooit gezien!
Nee, ik denk toch echt dat ik met mijn eerdere post mijn eigen vraag al heb beantwoord.
pi_65998128
Ik ben weer opzoek naar een film... de vorige weet ik nog niet... ga zometeen de suggestie van Burner82 bekijken

Maar ik heb weer een nieuw zoekertje...
Deze film was laatst op tv te zien bij de publieke omroep. Circa 1 tot 2 maanden geleden. Het gaat over een jonge vrouw waarbij vastgesteld wordt dat ze kanker heeft en nog maar 2 tot 3 maanden te leven heeft. Ze heeft een man en twee kinderen. Typerend is is dat de doktor die haar verteld dat ze dood gaat dit haar niet recht in de ogen durft te vertellen... Vervolgens maakt de vrouw een lijstje van alle dingen die ze nog wilt doen voordat ze dood gaat... O.a. sex hebben met een andere man. Ze gaat dan vervolgens haar was doen bij een wasserette en ontmoet ze een andere man...

Verder weet ik niet meer omdat de film vrij laat op tv was... verder was ik vergeten dus om de titel te noteren
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:05:55 #234
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65998245
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65998450
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:02 schreef iBolt het volgende:
Ik ben weer opzoek naar een film... de vorige weet ik nog niet... ga zometeen de suggestie van Burner82 bekijken

Maar ik heb weer een nieuw zoekertje...
Deze film was laatst op tv te zien bij de publieke omroep. Circa 1 tot 2 maanden geleden. Het gaat over een jonge vrouw waarbij vastgesteld wordt dat ze kanker heeft en nog maar 2 tot 3 maanden te leven heeft. Ze heeft een man en twee kinderen. Typerend is is dat de doktor die haar verteld dat ze dood gaat dit haar niet recht in de ogen durft te vertellen... Vervolgens maakt de vrouw een lijstje van alle dingen die ze nog wilt doen voordat ze dood gaat... O.a. sex hebben met een andere man. Ze gaat dan vervolgens haar was doen bij een wasserette en ontmoet ze een andere man...

Verder weet ik niet meer omdat de film vrij laat op tv was... verder was ik vergeten dus om de titel te noteren
Klinkt als 'My Life Without Me' . Ik heb toevallig die dvd klaarliggen om te gaan kijken.
pi_65999385
Yup dat was hem (: herken haar op de poster
pi_66007277
Hallo iedereen,
Ik loop al een aantal dagen met vage beelden van een tekenfilm van vroeger is mn hoofd, maar ik kan hem maar niet vinden. Noch de naam, noch beelden op internet. Vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik herinner me niet veel, maar ik zal hier bechrijven wat ik me herinner:

Er was een stad, waar een jongetje naar toe was gereisd of zoiets, en bij een groot feest of iets dergelijks kreeg hij de sleutel van de stad. Hiermee kon hij echter ook de deur openmaken waar nachtmerries achter opgesloten zaten, maar dit mocht hij niet doen.
Dit deed hij wel, waardoor de nachtmerries vrijkwamen in de stad.

Volgens mij was de baas van de stad de kerstman ofzo.
Het was een vrij jong jochie, en de film heb ik toch wel meer dan 10 jaar geleden gezien..

Ik hoop dat jullie me kunne helpen.

Groetjes van mien
pi_66012799
Wie heeft voor mij de naam van de film van een vader en zoon die contact met elkaar hebben in verschillende tijdsperiodes? Die vader was brandweerman en kwam om in een brand en dan probeert ie em vanuit de toekomst voor dat ongeluk te behoeden?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:33:55 #240
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_66012987
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_66013080
Top, bedankt!
pi_66103073
Ik ben op zoek maar heb maar een korte omschrijving :

Het is volgens mij een film met meerdere delen, en het gaat volgens mij over nerds.
Op de hoes staat een gozer met een bril, en iets met een roze logo/letters volgens mij.

Was toen een paar jaar geleden heel populair.

Iemand enig idee ?

Was iig niet revenge of the nerds.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_66103366
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef junkiexp het volgende:

Het is volgens mij een film met meerdere delen, en het gaat volgens mij over nerds.
Op de hoes staat een gozer met een bril, en iets met een roze logo/letters volgens mij.

Iemand enig idee ?

Misschien American pie
pi_66174755
Ik zoek een film die enige tijd geleden op tv was. Het gaat over een ouderwetse serie op tv, waar een broer en zus worden 'ingezogen'. En uiteindelijk gaat onder de invloed van hen de zwart-witte wereld over in kleur.
Iemand een idee?
pi_66174875
Pleasantville?
pi_66174952
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:17 schreef Feeeeble het volgende:
Pleasantville?
Dank
pi_66175841
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef junkiexp het volgende:

Iemand enig idee ?

pi_66260116
Ik zat gisteren te zappen toen zag ik de 25 meest bizarre tv momenten aller tijden, ik zag een stukje ong op de 17e plaats het was een britse humor ik vond het grappig. hier ong hoe het gaat: hoe heet jij? > eeuh ik weet niet
klinkt dom maar als je kijkt is het wel grappig weet iemand misschien hoe dit serie heet?
pi_66260459
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:36 schreef 1983scarface het volgende:
Ik zat gisteren te zappen toen zag ik de 25 meest bizarre tv momenten aller tijden, ik zag een stukje ong op de 17e plaats het was een britse humor ik vond het grappig. hier ong hoe het gaat: hoe heet jij? > eeuh ik weet niet
klinkt dom maar als je kijkt is het wel grappig weet iemand misschien hoe dit serie heet?
Was dat misschien Monty Phyton? Alhoewel die volgens mij op een hogere plek stonden
pi_66261782
quote:
Op maandag 26 januari 2009 04:37 schreef Kreupeldicht het volgende:

[..]

Ikzelf zoek een western, volgens mij over de Amerikaans - Mexicaanse oorlog?!
Er is een lang gevecht op een treinstation waarin ze vechten tussen stilstaande treinen.
En er worden op het einde gevangenen die in kuilen zitten neergeknald.
... heb hem zelf gevonden, A Fistful of Dynamite... van Sergio Leone nota bene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')