abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:32:06 #121
3542 Gia
User under construction
pi_63505029
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Boeddha is moeilijk een God te noemen.
Boedha = God.

Helemaal niet moeilijk.

Wat maakt het uit of iemand als God wordt gezien die ooit geleefd heeft, of men een godsbeeld heeft van iets wat nooit bestaan heeft!! Men ziet het als het allerhoogste. En aanbidt het als een God.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:36:35 #122
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63505156
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:32 schreef Gia het volgende:
En aanbidt het als een God.
Vertel me meer over de Buddharitus waarin Buddha aanbeden wordt en gebeden beantwoordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:02:27 #123
3542 Gia
User under construction
pi_63505947
Dit:

http://www.maitreya.nl/bo(...)feranden-ritueel.htm

Gaat over offers brengen. Het hele verhaal eindigt met:
quote:
Mogen al hun wensen in overeenstemming met de Dharma onmiddellijk in vervulling gaan.
Ik zie wel overeenkomsten met het Christendom.
In onze kerk steken we ook kaarsjes aan bij de heiligen beelden.
pi_63511642
Een orthodoxe moslim en een orthodoxe milieuzeloot gingen hier slechts over de schreef. Uiteraard werd daarbij door de officiële instanties direct afstand genomen van beide onaanspreekbare extremisten.
pi_63524945
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:20 schreef Sora het volgende:

[..]

Dat soort uitwassen zouden ook veel harder moeten worden aangepakt, we liever hier ffs niet meer in de middeleeuwen.
Orthodox standpunt heb jij! Verbieden dus!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63525751
Ik ben bang dat Marcouch te vaak de grens over gaat wat betreft de scheiding tussen kerk en staat, bijvoorbeeld toen hij de imam Fawaz feitelijk buiten de islamitische gemeenschap wilde zetten, maar hier heeft hij gewoon een punt. Of anders gezegd: hij maakt een half punt. De andere kant van het verhaal is namelijk dat godsdienstvrijheid en godsdienstkritiek ondeelbaar is. De orthodoxe moslim moet alle vrijheid krijgen zijn geloof te belijden (geen politiek gesteggel om elke moskee, hij hoeft zich niet publiekelijk te verantwoorden voor de daden van moordenaars), maar daar tegenover staat dat iedereen die geen orthodoxe moslim is het geloof van die moslim mag bekritiseren zonder bang te hoeven zijn voor een overheid die vindt dat hij het geweld over zichzelf afroept of dat hij zelfs bang is dat de blauwe arm van de overheid hem van zijn bed licht. Ik moet Marcouch meegeven dat hij het vaak opneemt voor de gematigden als die weer eens onder vuur worden genomen door de reactionairen, maar het meeste zegt hij in wat hij niet zegt: namelijk dat dezelfde vrijheid geldt voor felle godsdienstkritiek. Dat kan overigens ook gewoon selectief citeren zijn van de journalist.

Ik denk dat dat de enige haalbare consensus is, dat we elkaar een mening gunnen zonder het uiten ervan te verbieden, ookal vinden we het afschuwelijk. In een open samenleving moet je van mening mogen verschillen. Sommigen zullen eerst de illusie moeten laten varen dat we weer een blanke stamppotetende samenleving kunnen worden, of dat het mogelijk is om van Europa een kalifaat te maken. Marcouch is een van de mensen die dat moet doen.

Wat betreft het Nederlands worden van de islam...dat is onvermijdelijk. Als moslims denken dat de islam van het land van herkomst, waar het vermengd is met de dominante cultuur hier kritiekloos kan worden voortgezet zullen ze ongelukkig blijven. Iemand zal ze moeten zeggen de positie hier niet vanzelfsprekend is en opgelegd kan worden. Ik denk dat het niet eens nodig is om als overheid de angel uit het fundamentalisme te halen...dat zullen ze zelf doen, omdat het tot niets dan ontevredenheid leidt. Als Vogelaar een cultuur enkel in religies kan uitdrukken getuigt dat wel van een tunnelvisie trouwens....wat een armoede.

[ Bericht 5% gewijzigd door Autodidact op 26-11-2008 23:03:54 ]
pi_63525759
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als een orthodox iemand (van welk geloof) hier zijn godsdienst kan belijden is dat toch meer dan
genoeg? Of moet er extra respect voor deze mensen zijn?
Zegt 'ie dat dan? Hij heeft gewoon gelijk als de overheid niet moet gaan over de opvattingen van burgers, en als we een bepaalde stroming als geaccepteerd beschouwen zijn we zelf onze seculiere staat aan het opheffen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Autodidact op 26-11-2008 00:57:09 ]
pi_63525935
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:48 schreef Autodidact het volgende:

Ik denk dat dat de enige haalbare consensus is, dat we elkaar een mening gunnen zonder het uiten ervan te verbieden, ookal vinden we het afschuwelijk. In een open samenleving moet je van mening mogen verschillen. Sommigen zullen eerst de illusie moeten laten varen dat we weer een blanke stamppotetende samenleving kunnen worden, of dat het mogelijk is om van Europa een kalifaat te maken. Marcouch is een van de mensen die dat moet doen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')