Ik vind je klacht best terecht hoor, maar hoe maak jij je auto sneeuwvrij dan?quote:Op zondag 23 november 2008 18:33 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Daar was je dan ook kind voor. Als je sneeuw veegde met je vriendjes, da's niet zo handig, maar goed als er geen ouder bij was, of andere volwassene ofzo, tja... kinderen zijn kinderen zeg maar. Soort van "foutje".
Maar als Pa net zo hard staat mee te doen, of een oom weet ik het. Dan vind ik wel degelijk dat je het over normen en waarden kan hebben.
Maak je geen zorgen.quote:Op zondag 23 november 2008 18:38 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Ja, als je al 'flipt' doordat kinderen wat sneeuw van je auto halen....
dan vrees ik met grote vrezen.
Niet natuurlijk!quote:Op zondag 23 november 2008 18:39 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ik vind je klacht best terecht hoor, maar hoe maak jij je auto sneeuwvrij dan?
Proberen makkelijk punten te scoren, iedereen met een beetje liefde voor auto´s weet hoe slecht dat is hoor.quote:
Ok nog maar eensquote:Op zondag 23 november 2008 18:42 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Ja, want als je sneeuw van een auto pakt, krijg je zo veel schade dat je hem moet laten overspuiten![]()
Waar maak je je druk om zeg
Nee, maar je auto is niet altijd brandschoon. Er zit altijd wel zand op en dat gaat wel lekker krassen als ze de sneeuw er af schrapen.quote:Op zondag 23 november 2008 17:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als ze het eraf staan te scheppen misschien
Gozer, wat voor jeugd heb jij gehadquote:Op zondag 23 november 2008 18:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vroegah gingen mensen voorzichtig om met elkaars spullen. Toen werd een auto sneeuwvrij gemaakt omdat dat misschien beter was voor de auto en omdat de eigenaar het dan niet hoefde te doen. Mijn gok is dat deze kids gewoon schone sneeuw wilden hebben en het mar van auto's af rosten. Kras of deuk ? Niet erg, ik heb mijn sneeuw.
Sneeuw glijdt aan de achterkant onmiddelijk naar beneden, heb het werkelijk nog nooit gezien, dat iemand met zijn auto in de sneeuw van zijn voorganger terecht komt, tenzij die binnen 1-2 meter zit, en dan houdt men du duidelijk geen genoeg afstand.quote:Op zondag 23 november 2008 18:44 schreef Wupppie het volgende:
Gevaarlijk om het sneeuw niet van je auto te halen.
dat gaat opstuiven als je gaat rijden en degene achter je ziet geen moer meer, en wat van je motorkap waait komt op je voorruit.
Ik heb geen achterruit verwarming, de auto "cockpit" is erg snel op temperatuur, daardoor smelt/glijdt de sneeuw, tot in mijn rainrail, om daar verder te smelten.quote:Je achterruit verwarming aanzetten bij bevroren ruiten is vragen om het springen van je ruit.
Inderdaad.quote:Maar hey, je hebt geen krassen.
Hij was vast het ene jongetje wat altijd net de pech had om een hondedrol in z'n sneeuwbal te hebben.quote:Op zondag 23 november 2008 18:50 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Gozer, wat voor jeugd heb jij gehad
Of ze draaien 't kraantje van je (reserve)tank open. Ook een leuke.quote:Op zondag 23 november 2008 18:50 schreef Silvercrest het volgende:
Als motorijder kom je dat ook tegen, veel mensen vinden het normaal om kinderen op een motor te zetten voor een foto, en dan zeggen ze ook nog mooi he allemaal knopjes en dat kind lekker overal aan zitten, gevolg krassen op de tank van een rits of deuken van het trommelen op de tank bijvoorbeeld, heel leuk allemaal.
Of hij valt helemaal om, heb ik ook al een paar topics over gelezenquote:Op zondag 23 november 2008 18:53 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Of ze draaien 't kraantje van je (reserve)tank open. Ook een leuke.
Is dat zo? Dan heb je een punt. Ik dacht dat er alleen onbelemmerd zicht moest zijn, en onbelemmerde lampen en lichten.quote:Op zondag 23 november 2008 18:53 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je bent verplicht je auto sneeuwvrij te maken, over normen en waarden gesproken.
Niet door het pakken van sneeuw, maar omdat er een kind een ongeluk had tegen je auto.quote:Op zondag 23 november 2008 18:47 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ok nog maar eens![]()
1) vorig jaar wél krassen van kinders en ouders die onze auto als speelgoed beschouwen
Waarschijnlijk zien die ouders dingen wel in proporties. Het plezier dat zo'n kind beleefd is veel meer waard dan een eventueel krasje op je auto. Als je dat anders ziet ben je een zuurpruim, en moet je maar een garage huren of een betere verzekering nemen.quote:2) ouders die auto's als speelgoed beschouwen
Ja dat is waar, maar als ik mijn fiets in een fietsenstalling zet kan het ook gebeuren dat er krassen op komen. Het feit is dat ik er vanuit ga dat zoiets kan gebeuren, en me daar mentaal op voorbereid. Dan hoef ik niet in paniek topics te gaan openen op een internetforum.quote:3) MIJN auto, als in van: "mijn bezit" en niet van een ander.
Ja dat boeit toch niet, alles wat eens nieuw is zal achteruitgaan.quote:4) auto net 3 weken geleden laten spuiten
punten scorenquote:Op zondag 23 november 2008 18:47 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Proberen makkelijk punten te scoren, iedereen met een beetje liefde voor auto´s weet hoe slecht dat is hoor.
bron?quote:Op zondag 23 november 2008 19:01 schreef Koewam het volgende:
Lak van vroeger is natuurlijk een heel ander verhaal. Vroeger werden er nog allerlei enge zaken aan het lak toegevoegd die er voor zorgden dat de boel niet zo snel kraste. Die zijn nu verboden, en derhalve beschadigt een lak hedentendage vlugger.
Leuk ook vooral punt 6!quote:
Dan ook niet klagen dat je kinderen met rode wangetjes weer naar huis komen hèquote:Op zondag 23 november 2008 18:04 schreef LostFormat het volgende:
Als je bij mij en m'n kinderen in de straat had gewoond had ik ze juist naar jouw auto gestuurd.
Stel je niet zo aan man, gun die kinderen ook wat. Een gemiddeld hagelbuitje geeft meer schade.
Ik snap dat scheppen niet echt eigenlijk.quote:Op zondag 23 november 2008 19:03 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Leuk ook vooral punt 6!
En ik zie nog even geen wetteliijk verplichting tot sneeuwvrij maken... Ik zoek nog.
Rode wangetjes krijg je ook gewoon door de kou hoorquote:Op zondag 23 november 2008 19:09 schreef jack4ya het volgende:
Nee nee Rekkie. Je loopt met die kinders mee en gaat verhaal halen bij LostFormat.![]()
Nee, dat is NIET zo. God, ik weet dat er een hoop wereldvreemde mensen op dit forum zitten, maar jij slaat echt alles. Ik ga hier niet eens verder op in, want jij hebt zo'n enorme plaat voor je domme kop dat het waarschijnlijk toch niet tot je doordringt.quote:Op zondag 23 november 2008 18:57 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Waarschijnlijk zien die ouders dingen wel in proporties. Het plezier dat zo'n kind beleefd is veel meer waard dan een eventueel krasje op je auto. Als je dat anders ziet ben je een zuurpruim, en moet je maar een garage huren of een betere verzekering nemen.
[..]
MeneerGiraffe lult te veel uit zijn lange nek.quote:Op zondag 23 november 2008 19:22 schreef AnalQueen het volgende:
[..]
Nee, dat is NIET zo. God, ik weet dat er een hoop wereldvreemde mensen op dit forum zitten, maar jij slaat echt alles. Ik ga hier niet eens verder op in, want jij hebt zo'n enorme plaat voor je domme kop dat het waarschijnlijk toch niet tot je doordringt.
quote:Op zondag 23 november 2008 18:50 schreef Silvercrest het volgende:
Als motorijder kom je dat ook tegen, veel mensen vinden het normaal om kinderen op een motor te zetten voor een foto, en dan zeggen ze ook nog mooi he allemaal knopjes en dat kind lekker overal aan zitten, gevolg krassen op de tank van een rits of deuken van het trommelen op de tank bijvoorbeeld, heel leuk allemaal.
Ik denk dat hij ons ook gewoon aan het uitlokken is, dit kun je nl. niet serieus nemen.quote:Op zondag 23 november 2008 19:22 schreef AnalQueen het volgende:
[..]
Nee, dat is NIET zo. God, ik weet dat er een hoop wereldvreemde mensen op dit forum zitten, maar jij slaat echt alles. Ik ga hier niet eens verder op in, want jij hebt zo'n enorme plaat voor je domme kop dat het waarschijnlijk toch niet tot je doordringt.
Er is eigenlijk niet veel meer over te zeggen maar als je dan toch perse een reactie wil....quote:Op zondag 23 november 2008 19:24 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
[..]
Mensen die uitgeluld zijn die reageren met eenzijn erg
Hier stopte ik met lezen. Als je zo begint aan een post zal de rest wel net zo'n onzin zijn. Doe nog eens een poging zou ik zeggen.quote:Op zondag 23 november 2008 19:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Er is eigenlijk niet veel meer over te zeggen maar als je dan toch perse een reactie wil....
TS loopt te zeiken omdat kinderen wat sneeuw van haar lelijke opgepimpte golf pakken
Wie heeft het hier over uitgeluld - diequote:Op zondag 23 november 2008 19:24 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
[..]
Mensen die uitgeluld zijn die reageren met eenzijn erg
Hoe laag is je niveau wel niet als je het normaal vind dat mensen of kinderen zonder na te denken aan je spullen zitten, jullie zijn trouwens de eerste tegen wie ik zeg dat ze uitgeluld zijn, en inhoudelijk voeg je nu ook weer niks toe aan de hele discussie, dus ik heb gelijk.quote:Op zondag 23 november 2008 20:05 schreef Asics het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over uitgeluld - diehuilie is om het niveau van jouw reactie. Maar dat zul je waarschijnlijk niet begrijpen. Dat lijkt me nou zo fijn he, zo lomp in elkaar zitten dat je iedereen tegen wie je niet meer weet wat je moet zeggen maar roepen dattie 'uitgeluld' is.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ik meen het wel hoor, mensen moeten zich gewoon wat minder door hun irritaties laten leiden en wat meer door de positieve zaken in het leven. Zoals kinderen die aan het spelen zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ons ook gewoon aan het uitlokken is, dit kun je nl. niet serieus nemen.
Hear hear!quote:Op zondag 23 november 2008 19:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook motor en ik vind het alleen maar leuk als mensen er een foto mee maken, als kinderen sneeuw van mijn auto schrapen vind ik dat ook best. Jullie moeten wel heel vervelende stinkkinderen zijn geweest en jullie zijn nog een stuk zeurderiger als volwassenen. Jullie doen me allebei denken aan die oude zeiksnor die in mijn jeugd onze voetballen lekprikte als ze ook maar in de buurt van zijn tuin kwamen.
Wat een kutleven moet het zijn als je zo in het leven staat zeg.
Ik vind het prima als kinderen spelen, maar daarbij moeten ze wel van mijn eigendommen afblijven.quote:Op zondag 23 november 2008 20:26 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Oh ik meen het wel hoor, mensen moeten zich gewoon wat minder door hun irritaties laten leiden en wat meer door de positieve zaken in het leven. Zoals kinderen die aan het spelen zijn.
Wel als diegene achterlijk redeneert.quote:Op zondag 23 november 2008 20:31 schreef Silvercrest het volgende:
MeneerGiraffe als iemand anders denkt dan jij dan is diegene nog niet achterlijk hoor.
Kom op man, sneeuw van iemands auto afpakken. Daar kun je toch niet wakker van liggen, mensen die dat wel doen moeten echt aan de Ritalin.quote:Op zondag 23 november 2008 20:35 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ik vind het prima als kinderen spelen, maar daarbij moeten ze wel van mijn eigendommen afblijven.
Simpel. Beetje jammer dat een hoop mensen (zoals jij) dat niet begrijpen...
Mijn kinderen spelen ook altijd, maar dat doen ze wel zonder andermans eigendommen te (kunnen) beschadigen. En daar geniet ik enorm van.quote:Op zondag 23 november 2008 20:26 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Oh ik meen het wel hoor, mensen moeten zich gewoon wat minder door hun irritaties laten leiden en wat meer door de positieve zaken in het leven. Zoals kinderen die aan het spelen zijn.
Bij ons in de buurt staan er een hele hoop auto's precies naast de speelplaats. Je kan moeilijk van een kind verwachten dat ie niet even snel het makkelijke sneeuw van zo'n auto pakt. Mensen die daar echt heel veel problemen mee hebben kunnen hun auto dan beter om de hoek zetten.quote:Op zondag 23 november 2008 20:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn kinderen spelen ook altijd, maar dat doen ze wel zonder andermans eigendommen te (kunnen) beschadigen. En daar geniet ik enorm van.
En dan zal ik andermans kinderen wel aan mijn eigendommen laten zitten, met als risico dat ze beschadigen?
Omdat het er zo lief uit ziet?........
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |