abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2008 @ 13:02:27 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63447002
quote:
Marcouch: Ook orthodoxe moslims moeten ruimte krijgen

Orthodoxe moslims moeten de vrijheid krijgen om in Nederland hun geloof uit te oefenen. Daarmee laten de Nederlandse politiek en samenleving zien hoe belangrijk zij vrijheid van godsdienst vinden.

Dat heeft Ahmed Marcouch (PvdA), stadsdeelvoorzitter van het Amsterdamse Slotervaart, zaterdag gezegd tijdens een PvdA-bijeenkomst in Utrecht.

Moderne samenleving
‘Wat de godsdienstvrijheid een moderne samenleving waard is, toont zich altijd in de omgang met de orthodox gelovige,’ zei Marcouch.

De orthodox gelovige, ‘die doet vreemd. Die is lastig. Maar juist daar moet de vrijheid zich bewijzen. In principe moet de samenleving de orthodox gelovige zo goed mogelijk verdragen’, aldus de stadsdeelvoorzitter.

Bang
Politici die bang zijn voor de islamisering van Nederland, begrijpen er niets van, vindt de PvdA’er. ‘In de werkelijkheid speelt zich voor onze ogen het omgekeerde af. We zijn met zijn allen getuige van de vernederlandsing van de islam.’

Hij was het eens met oud-minister Ella Vogelaar (PvdA) voor Wonen, Wijken en Integratie, toen zij zei dat de islam onderdeel wordt van de Nederlandse cultuur.

'Knettergek'
‘Sterker nog: ze formuleerde het veel te voorzichtig. De islam is al een Nederlandse godsdienst,’ aldus Marcouch. PVV-leider Geert Wilders noemde Vogelaar vanwege die opmerking juist ‘knettergek’.

Marcouch zei zaterdag ook dat de ‘islampolitiek’ in Nederland zich moet bezighouden met het bestrijden van extremistisch geweld, want dat is volgens hem ‘een plaag’. Ook moet iedereen die deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen steunen.
Bron

Lekker consequent is die Marcouch wel zeggen dat iedereen die deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen steunen. Maar wel orthodoxe moslims de ruimte willen geven terwijl deze de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen niet steunen.

Hoe had Marcouch dat in gedachte? Iemand een idee?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63447146
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:02 schreef Martijn_77 het volgende:
n. Maar wel orthodoxe moslims de ruimte willen geven terwijl deze de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen niet steunen.

Hoeveel orthodoxe moslims heb jij eigenlijk in je leven gesproken?
pi_63447249
Waar je als samenleving naar streeft is een bepaalde vorm van eenheid zonder het individu in het collectief te laten verdwijnen. Iedereen behoud zijn eigen identiteit maar deelt wel iets met de ander. Zoiets is niet mogelijk met orthodoxe religieuzen, fanatici en andere randgevallen, dus nee er is in Nederland geen ruimte voor orthodoxe moslims, net zo min als er voor orthodoxe joden of christenen zou moeten zijn. De middeleeuwen hebben we gehad, de verlichting is al lang gekomen en de tijd om te gaan is voor orthodoxe religieuzen al lang geleden gekomen.
  zondag 23 november 2008 @ 13:15:51 #4
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63447384
quote:

[..]

Bron

Lekker consequent is die Marcouch wel zeggen dat iedereen die deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen steunen. Maar wel orthodoxe moslims de ruimte willen geven terwijl deze de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen niet steunen.

Op dezelfde manier als de bible belt of de SGP in Nederland bestaat? Of denk je dat ze in die gehuchtjes in Zeeland wel homosexuelen en vrouwenemancipatie steunen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63447510
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als de bible belt of de SGP in Nederland bestaat? Of denk je dat ze in die gehuchtjes in Zeeland wel homosexuelen en vrouwenemancipatie steunen?
Dat soort uitwassen zouden ook veel harder moeten worden aangepakt, we liever hier ffs niet meer in de middeleeuwen.
  zondag 23 november 2008 @ 13:25:16 #6
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63447667
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:20 schreef Sora het volgende:

[..]

Dat soort uitwassen zouden ook veel harder moeten worden aangepakt, we liever hier ffs niet meer in de middeleeuwen.
Tja, wat wil je doen? Verplicht in elk gehucht 20 homosexuele stellen laten wonen? Zulke ideeen als die mensen hebben zijn gewoon amper aan te pakken zonder repressie en onderdrukking. En zelfs dan kan je nog betwijfelen of het wel effect heeft.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63447748
Het salafisme is een stroming die ook in Nederland door een aanzienlijke groep wordt aangehangen, dus ik weet niet waar Marcouch nu precies op doelt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63447789
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tja, wat wil je doen? Verplicht in elk gehucht 20 homosexuele stellen laten wonen? Zulke ideeen als die mensen hebben zijn gewoon amper aan te pakken zonder repressie en onderdrukking. En zelfs dan kan je nog betwijfelen of het wel effect heeft.
Lik op stuk beleid voeren, artikel 23 in de grondwet zo aanpassen dat religieus onderwijs niet meer als non-confessioneel word erkent en religieuze instellingen niet meer subsidiëren.
  zondag 23 november 2008 @ 13:29:46 #9
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63447793
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel orthodoxe moslims heb jij eigenlijk in je leven gesproken?
Ik 3 en jij?
pi_63447822
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:29 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik 3 en jij?
Meer dan jouw getal, heel wat meer.
pi_63447956
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Prima, maar waar wil je met jouw vraag naar toe?
  zondag 23 november 2008 @ 13:35:25 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63447960
quote:

Nou, persoon A denkt zus en persoon B denkt zo en ze hebben eigenlijk geen last van elkaar en zo gaat dat dan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 23 november 2008 @ 13:37:29 #13
3542 Gia
User under construction
pi_63448010
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:28 schreef damian5700 het volgende:
Het salafisme is een stroming die ook in Nederland door een aanzienlijke groep wordt aangehangen, dus ik weet niet waar Marcouch nu precies op doelt.
Ik vind het ook een hele vreemde uitlating van Marcouch. Kan me alleen maar voorstellen dat hij hiermee bedoelt dat de orthodoxe moslims in voorkomende gevallen zijn geloofsregels boven 's lands wetten mag stellen. En tja, dat gaat mij echt te ver.

In z'n vrije tijd mag hier iedereen zijn geloof belijden op een manier die hij/zij zelf prettig vindt. Ook de orthodoxe moslim wordt hier niet in beperkt.

Echter: Eisen dat je een gebedsruimte krijgt op het werk, want ik ben een orthodoxe moslim en moet 5 x per dag bidden op de exact voorgeschreven tijden, kan natuurlijk niet. Dan zou in een fabriek met een lopende band de werktijden van de andere werknemers hier aan aangepast moeten gaan worden. Dan zou Pietje klaar moeten staan om de plek van Mo over te nemen, als die weer gaat bidden.

Kom op, er zijn grenzen.

Dit is Nederland. In je vrije tijd mag je doen wat je wilt, zelfs in het openbaar is heel veel toegestaan.
Maar op werk, school enz..... gelden regels volgens de Nederlandse normen en waarden en daar heb je je maar aan aan te passen.
pi_63448165
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het ook een hele vreemde uitlating van Marcouch. Kan me alleen maar voorstellen dat hij hiermee bedoelt dat de orthodoxe moslims in voorkomende gevallen zijn geloofsregels boven 's lands wetten mag stellen. En tja, dat gaat mij echt te ver.

In z'n vrije tijd mag hier iedereen zijn geloof belijden op een manier die hij/zij zelf prettig vindt. Ook de orthodoxe moslim wordt hier niet in beperkt.

Echter: Eisen dat je een gebedsruimte krijgt op het werk, want ik ben een orthodoxe moslim en moet 5 x per dag bidden op de exact voorgeschreven tijden, kan natuurlijk niet. Dan zou in een fabriek met een lopende band de werktijden van de andere werknemers hier aan aangepast moeten gaan worden. Dan zou Pietje klaar moeten staan om de plek van Mo over te nemen, als die weer gaat bidden.

Kom op, er zijn grenzen.

Dit is Nederland. In je vrije tijd mag je doen wat je wilt, zelfs in het openbaar is heel veel toegestaan.
Maar op werk, school enz..... gelden regels volgens de Nederlandse normen en waarden en daar heb je je maar aan aan te passen.
Dat weet ik niet, maar er is voldoende ruimte en geen enkele orthodoxe moslim wordt vervolgd vanwege zijn geloofsinterpretatie.
Sterker nog, men kan in het openbaar zich redelijk intolerant uiten als het uitgelegd kan worden als onderdeel van een geloofsopvatting (zaak Imam El-Moumni).
pi_63448294
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Prima, maar waar wil je met jouw vraag naar toe?
Mijn vraag is gericht aan TS.
pi_63448399
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is evident, waarbij ik benieuwd ben naar de importantie van de inhoud van jouw vraag.
pi_63448431
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is evident, waarbij ik benieuwd ben naar de importantie van de inhoud van jouw vraag.
Het is onderdeel van een groter vraag waar ik mee zit omtrent zijn persoon.
  zondag 23 november 2008 @ 13:49:56 #18
3542 Gia
User under construction
pi_63448443
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kun jij dan misschien uitleggen waar Marcouch hier op doelt? Het is gewoon erg onduidelijk. Hoe kun je hier nu over discussieren als je niet weet waar het op slaat.

Zijn er dan problemen voor orthodoxe moslims? Welke dan?
pi_63448566
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is onderdeel van een groter vraag waar ik mee zit omtrent zijn persoon.
Dat is een beetje jammer, want ik vermoedde het al dat het weer een topic gaat worden met een insteek die grotendeels over de persoon gaat en zijn vermeende pretenties en wederom niet over de inhoud.
  zondag 23 november 2008 @ 13:54:37 #20
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63448598
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan zou jij als geen ander moeten weten dat orthodoxe moslims de emancipatie van vrouwen en homoseksuelen niet steunen, zoals in de OP wordt beweerd.

Dus wat bedoel je precies met je vraag ?
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')