abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2008 @ 20:46:13 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63459470
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:26 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Oh ik meen het wel hoor, mensen moeten zich gewoon wat minder door hun irritaties laten leiden en wat meer door de positieve zaken in het leven. Zoals kinderen die aan het spelen zijn.

Maar als ik het me goed herinner, heb ik me al een paar maanden geleden voorgenomen om jou niet meer serieus te nemen, aangezien je een totaal ander (lees: achterlijk) beeld van de wereld hebt.
Oh, dus dat ik van andersmans spullen af blijf is belachelijk? Ik denk dat je hier een vergissing maakt en dat niet ik degene ben met een verkeerd beeld.

Ik ben uiterst positief ingesteld, kan lachen om leuke dingen die ik meemaak in het dagelijks leven. Ben ook niet te beroerd een ander te helpen, zelfs vreemde mensen zo nu en dan. Maar het verhaal van TS is meer dan begrijpelijk, ik denk dat niemand vrolijk wordt als iets dierbaars van je beschadigd wordt.
pi_63459472
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:37 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Wel als diegene achterlijk redeneert.
Mischien redeneer jij dan wel achterlijk, hoe moet ik nou weten wie er van jullie 2 achterlijk is, ieder zijn eigen mening, en ondanks dat je wel eens een beetje bots in discussie´s hoef je nog niet met modder te gaan gooien, toch? Of redeneer ik dat nou achterlijk?
pi_63459516
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:39 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Kom op man, sneeuw van iemands auto afpakken. Daar kun je toch niet wakker van liggen, mensen die dat wel doen moeten echt aan de Ritalin.
Ja, daar kan ik wel mee zitten. Ik heb een hoop geld neergelegd voor mijn auto en ik ben er zuinig op, ik hoop daarom ook dat andere mensen daar voorzichtig mee om gaan. Dat dat niet gebeurt is gewoon belachelijk..

Wat voor een auto heb jij? een oude auto, lease wagen of interesseert het je gewoon echt niet?
  zondag 23 november 2008 @ 20:47:42 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63459531
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:35 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ik vind het prima als kinderen spelen, maar daarbij moeten ze wel van mijn eigendommen afblijven.
Simpel. Beetje jammer dat een hoop mensen (zoals jij) dat niet begrijpen...
Dit bedoel ik dus, MeneerGiraffe

En verder ook wat een andere user wat eerder ook al zegt, dat iemand een andere mening heeft dan jij maakt deze persoon nog niet achterlijk hoor.
pi_63459598
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:45 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Bij ons in de buurt staan er een hele hoop auto's precies naast de speelplaats. Je kan moeilijk van een kind verwachten dat ie niet even snel het makkelijke sneeuw van zo'n auto pakt. Mensen die daar echt heel veel problemen mee hebben kunnen hun auto dan beter om de hoek zetten.

Ik zeg niet dat er nooit een krasje op je auto zou kunnen komen (alhoewel die kans echt wel klein is), maar dat het gewoon iets is wat je zult moeten accepteren, en waar je je beter niet over op kunt winden.

En nou ga ik een film kijken.
Maar ik zet hem niet dichtbij een speeltuin en dan nog gebeurt het soms dat ze met hun vieze vlerken aan mijn auto zitten...... en ik heb ervaren dat er krassen op komen. Ik kon de kofferbak en motorkap laten overspuiten.

Sorry Dat vind ik niet normaal.

Dat (kleine) kinderen dat niet snappen, ligt volledig aan hun ouders. Gebrek aan opvoeding.
Of te weinig toezicht
pi_63459890
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:47 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik wel mee zitten. Ik heb een hoop geld neergelegd voor mijn auto en ik ben er zuinig op, ik hoop daarom ook dat andere mensen daar voorzichtig mee om gaan. Dat dat niet gebeurt is gewoon belachelijk..

Wat voor een auto heb jij? een oude auto, lease wagen of interesseert het je gewoon echt niet?
Al heb je 500 betaald voor je auto er hoeft toch geen kras op te komen.
  zondag 23 november 2008 @ 21:01:45 #157
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_63460087
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:23 schreef Silvercrest het volgende:

[..]

Hoe laag is je niveau wel niet als je het normaal vind dat mensen of kinderen zonder na te denken aan je spullen zitten, jullie zijn trouwens de eerste tegen wie ik zeg dat ze uitgeluld zijn, en inhoudelijk voeg je nu ook weer niks toe aan de hele discussie, dus ik heb gelijk.

Het doet er ook niet toe wat voor auto je hebt, niemand zit te wachten op schade, dus wat voor soort voertuig het iook is, hoe oud of hoe lelijk in iemand anders zijn ogen voor de eigenaar is het mischien een droom die verpest word, gewoon afblijven, gelukkig staat onze auto na 2 van die gebeurtenissen in een garage, vandalisme is gewoon geaccepteerd in ons landje.
begrijpend lezen is ook al niet je sterkste kant je hebt me een standpunt toebedeeld waar ik helemaal niet achter sta en wat ik ook niet verkondigd heb

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_63460135
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:01 schreef Asics het volgende:

[..]

begrijpend lezen is ook al niet je sterkste kant je hebt me een standpunt toebedeeld waar ik helemaal niet achter sta en wat ik ook niet verkondigd heb

Het 2de stuk text is ook algemeen bedoeld vriend.
  zondag 23 november 2008 @ 21:05:13 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63460210
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:03 schreef Silvercrest het volgende:

[..]

Het 2de stuk text is ook algemeen bedoeld vriend.
Het lijkt mij dat iedereen dat wel door zou hebben? Dat was vrij duidelijk.
pi_63460480
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

dat leek mij ook, mischien ben ik ook wel achterlijk
  zondag 23 november 2008 @ 21:25:35 #161
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_63460915
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 23 november 2008 21:12 schreef Silvercrest het volgende:

[..]

dat leek mij ook, mischien ben ik ook wel achterlijk
in het eerste stuk wordt ook een standpunt verkondigd
bovendien is je post een reactie op een quote van mijzelf

het zit jullie niet mee he.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_63461009
Wat een kleuter die vent zeg.... Nu werd zojuist mijn raam bekogeld met een sneeuwbal. Is dat nu de stand? Ik mag niet eens wat zeggen zonder dat er "gewraakt" moet worden.

Wat een ongelooflijke klootviool!
pi_63461023
Dat doet me denken aan iets wat laatst hier in de buurt gebeurde. Er zat een kat op het dak van de auto van de buurman, en een groepje koters begon takjes te gooien. De kat reageerde niet, dus besloten ze om er op af te rennen en tegelijkertijd de schreeuwen. Die kat schrikt zich natuurlijk wild, en zet zich met zijn uitgestoken nagels af op de lak van de auto, en voilá, twee klauwen in de lak van een splinternieuwe Audi Q7
  zondag 23 november 2008 @ 22:08:59 #164
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_63462500
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:27 schreef jack4ya het volgende:
Nu werd zojuist mijn raam bekogeld met een sneeuwbal.

oei...heb je de verzekering al gebeld?
pi_63469353
Nee, dat doe ik alleen als ik schade heb die veroorzaakt is door een ander.

Hoezo, doe jij dat wel dan?
pi_63469463
Eensch met TS, een auto is duur en kost al genoeg in onderhoud, benzine, enz. Iedereen die er een heeft weet kan daar over meepraten. Dan heb je geen behoefte aan mensen die met hun tengels aan je auto zitten, al is het 'maar' om sneeuw er van af te halen. Er was gisteren genoeg sneeuw gevallen zodat het overal in overvloed lag, dan ga het ook ergens anders oprapen in plaats van aan auto's te zitten klooien.
pi_63469481
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:32 schreef jack4ya het volgende:
Nee, dat doe ik alleen als ik schade heb die veroorzaakt is door een ander.

Hierzo maakt iedereen zich al druk om de schade die eventueel kan onstaan.
***** Kraak.....
pi_63469495
Ga dan ook niet met je WA verzekerderde auto in de sneeuw en spits rijden, stel je voor dat je auto stukje kleiner wordt man.
***** Kraak.....
  maandag 24 november 2008 @ 08:11:06 #169
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_63469535
Het zeikregent maar gek genoeg is er nu niemand water van de auto's af aan het scheppen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_63469657
TS huilt om een Opel Kadett uit 1988
pi_63469685
Het huilen om een auto is al kansloos, een Kadett laat ik me verder niet over uit,
***** Kraak.....
pi_63469718
Dat zou dan wel mijn Opel Kadett zijn.

Overigens, van wat ik nu kon zien op 1 plek (die rest kon ik nog niet zien, te donker) zitten er kleine krasjes in de lak. Die kan ik wel wegpolijsten. Maar ik ben natuurlijk wel degene die aan de slag mag. Maar okay.

In het achterruitje zitten wat forsere krassen, dus dat is wel minder. Die krijg ik dus niet weg.

Tot nu toe, valt het wel mee. Vanmiddag kan ik vast even beter kijken.
pi_63469720
gaat om het idee
  maandag 24 november 2008 @ 08:32:58 #174
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_63469758
Als die Kadett uit '88 het enige is dat je kunt betalen dan is dat een kostbaarder bezit dan de duurste Rolls Royce van een rijkaaard. Daarbij staat het een ieder vrij waarde toe te kennen aan een bezit en is het een ieders plicht om die waarde te respecteren. Zo werkt dat in een geciviliseerde maatschappij.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_63469769
idd gewoon met je poten van andermans spullen afblijven
pi_63469777
@Kraaksandaal

Vorig jaar hadden we hetzelfde geintje met een eerdere auto. Daar zaten wel degelijk krassen in die niet meer door onszelf te herstellen waren. Ik weet niet wat spuitwerk gekost zou hebben, maar wel een paar honderd euro denk ik. Maar dat hebben we dus niet gedaan, maar het is wél schade.

Nu is dat mogelijk weer gebeurt.

Met deze auto had ik een paar maanden geleden ook al forse (1300,-) schade, weliswaar een ongelukje (kindje tegenaan gefietst), maar opbiechten ho maar. Gewoon verzekeringswerk, maar neeeeee.

Je kan hoog en laag springen, maar ik vind het gewoon niet normaal dat iemand aan andermans spullen komt. Dat vond ik vroeger al, dat vind ik nu, dat zal ik altijd vinden.

(Ow en als ik slecht weer etc kan vermijden dan zal ik dat inderdaad doen, maar als het verkeerd gaat dan is het een ongeluk, iets wat je overkomt. Niet omdat ik mijn auto is speelterrein laat gebruiken.)
pi_63469809
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als die Kadett uit '88 het enige is dat je kunt betalen dan is dat een kostbaarder bezit dan de duurste Rolls Royce van een rijkaaard. Daarbij staat het een ieder vrij waarde toe te kennen aan een bezit en is het een ieders plicht om die waarde te respecteren. Zo werkt dat in een geciviliseerde maatschappij.
pi_63469821
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Helaas zijn de normen en waarden verschoven en niemand neemt een oude Kadett nog serieus, hoe treurig dat ook is.
***** Kraak.....
  maandag 24 november 2008 @ 08:39:18 #179
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_63469833
Ik ben het bijna altijd met TS eens, maar deze klacht gaat ook een beetje over sneeuwballen gooien.
Daarom zeg ik: onterechte klacht.

Inpeperen
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_63469853
Dat inderdaad... maar dat zegt eigenlijk meer over de maatschappij dan over de oude Kadett.

Nou goed, ik zei al dat ik denk en hoop dat het allemaal losloopt.
Het is ook wel duidelijk denk ik. Gewoon afblijven. Zo moeilijk is dat niet.
pi_63469862
Inpeperen? Prima.... pak het dan wel even niet van mijn auto! Ha!

Ow, en rekenen maar dat je er een terug krijgt
pi_63469887
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:40 schreef jack4ya het volgende:

Het is ook wel duidelijk denk ik. Gewoon afblijven. Zo moeilijk is dat niet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger ook weleens over een auto gelopen ben, welk model weet ik niet meer.
***** Kraak.....
  maandag 24 november 2008 @ 08:45:43 #183
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_63469906
ben het eens met de TS! gister ook 1 of andere kutkoter sneeuw van me auto te halen...dus ik roepen! had mijn ma gezegd dat het mocht van haar ffs
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_63469989
Post eens een foto van je auto?
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  maandag 24 november 2008 @ 08:53:14 #185
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63470008
Het incident an sich vind ik niet zo schokkend. Wat ik wel schokkend vind, is dat die kinderen en de aanwezige ouder het blijkbaar doodnormaal vinden om aan andermans auto te zitten.
Het principe is natuurlijk niet ok.

Eidn jaren 80 was er ook een rage met het verzamelen van emblemen van auto's. Ook nooit begrepen dat ouders het ok vonden dat kroost thuiskwam met die emblemen. Mijn ouders hadden me een pak rammel verkocht en mij zelf de schade laten vergoeden.

Ik vind dat er wel erg laconiek gedaan wordt over het betasten van andermans eigendom..alsof die fucking sneeuw zo belangrijk is dat het alleen van jouw auto gehaald kan worden.
  maandag 24 november 2008 @ 08:58:53 #186
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_63470067
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het zeikregent maar gek genoeg is er nu niemand water van de auto's af aan het scheppen.
Zolang je auto niet gespoten is met waterverf en je 'm af en toe in de was zet gebeurt er ook niets met de lak als je met een rubberen ramentrekkertje over de lak gaat.

.
pi_63470276
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:53 schreef SHE het volgende:
Ik vind dat er wel erg laconiek gedaan wordt over het betasten van andermans eigendom..alsof die fucking sneeuw zo belangrijk is dat het alleen van jouw auto gehaald kan worden.
Je zou eens moeten opletten of pa-lief het ook goed vindt als zijn kinderen de sneeuw van zijn eigen auto afvegen. Met het soort mensen als TS beschrijft heb ik wel een vermoeden daarover.

Maar het lijkt soms sowieso wel of we in een maatschappij leven waar het niet meer normaal is om je kinderen op te voeden, als ik soms zie wat kinderen in de supermarkt of een Ikea of zo mogen uitvreten zonder dat de ouders er iets van zeggen...
  maandag 24 november 2008 @ 09:20:12 #188
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63470359
Nou, dat was vroeger niet veel anders hoor..zie mijn verhaal over die embleempjes. Dat was de jaren 80.
Toen ik thuiskwam en vertelde dat mijn buurjongen een mercedes, vw en volvo embleem van de auto's uit de garages had gepulkt, waren mijn ouders zo razend dat ze hem gingen verlinken bij zijn ouders
En ik kreeg te horen dat ze mijn benen zouden breken als ik zoiets zou doen. Ook zij zeiden ' tegenwoordig hebben de mensen geen opvoeding meer..blabla..

Het is iets van alle tijden. Maar feit blijft dat je van andermans spullen af moet blijven. Ook al ben je van plan de auto te aaien..het gaat om het principe.
pi_63470362
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:51 schreef dekilo het volgende:
Post eens een foto van je auto?
  maandag 24 november 2008 @ 09:20:59 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63470375
Wat ben ik lekker geconditioneerd trouwens.
pi_63470388
Brave SHE...
pi_63470658
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:04 schreef LostFormat het volgende:
Als je bij mij en m'n kinderen in de straat had gewoond had ik ze juist naar jouw auto gestuurd.

Stel je niet zo aan man, gun die kinderen ook wat. Een gemiddeld hagelbuitje geeft meer schade.
Ach ja jouw kinderen zijn de mijne niet. Maakt mij niet uit als ze wat klapjes krijgen.
En jou erbij.

Eensch met TS.
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
pi_63470768
TS is contactgestoord.
pi_63470847
Tja, ik zou het zelf ook niet echt leuk vinden. Van andermans spullen moet je afblijven.
pi_63470848
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:42 schreef Bananenman het volgende:
TS is contactgestoord.
En waar slaat dit nou weer op?

TS dit , TS dat

Kijk eerst naar je zelf voordat je zulke opmerkingen plaatst.

OT :

TS heeft gewoon duidelijk gelijk. Je hoort NIET aan andersmans spullen te zitten.
pi_63470874
Het klinkt echt alsof TS constant met kloppende aders op z'n voorhoofd achter het raam staat te gluren wanneer hij wat kinderstemmetjes in de straat hoort .
Je hebt gelijk hoor, dat het niet netjes is dat mensen met hun takken aan andermans spullen zitten, maar als je ZO bang bent voor een klein kutkrasje is het misschien toch beter voor je hart om je auto in een garage te zetten.
pi_63470887
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:47 schreef dontf0kwithme het volgende:

[..]

En waar slaat dit nou weer op?

TS dit , TS dat

Kijk eerst naar je zelf voordat je zulke opmerkingen plaatst.

OT :

TS heeft gewoon duidelijk gelijk. Je hoort NIET aan andersmans spullen te zitten.
Dus jij vindt het normaal dat TS heftig begint te hyperventileren en volgens eigen zeggen 'laaiend' is als er kinderen sneeuw van z'n auto halen? Daarnaast komt TS in dit topic nogal zwakzinnig over, vandaar de opmerking.

In dat eerste topic had TS groot gelijk hoor, die klotekinderen moeten gewoon opdonderen met hun fietsjes bij je auto en als er eentje tegenaan fietst zou ik ook kwaad worden. Maar sneeuw van je auto pakken? Kom op zeg...
  maandag 24 november 2008 @ 09:50:10 #198
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63470901
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dus jij vindt het normaal dat TS heftig begint te hyperventileren en volgens eigen zeggen 'laaiend' is als er kinderen sneeuw van z'n auto halen? Daarnaast komt TS in dit topic nogal zwakzinnig over, vandaar de opmerking.

In dat eerste topic had TS groot gelijk hoor, die klotekinderen moeten gewoon opdonderen met hun fietsjes bij je auto en als er eentje tegenaan fietst zou ik ook kwaad worden. Maar sneeuw van je auto pakken? Kom op zeg...
Dat vind ik nou ook.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_63471142
Ja, ik ben contactgestoord, ja ik hyperventileer en ja ik ben zwakzinnig...

En nu?

Dan mag een zogenaamd volwassen kerel natuurlijk samen met 4 kindertjes sneeuw schrapen en daarbij mogelijk schade veroorzakend. Ja, inderdaad. Heul logisch.

(Vergeet gemakshalve even niet de "sneeuwpret"schade aan onze eerdere auto vorig jaar.)

Zal ik het nog eens heel contactgestoord zeggen: mijn, van mij, van mij als in niet van jou, van mij!
pi_63471160
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk . ik heb het niet helemaal goed begrepen.

TS moet zich inderdaad niet zo aanstellen maar TS is niet de enige..

Er zijn genoeg mensen die zich ook aanstellen als er sneeuw op hun raam word gegooit.. Dat is gewoon fout. Het sneeuwt hooguit 3/4 dagen in nederland als het sneeuwt en dan vind ik gewoon dat die kinderen lol moeten kunnen maken, En met een sneeuwbal maak je als kind bijna niks kapot.

Het zijn dan ook voornamelijk van die proleten die zelf een kut jeugd gehad hebben en andere niks gunnen
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:01 schreef jack4ya het volgende:
Ja, ik ben contactgestoord, ja ik hyperventileer en ja ik ben zwakzinnig...

En nu?

Dan mag een zogenaamd volwassen kerel natuurlijk samen met 4 kindertjes sneeuw schrapen en daarbij mogelijk schade veroorzakend. Ja, inderdaad. Heul logisch.

(Vergeet gemakshalve even niet de "sneeuwpret"schade aan onze eerdere auto vorig jaar.)

Zal ik het nog eens heel contactgestoord zeggen: mijn, van mij, van mij als in niet van jou, van mij!

Ik snap best dat je niet wilt dat er met sneeuw op je auto e.d word gegooit. Maar je hoeft je hiervoor echt niet zo druk te maken, het kan best op een normale manier. Speelde jij als kind nooit met sneeuw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')